film en documentaire

Echt zelfvoorzienend is het niet als 1x per maand de helikopter komt met boodschappen, betaald met o.a. schilderijen. Maar misschien ben ik gewoon een beetje jaloers ;-)

Zeker benieuwd wat er nog gaat komen, vooral natuurlijk op voeding gebied.

 
@ Jp ja klopt er zijn nu eenmaal producten die je niet zelf kunt telen/kweken zoals ik het zag vind ik hun leefwijze zeer mooi, en zo zien we ook eens de uithoeken van de wereld en hoe er geleefd wordt ipv waar de meeste naar toe gaan voor vakantie. :mrgreen:

 
Documentaire geheel te bekijken over de Akie, een volk uit Tanzania dat vlakbij de Masai leeft.



 
Dit draadje wil ik ook wel volgen, al 2 jaar geen reguliere TV meer in huis. Wel internet, ik kijk graag goeie films. :lol: Farm for the future is al een aantal jaar bekend bij mij.

Misschien is dit wel een goede link voor hier: #t=548 De waarheid over vaccinaties! b.v. bij 1uur en 56 minuten altijd moe zijn.

 
Zojuist gelezen dat Remco kuipers een boek geschreven heeft dat eind januari uikomt.Natuurlijk over het oerdieet.

Kopen zal ik het nog niet omdat ik denk dat er niet veel nieuws in zal staan ,maar wellicht dat dit boek de aandacht gaat krijgen die noodzakelijk is om 'veranderingen'in gang te blijven zetten(broodbuik,weston price congres etc.).

Ben benieuwd of prof.Muskiet er iets over te vertellen heeft op het congres.

ad

 
Deze is wel zelfvoorzienend en mooi in het zuiden van Z Amerika een grens gebied van Chili en Argentinie. In het uiterste zuiden van Chili, in een baai aan het Beagle kanaal, ver van de bewoonde wereld, zonder elektriciteit en stromend water, woont de Belgische Annemie.

Uithoeken van de wereld.

 
Zo meteen om 16:20 op rtl7, Willem Middelkoop over de aanstaande "Big Reset"

Ik heb het nog niet gezien maar het klinkt erg interessant. Middelkoop is een van de weinige journalisten die enig verstand van zaken heeft en ook gewoon zegt waar het op staat.

 
Dat ligt eraan wat hij precies doet in de goudhandel.

Volgens mij doet hij niets dat niet door de beugel kan .

 
Hij houdt zich keurig aan de regels, dat is niet het probleem. Maar als je feilloos aantoont dat het 1 grote zeepbel is, waarom daar dan op willen cashen zo lang het nog kan?

Mike

 
Quote:
Zojuist gelezen dat Remco kuipers een boek geschreven heeft dat eind januari uikomt.Natuurlijk over het oerdieet.

Kopen zal ik het nog niet omdat ik denk dat er niet veel nieuws in zal staan ,maar wellicht dat dit boek de aandacht gaat krijgen die noodzakelijk is om 'veranderingen'in gang te blijven zetten(broodbuik,weston price congres etc.).

Ben benieuwd of prof.Muskiet er iets over te vertellen heeft op het congres.

ad

Nou Ad ik heb hem wel gekocht maar heb er gelijk alweer spijt van .

Hoe kun je in godsnaam sojamelk gaan promoten als oervoeding ?

 
Echt waar? Hmm.....stond er dan ook bij hoe de oermens aan deze melk kwam. dacht toch al dat de hardcore paleo's tegen melk waren en melk van soja....lijkt me nog 'onnatuurlijker'Zeker rekening houdende met de soja op de dag van vandaag.

begrijp ik je goed dat even afgezien van de sojamelk het boek is het algemeen tegenvalt?

Blijf me ook afvragen hoeveel boeken we wel niet moeten kopen mbt voeding. Ik denk niet zo heel veel wanneer we over voeding in het algemeen mbt gezondheid willen lezen/leren.

ad

 
Ja die heb ik al Mike!

Dacht dat ik met het oerdieet wel wat lekkere recepten zou vinden maar ook dat valt erg tegen .

Ik gooi hem wel weer in de verkoop :D

 
Zelfs paleo aanhangers vinden het boek van Kuipers een poldermodel van paleo, teveel water bij de wijn. Omdat hij zelfgebakken zuurdesembrood, pseudo granen, peulvruchten en gefermenteerde zuivel mondjesmaat toestaat.

http://melchiormeijer.wordpress.com/2014/01/14/het-oerdieet-van-remko-kuipers-komt-en-zelfs-dr-frank-is-om/

Bij het lezen van de reacties kwam ik tegen dat ze een beetje teleurgesteld waren in hun geliefde Frits Muskiet, omdat hij zou spreken op het sektarische WP congres.

 
Als ze WAP sektarisch noemen, dan kan je alle aanhangers, voorstanders en goeroes van diverse voedingsleren wel sektarisch noemen.

Ik moet wel zeggen dat ik één groep ken die ik toch echt wel onder die noemer vond vallen. Deze beweren dat het juist goed is als vrouwen niet meer menstrueren (in hun vruchtbare periode, dat je 3000 kcal aan fruit moet nemen, dat je deze hoeveelheid eten en liters water naar binnen moet forceren.

 
Kijk, een recensie van Marcel Hulspas over Het Oerdieet - Dé manier om oergezond oud te worden, het boek van Remko Kuipers. In hoeverre is wat Hulspas noteert ook van toepassing op wat hier op het forum wordt geschreven? Slaat Hulspas de spijker op de kop of slaat hij er naast?

Remko Kuipers verslikt zich in het oerdieet

Door Marcel Hulspas

Wat at de oermens? De enige manier om dat te weten te komen, is door zijn gebit te bestuderen. Desondanks komen we in Het oerdieet van Remko Kuipers geen tandje tegen. Kuipers behoort tot de voedselgoeroes die denken dat er een snellere manier bestaat om die vraag te beantwoorden. Namelijk door te kijken naar wat de huidige jagers-verzamelaars eten. Daarbij gaat hij uit van het misverstand dat het dieet van jagers-verzamelaars nog steeds het perfecte voedsel zou zijn. Want we stammen nu eenmaal uit de steentijd.

Antropologen hebben het idee dat jagers-verzamelaars leven zoals onze voorvaderen allang bij de vuilnisbak gezet. Die volken zijn gewoon verdrongen naar karige, economisch oninteressante gebieden. Onze éigen voorouders leefden in de gebieden die nu nog steeds het dichtstbevolkt zijn. Kuipers is zich daarvan bewust, maar weigert de consequenties onder ogen te zien.

Voor de reconstructie van die ideale oervoeding verwijst hij naar een analyse van het voedingspatroon van ruim tweehonderd groepen jagers-verzamelaars. Hij erkent dat ze leven 'in uithoeken van de wereld die minder geschikt zijn voor landbouw en veeteelt'. Toch, schrijft hij, 'zijn deze eerste analyses opvallend eenduidig. Ze tonen dat groente, fruit, noten, vlees, vis, schelpdieren, schaaldieren en gevogelte de belangrijkste onderdelen zijn van de oervoeding.' Maar dat ratjetoe maakt alleen maar duidelijk dat totaal verschillende typen jagers-verzamelaars op één hoop zijn gegooid. Kuipers' oerdieet wordt nergens gegeten.

Het Oerdieet bestaat verder uit donderpreken tegen de moderne voeding, afgewisseld met colleges voedingsleer, recepten en bedenkelijke ideetjes uit de alternatieve hoek (Kuipers is een promovendus van de alternatieve Groningse hoogleraar Frits Muskiet.)

De grote vraag is waarom hij en vele anderen zo verslaafd zijn aan dat geklets over het 'oerdieet'. Het oergebit was helemaal niet geschikt om botten, noten of schaaldieren te kraken. Het was het gebit van een knollenvreter. En ons speeksel zit barstensvol alfa-amylase, het enzym dat zetmeel omzet in suikers. Aardappelen, dát was het oerdieet. Daar wil Kuipers niks van weten.

(Recensie door Marcel Hulspas, gepubliceerd op 18 januari 2014)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.982
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan