zorgverzekering goedkoop of duur?

Er zijn verschillende mensen die free-man-on-the-land zijn geworden of ermee bezig zijn. Bekende mensen zijn Irene:Maus-Gravenhorst en Robert-Arthur:Menard waarvan op YouTube ook voldoende filmpjes te volgen zijn.

 
Wij zijn nu bij Kiemer verzekerd met laag eigen risico en het toppakket met alles top en tandarts dekking top. Elk jaar zoek ik de beste voorwaarden voor de beste prijs maar nu is Kiemer weer zo'n € 35,- p/maand duurder geworden.

Wij kiezen juist een verzekering die zoveel mogelijk alternatieve geneeswijzen vergoed, vroeger was dat onbeperkt en nu is dat bij geen een verzekering onbeperkt.Vraag me wel af of het allemaal wel nodig is maar wij gingen wel veel naar alternatieve geneeswijzen.

Nu ben ik bang om een stap qua pakket terug te nemen dan denk ik stel dat we een keer een alternatieve therapie nodig hebben krijgen we het niet meer vergoed en van een lagere pakket kan je vaak niet meer terug naar een toppakket omdat ze je dan niet meer accepteren.Het is allemaal niet meer te betalen.Weet niet welke beslissing ik moet nemen.Dan maar weer alle verzekeringen gaan vergelijken.Sites als independer zijn ook niet altijd even goed qua info moet ik zeggen, soms klopt het gewoon niet.

 
Ik heb nu 3 jaar achter elkaar alles uitgezocht, me erin verdiept, alles vergeleken.. Dit jaar had ik 250 euro alternatief te besteden.. dat is dus bijna niets! Bovendien moet je dan ook kiezen voor alternatieve zorg die bij de verzekering bekend is.

Al bij al heb ik besloten dit jaar geen extra oakket meer te nemen,

ik wil niet vast zitten aan zorg, ik wil zelf keuze kunnen maken.

Het geld dat ik dan elke maand opspaar (zo'n 30 euro) kan ik vrij besteden.

Het word er niet beter op inNL

 
http://www.platvormalternatieftherapeutenconsument.nl/actueel

Quote:
¨Minister Schippers moet niets hebben van Alternatieve geneeswijzen

In de uitzending Eva Jinek op zondag van 4 december was onder andere Minister Schippers van Volksgezondheid te gast. In dit interview deed minister Schippers een aantal opmerkelijke uitspraken inzake alternatieve geneeswijzen. In deze uitzending wenst zij Vereniging tegen de kwakzalverij succes toe met de strijd tegen zinloze behandelingen en nutteloze middeltjes op het gebied van alternatieve geneeswijzen.

Zij stelt dat ernstig kwetsbare mensen, die zijn uitbehandeld in de reguliere zorg, in handen vallen van mensen uit de alternatieve sector, die veel geld verdienen met allerlei hokuspokustherapiën en nutteloze middeltjes. Er wordt volgens haar veel geld afgetroggelt van mensen die het even niet meer weten.¨


Welk een contrast met wat ik las in mijn huidige leesboek: ¨antikanker¨ van Servan-Schreiber:

Quote:
Mijn visie op de geneeskunde begon te veranderen in de straten van Dharamsala, de Indiase zetel van de regering in ballingschap van de Dalai Lama. Tijdens een humanitaire missie ten behoeve van Tibetaanse wezen kreeg ik te horen dat er in Dharamsala twee systemen van gezondheidszorg zijn. Het ene systeem draaide om het Dalac Ziekenhuis, een modern westers ziekenhuis, met een afdeling chirurgie, de gebruikelijke apparatuur voor radiografie en echoscopie en met de gebruikelijke medicijnen.[...]

Maar in dezelfde stad was er ook een medische faculteit die de traditionele Tibetaanse geneeskunde onderwees, met een fabriek voor Tibetaanse plantaaardige medicijnen en met Tibetaanse artsen die hun patienten behandelden op een manier die totaal verschillend was van wat ik kende. Ze bekeken lichamen op dezelfde manier als wij naar tuinaarde kijken. Ze zochten niet naar symptomen van ziekten, die dikwijls overduidelijk zijn. In plaats daarvan zochten ze naar gebreken in het lichaamsmilieu, naar wat het lichaam nodig had om zich tegen ziektes te beschermen. Ze wilden begrijpen hoe dat individuele lichaam, die tuinaarde, verbeterd kon worden zodat het op zichzelf de problemen te lijf kon die de patient ertoe hadden gebracht om hulp te zoeken. [...]

Ze hadden het over acupunctuur, meditatie, kruidendrankjes en ze spraken heel veel over het aanpassen van eetgewoonten.

Ik vroeg me af wat ik gedaan zou hebben als ik Tibetaan was en ziek zou worden. Welke van die twee parallelle systemen zou ik kiezen? Ik stelde die vraag in Dharamsala aan iedereen met wie ik samenwerkte of die ik anderszins ontmoette. Ik vroeg het de minister van Volksgezondheid die me daar had uitgenodigd, en de broer van de Dalai Lama, bij wie ik logeerde, en de vooraanstaande Lama-artsen aan wie ik werd voorgesteld. Ik had het erover met gewone mensen die ik tegen het lijf liep als ik te voet de stad doorkruiste. Ik dacht dat ik hen een dilemma voorhield: zouden ze kiezen voor de westerse geneeskunde, of voor hun eigen oeroude geneeskunde uit liefde voor de traditie?

Ze keken me allemaal aan alsof ik een oerstomme vraag had gesteld.

Dat ligt nogal voor de hand, zeide ze steeds weer. Als het gaat om een acute ziekte, zoals longonsteking, een hartinfarct of een blindedarmontsteking, dan ga je naar een westerse dokter. Zij hebben snelwerkende en effectieve behandelingen voor crises en ongelukken. Maar als het om een chronische ziekte gaat, dan moet je bij een Tibetaanse dokter zijn. Hun behandeling doet er langer over om aan te slaan, maar zij behandelen het lichaamsmilieu in de diepte. Op de lange termijn is dat het enige wat echt helpt.


Antikanker, Servan Schreiber, p. 124/125

 
Wat een prachtige manier om inzichtelijk te maken waar het om draait. Wat een wijsheid. En dit sluit naadloos aan bij wat ik voel.

Maar ik weet zeker dat minister Schippers ontvankelijker is voor de "steekpenningen" vanuit de reguliere gezondheidszorg en de sigarettenbrigade. En zij zal, zeker weten, niet open staan voor dit soort overpeinzingen/ontdekkingen van Servan en het nuchtere verstand van de tibetaanse bevolking.

 
Wij hebben zojuist onze jaarlijkse oudejaars activiteit uitgevoerd: onze zorgverzekering bekeken en we zijn net overgestapt naar de goedkoopste van Nederland: We hebben 6,5 kilo roomboter verdiend.

Oftewel we zijn € 40,00 goedkoper uit dan afgelopen jaar.

We zijn geswitcht van anderzorg.nl naar youcare.nu

We betalen het komende jaar € 808,98 per persoon per jaar = € 67,41 per persoon per maand

We hebben het hoogste eigen risico (€220,00 verplicht + € 500,00 vrijwillig) en we betalen in 1x de premie vooruit in januari.

Met name het vrijwillig eigen risico (€ 500,00) zorgt voor een behoorlijke premie verlaging.

Doe er je voordeel mee het kan alleen nog vandaag.

En weet dat de basisverzekering overal gelijk is, qua prijs en qua dekking maar het is net hoeveel korting er verleent wordt.

We hebben donderdag een mailtje uit laten gaan naar Anderzorg.nl met de mededeling dat Youcare.nu € 40,00 goedkoper is.

Anderzorg kreeg de kans om het ook voor die prijs te leveren maar we hebben niets meer vernomen. Doei, Anderzorg. :lol:

 
wij hebben voor de friesland gekozen - met collectiviteitskorting. Mijn vriend die geen gezondheidsklachten heeft is voor de maximale eigen bijdrage gegaan en komt uit op 72 per maand (we hebben het geld niet om 1x jaarlijks te betalen). Ik heb AV en TV genomen en geen eigenrisico omdat ik regelmatig ziek ben en graag acupunctuur en (bio) tandarts behandeling vergoed wil krijgen. ik betaal dan 124 per maand.

maar goed om te weten dat youcare.nu zo goedkoop is. goede tip voor volgend jaar!

 
Jammer dat Johan Oldekamp niet echt op het NOS journaal is verschenen!

Het leek even te mooi om waar te zijn...

Hier nog iets interessants misschien dat op wanttoknow door Johan werd vermeld bij de reacties (het is een gekopieerde reactie van iemand anders op een eerder schrijven ergens bij hem op de site geloof ik):

Quote:
Het wordt tijd dat jullie je in Nederland ook gaan organiseren in een alternative gezondheidsverzekering, waarin je zelf je regels bepaald. In Duitsland hebben we al meer dan tien jaar zo’n organisatie. Inmiddels is het over de grenzen naar Zwitseland en Frankrijk uitgegroeid en hebben we in totaal al meer dan 2500 leden. De naam van deze beweging is Artabana ( http://www.artabana.de )In Duitsland en Zwitseland is een ziekteverzekering ook verplicht, maar toch laten de officielle verzekeringen ons met rust als we schriftelijk verklaren dat we bij Artabana meedoen.

Het principe is heel eenvoudig. 4 tot 5 mensen kunnen samen al een Artabanagroep vormen en zo verbonden worden met meerdere groepjes uit de regio. De regionale groepen zijn weer verbonden in Artabana Duitsland of Zwitseland. De leden van een kleine groep bepalen zelf hoeveel geld ze in een gemeenschappelijke pot doen en kunnen vrij beschikken over 60% hiervan. Van de overige 40% gaat slechts 10% naar de landelijke Artabana organisatie. Dit systeem werkt al tientallen jaren heel goed en je kunt zelf je geneesmiddelen of alternatieve Therapie bepalen. De mensen in een kleine groep wonen meestal dicht bij elkaar en ondersteunen elkaar ook met hulp bij ziekte of ongevallen. Mijn vrouw en ik zijn al meer dan 2 jaar aangesloten bij Artabana en draaien zodoende niet meer mee in het zieke systeem van verplichte zorgverzekeringen.


http://www.wanttoknow.nl/gezondheid/de-zorgfraude-in-nederland/

 
Iemand van plan bij de executieverkoop van Johan aanwezig te zijn?

Goeie Lievergezond.

Peace

 
Het einde van het jaar nadert weer en na een duur ziekenfondspakket gehad te hebben met een onnodige duur aanvullend toppaket gaan we toch switchen.

Het aanvullend pakket hadden we puur genomen bij Stad Holland vanwege de hoge vergoeding aan alternatieve geneeswijzen maar wij zijn helemaal om omdat we steeds meer geloven dat je zelf iets aan je gezondheid moet doen door goede voeding en weinig stress.

Therapieën zijn een blijvende bron van inkomsten voor de therapeuten en ze helpen niets.

Heb tot nu toe zo ongeveer elke vorm van therapie genoten, of ze helpen vaak niet of het is kortstondig heel weinig effectief en je blijft terugkomen. Je pakt nooit de oorzaak aan.

Heb het ook helemaal gehad met tandartsten. Ik ga wel wanneer ik last heb en als ik ga wil ik wel het liefst naar een holistische tandarts maar die switch moet nog gebeuren.

Nu steunt mijn partner mij en we hebben ook nog twee kinderen van twee en tien jaar.

Hebben jullie adviezen omtrent goedkoopste zorgverzekering van Nederland.Ik zie dat Poekie een heel goedkope heeft.

Nu zou ik het eigen risico op maximaal willen zetten maar dan moet je wel de verplichte eigen risico voorschieten las ik en de kosten van een onderzoek of medicijnen meteen betalen maar aangezien wij geen medicijnen nemen en de meeste onderzoeken onzin zijn.

Dus kort samengevat de goedkoopste zorgverzekering nemen, geen aanvullende verzekering en daar bovenop nog een eigen risico van € 500,-.

Om nog meer korting te krijgen kun je per jaar of per kwartaal betalen maar daar zijn we nog niet vermogend genoeg voor.

Alle tips zijn welkom.

Mijn dank hiervoor.

 
Je denkt er precies zo over als ik Haluk. Ik had een dure verzekering, juist vanwege de tandarts. Ik wil daar eigenlijk ook helemaal niet meer heen al heb ik nog wel een en ander te doen, maar dan bij een bio tandarts. Ik vraag me af of dat uberhaupt wel wordt vergoed.

 
Haluk,

Op dit moment is Youcare de goedkoopste: voor ons, 2 volwassenen, betalen we 67,41 per persoon. € 134,83 voor ons tweetjes.

Dat is dan zonder aanvullende verzekering, zonder tandartsverzekering en met jaarpremie en met het hoogste eigen risico van € 500,00, maar daar komt € 220,00 verplicht eigen risico bij. Dit is een addertje onder het gras. Je kiest voor € 500,00 maar het is uiteindelijk € 720,00 eigen risico. Daar kun je voor kiezen of niet.

Als je per maand wilt betalen dan komt het op € 139,00 voor 2 personen.

Dus dat zou voor jou gezin ook gelden.

www.youcare.nu
Quote:
Nu zou ik het eigen risico op maximaal willen zetten maar dan moet je wel de verplichte eigen risico voorschieten las ik en de kosten van een onderzoek of medicijnen meteen betalen maar aangezien wij geen medicijnen nemen en de meeste onderzoeken onzin zijn.



Het werkt als volgt: als jij een eigen risico invult van € 500,00 (dat is dan per persoon € 720,00) dan zal je als je naar een dokter/ziekenhuis gaat tot die € 720,00 zelf moeten betalen. De factuur gaat dan wel naar je zorgverzekeraar en die stuurt jou dan een nota net zolang totdat je boven je eigen risico uitkomt, dan wordt alles weer vergoed, volgens de principes van de basisverzekering.

Wij wilden in 2012 ook over van AnderZorg naar Youcare maar op de een of andere manier lukte dat niet.

Nu gaan we het weer proberen, het zijn geen spectaculaire verschillen maar toch, als we overstappen is dat voor ons tweetjes toch bijna 1 kilo roomboter per maand wat het scheelt. :wink:

Mocht er voor 31 december nog iemand 1 kilo onder die prijs gaan dan gaan we over naar die aanbieder.

Het is heel simpel voor ons, we gaan gewoon naar de allergoedkoopste. De basisverzekering is overal precies hetzelfde.

Vorig jaar hebben we 6 volwassenen (broers en zussen) over gesloten naar youcare, dat scheelde ca. € 3500,00, dat is snel verdiend.

Lia

 
Of een biotandarts wordt vergoed dat verschilt per zorgverzekeraar, maar je betaald dan altijd aanvullend.

Dan moet je kijken of de premie die je dan betaalt opweegt tegen de kosten.

Lia

 
Poekie, het veranderen van zorgaanbieder of het oversluiten naar een ander, gaat dat goed via internet, zodat het niet meer per brief moet?

En zeggen ze daarna ook mee op bij je oude verzekeraar op het moment dat de verzekering bij je nieuwe zorgaanbieder ingaat?

 
Voor de 6 personen (wat wij voor ze geregeld hebben) die van een duurdere zorgverzekeraar naar youcare zijn overgestapt is het goed verlopen. Het duurde wel eventjes voordat het in orde was. Bij ons is het begin dit jaar niet gelukt om van Anderzorg naar youcare over te stappen.

Toen wij 2 jaar geleden overgingen van CZ naar Anderzorg liep het op rolletjes, het was zo voor elkaar.

Dus het moet in principe geen problemen opleveren.

De nieuwe zorgverzekeraar zegt op bij de oude zorgverzekeraar. Daar moet je ook bericht van krijgen, hetzij via de mail hetzij via de post.

Het verloopt geheel via internet.

Lia

 
Lia,

Dank je voor je goede tip. Youcare zie ik dan ook helemaal zitten.

Da's een aanzienlijke besparing zeg.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.687
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan