film en documentaire

That Sugar Film: Ik heb een stukje gezien en wat over gelezen. (ik vind de manier van filmen zeer vermoeiend om naar te kijken, doe ik dus verder ook niet)

Maar wat ik niet begrijp: Hoe kan hij zo snel achteruit gaan?
Ik heb eigenlijk maar twee opties:
-Hij heeft een onderliggende aandoening.
-Hij overdrijft en/of belazert de boel.

NB: IK twijfel er niet aan hoe slecht teveel suikers zijn, maar ik zie dit meer als een sensatie stuk. Wat mij betreft prima als het een positieve uitwerking heeft, maar door te overdrijven is het hele stuk makkelijk onderuit te halen en dan krijg je het tegenovergestelde effect.
 
Op tv is momenteel de serie Food Hospital.
Over een ziekenhuis waar ze ziektes met voeding aanpakken. Klinkt goed natuurlijk. Ik heb gezien hoe ze de ziekte van Crohn aanpakken. Eerst moest de patiënte op vloeibare voeding overstappen. Na een aantal weken zachtjesaan weer vaste voeding en goed opletten waar de 'boosdoener' in zit.
Dat laatste is jammer want ze pakken dus nog steeds de oorzaak niet aan bij de bron. Want hier kan heel goed bijnieruitputting onder zitten die onbelicht blijft. Maar chapeau om in ieder geval geen medicijnen voor te schrijven.
Ze staan ook op Youtube:
En a.s. maandag 12 juni op tv op TLC om 22 uur.
 
Bijnieruitputting is moeilijk aan te pakken als het onrustig in de darmen is, zowel omdat voeding slecht wordt opgenomen, als dat onrust een belasting voor o.a. de bijnieren is.
Ik zou ook eerst de darmen rustig proberen te krijgen, helemaal omdat dat vaak in enkele weken kan, daarna goeie voeding om het hele lichaam inclusief de bijnieren te ondersteunen.
 
Toevallig op zender TLC vanavond iets gezien over o.a. aardappels. In de Andes groeit bijna niets voor de bevolking maar wel de aardappel. Sinds duizenden jaren hebben zij de aardappel geteelt zodat er geen of weinig solanine inzit. Het mooiste, in de winter brengen ze aardappels hoog in de bergen waar de aardappels bevriezen, later ontdooien ze weer en maken ze de schil kapot, zodat er water (met giftige stof) uit de aardappel verdwijnt. Daarna verschrompelt de aardappel en is jaaaren te bewaren. Grappig vond ik dat. Heeft de bevolking allemaal zelf uitgevonden. Die mensen leven van aardappels.
 
Op Netflix aflevering vijf van Rotten. "Melk de witte motor".

Belicht hoe boeren het hebben in de melkmarkt in de US. Tendens naar Rauwe melk wat bijna niet aan te slepen is. Met o.a. de voors en tegens in deze docu. Een grote rauwe melk leverancier die aangeklaagd wordt door ouders omdat hun kinderen HUS kregen n.a.v. het drinken van rauwe melk.
 
Heb de dvd van de film Down to Earth besteld en gisteren gekregen. Ik ga er vandaag weer eens naar kijken. Mooi. Er zou ook een boek met foto's uitkomen, lijkt me ook mooi om allemaal die foto's te zien.

Zo heb ik laatst ook een bijzonder boek gekocht:
https://www.bol.com/nl/p/before-they-pass-away/9200000040709868/
Dit zijn ook geweldige verhalen over de laatste natuurvolkeren en hele mooie foto's.

Dorothé
 
De mayakalender goed uitgelegd door Ian Xel Lungold en ik plaats het hier graag omdat we op dit forum de visie van de natuurvolkeren, zoals Weston A. Price ontdekte, erg waarderen. Een aanrader om je in te verdiepen, het dwingt respect af zoals deze volkerenen leefden en sommige (gelukkig) nog steeds leven.


 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.841
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan