film en documentaire

Op facebook werd dit geplaatst in een gezondheidsgroep.

http://cowspiracy.com/

Quote:
Zoals vele weten ben ik een documentaire junkie, ik heb al duizende docu's gezien over ontiegelijk veel onderwerpen. Maar gisteravond heb ik Cowspiracy gezien en moet zeggen dat dit de belangrijkste documentaire is die ooit gemaakt is, de belangrijkste documentaire van deze tijd! Er zijn ontzettend veel organisaties die zich inzetten om de planeet te redden en zich inzetten voor het milieu, organisaties zoals Greenpeace, WNF etcetera.. die organisaties maken zich groot zich uit te spreken tegen de olie industrie, regenwouden, het uitsterven van dieren, het redden van de oceanen, CO2 uitstoot en ga zo maar door... Maar het vreemde is dat ze de hoofdoorzaak die dat allemaal veroorzaakt niet onder de aandacht brengen.. ze raadden ons aan minder water te verbruiken, minder gebruik te maken van auto's en meer te gaan fietsen, apparatuur aan te schaffen die voor schone energie zorgt, etcetera... Maar alle industrieën die volgens bv Al Gore en de rest van de organisaties verantwoordelijk zijn voor Global Warming etcetera komen niet eens in de buurt van de werkelijke reden dat de aarde vernietigd wordt.. En die reden is het consumeren van dierlijke producten! Consumeren van dierlijke producten is 90% verantwoordelijk voor het vernietigen van regenwouden, verbruikt het meeste water, zorgt ervoor dat de meeste dieren uitsterven, zorgt ervoor dat de oceanen vernietigd worden, zorgt ver weg voor de meeste CO2 uitstoot, is verantwoordelijk voor een tekort aan voedsel en dus hongersnood, 1/3 van al het verse water ter wereld gaat naar de vee industrie, 45% van de gehele aardoppervlak wordt gebruikt voor de vee industrie...

Als we doorgaan met het consumeren van dierlijke producten dan is er over 50 jaar niets meer over van de wereld.

Er is géén één organisatie die zich hier mee bezig houd, die zich uitspreekt tegen de bio industrie... Waarom? Omdat de bio industrie één van de machtigste industrieën is ter wereld!

Dit onderwerp is het belangrijkste onderwerp van onze tijd!!

Iedereen die organisaties steunt die zich inzetten voor het milieu etcetera en zichzelf dus beschouwd als milieu activist en nog wel gebruik maakt van dierlijke producten is ontzettend naïef bezig en doet dus eindelijk niets voor het milieu of de dieren etcetera...

Kijk deze documentaire, en deel hem met iedereen, bespreek het met iedereen die wil luisteren!!


Quote:
wat in de film duidelijk naar voren komt is dat de bio industrie ver weg de grootste oorzaak is van de vernietiging van de aarde, even veel als alle andere topics op dit gebied, en als we dat niets aan doen dat binnen 50 jaar er weinig meer over is om ons als mensheid te voorzien van een leefbare planeet... En ja dan zullen we als we dat willen voorkomen meer een plant based diet moeten aannemen.. En dat komt dan overeen met een vegan leefstijl... Of je het nu wel of niet gezond vind is eigenlijk dan niet van toepassing... Het kan niet anders, ook al gaat alles over op biologische bio , dan nog hetzelfde verhaal.. dat ik nu zelf vegan ben heeft ervoor gezorgd dat het mijn eigen mening is en het mensen wil opdringen, maar dat is zeker niet het geval, ook al was ik zelf ook heel sterk van mening dat ik vlees nodig zou hebben om optimaal gezond te zijn zou ik nog iedereen inclusief mezelf aangeraden hebben dit te gaan doen... Want wat heeft het voor nut om me vast te houden aan wat gezond is ja of de nee als we straks geen gezonde planeet meer hebben? Maar denk dat mensen pas echt begrijpen en snappen wat ik met deze post probeerde duidelijk te maken wanneer ze de film ook gezien hebben.. alle andere onderwerpen die hier nu besproken worden, consumeren, industrie etcetera zijn allemaal al bekend en wordt al aandacht aan besteed door de grote organisaties, maar de bio industrie niet, waarom dat is komt ook goed naar voren in de film...


De booschap komt dus duidelijk neer op Save the planet, wordt Vegan

 
Quote:
45% van de gehele aardoppervlak wordt gebruikt voor de vee industrie...

Als we doorgaan met het consumeren van dierlijke producten dan is er over 50 jaar niets meer over van de wereld.

Er is géén één organisatie die zich hier mee bezig houd, die zich uitspreekt tegen de bio industrie... Waarom? Omdat de bio industrie één van de machtigste industrieën is ter wereld!



:lol:

 
Hmm, ik ben ook een docu junkie haha, ik ga deze zeker kijken.

Ik vind 'Food Matters' ook nog 1 van de betere documentaires om meer inzicht te krijgen in ons medische stelsel en dat voeding wel degelijk invloed heeft!

Zeker ook een aanrader, hier de trailer:

 
Quote:
Hmm, ik ben ook een docu junkie haha, ik ga deze zeker kijken



Ik zal je even een korte samenvating geven van de boodschap: Save the planet, wordt vegan..

:wink:

 
Ja klopt Pike, hele discussie op Facebook heb ik hierover met de poster. (en anderen)

De docu stelt dus dat de vernietigen van de aarde kan worden stopgezet door het consumeren van dierlijke producten.

Omdat het zo zwart-wit gestelt wordt lijkt het mij een propaganda film uit de vegan hoek. Maar de poster is zo enorm overtuigd dat ik nieuwschierig ben hoe dit allemaal wordt gebracht.

 
Lijkt mij een vrij zinloze discussie als je met mensen praat die denken dat 45% van het aardoppervlak voor veeteelt gebruikt wordt en dat als wij doorgaan met het eten van dieren er over 50 jaar niets meer de wereld over is.

En de bio-industrie is een van de machtigste industrieën ter wereld? :roll:

Nog een tip voor je Facebook discussie:

Zeg tegen ze dat je gewoon niets moet kopen dat uit de bio industrie komt.

Probleem opgelost. :mrgreen:

 
Doet denken aan Meat The Truth van Marianne Thieme. Als de veganisten aan de macht komen, wordt het tijd om te emigreren!

Mike

 
nou deze gaat zelfs zover dat als het gras onder de voeten heeft gehad het ook niet goed is... :)

Quote:
Het kan niet anders, ook al gaat alles over op biologische bio , dan nog hetzelfde verhaal.. dat ik nu zelf vegan ben heeft ervoor gezorgd dat het mijn eigen mening is en het mensen wil opdringen, maar dat is zeker niet het geval, ook al was ik zelf ook heel sterk van mening dat ik vlees nodig zou hebben om optimaal gezond te zijn zou ik nog iedereen inclusief mezelf aangeraden hebben dit te gaan doen... Want wat heeft het voor nut om me vast te houden aan wat gezond is ja of de nee als we straks geen gezonde planeet meer hebben?


 
Schooling the World: The White Man's Last Burden.

Quote:
Quote:

if you wanted to change an ancient culture in a generation, how would you do it? You would change the way it educates its children.

The U.S. Government knew this in the 19th century when it forced Native American children into government boarding schools. Today, volunteers build schools in traditional societies around the world, convinced that school is the only way to a 'better' life for indigenous children. But is this true? What really happens when we replace a traditional culture's way of learning and understanding the world with our own? SCHOOLING THE WORLD takes a challenging, sometimes funny, ultimately deeply disturbing look at the effects of modern education on the world's last sustainable indigenous cultures.


Film staat tot eind sept gratis online.

 
Simon, ik heb je aan het denken gezet. Goed zo! Er valt nog veel te ontdekken over de blanke pathologie, ga zo door!

Mike

 
Mike dit past toevallig goed in mijn straatje omdat ik zelf 6 middelbare scholen heb versleten en me altijd verzet heb tegen de dwang die van het systeem uit gaat.

Ik heb misschien minder letters gegeten maar meer van het echte leven geproefd is een uitspraak waarmee ik mijn geflopte schoolcarrière altijd enigszins denk recht te lullen.

Dat de grondleggers en uitvoerende mensen achter dit systeem blank zijn, daar weet ik van en daar denk ik al zolang als ik mij kan heugen over na. Bijvoorbeeld van huis uit werd er al met de paplepel ingegoten dat de indianen de good guys en de blanke cowboys de badguys zijn.

Maar niet alle blanke zijn het zelfde, iedereen heeft een eigen naam, identiteit, unieke samenstelling dna, emotionele bagage en een eigen verantwoordelijkheid etc. En niet iedere blanke is voorstander van dit systeem. Dus de functie die het heeft om de nadruk op huidskleur te leggen die ontgaat mij compleet. Twijfelachtige daden/agenda's etc. daarvoor dien je de groep verantwoordelijke individuen aan te pakken/straffen niet de gehele bevolkingsgroep die aan de zelfde uiterlijke kenmerken voldoet.

 
Inderdaad een super documentaire! Bedankt Simon!

Die Duitse lerares verwoordt mooi het 'superieure' gevoel van de westerse wereld, zonder dat ze het door heeft.

Edit: je kan trouwens Nederlandse ondertiteling aanzetten bij de film.

 
Quote:
Die Duitse lerares verwoordt mooi het 'superieure' gevoel van de westerse wereld, zonder dat ze het door heeft.


Inderdaad watisgezond. Daarom is deze docu zo belangrijk. Mensen hebben het gevoel dat ze echt goed helpen, maar ze connecten niet the dots.

 
Quote:
Maar niet alle blanke zijn het zelfde, iedereen heeft een eigen naam, identiteit, unieke samenstelling dna, emotionele bagage en een eigen verantwoordelijkheid etc. En niet iedere blanke is voorstander van dit systeem. Dus de functie die het heeft om de nadruk op huidskleur te leggen die ontgaat mij compleet. Twijfelachtige daden/agenda's etc. daarvoor dien je de groep verantwoordelijke individuen aan te pakken/straffen niet de gehele bevolkingsgroep die aan de zelfde uiterlijke kenmerken voldoet.


Mee eens. Ik ben zelf ook blank, weet je nog? En ik denk heel anders over allerlei dingen. Maar dat neemt niet weg dat er serieus iets mis is met de blanke mens. Onze geschiedenis bewijst dit!

Mike

 
Song from the forest

Quote:
De film Song From the Forest geeft je een unieke en intieme blik op de Bayaka Pygmeeën in Centraal Afrika.

Dit unieke portret is mogelijk door de voorheen New Yorkse musicoloog Louis Sarno, die sinds de jaren '80 bij de stam woont om hun muziek te verzamelen. Inmiddels wordt hij als volwaardig stamlid beschouwd en via hem maak je kennis met de levenslust en de speciale onderlinge band van de stamleden.

Bijzonder is het moment wanneer Louis met zijn Bayaka-zoon Samedi naar New York afreist. Louis voelt zich niet op zijn gemak in deze stadsjungle, maar Samedi gedijt er juist. Hij wordt niet geïmponeerd door materiële zaken, maar door het menselijk gedrag.


Lijkt me een mooie film. Gaat 30 oktober (mooie dag) in première.

Hier de trailer:

http://vimeo.com/79769700

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.476
Berichten
503.976
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan