zorgverzekering goedkoop of duur?

Ad, inzicht is vaak voortschrijdend inzicht, oftewel er zit beweging in. Dat neemt niet weg dat je telkens maar moet blijven wachten op nieuwe inzichten. Het is belangrijk te handelen je de inzicht die je op dat moment hebt. Het leven vraagt van niemand te handelen naar inzichten die we in de toekomst zullen verkrijgen. We worden in mijn beleving enkel uitgedaagd moedig te zijn en te vertrouwen op Wat Is. Het is wel belangrijk dat inzichten zelf verworven zijn, dat wil zeggen volledig in jezelf zijn geintegreerd door eigen onderzoek. Ik ervaar zelf dat ik soms de voor mij aantrekkelijke/aannemelijke inzichten van anderen beschouw als mijn eigen inzichten zonder het noodzakelijke eigen onderzoek te doen. Uiteindelijk komt het er altijd uit en merk ik dat er gedachten met twijfels naar boven komen als de resultaten niet zijn zoals ik had gehoopt/verwacht. Het adopteren van inzichten van anderen op basis van gevoel is geen probleem zolang je je bewust bent dat het niet je eigen inzicht is. Inzichten zijn alleen iets waard als ze volledig door jezelf zijn verworven.

 
wij hebben dit jaar ook alleen het minimale verzekerd.

Alleen basis verzekering en tandarts.

Het voelt wel een beetje "naakt" maar aan de andere kant heb ik al jaren geen gebruikt gemaakt van alternatieve zorg en physio, dus waarom zou ik me dan verzekeren.

Ik had ook dus inzicht. Alelen een beetje laat: oudjaarsdag om 20:30 zat ik alles nog te regelen, haha!

Vreemd eigenlijk, dat het naakt voelt. Ik ben nooit ziek!

 
We zijn met z'n allen 'onzeker en bang'gemaakt(en worden dat nog steeds)door conditionering.En we hebben het zelf toegestaan,maar beter laat wakker worden dan nooit zou ik zeggen.

je kunt nog zo goed voor jezelf zorgen maar wanneer bv een iemand je van de weg rijd dan ben je blij met de ambulance en alles wat er achteraan komt (geneeskunde).En dat is waar ik voor betalen wil. Voor de rest ben ik niet zo bang en wanneer het verkeerde lot me toch treft.....pech gehad,risk of life.Telkens gaan liggen voordat je valt is geen leven.

ad

 
@moestuin

Dat 'naakte' gevoel heb ik ook nog steeds, dat is de conditionering. Maar omdat ik weet hoe het zit en waar mijn keuze op gebaseerd is weet ik dat het goed zit en kan het 'naakte' gevoel langzaamaan wegstromen. Ik verzeker me voor datgene wat ik niet zelf financieel kan dragen, niets meer en niets minder.

@Ad

Precies, zo is het!

 
hoi Marijan hoe heb je jezelf opgegeven voor de friesland? (maw hoe kwam je uit bij die 58 euro zoveel?)

 
Waarschijnlijk via www.independer.nl, tenminste zo heb ik het gedaan. Allemaal commercieel natuurlijk en allesbehalve onafhankelijk, maar ze zijn wel de goedkoopste voor als er echt wat aan de hand is.

 
hoi Lievergezond,

via Geld.nl,

via internet dus.

Ik zat net even voor je te kijken, Anderzorg is nu de goedkoopste met 62,25.

Voor 2014 kreeg ik bij de Friesland een extra korting van 192 euro en die wordt in een keer eind februari geloof ik uitgekeerd. Dus niet verrekend over de maanden.

Omgerekend kwam ik dus uit op die ruim 58 euro.

Nu te laat en is goedkoopste dus 62,25.

Je zou de Friesland kunnen bellen, misschien krijg je dan alsnog de korting. Niet geschoten is altijd mis.

Alleen als je een andere moet opzeggen, lukt nu niet denk ik, loopt steeds tot 31-12-....

 
Ok dank je Marijan.

Weet ik dat.

Friesland gaat in dit geval toch al niet door omdat je kennelijk niet een tandartsverzekering bij de 1 kan hebben en een basisverzekering bij de ander zonder veel extra tandartspremie te betalen.

 
http://www.eur.nl/nieuws/nieuwsover...llig-eigen-risico-profijtelijker-dan-gedacht/ via http://www.leefbewust.com/2014/nieuws/311014.html
Quote:
Vrijwillig eigen risico profijtelijker dan gedacht

Tegen het einde van het kalenderjaar kunnen alle verzekerden veranderen van zorgverzekering. Hierbij hebben zij de mogelijkheid om te kiezen voor een vrijwillig eigen risico in ruil voor een korting op de premie. Slechts 11 procent van de verzekerden koos hiervoor in 2014. Uit onderzoek van Kayleigh van Winssen, Richard van Kleef en Wynand van de Ven van het instituut Beleid & Management Gezondheidszorg van de Erasmus Universiteit Rotterdam blijkt echter dat bijna de helft van de verzekerden financieel profijt zou hebben van een vrijwillig eigen risico.


 
Vergelijkingssites geven ook niet altijd een betrouwbaar beeld. Zij krijgen van verzekeraars geld wanneer mensen een verzekering afsluiten via hun website. Sommige verzekeraars willen dat niet, dus die komen dan ook niet naar voren in de vergelijker. Hier kun je het best je zorgverzekering vergelijken. Die website staat onder toezicht van de Autoriteit financiele markten en is dus echt betrouwbaar. Zoveel mensen vergelijken via Independer omdat bijna niemand weet dat die website van Achmea is (en dus niet betrouwbaar).

 
Bedankt JanKaashoek, ik was juist op zoek naar een alternatieve vergelijkingssite. Inderdaad spelen er ook hier weer veel belangen mee die de uitkomst van de vergelijking troebleren.

 
Ik heb nou ook weer niet zoveel vertrouwen in de autoriteit financiële markten, maar voor een zorgverzekering vergelijker zou het nog wel kunnen ik zou er alleen wel altijd wat naast zoeken. Bij independer kan je ook verder klikken zodat je ook de resultaten krijgt waar ze niet door gesponsord worden (dat zetten ze er zelf ook best groot naast). Ik gebruikt altijd meerdere vergelijkingssites. Het valt me wel op zeker als je een nieuwe energieleverancier of inboedelverzekering zoekt dat ze allemaal met andere resultaten komen (ook voor de zelfde maatschappij), je moet bij deze dingen ook overal wat anders selecteren en daar gebruiken ze dan weer andere verwachtingen van gebruik en grote huis bij.

Wat ik zelf bij dit soort dingen altijd wel merk is dat de echt goedkope heel vaak op al de vergelijkingssites helemaal niet mee genomen worden, ook niet als je de lijst met alle resultaten opent.

 
Zeker waar Kaaskanlekkerzijn. Bij het gebruik van meerdere sites kan je zelfs ook nog op leuke aanbiedingen stuiten, zoals collectieven en dergelijke. Zoeken loont zeker.

 
Ik moet een verzekering hebben die met name vergoeding geeft voor alternatieve geneeswijze en niet door alleen een arts maar ook therapeut.

Ik zit nu bij vgz maar geen idee of ik nog wel blijf gezien het feit dat ze erg duur worden.

 
Nog een betrouwbare vergelijkingsite is Overstappen. Deze is ook compleet onafhankelijk, al is hun verdienmodel ook gebaseerd op commissie, maar wie het goedkoopst is, komt gewoon bovenaan.

 
Op veel vergelijkingssites komt 'AnderZorg' er als goedkoopste uit met een basisverzekering, maximaal eigen risico, geen aanvullende verzekering met een premie van 66 Euro.

Echter via deze site krijg je korting en dan ineens is Zilveren Kruis-Achmea de goedkoopste met 64,62 Euro premie.

 
Ik moet me er ook weer eens in gaan verdiepen. Zit nu nog via United Consumers (collectief) bij VGZ. Dat is 10% goedkoper dan via VGZ zelf.

Tandartsverzekering zal ik waarschijnlijk niet nemen, want het amalgaam wordt dit jaar nog verwijderd. Net nu ik dit jaar eens besloten had om geen tandartsverzekering te nemen :?

Maar als ik hierdoor van (veel van) m'n klachten afkom, zijn die extra kosten me het zeker waard!

 
Nog een onafhankelijke (zeggen ze) zorgvergelijker:

http://www.zorgkiezer.nl

Wel belangrijk om te checken bij een verzekeraar:

of je (beoogde) behandelaar onder contract staat bij hun. Dit jaar al een paar keer gehad dat iets niet vergoed werd, want ze hadden geen contract met die behandelaar. Zelfs als ze allerlei keurmerken hadden en/of lid waren van een branche-organisatie.

En vrije zorgkeuze slaat volgens mij alleen op ziekenhuizen, niet op alternatieve behandelaars.

 
Heksje ik krijg hele andere bedragen als ik die link aanklik.

Volgens mijn zoekactie in anderzorg met 66 Euro het goedkoopst.

met geen extra gekozen eigen risico Ditzo.nl met 89,95 Euro. (Vrije keus zorgverlening)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.472
Berichten
501.793
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan