zorgverzekering goedkoop of duur?

@Maurik: Bedoel je deze website: http://zilverenkruis-collectief.nl? (deze link gaf ik hierboven onder de tekst "deze site")

Inderdaad komt AnderZorg op veel sites als goedkoopste de bus uit. Echter bij deze gaat Zilveren Kruis onder die 66 Euro door.

 
Vind alternatieve behandeling belangrijk ,als je volgens WAPF leeft is er heel veel overbodig daarom ben ik nu aan het zoeken waar ik het meest vergoed krijg voor alternatieve behandelingen ,vooral omdat ik regelmatig bij een natuurarts kom.Ben altijd bij CZ groep geweest ,maar zie nu dat bij VGZ veel meer vergoed wordt bij de alternatieve behandeling.Hoe denken jullie hier over ?

 
Ben altijd bij de CZ verzekerd geweest ,maar volgens mij mag ik daar ook zelf de zorgaanbieder kiezen ,dus alternatief arts ,huisarts en ziekenhuizen ,of heb ik het mis ?

 
hoi Henry, je moet dat bij cz navragen of je natura (geen keuze en goedkoper) of restitutie (wel keuze duurder) verzekerd bent. In het komende jaar wordt dat onderscheid belangrijker dan voorheen voor de vergoedingen. Zover ik weet ben je qua keuze alternatief arts wel zowiezo vrij in je keuze (als het gaat om vergoedingen) maar je moet wel aanvullend verzekerd zijn dan: anders gaat het zowiezo uit eigen zak.

 
bij de CZ heb ik een natura polis met aanvulling ,in het verleden heb ik zelf een ziekenhuis gekozen,ik dacht dat ik ook zelf een huisarts mag kiezen,maar misschien is dit wel allemaal van een tijd geleden.

 
hoi Henry, er breekt volgens mij een nieuwe tijd aan als het gaat om eigen keuze van artsen in de basisverzekering. In het verleden was je zogenaamd vrij een nieuwe huisarts te kiezen, maar dat viel trouwens ook vies tegen in mijn geval, plus dat ze zich allemaal aan dezelfde vaak tekortschietende diagnostische en behandelrichtlijnen moeten houden.

 
De keuzevrijheid om een arts te kiezen wordt niet alleen beperkt door een verzekering, maar ook door afspraken tussen de artsen onderling. Van huisarts wisselen binnen dezelfde regio is 'not done' en ze hebben -hier- dan ook onderling afspraken dat ze elkaars cliënten niet overnemen.

 
Via google vond ik wel alvast dit, en kan misschien handig zijn;

http://vergelijkmondzorg.nl/tandartstarieven/tandartstarieven-2015

Kan niet ontdekken of de site onafhankelijk is verder.

 
Denk dat het best een goede site is toch, omdat er kritisch gekeken wordt naar allerlei aspecten, en ik vind daar dus ook anteoord op vragen die ik in gedachten had.

Bijvoorbeeld verzekeraars met de hoogste vergoedingen voor tandheelkundige hulp in 2015 zonder zware acceptatie eisen.

Ik zou zeggen ben je aan het oriënteren voor komend jaar, kijk er eens rond.

 
Ik ga voor volgend jaar alleen een basisverzekering nemen met hoog eigen risico. Scheelt me de helft in premie per maand.

Geen aanvullende en geen tandartsverzekering (amalgaamsanering is toch bijna achter de rug nu).

Het is niet alleen voor het geld dat ik dat ga doen, maar ik wil m'n intentie kracht bijzetten dat ik komend jaar niet (of niet veel) op therapieën wil terugvallen. En mocht het toch sporadisch nodig zijn, dan ben ik nog voordeliger uit op die manier.

Ditzo lijkt met 69,95 euro wel een goede optie (met 875 euro eigen risico) en vrije zorgkeuze.

Mark

 
ik heb anderzorg met een uitgebreid pakket. Je kan dan 400,- alternatief declaren. Dit is een goedkope verzekering en na 1 jaar ben ik tevreden van hoe het werkt.

Mocht iemand interesse hebben in deze zorgverzekering doe hier dan even een oproepje, want als je via iemand die al lid is van de club je daar verzekerd, dan kunnen jullie samen 40,- verdelen. :D

 
Nou, ik ben eruit. Het gaat een restitutie verzekering bij Kiemer worden met 500 euro eigen risico voor €68,95 per maand.

Een goedkopere restitutie verzekering ben ik niet tegengekomen en de service wordt ook vrij hoog gewaardeerd. Ook fijn.

Mark

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.854
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan