Ontgiften via dierlijke voeding?

Je zult het niet geloven, maar een half uurtje geleden dronk ik een glas rauwe melk en kort daarna zat ik opnieuw op de pot voor ronde nr. 7! :!:

Mike

 
Quote:
Mike schreef:

Dat is een verstoorde calcium-fosforbalans. Het lichaam is van zijn eigen bot- en hoornstructuur aan het lenen. Toevallig ook gebits- en/of haarklachten?


Nee, en m'n haar lijkt juist verbeterd sinds ik meer vet eet.

Ik heb wel gelezen dat fosfor met name in dierlijke producten voorkomt, die at ik voorheen nauwelijks en nu volop. Zou dat een probleem kunnen opleveren? Maar doordat ik nu veel kaas eet krijg ik toch ook meer calcium binnen. En ik gebruik ook nog een calcium/magnesium supplement (verhouding 1:1). Dat laatste op aanraden van het ziekenhuis nadat ik vorig jaar twee polsen tegelijk heb gebroken. Ik heb een botscan gehad en m'n botdichtheid was normaal voor m'n leeftijd, maar toch kreeg ik een calcium supplement als advies.

Dus misschien doe ik wel wat fout hoor, de plotselinge breekbaarheid van m'n nagels is echt opvallend :|

 
Bingo! Als je doorvraagt krijg je altijd het antwoord waar je naar op zoek bent. Het is het supplement dat de balans verstoort. Ik heb zojuist je vraag over constipatie door het drinken van rauwe melk net beantwoord. Mogelijk speelt het supplement ook daar een negatieve rol. Je haalt je calcium uit de melk en je fosfor uit het vlees. Dat moet voldoende zijn. Je hebt dat supplement helemaal niet nodig!

Mike

 
Hmmm nee, ik had geen last van constipatie, dat was Lola. Maar je zou gelijk kunnen hebben, ik drink (nog steeds) geen rauwe melk, maar wel volle biologische melk, en veel kaas dus, en slagroom! Ik heb een speciale ouderwetse Ruhrfix slagroom(hand)klopper gekocht en klop daar een beker slagroom mee stijf, heel pietsje stevia erin, en in een dag heb ik de bak leeg :lol: . Ik keek dit weekend even op het bekertje en zag het aantal calorieën per 100 gram 8O :? :oops: . En dat dan maal 2,5! Maar na de eerste lichte schrik deed het me niks en ik at lekker door. Ik doe dat niet elke dag, maar één of twee keer per week moet kunnen.

Ik denk dat m'n lichaam niet weet wat het overkomt.......heb dat 30 jaar lang bijna niet gegeten. Dan valt het me nog mee dat alleen m'n nagels reageren (in negatieve zin). Ik dacht eigenlijk "hoe meer calcium hoe beter", ook door m'n anorexia-verleden. Maar ik zal een poosje stoppen met het supplement en kijken of m'n nagels weer steviger worden.

 
Enjoy,

Waarschijnlijk heb ik het al eerder gevraagd: waarom drink jij geen rauwe melk en wel de gepasteuriseerde versie?

 
Hoi Poekie, omdat ik pas vlak voor kerst een biologische boer heb ontdekt bij mij in de buurt, op 1,5 km loopafstand van m'n werk! (ik trein naar m'n werk dus heb geen auto of fiets bij me). Echter, tussen kerst en O&N was ik vrij, en vanaf 2 januari heb ik geen tijd meer gehad om pauze te nemen in verband met een hele drukke periode (jaarafsluiting en jaarrekening). Vandaag ook pas om 21:00 van m'n werk vertrokken en om 21:30 thuis :( Ik weet het, niet gezond, maar pas toen heb ik een bak zelfgemaakte macaroni (zonder de pasta) en een bakje slagroom naar binnen gewerkt.

Maar ik heb al wel twee grote plastic flessen klaar staan op m'n werk voor als ik er even een uurtje tussen uit kan :D

 
Enjoy,

Oh ja, dat had je inderdaad geschreven.

Nou ik hoop voor je dat je binnenkort naar die boer kunt gaan voor melk.

 
Naast het onderwerp van de zapper wil ik deze topic ook opnieuw onder de aandacht brengen. Eergisteren at ik verse varkensworst. Gisteren at ik verse runderworst. Het resultaat? Zwartgroene, zure bagger als ontlasting dat er in 3-4 'rondes' 's ochtends uitkomt! Opnieuw ervaar ik dat rood vlees voor mij bijzonder ontgiftend werkt!

Mike

 
Hoi Mike gefeliciteerd met je resultaat.

Is rundvlees altijd rood vlees?

Ik hoop niet dat ik nu een domme vraag stel.

 
Ik heb het idee dat rauwe melk, maar ook lever bij mij ontgiftend werkt. Ondanks dat de vertering van de (melk)eiwitten moeizaam gaat. Kan dat?

(Ik neem overigens spijsverteringstabletten van now en help de stoelgang met oxypowder)

De ontlasting voelt soms wat bijtend, maar lijkt qua kleur op babypoep. Licht gelig, bruinig, groenig.

En drijft, van teveel aan gasvorming?

 
@Boschje
Quote:
Ik heb het idee dat rauwe melk, maar ook lever bij mij ontgiftend werkt. Ondanks dat de vertering van de (melk)eiwitten moeizaam gaat. Kan dat?


Dat heb ik nu precies hetzelfde. Van de lever weet ik niet maar bij melk merk ik dat wel. Bij gepasteuriseerde melk kreeg ik exczeem en ben toen rauwe melk gaan gebruiken. Hier maak ik dan rauwe yoghurt van. Dit werkt bij mij erg ontgiftend. Toch krijg ik van rauwe melkproducten ook weer exczeem. Kon er nog geen vinger op leggen waar die eczeem vandaan komt. Of is eczeem ook een ontgiftingsreactie ??

 
Gif-vrij, eczeem is sowieso een ontgiftingsreactie, of het nu komt door de rauwe melk die je niet verdraagt dus door je lijf ontgift wordt, of doordat het je lichaam helpt ontgiften. Als je naast eczeem ook duidelijke andere ontgiftingsreacties krijgt (die je bij gepast. melk niet had) gok ik dat je de melk verdraagt maar dat voel je zelf het beste aan. Als het te heftig is zou ik wat minderen en langzamer gaan. Je lichaam heeft gewoon tijd nodig zich van alle troep te ontdoen en daar horen klachten bij. Ook eczeem, zeker als dat al een oude bekende van je was.

 
@gif-vrij. Ik heb sinds ik rauwe melk drink ook last van eczeem. En weet ook niet of dit een ongunstige of juist gunstige reactie is. Daarnaast voel ik me extreem vermoeid. Verzuurd vermoeid. Ik heb de H2O2 al afgebouwd, maar ik blijf erg moe. Of dit ook ontgifting is?

 
Boschje, moeilijk is dat om te bepalen of iets ontgifting is of dat je echt intolerant bent. Begin 2010 was ik ook lekker aan de zuivel (rauwe kamelenmelk, kwark en yoghurt) en in april voelde ik me extreem vermoeid. Ik liep hijgend een trap op en soms kostte het me moeite om de ene voet voor de andere te zetten. In oktober van dat jaar bleek dat de slijmvlieslaag van mijn dunne darm extreem dun was en dat ik een intolerantie heb voor zuiveleiwitten. Ik zou toch oppassen als ik jou was...

 
Ik weet, vanuit bloedonderzoek bij mevr Vink, dat ik een intolerantie heb voor eieren en zuiveleiwitten. Daarom neem ik enkel zuivel van rauwe melk. Omdat de eiwitten niet bewerkt zijn. Of ik het verdraag weet ik inderdaad niet. Ik wil het nog een tijdje aankijken. Ook wel omdat ik rauwe melk zo ongelooflijk lekker vind. Rauwe melk maakt dat ik koffie, alcohol en andere slechte versnaperingen kan laten staan. Dit klinkt misschien raar, maar is echt zo.

 
Hoe weet je nou zeker dat je ontlasting en andere symptomen wijzen op een ontgiftiging? Rawfoodmensen die allerlei klachten krijgen beweren ook dat dit komt door de ontgiftiging, heb ik me laten vertellen. En misschien ontgiften zij ook wel. Ik denk dat iedere westerling allereerst spontaan gaat ontgiften wanneer die de alledaagse gifmaaltijden inruilt voor oereten.

Maar als er iets in spijsvertering niet in orde is krijg je ook klachten zoals dunne ontlasting en winderigheid. Weet er niemand een link naar een artikel waarin twee rijtjes staan met symptomen staan, ontgiftigingsreacties en vergiftigingsreacties.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.987
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan