Ontgiften via dierlijke voeding?

Lig nu met 39 graden koorts in bed heb net 10 druppels propolis in een glas water gedaan en opgedronken hopen dat het helpt ga zondag op vakantie naar Italië hoop dan beter te zijn

 
Robin, wat je beschreef klinkt als ontgifting. Maar heb je vorige week of deze week je laatste werkweek gehad? Misschien dan toch te weinig rust genomen die tijd. Uitzieken dan maar, een paar dagen.. gaat vast lukken.

 
Quote:
dit patroon volg ik nu 6 dagen en ben goed aan het ontgiften maar vandaag spant echt de kroon 10 keer naar de wc en nu komt er alleen nog maar brandend geel water uit het is echt niet normaal zoon pijn ik heb aan me anus het lijkt wel alsof ik rooie peper ontlast daarnaast voel ik me ziek en koud wat ik nog niet eerder heb meegemaakt

kan het ook zijn dat ik te veel maagzuur heb en dat me ontlasting daarom zo brandend zeer doet?????


Superontgifting, vergelijkbaar met wat ik afgelopen zaterdag ervoer:

https://www.fatsforum.nl/topic/ontgiften-via-dierlijke-voeding/page/4#post-63359 (en verder)

Ik ben die dag ook een keer of 10-11 geweest, ben de tel kwijtgeraakt!

Dat zure kan op 2 dingen duiden:

- overtollig melkzuur dat uit de cellen wordt geloosd

- overtollige galzuren die uit je galblaas worden geloosd

Het heeft niets te maken met overtollig maagzuur. De meesten van ons hebben te weinig maagzuur, niet te veel.

Mike

 
Quote:
Van limonade ga je niet ontgiften Gadsie, alleen van degelijke voeding. Maar je lichaam geeft aan dat het die troep niet meer wil.


haha, ja dat bedoelde ik. Juist dat m'n lichaam troep zo goed kan ontgiften doordat ik gewoonlijk gezond eet.

 
Bedankt voor de reacties.

Me koorts is gezakt naar 37.8 wat me opviel vanochtend was dat toen ik naar de wc ging ik drijvende vette ontlasting had wit geel dit duit er op dat ik niet voldoende gall uitstoot misschien wel een verstopping ???? wat ik wel vreemd vind is dat ik geen pijn heb in me zij of buik. heb vanochtend maar voor de zekerheid weer een glaswater met een lepel bitterzout ingenomen.

 
Ik had vanmorgen een sollicitatiegessprek. Geprobeerd het zo te timen dat ik flink naar de wc zou gaan als ik nog thuis zou zijn. Dat lukt natuurlijk nooit! Een half flesje slagroom gedronken en thuis kwam er niets. Ik was ruim op tijd vertrokken en toen ik aankwam moest ik dus wel heel erg naar de wc. Blijft lastig, in de ochtend ontgiften en onderweg zijn!

Zijn er ook mensen die voornamelijk in de avond ontgiften?

 
Nou met If heb ik het vooral in de late middag en het begin van de avond, nou heb ik na de vakantie nog niet echt IF gedaan ( vanaf vandaag pas eigenlijk) En de afgelopen dagen had ik dan ook vooral in de ochtend te maken met zeer zware boodschappen zal ik maar zeggen :mrgreen:

 
Quote:
Zijn er ook mensen die voornamelijk in de avond ontgiften?


Nee, ik ben een echte ochtendontgifter. Ook voor mij niet altijd even goed te timen met buitendeurse activiteiten. :?

Mike

 
bij mij altijd in de ochtend als ik mijn bed uitga, meestal binnen een kwartier.

Moet ik snel weg, dan houdt mijn lijf alles vast. Zal wel psychisch zijn of zoiets.

 
Dat is de eerste keer Marijan, er volgen bij mij daarna nog wat keren ;)

Maar dat vasthouden herken ik ook wel. Al kan ik daar ook geen pijl op trekken. De meest ongemakkelijke spontane lozingen hebben op het werk plaats gevonden, wel altijd in de ochtend. En ik heb ook echt weleens moeten rennen naar de wc. Alsof je aan het bitterzout zit...

 
Jij en ik lijken erg op elkaar, Alexandra. Wij twee lijken het ook wel het best te doen op WAPF. En weet je waarom? omdat we er allebei voor de volle 100% voor gaan, daarom! Of je doet het goed, of je doet het niet.

Mike

 
Mike,

Een reactie: wij gaan ook voor 100% ervoor maar bij ons lukt dit dus niet. De uitzondering........zo gezegd?

Alhoewel de laatste 2 a 3 weken ik wel alle dagen naar de wc kan maar het gaat met grote moeite.

Ik vind het zo vreemd dat de ontlasting indroogt, het eerste deel is hard en keutelig en wat dan direct volgt is gewoon normaal.

Waarom zal het zo indrogen?

Lia

 
Eten jullie nog steeds zo droog? Weet je nog wat er gebeurde toen je een vette, vochtige stoofpot bij mij thuis at?

https://www.fatsforum.nl/topic/ontgiften/page/3#post-53692

Mike

 
Er is nog genoeg voor verbetering hoor Mike, hier dan toch. Ben totaal niet supplementtrouw bijvoorbeeld :oops: En nog genoeg "klachten". Maar ik blijf erbij, ik voel me zoveel beter dan ruim een jaar geleden! Jeukende organen ipv ellende niet meer weten waar je het zoeken moet :D

Ik zat gewoon al even vooruit te denken. Als ik wordt aangenomen, dan krijg ik eindelijk weer een baan met normale reguliere werktijden. Hiervan weet ik dat het voor mijn lijf echt super goed gaat zijn als ik uit het onrgelematige kan stappen. Op tijd naar bed, iedere dag om dezelfde tijd eruit (wel te vroeg, maar ik denk dat mijn lijf dat nu wel weer aankan en dan weer bijslapen in het weekend). IF is mijn inziens goed toepasbaar en als ik zorg voor goede koeling, dan kan ik ook echt in mijn eigen tempo en ritme gaan eten. Ik verwacht dus echt een hoop goeds voor mijn lijf als ik die baan krijg. Maar dat ontgiften in de ochtend en vroege middag.... Het wordt, als ik wordt aangenomen, geen kantoorbaan, dus er komt dan wel een uitdaging bij :mrgreen:

 
Ik wilde het net zeggen Mike!

Lia, bij mij zorgt extra vet zoals in de stoofpotjes altijd voor een makkelijkere ontlasting mocht dat af en toe eens wat stroever gaan wat nauwelijks meer voorkomt bij mij trouwens.

Kaas had bij mij trouwens wel altijd het effect dat je beschrijft.

Nu vreemd genoeg niet meer. En het indrogen komt toch gewoon doordat het langer in de darm blijft zitten en het lichaam er steeds meer water aan ontrekt?

 
Geen idee of dat de reden is van indrogen Pike. Ik herken heel goed wat Lia zegt. Ik heb dagen waarop ik tegelijkertijd en indroog aan het begin/uiteinde en tegelijktijd een hoop water er achteraan krijg. Ik ga minimaal 2 keer per dag en soms vaker naar de wc. Heb misschien 1 keer per maand dat ik eens een dag oversla. Je zou dus zeggen, mijn ontlasting blijft nooit te lang zitten. En toch heb ik regelmatig wat Lia beschrijft:

Eerst hard en daarna normaal.

Hoe dit komt bij mezelf, werkelijk waar geen idee!

 
Mike,

Nee, we eten nu best wel veel vloeibaar vet. De stoofpotjes hebben een heerlijke saus en we eten/drinken de bouillons. Ook melk/kefir gaat er grif in. En uiteraard de yoghurt. 's Ochtends de smoothies en de laatste tijd onder de middag kefir, blokjes kaas en zelfgemaakte leverworst.

Pike,

Dat denk ik ook dat het indroogt doordat het langer in de darmen blijft zitten. Maar ik kan nu dus wel alle dagen, dus dan zit het toch niet zolang in de darmen meer zou, ik zeggen.

Lia

 
Poekie misschien helpt buikmassage, je masseert zachtjes je darmen. Zo ontspannend

En misschien ook wat slokjes water over de hele dag nemen, al is Mike hiertegen. Het water als het ware kauwen en dan doorslikken, op deze manier verlaat het water je lichaam niet zo snel en je hoeft er ook niet veel van te plassen. Deze manier van water drinken is een weldaad voor je lever.... mooi meegenomen toch :)

 
De eerste weken dat ik WAPF at was mijn ontlasting ook erg hard en ging het poepen echt heel moeilijk. Ik weet niet meer precies wanneer het omslagpunt kwam, maar op een gegeven moment was dat ineens over en sindsdien glijdt alles er meestal makkelijk uit. Een enkele keer nog last van wat hardere ontlasting. Ik eet dan ook al een maand of 2-3 heel veel vloeibaar voedsel (bouillon, smoothie, melk).

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.929
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan