Ontgiften via dierlijke voeding?

Ging het vanmiddag toch bijna mis. Om 15.00 uur was ik boodschappen aan het doen en laten we het erop houden, ik moest zo snel mogelijk naar huis en dat is gelukt. Al met al, er is gewoonweg geen goede tijd voor ontgiften! Er is maar 1 oplossing, en dat zijn wc's :)

 
Vorig weekend en dit weekend heb ik veel lamsvlees gegeten. Ook dit kan geen toeval meer zijn. Ik denk dat lamsvlees nog beter bij mij ontgift dan rundvlees! Volop groenzwarte en zure ontlasting!

Mike

 
Is lamsvlees mischien vetter?

Vinden jullie dat niet vervelend om zovaak naar het toilet te moeten zeg maar..? ik heb het een aantal jaar geleden gehad toen ik zo beroerd en belabberd was dat ik op de meest vreemde tijden naar de wc moest..en me dan daarbij mega ziek voelde en ik heb er wel een tic aan overgehouden..

 
Het kan erg ongemakkelijk en vervelend zijn, als je geen wc in de buurt hebt. Vanmorgen thuis naar de wc geweest (1 of 2 keer) en vanmiddag moest ik weer na een volvette maaltijd. Helaas is er op dat moment net geen moment om naar de wc te kunnen ivm drukte op het werk. Dus opgehouden. Ik weet dat dat niet goed is, want ophouden is vasthouden en vasthouden geeft stress. Ik hoop morgen weer flink te kunnen lozen!

 
Ik weet niet of dit de juiste topic is voor wat ik ervaar, anders laten jullie 't mij maar weten. Ik heb begrepen dat ik zoveel mogelijk bij een bestaande topic moet aansluiten om versnippering van onderwerpen te vermijden.

Sinds ik (probeer, in kleine stapjes) WAPF te introduceren in mijn voedingspatroon, heb ik zo'n jeuk, vooral aan mijn armen en benen. Ik krab mijn huid gewoon open (en vooral 's nachts in mijn slaap). Is dit ook een ontgiftingsverschijnsel?

 
@ I-lady. Nergens staat dat ontfigten leuk is ;) Er zijn verschillende drangen van naar de wc moeten. Er zijn keren dat ik niet eens een seconde kan wachten, want dan doe ik het in mijn broek. Gelukkig is het me altijd gelukt om dan net op tijd op de wc te geraken. 1 keer heb ik tegen een jongere moeten zeggen, nu geen gekloot of gesodemieter, ontzettend snel terug naar de groep, want anders gaat het mis bij mij! Jongere werkte gelukkig goed mee, ziet dan ook echt wel dat het echt is.

En net zoals gisteren dan is er wel aandrang, maar uit te stellen. Vanmorgen nergens last van. Gisteren ook niet. Blijft wel staan voor mij dat het er gisteren uit wilde en dat dat beter was geweest.

 
Quote:
Sinds ik (probeer, in kleine stapjes) WAPF te introduceren in mijn voedingspatroon, heb ik zo'n jeuk, vooral aan mijn armen en benen. Ik krab mijn huid gewoon open (en vooral 's nachts in mijn slaap). Is dit ook een ontgiftingsverschijnsel?


Het kan ook zijn dat je de overvloed aan dierlijke vetten en eiwitten voor geen meter kan verwerken. Hoe vaak heb je ontlasting sinds je hierop bent overgestapt?

Mike

 
Bedankt, Poekie, ik ben het artikel gaan lezen. Dus de voorlaatste stap ... Ik wist niet dat het zo erg met mij gesteld was. Ontlasting is niet zo erg veranderd, Mike. Misschien nu 2x/dag en voorheen 1x/dag, maar qua kleur en vorm hetzelfde. Nooit problemen mee gehad eigenlijk. (of is dat ook niet goed?)

Wat raden jullie mij aan? Is de volgende stap meer vit A, maagzuur aansterken, ...? Ik drink sole en appelazijn. En ben mij volop aan het inlezen ivm de supplementen.

 
Ik snap het Alexandra..ik heb echt een tic geloof ik..

Ik ontgift ook super op dierlijke voeding merk ik..zaterdag grasgevoerd biologisch vlees opgehaald en daar een flinke soep van getrokken oa..zondag en maandag behoorlijk van gegeten en vandaag kwam het er flink uit.

3 x naar het toilet,eerst normaal gevormde maar wel zure ontlasting..en het venijn in de staart. Flinke diarree groen,die ook enorm zuur was en bleef drijven..

En waar ik een angst/paniek reactie bij ervaarde toen het eruit kwam...hoe zien jullie dat? komen er emoties los als er gifstoffen los komen? ik zit er nl aan te denken om een keer emdr te doen..ik vindt het vreselijk "de angst op en voor het toilet"...dat beinvloed mijn leven veels te veel.

 
Misschien werkt het therapeutisch om alle ontgiftingsverhalen van Mike door te lezen om te zien dat je dit proces ook kunt omarmen. En daarna de topics waar mensen het over obstipatie hebben. Meid wees blij dat het bij jou via de darmen eruit komt, bofkont!!!

 
Inderdaad, i-Lady, lees deze hele thread maar eens van voor tot achter door. Trouwens, vanochtend was het ook weer raak: tot nu toe 4 keer geweest!

Mike

 
Ik wou dat het er bij mij zo uit kwam.... Je bent inderdaad een bofkont (leuke woordspeling trouwens).

Lia

 
Oke ik ga het doorlezen! ik kan het zowiezo al wel wat anders bekijken sinds ik dit forum heb ontdekt..maar soms vindt ik het nog wel erg moeilijk..het is lastig blij te zijn met iets wat zoveel ongemak geeft zeg maar.

 
Dat moet ik maar in mn hoofd planten inderdaad..het gekke is ook dat gewoon al 2 dagen een brandende dikke darm had..dat is nu weg,nu het gif er eindelijk uit is.

 
Wees blij dat het je lukt zo goed te lozen I-lady! Het gaat mij op dit moment niet zo heel erg goed op het werk en ben blij als ik 1 per dag gewoon goed naar de wc kan. 2 keer is de laatste weken niet zo vaak. Ik merk dus dat ik aan het vasthouden ben en dat is jammer. Nu weet ik wel de oorzaak, dus mag ik daarmee aan de gang.

Raak vertrouwd met je lichaam en dan kan het een hele goede aanwijzer zijn van hoe het op dat moment op alle gebieden met je gaat.

En ja, met ontgiften kan er een psychisch stuk meekomen. Ik heb 1 nacht gehad tijdens de grote zuivering dat ik helemaal niet heb geslapen. En mezelf opeens in gedachten "vond" met boosheid. Nou, prima, veel beter dan dat het in die lever opgeslagen blijft :D Goede voeding zorgt ervoor dat we helen op alle gebieden. En raakt dus soms ook pijnlijke stukken aan. Misschien de wc-pot eens letterlijk omarmen en vooral dankbaar zijn dat deze alle shit iedere keer weer voor ons wegspoelt. Als dat niet helpt, dan EMDR misschien wel ;)

 
Vandaag sinds lange tijd ook weer eens met mijn neus in de pot gezeten. De meeste kleuren ken ik wel, maar de donkere zwarte kleur is bij mij nog best wel zeldzaam. Dus wil ik dat beter bekijken :) Ik ben nu ruim een week verkouden en hoest ondertussen de longen uit mijn lijf. En vandaag rook mijn ontlasting naar de rook. Ik denk dat ik begonnen ben met het loslaten van de vervuiling die het roken met zich heeft meegebracht. Ben nu 11 maanden gestopt en blijkbaar wordt het tijd om de ontgifting op dit gebied te starten. Ik gebruik op dit moment niets extra's om te ontgiften, omdat er genoeg opgeruimd moet worden wat ik ondersteun met propolis en vette voeding. Eetlust is momenteel ook niet zo groot.

Ben erg blij om te merken dat er weer een volgende fase in mijn ontgifting bij is gekomen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.988
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan