H2O2 / waterstofperoxide 35% foodgrade: Een nieuw, goedkoper adres. Joepie!!!!!!

Dank je Ollie, morgenochtend is het zover, ben me nog een beetje aan t inlezen.

In mijn geval dus zeer zeker niet een combi maken van H2O2 en bica. Het werd ook in een ander topic door Mike afgeraden.

Inderdaad, ook voor de alvleesklier waar ik ook zeer zeker gevoeligheid ervaar. Bica zou dus voor mij veel kunnen doen. Maar ik krijg het nog noet verwerkt.

 
dankjewel lia

Ga eens kijken naar die ozonapparaten.

Vind het wel jammer dat de h202 kennelijk niet samen kan met de bica, want dat

laatste wil ik toch ook graag uitproberen. Dan moet ik weer stoppen met de h202 die toch goed lijkt aan te slaan. (ben altijd een nieuwsgierig type met dit soort dingen, wil altijd kijken wat iets doet voor me).

Kun je trouwens die zapper en de h202 ook bij kinderen gebruiken?

 
Ollie,

De nabica kun je eventueel ook op de dag gebruiken hoor, een half uurtje voor een maaltijd uit.

Je kunt de zapper en de H2O2 ook bij kinderen gebruiken. Begin bij kinderen met de H2O2 3% oplossing.

Lia

 
Hoi allemaal,

Mijn naam is Lub Kramer,

Ik ben directeur van aquamar desinfection products uit Urk.

Wij verkopen waterstofperoxide zowel aseptisch als technische kwaliteit.

Ik las op dit forum een reactie van Daniel Peters welke iets uitlegde over de 2 soorten peroxide deze uiteenzetting is niet juist!

Graag wil ik het juiste verschil aan u doorgeven het verschil tussen technische kwaliteit waterstofperoxide en foodgrade peroxide. aseptische peroxide is alleen te verkrijgen in de concentratie <35% in Europa. hoger zijn niet te verkrijgen daarvoor moet men in Canada zijn, en eigenlijk lager dan 35% wordt ook niet geproduceerd door de peroxide fabrikanten, maar wordt afgevuld door de verkopende bedrijven daar zijn wij er één van.

Daniel schreef: (Het verschil zit in het afvullen vanuit de "grote"tank. In beginsel zijn alle peroxides exact gelijk. Daarna wordt het foodgrade proces gestart door alles onder haccp normering af te vullen. Dit houd in goedgekeurde omgeving, goedgekeurde afvulmateriaal, goedgekeurde emballage, vervoer, opslag etc. etc. Daarnaast dient de foodgrade vaker te worden getest op een stabiele concentratie dan de technische. Dit hele proces is duur en staat onder strenge controle. De technische kwaliteit doorloopt dit proces niet, maar is als eindproduct waarschijnlijk nagenoeg gelijk aan de foodgrade (dit betreft 90% van de gevallen de 35% variant))

Dit is niet Juist! het verschil tussen de technische en de aseptische peroxide is: de aseptische kwaliteit peroxide wordt gedistilleerd en de technische niet! De aseptische peroxide is dan ook vele malen zuiverder dan de technische kwaliteit!

er zijn op het oog of in de smaak geen verschillen aantoonbaar tussen de foodgrade en technische. dit verschil is wel aan te tonen met de KCBV-42-25 Evaporation methode op 105 graden er moet dan minder als 150 mg/l droge stof in zitten dit is een dure test

Omdat de foodgrade een heel ander proces doorloopt is de prijs ook stukken hoger.

wij verkopen beide soorten

Ik hoop mensen met mijn verhaal enigszins een duidelijker beeld geven van de aseptische en technische peroxide. Bij vragen kun je ook altijd even bellen --> 0527 688 336

Vriendelijke groet,

Lub Kramer

Aquamar

 
Ik vraag me af of de technische kwaliteit schadelijk kan zijn voor de gezondheid. Ziektekiemen zullen er niet in zitten lijkt me zo.

 
@Gerard: ik weet niet wat je er aan zou kunnen merken als je de technische kwaliteit in neemt. Zou het anders smaken? Zou je je anders voelen, door bijwerkingen die in food-grade niet zitten? Geen idee!

Ik gebruik de technische kwaliteit van Hinmeijer. Ik had dit al besteld voordat jullie doorhadden dat Hinmeijer goedkoper was. Ik had toen al gevraagd of het voor menselijke inname geschikt was en daar werd op gezegd dat het prima geschikt daarvoor is.

Ik merk tot nu toe niets absurds aan het gebruik van technische kwaliteit H2O2. Maar dat kan aan mij liggen en misschien merk ik het op langere termijn. Dat is moeilijk te bewijzen zeg maar.

Ik denk zelf dat zwaar bewerkt voedsel wat je gewoon in de supermarkt kunt kopen, schadelijker is dan technische kwaliteit H2O2.

 
@vrsuyver: Er zijn veel stoffen waarvan je niks merkt. Als je het productie proces bekijkt, worden er stoffen gebruikt die ik niet binnen wil krijgen.

@Lubbert: welke stoffen zouden er als het tegenzit in non-foodgrade kunnen zitten?

Dit in verband met uitwendig gebruik, bijvoorbeeld voor een voetenbad.

 
Ik kreeg een mailtje van iemand die waterstofperoxide had bestelt bij Hinmeijer en geen korting kreeg. Ik heb er een mailtje aan gewaagd en kreeg als antwoord dat die korting voor 2 maanden geldig was. Ik ben me daar niet van bewust die informatie gekregen te hebben, maar oke.

Maar nu is de kortingscode terug ingevoerd en geldig t/m 31 januari 2013. De code is: voedingisgezondheid

Je krijgt dan een korting van 7%.

Lia

 
ik heb een vraag betreffende het bewaren van h202. ik bewaar het in een klein olijfpotje, maar ik zie, dat het dekseltje helemaal gaat roesten; dit lijkt mij niet echt goed. ik vind het namelijk niet echt handig om het in een grote fles te bewaren. volgens mij is het ook beter om het in een donker flesje te bewaren. wie heeft er een tip?

 
Ik bewaar het in een plastic fles van polyethyleen. Dat het deksel gaat roesten komt door het hoge zuurstofgehalte. Roest is op zich niet zo'n probleem, maar de bekleding van blikken deksels bevat vaak BPA, dat schopt je hormoonhuishouding door de war.

 
Bij een apotheker/drogist/natuurwinkel kan je soms bruine flesjes/potjes kopen met een plastic dop.

Daar hebben wij het ook in zitten.

Maar als je de H2O2 in een donkere kast hebt staan dan kan het ook in een doorzichtig flesje/potje hoor.

Lia

 
@gerard and poekie:

idd. ik had er al niet zo'n goed gevoel bij! kan niet goed wezen idd! ik ga achter

een klein bruin flesje aan, met een plastic dop. bedankt voor jullie tips!

zizou789

 
...Heb ik per ongeluk bij Hinmeijer 2 flessen besteld 8O

Iemand interesse in een fles van 1000ml H2O2 foodgrade? Het zit nog in de originele verpakking, dus ik hoef alleen maar een andere adressticker op de doos te doen.

Als je dit bij Hinmeijer koopt kost dat inkl. BTW + verzenden en minus 7% korting: 32,18 euro.

Ik verzend het naar jou (in NL) voor 27 euro. Scheelt je toch 5 euro :D

Hartelijke groet,

Paul

 
Bij deze verkocht.

Mail je naam+adres dan even naar scheermes@pftm.nl

Dan mail ik je mijn rek.nummer.

 
@Scheermes: de fles is heelhuids aangekomen. Eindelijk food-grade H2O2 eens proberen.

 
:lol:

Het kan uiteindelijk alles zijn van jij wil, dan smaakt het misschien beter...

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.135
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan