magnesium

@Lievergezond: mijn excuses dat ik niet specifieker was.
Ik krijg -soms- jeuk van magnesiumcitraat. Ik vermoed dat mijn lever het niet een is met het synthetische gehalte ervan en/of het zure ervan.

Ik smeer magnesiumolie op mijn voeten, welke olie ik heb gemaakt van vlokken die ik besteld heb bij Ancient Magnesium.

Ik neem pas sinds enkele dagen deze olie (magnesiumchloride) oraal dus daar kan ik nog geen conclusies uit trekken.
 
Dank voor je antwoord Heksje.
Ik zat ook te denken aan die olie onder mijn voeten smeren of misschien de vlokken verpakken in de zogeheten voetenpatches (alufolie, maar ja aluminium wil je ook niet in je lijf) met andere dingen zoals misschien vitamine c en/of kruiden.
 
Vanochtend had ik ook een theelepel magnesiumchloride in water en op dit moment heb ik heel veel jeuk. Ik concludeer hier niet uit dat de jeuk door de magnesium komt, maar het zou wel mogelijk zijn.
Ik trek die conclusie namelijk niet omdat er meer gaande bij me is.
 
Vanochtend had ik ook een theelepel magnesiumchloride in water en op dit moment heb ik heel veel jeuk.

Tja, Heksje, ik reageer ook nogal sterk op de magnesium. Ook de magnesiumsulfaat resulteert bij mij in een jeukhuid en hier http://www.everydayhealth.com/drugs/magnesium-sulfate wordt het uitgelegd als een allergische reactie, maar je kunt toch niet allergisch zijn voor magnesium?

 
maar je kunt toch niet allergisch zijn voor magnesium?

Geen idee, maar het zou me ook weer niet verbazen. Sulfaat is toch ook een synthetische stof? Je weerstand kan op een gegeven moment zo laag zijn dat je lichaam geen enkele lichaamsvreemde stof meer accepteert en dat het ook reageert op vele soorten voeding. Als ik het goed heb reageer jij (of liever gezegd: je lichaam reageert) op veel voedingsmiddelen dus dat houdt voor mij in dat je weerstand laag is.

Voorzichtig aan met inname van magnesium is dan ook mijn advies. Beter is het om uit voeding te halen (in zoverre je tegen die voedingsmiddelen kan) en het uitwendig te gebruiken.

Als jij magnesium olie opspuit op je huid, heb je dan ook last van prikkels en/of jeuk? Zo ja, dan zou dat een indicatie zijn dat je een teveel aan magnesium hebt, of in ieder geval dat het niveau goed genoeg is.
 
Als jij magnesium olie opspuit op je huid, heb je dan ook last van prikkels

hoi Heksje, ja dat prikt bij mij enorm, geen jeuk.
Ik wist niet dat dat prikken verzadiging betekende.
Jeuk heb ik alleen als ik het oraal inneem.
Ik ben wel een grootverbruiker van chocola trouwens.

 
Het lijkt mij dat je dan nu op dit moment even verzadigd bent qua magnesium.

Dat je dan jeuk krijgt na orale inname vind ik niet vreemd want je lever weet niet meer wat het ermee moet. Jeuk is vaak een teken dat de lever het niet verwerkt krijgt en het dan elders in je lijf probeert weg te zetten zoals via de huid.

Even tandje terug dus en wat voorzichtiger mee zijn.
 
Als jij magnesium olie opspuit op je huid, heb je dan ook last van prikkels en/of jeuk? Zo ja, dan zou dat een indicatie zijn dat je een teveel aan magnesium hebt, of in ieder geval dat het niveau goed genoeg is.

Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Het prikt gewoon omdat het een zout is. Wel of niet prikkelen hangt af van hoe gevoelig je huid is niet va het interne magnesium niveau.
 
hoi Pike, in aanvulling op wat je schrijft, ben ik weer gaan googlen.
Ik kan niet geloven dat het bestaat: een magnesiumallergie.
Mijn huidreactie op magnesiumoxideinname is dezelfde als dat ik (ozon)stoombaden neem.
Dit is denk ik toch gewoon een herxheimerreactie, niet altijd even fijn, zo'n reactie.
Veel mensen raken door die stoombaden gedemotiveerd vanwege die superjeukhuidreacties die ik nu ook heb, maar ik denk nu toch weer echt dat het een manier is van de huid om zich te ontdoen van toxinen.
Ik vind dit http://www.ancient-minerals.com/blog-post/allergic-to-magnesium/comment-page-1/ wel een interessante discussie over de zogenaamde magnesiumallergie.
 
Heksje:
Als jij magnesium olie opspuit op je huid, heb je dan ook last van prikkels en/of jeuk? Zo ja, dan zou dat een indicatie zijn dat je een teveel aan magnesium hebt, of in ieder geval dat het niveau goed genoeg is.


Pike:

Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Het prikt gewoon omdat het een zout is. Wel of niet prikkelen hangt af van hoe gevoelig je huid is niet va het interne magnesium niveau.

Lijken is geen zijn, dus dan is het een kwestie van uitproberen. Neem een tijd geen magnesium en magnesiumhoudende voedsel en zie dan nog eens of het smeren van magnesiumolie prikt.

 
Dat kan alleen als de conditie van de huid precies hetzelfde blijft wat niet het geval is.
Of iig zeer onwaarschijnlijk ;)
 
Niet praten maar uitproberen. Als we eerst alle mogelijkheden uit zitten te pluizen komen we er toch niet uit. Het is geen exacte wetenschap. Blijkbaar heeft iedereen zijn eigen ervaringen en kennis, er is mijns inziens maar één manier om het voor jezelf echt te weten te komen.
 
Ik heb ook wel eens uitslag gehad van magnesium olie daarna even paar dagen rust genomen en weer verder gegaan. Met veel meer olie dan daarvoor ook nog.
Je moet doen wat jezelf goed lijkt, ik zeg alleen dat het volgens mij niet zo is en bovendien deze methode om via manier uit te zoeken of je inderdaad genoeg magnesium hebt geen juiste afspiegeling van de werkelijkheid zal geven om bovengenoemde reden.



 
@lievergezond
Heb het een beetje gelezen. Interessant, ik vraag me af of het ook niet gewoon door het zout kan komen die irritaties/allergie en niet door de magnesium zelf.
 
hoi Pike ik denk echt dat de magnesium bij mij een jaris herxheimerreactie oproept. Moet je dit zien:

"I just ran across a reference in the latest Townsend Newsletter regarding a "high-magnesium diet designed to chelate aluminum". If magnesium does have a propensity to chelate aluminum, it might explain why a high quality magnesium product could cause quite a reaction in somebody; especially someone who may have high levels of aluminum in their body." http://forums.phoenixrising.me/index.php?threads/toxic-magnesium-oil.1961/
 
Tja Pike, of het is weer iets anders...


both of my lyme doctors feel that magnesium supplementing causes relapse.

I did IV heavy metal detox about 3 times and the next day had to go in for IV remineralization as part of the treatment wit my doctor who wouldn't even let me take epson salt baths because of magnesium. NO magnesium in the remineralization.

So many supplements have magnesium as art of the list of ingredients it is hard to avoid but when i started taking extra magnesium deliberately for headaches and constipation and muscle ache it was then that the neurological
flip out stuff tarted happening. Like making faces and funny noises.super panic attacks in the super market clinging to the shopping cart. I felt like I had brain damage. I really thought I was going to end up in a psychiatric hospital.
I never put the two and two together. It was after that I found out I had lyme and was told knock off the magnesium.

How do you know when you are low on magnesium? In my blood work it is OK and I haven't used it in a year. I am just sharing my experience. I think the point is that magnesium feeds biofilms. but how that creates these ther symptoms like neurological I don't know. It could have just been me. BUT I started taking some thing that has magnesium in it and WHAM I saw the facial signs coming back so I stopped instantly.

when I read about all that magnesium does for someone i want get IV magnesium!!! It sounds like the perfect answer to all my ailments BUT I am too afraid to get that whole face making thing going on and super panic attacks and I even start making funny noises. Like a whole brain short circuit.

At another lyme clinic they do not agree with FRY on everything but the magnesium thing they do.

they said their patients when they stopped the magnesium they had so much less relapse. And this is a place that gives EDTA chelation to strip biofilms followed by zethromax.

Migraines are gone for me because of taking heparin and when I stay away from it for too long I will get one.

If you have lyme or even chronic fatigue for a long time there is a good chance you have thick blood causing migraines and not magnesium deficiency. Here goes the Bucci rant .."ask for an ISAC panel to see how thick your blood is." It saved me from having a stroke. My headaches were so bad they were like mini strokes. http://www.healingwell.com/community/default.aspx?f=30&m=2068829
 
Een tekort aan magnesium wordt meestal onderzocht nadat er een tekort aan calcium of kalium is vastgesteld. Vaak wordt een magnesiumtekort dus pas ontdekt ná een calcium- of kaliumtekort.




kalium is hoog ( en natrium zit op de bovengrens…?) dsu dat geeft in ieder geval de suggestie dat het genoeg is.


Laat ik nou altijd gemeend hebben dat een te hoog calciumgehalte wijst op een tekort aan magnesium. Dit omdat ze elkaar in balans zouden houden. Ik heb nu ook even geen idee.
Het is volgens mij niet zo dat een hoog calcium gehalte persé erop wijst dat het niveau van magnesium ook hoog is.
Calcium verstoort de opname van magnesium namelijk dus dan klinkt het mij niet logisch dat een hoog calcium gehalte zou wijzen op een hoog magnesium gehalte.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.684
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan