Ontgiften via dierlijke voeding?

Moeilijk om te beantwoorden, want als je nagenoeg uitsluitend dierlijke voeding eet moet deze wel van uitzonderlijke kwaliteit zijn. Ik weet niet in hoeverre je maximaal kunt profiteren van optimaal voer van de dieren waar jij de producten van eet of drinkt. Het is zeker mogelijk om volmaakt gezond te zijn op alleen maar dierlijke producten, maar dan moeten het ook wel superfoods zijn, opgebouwd uit planten afkomstig van zeer mineraalrijke bodem en met volop vet. Als je dierlijke producten standaard uit de natuurvoedingswinkel afkomstig zijn bevatten ze zeer zeker te weinig kwalitatief hoogwaardige voedingsstoffen.

En dan is er nog de kwestie van de zuur-basebalans, of, beter gezegd, de calcium-fosforbalans. Het kan zijn dat je door al die dierlijke voeding een overdaad aan fosfor binnenkrijgt, wat net zo slecht is als een overdaad aan calcium. Als calcium en fosfor niet met elkaar in evenwicht zijn gaat je lichaam calcium of fosfor ontlenen aan je botten, gebit, nagels en haren. Ik spreek dan ook niet graag van 'verzuring', want alkalisering is een even groot probleem. Weston Price constateerde dat gebits- en botproblematiek voortvloeit uit een verstoorde calcium-fosforbalans. Vandaag de dag kunnen we deze balans onderhouden door zuurvormende dierlijke producten te combineren met basische plantaardige producten.

Mike

 
Enkele maanden geleden heb ik een biologisch-dynamisch varkensvleespakket gekocht. Vanwege mijn voorliefde voor rundvlees heeft het varkensvlees al die tijd in de vriezer gelegen. Nu raakt echter langzaam mijn voorraad rundvlees op en heb ik eergisteren een varkensrookworst gegeten en gisteren speklapjes. Ik kan concluderen dat varkensvlees bij mij, net als rundvlees, ontgiftend werkt! Vanochtend al 5 (!) keer geweest, waarvan de eerste 2 keer echt pikzwarte, gruisachtige ontlasting opleverde. Ik denk dat het bij mij een 1-2tje is tussen de rauwe melk en het vlees, omdat alleen de rauwe melk al bij mij aandrang kan opleveren.

Mike

 
He Mike, dat is wel ontzettend goed nieuws dat jij zo vaak naar het toilet kan en de grootst giftigst mogelijke rotzooi je lichaam uitgewerkt krijgt.

Dan doe je volgens mij toch iets gruwelijk goed: pikzwarte ontlasting en gruisachtig.

 
Hmm....hoe kan dat nou? :| Ik eet de laatste tijd ook veel meer vlees dan ik in m'n leven heb gedaan, veel (biologisch) rundvlees en ik laat de vetrandjes niet meer staan. Maar ik merk er niks van aan m'n ontlasting :? Die is gewoon normaal. Alleen toen ik net begon met H2O2 en MSM-poeder heb ik een paar weken diarree en één keer zelfs groenige ontlasting gehad :oops:

Maar daarna was het weer normaal. Dat ik niks te ontgiften heb durf ik niet meer te beweren, hoewel ik door wat ik op dit forum van jullie leer steeds gezonder ga eten ben ik nog lang niet van m'n ongezonde gewoontes af en los daarvan ontgift je niet volledig in drie maanden tijd van 47 jaar ongezonde gewoontes.

Zou de ene mens makkelijker kunnen ontgiften dan de ander?

 
Ja dat denk ik wel, je heb mensen die nasaal zijn, als ze verkouden zijn verliezen ze neusslijm, die houden alles binnen, lijkt me niet bevordelijk voor ontgiften.

 
zie n fout in bovenstaand,:: die mensen verliezen geen neusslijm....

 
Enjoy,

Iedereen is inderdaad verschillend wat betreft reactie op voeding.

Mike durft ook niet meer te zeggen dat je van een voedingstoepassing dezelfde reactie krijgt als hijzelf of dat iets een bepaalde reactie moet geven. Want dat is bij iedereen verschillend.

 
Tja, maar wat moet ik verwachten? Wat ik wel merk is dat m'n nagels zo verslechterd zijn. Daar had ik in m'n anorexia-tijd zoveel last van, dat er allemaal van die blazen tussen kwamen en de bovenste laag gedeeltelijk los liet. Maar de laatste paar jaar (eigenlijk sinds ik selenium als supplement begon te slikken, had ik juist hele sterke vingernagels die de pan uitgroeiden als ik ze niet kortwiekte. Maar sinds ik meer vet ben gaan eten (als ik die relatie al mag leggen) zijn ze weer aan het afschilferen :cry:

Ik hoop maar dat het een tijdelijk ontgiftingsverschijnsel is :(

 
Dat is een verstoorde calcium-fosforbalans. Het lichaam is van zijn eigen bot- en hoornstructuur aan het lenen. Toevallig ook gebits- en/of haarklachten?

Mike

 
Dat kan, en eigenlijk zou dat juist een goed teken zijn, want dat betekend dat je kunt ontgiften.

 
De ontgifting van gisteren zet door - en hoe! Ik ben vanochtend maar liefst 6 keer geweest! Alle keren was de ontlasting pikzwart en bijzonder toxisch. Ik heb al veel giftige rommel uit me zien komen, maar dit is verreweg de meest heftige! Zou dit oude teer zijn die ik als kind door meeroken met mijn kettingrokende ouders heb opgeslagen? Wat het ook is, ik ben blij dat het eruit is!

Mike

 
6 Keer?? Niet normaal meer zeg! Je mag mij ook feliciteren want ik ben vanmorgen 2 keer geweest en beide keren waren ook een stuk donkerder dan normaal. En dat zonder hulpmiddeltjes!

 
Goed Rapunzel.

Maar de bioresonantiekorrels zijn toch hulpmiddeltjes?

Of je bedoelt zonder klysma of magnesiumcitraat misschien?

 
Ja ik bedoel zonder magnesiumcitraat,klysma, bitterzout. Dus dat is lang niet slecht. Alleen ben ik gisteren niet geweest...

 
Quote:
Volgens hem komt dit door ondervoeding, bijv. veroorzaakt door een slechte darmwerking, waardoor het lichaam het voedsel zo lang mogelijk binnenhoudt om er zoveel mogelijk voedingsstoffen aan te onttrekken


@Mike, hoe pas jij die nieuwe info in in jouw eerdere uitleg bij de laxerende werking volkoren granen met als onderliggende reden dat het lichaam er zo snel mogelijk vanaf wil omdat het niet goed is voor het lichaam?

Ik heb het artikel nog niet gelezen, ga dat wel doen.

 
Het lichaam werkt op basis van een intelligentie die wij nog maar nauwelijks begrijpen. Het lichaam krijgt dan ook bij lange na niet de waardering die het verdient! Sommige voedingsmiddelen wil het lichaam z.s.m. kwijt, omdat het er simpelweg niets mee kan. Andere voedingsmiddelen zijn wellicht niet optimaal, maar bevatten wel bestanddelen waar het lichaam iets mee kan, bij gebrek aan beter. En zo zijn er nog vele nuances daar tussenin. Niemand weet precies hoe het zit.

Het hangt natuurlijk ook af van hoe sterk of hoe zwak je lichaam is. Neem nou mijn voorbeeld. Ik ontgift 'van onderen'. Dat is de meest ideale manier en het betekent dat mijn lever, mijn darmen en mijn nieren goed werken. Als ik 6 keer in 1 ochtend naar de pot moet betekent deze doorstromings- en ontgiftingscapaciteit ook dat er sprake is van voldoende water en zuurstof in mijn systeem, DE twee bouwstenen voor je lichaam die ontgifing mogelijk maken (vandaar dat waterstofperoxide ook zo belangrijk is, want dat is water en zuurstof tegelijk). Anderen hebben minder geluk en bij hen verloopt de ontgifting 'van boven', dus via de longen en/of de huid, wat stukken minder effectief is.

In zijn algemeenheid kun je stellen dat het lichaam, als het uit balans is, een te snelle of te langzame 'omlooptijd' kan hebben. Mensen die een te snelle stofwisseling hebben zijn vaak mager en zenuwachtig, gejaagd. Mensen die een te langzame stofwisseling hebben zijn vaak dik en traag, langzaam. In het geval van een te snelle stofwisseling vindt er onvoldoende opname van voedingsstoffen plaats omdat het voedsel er bijna net zo snel uitgaat als dat het erin kwam. Deze mensen kunnen 'alles eten' en worden 'nooit dik'. Klopt, maar ze nemen veel te weinig voedingsstoffen op, dus dat is niets om trots op te zijn! Mensen met een trage stofwisseling leiden eveneens aan voedingstekorten, maar nu is het mechanisme van het lichaam om het voedsel zo lang mogelijk vast te houden om er het maximale aan voeding aan te onttrekken. Conclusie: zowel mensen met een te langzame als een te snelle stofwisseling leiden aan voedingstekorten.

Zoals altijd gaat het ook hier weer om balans, niet te snel en niet te langzaam. Pas dan is er sprake van optimale opname van voedingsstoffen en ontgifting via de urine en de ontlasting. Hiervoor moeten zowel je darmen als je lever en nieren voldoende geheeld zijn. Vandaar dat ik niet meer mijn eigen ervaringen als een blauwdruk op die van anderen leg, maar puur mijn eigen proces beschrijf.

Los van het lichamelijke aspect spelen er nl. ook psychische, emotionele en spirituele zaken mee, zoals de WIL om te helen en de WIL om te ontgiften, om los te laten. Menigeen is (onbewust) zelfsaboterend. Dit uit zich in ongeduld. Men draait zich jarenlang het wak in en wil het liefst gisteren beter worden. Iets in hen wil dus wel helen, maar een ander gedeelte van hen wil daar niet de noodzakelijk moeite, discipline en tijd voor nemen. Alleen op basis van geduld, geloof en vertrouwen kom je waar je wezen moet!

Mike

 
Mike, steeds als ik zie dat je een reactie hebt geschreven in deze topic, open ik hem meteen en ben ik benieuwd naar wat je nu weer voor een drek hebt uitgestoten. Ik heb bij deze de topic dan ook aan mijn favorieten toegevoegd!! :mrgreen:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.787
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan