Wij hebben vorig jaar eens uitgepluist welke zorgverzekeraar het goedkoopst is.
Het blijkt dus dat de basisverzekering voor iedereen gelijk is. Wat dat betreft maakt het niet uit bij wie je zit.
Wij zijn verzekerd bij www.anderzorg.nl. Het is de goedkoopste zorgverzekeraar van Nederland.
Univé is een goede tweede.
Als je naar www.verzekeringssite.nl gaat kun je je gegevens invullen om een premie te laten berekenen.
Ik heb wel een kanttekening: Wij betalen € 128,50 per maand voor twee personen.
Maar wij hebben geen aanvullingen gekozen en we betalen het hele bedrag in één keer en dat levert ook nog een korting op van
€ 47,76 op het totaal bedrag. En we hebben het hoogste eigen risico gekozen.
De basispremie is, als het goed is, overal gelijk: € 1095,00 per jaar, per persoon.
Wij hebben een eigen risico van € 670,00 p.p.p.j. Dat levert een korting op van € 300,00 p.p.p.j.
Is € 795,00 p.p. x 2 = € 1590,00 -/- € 47,76 = € 1542,24
Ik denk dat de meeste hier op het forum ontdekt hebben dat als je een aanvullende verzekering hebt dat er evengoed heel veel niet vergoed wordt.
Nu hebben wij makkelijk praten want wij zijn (aardig) gezond. En ik kan me voorstellen dat als veel 'doktert' dat je er anders over denkt en een andere verzekering kiest.
Het is dat we verplicht verzekerd moeten zijn, anders zouden we dat niet doen.
Maar ik dacht zo, laat ik maar eens even posten hoe je goedkoop verzekerd kunt zijn.
Overigens hadden wij deze tip van Henk Mutsaers van www.uitdaging.net