zorgverzekering goedkoop of duur?

Goedkoopste restitutie polis met 360 eigen risico en maandelijkse betaling

PMA via Menzis. 83.50 euro

 
Anderzorg zit op dit moment op € 60,38 (p.mnd. en p.p.) met het hoogste eigen risico van € 860,00 en in 1x betalen in januari (voor 2014).

En je betaald € 62,25 p.mnd. en p.p. met het hoogste eigen risico van € 860,00 als je per maand betaald (voor 2014).

Als je niet het hoogste eigen risico wilt maar als je kiest voor het verplicht eigen risico van € 360,00 betaal je € 86,25 p.p. p.mnd.

Als je je via ons opgeeft bij Anderzorg ontvangen we beiden € 20,00 bonus per polis.

https://www.socialshop.nl/nl/info-2--30/anderzorg/anderzorg-zorgverzekering

Het is wel de bedoeling dat je je aanmeldt via de button: 'bereken premie'.

Lia

 
Poekie,

Ik denk dat ik dat gokje wel ga nemen, E62,25 inplaats van 86,25 is op jaarbasis E288,- minder en met een eigen risico van E500 extra verlies ik dus in het ergste geval E212,- en ben in het gunstigste geval E288,- goedkoper uit. Extra risico van E212,- is te doen dus ik neem zeer waarschijnlijk deze polis.

Ik moet er nog even over nadenken maar als ik het doe dan geef ik mij uiteraard op via jouw link.

Bedankt voor de tip!

 
het eigen risico waar gaat dat aan op?

dat heeft toch niks met de aanvullende verzekering te maken?

 
Het eigen risico is alles behalve huisarts en kraamhulp.

De dingen die door de aanvullende verzekering worden vergoed geld geen eigen risico.

 
Daarom meld ik het ook even. Ik kreeg wel bericht dat ik 20 verdiend had. Staat het in je community misschien?

 
Anderzorg is behoorlijk onbereikbaar als je ze wilt bellen, ik heb er geen goede ervaringen mee. Ben overgegaan naar FBTO (88,50) vanwege aanvullende alternatieve geneeswijzen; je kunt die module per maand aan of uitzetten. Alles waar je je aanvullend voor verzekert, valt niet onder eigen risico

 
ik heb ook het een uitgebreid pakket erbij gekozen. Voor uit mijn hoofd 136 kan ik 400 alternatieve zorg claimen. 80% van de rekening per keer.

Over de tandarts heb ik heel erg gedubd, maar na een site te hebben gevonden met alle prijzen erop, zag ik dat ik minstens 3 vullingen kon vervangen voor ik de premie eruit had. Nou dan durf ik het zelf wel aan.

Bij mijn oude verzekering had ik een regio kantoor. Best fijn, en daar wil ook nog 50,- voor betalen ofzo, maar geen 300,-

 
Voor mij dit jaar wederom basis met een eigen risico van 660,00.

Tandarts controle 1 x per jaar betaal ik uit eigen beurs en voor de rest zie ik het wel.

Probeer zoveel mogelijk zelf op te lossen en als er echt medische zorg noodzakelijk is dan moet dat maar.

ad

 
Ik heb op de laatste dag van 2013 nog besloten om mijn aanvullende verzekering op te zeggen (wel tandarts).

Het voelt veilig om een aanvullende verzekering te hebben, maar toen ik de polisvoorwaarden nog eens een keer bekeek bedacht ik me dat fysiotherapie in feite het enige is dat ik er eventueel van zal gebruiken. Ik heb geen klachten dus ook alternatieve geneeskunde verwacht ik niet nodig te hebben. De vraag is natuurlijk: heb ik de komende jaren fysiotherapie nodig? Dat weet je nooit, we willen in maart gaan skiën en ik kan vallen en iets breken of scheuren. Een aantal jaren geleden heb ik diverse malen gebruik gemaakt van fysio, maar toen deed ik aan fitness en aan joggen. Daar liep ik nog wel eens blessures door op: mijn enkel, mijn knie, mijn heup. Waarschijnlijk doordat agv een auto-ongeluk mijn ene been 2 cm korter is dan de andere, dan belast je je lichaam scheef. Mede door adviezen van Mike ben ik gestopt met hardlopen en fitness, en ik fiets nu ww-verkeer (40 km per dag) op mijn e-bike. Niet zwaar en al helemaal geen topsport, maar ik ben dagelijks heerlijk in beweging en het bloed gaat lekker stromen. En (mits ik niet ongelukkig val) is de kans op blessures ook verwaarloosbaar. Dus vandaar dat ik de aanvullende verzekering heb opgezegd. Maar het blijft een beetje eng omdat ik altijd aanvullend verzekerd ben geweest.

 
wij zijn ook over naar een andere verzekering, goedkoopste die ik kon vinden, de Friesland (58,95 p/mnd, p/persoon), hoog eigen risico en alleen basis.

Afgelopen jaren hebben we nergens gebruik van gemaakt.

Tandarts al meer dan 15 jaar niet verzekerd.

Vorig jaar heeft mijn man 600 euro bij de tandarts uitgegeven. Dus was een keer pech, tja..

 
Quote:
Dat weet je nooit, we willen in maart gaan skiën en ik kan vallen en iets breken of scheuren.



Enjoy,

Dit is een verkeerd uitgangspunt he, dat snap je toch ook?

Als je dit al in gaat calculeren dan kan het zeker gaan gebeuren. Laatst schreef iemand op het forum: het is maar wat je de kosmos instuurt, zo ook je gedachtes en uitspraken. Wat je denkt kan gaan gebeuren.

Dus ga het eens positief neerzetten: je gaat lekker te skien, van het mooie weer genieten en de goede sneeuwcondities.

Doen wij het ook in april, lekker genieten hoor.

Lia

 
Verdorie Marijan,

We zoeken toch elk einde van het jaar de goedkoopste zorgverzekering op, en dachten dat Anderzorg wederom de goedkoopste was.

Zijn we toch € 1,13 per maand, per persoon 'te duur' uit dit jaar. :mrgreen:

Lia

 
Quote:
Enjoy,

Dit is een verkeerd uitgangspunt he, dat snap je toch ook?


Haha, beroepsdeformatie :lol:

In mijn werk ben ik de hele dag alert op (financiële) risico's en het nemen van beheersmaatregelen, geen haar op mijn hoofd die van plan is om met skiën wat te gaan breken, het was meer een theoretische kansberekening :wink:

 
Vlak voor kerst heb ik voor het eerst eens serieus nagedacht over mijn zorgverzekering. Ik heb mezelf de nodige vragen gesteld en ik ontdekte dat ik me jarenlang door angst heb laten leiden. In 2012 was ik nog aanvullend verzekerd. Na een uitzending van Radar zag ik in dat die aanvullende verzekering weggegooid geld was. En eind 2013 realiseer ik me pas dat je dingen alleen moet verzekeren als je de financiële gevolgen van bepaalde schade niet kan dragen. Ik ga mijn fiets van 100 euro ook niet verzekeren. Als ik de pech heb dat deze wordt gejat, dan haal ik gewoon een nieuwe voor hetzelfde geld. Waarom zou ik mezelf dan verzekeren met een eigen risico van 360 euro wanneer ik een schade van 860 euro financieel prima kan dragen? Na dit inzicht heb ik direct gehandeld en ben ik in 5 minuten overgestapt op de allergoedkoopste basisverzekering, namelijk die van De Friesland. Ik betaal € 58,76 voor mijzelf en mijn zoon is 'gratis' meeverzekerd.

 
Quote:
Na dit inzicht heb ik direct gehandeld


Moondust,

je geeft hiermee precies aan wat de kern van iedere verandering is. Inzicht....en dan zijn er geen excuses of ja maar dit of dat meer.

En verder heb je dit mbt de verzekering goed aangepakt.Zeker bij verzekeringen is het wijs om te bekijken wat betaal je en vooral waarvoor.

De zorgverzekering is naar mijn idee niet ideaal,we betalen nog steeds voor een hoop onzin waar anderen volop gebruik van maken en heel vaak ook geen verantwoording voor de eigen gezondheid nemen.

Toch ben ik blij met de dekking voor de acute zorg,naar mijn mening het parade paardje van de geneeskunde.

Bang ben ik niet , maar het is duidelijk dat het afsluiten van verzekeringen vaak gebaseed is op angst.Goede marketing strategie die niet alleen in de verzekering wereld gebruikt wordt.

Verzekeren voor fysio is naar mijn mening verzekeren voor aandacht......en dat kan natuurlijk therapeutisch werken.Maar waar gaat het om?Dat je na een letsel(meestal dan)weer 'sterk'genoeg bent om te functioneren.Daar doe je dan oefeningen voor,kan heel vaak ook zelfstandig gebeuren....met een beetje gezond verstand en moed(dit alles natuurlijk met de bekende uitzonderingen uitgesloten).

ad

 
Quote:
Verdorie Marijan,

We zoeken toch elk einde van het jaar de goedkoopste zorgverzekering op, en dachten dat Anderzorg wederom de goedkoopste was.

Zijn we toch € 1,13 per maand, per persoon 'te duur' uit dit jaar.



hahaha Lia, als ik naar de post van Moondust kijk heb ik me zelfs vergist en is de Friesland nog goedkoper als wat ik schreef, 58,76 ipv 58,95

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.431
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan