zorgverzekering goedkoop of duur?

even gekeken op YouCare, http://www.youcare.nu/

De basisverzekering is € 69,50 en met meest uitgebreide aanvulling € 83,50.

Wij betalen nu, zonder tandartsverzekering, € 300 samen, toch een aanzienlijke vermindering.

In februari dit jaar wilde ik de aanvullende opzeggen, dat kon niet, pas per einde jaar. Toen heb ik gevraagd of ik een aanvullende tandartsverzekering kon nemen en dat kon per direkt. Lekker krom allemaal.

Als je je premie niet betaalt (mijn zoon vond het niet nodig om te betalen) ging wel de aanvullende verzekering er per direkt af. Ook een manier dus :>))

 
Dat is interessant Lievergezond. Ik ben nu verzekerd bij Menzis, en blijf daar tot volgend jaar ivm een bepaald pakket wat ik tot die tijd kan behouden. Maar daarna zou dit wellicht een optie zijn!

 
Artabana werkt toch niet voor mensen die chronisch ziek zijn of hoge medische kosten hebben lijkt me ?

 
Ik begrijp het ook nog niet helemaal. Je maakt een groepje met mensen en betaald met elkaar de kosten. Gezellig als iemand zijn been breekt en een nacht ter observatie in het ziekenhuis koet blijven. Dan mag je dat met een man of vijf betalen. Als het dan een gecompliceerde breuk blijkt waar een operatie bij komt kijken, dan ben je alle vijf failliet... Maar de thuiszorg voor die persoon dat doet iedereen dan voor en na zijn werk, want reguliere thuiszorg kan dan al helemaal niet betaald worden.

Door het systeem wat we nu draaien is de zorg onbetaalbaar geworden. Gezondheidsinstellingen draaien allemaal winst. Wat op zich al heel erg vreemd is, want we betalen het op zoveel manieren met z'n allen.

 
Quote:
Maar de thuiszorg voor die persoon dat doet iedereen dan voor en na zijn werk, want reguliere thuiszorg kan dan al helemaal niet betaald worden.

Door het systeem wat we nu draaien is de zorg onbetaalbaar geworden.


Hoi Alexandra, in Duitsland zorgen mensen bijna standaard voor de eigen grootouders: die wonen bij de familie in.

Bejaardenhuizen zijn er niet.

In NL gaat het ook weer terug die kant op.

Het huidige systeem is onbetaalbaar.

Als je met mensen in een Artabanagroep zit kun je zelf afspraken maken neem ik aan: bijv. geen dure peperdure chemo-bestralingskuren e.d.

Die wil ik toch zowiezo niet als ik kanker zou hebben en ik wil ook niet met andere mensen in een groepje die dat soort behandelingen zouden accepteren.

Voor dat soort dingen betaal je nu met je peperdure verzekering allemaal standaard wel.

Een fractuur eens in de zoveel tijd: dat zijn de kosten niet.

 
Ik weet het dat het onbetaalbaar wordt, maar ik ben nog lang niet zover om dat voor vreemden te gaan doen. Zie t ook helemaal niet zitten om mijn moeder in huis te nemen. Laten we t over mijn vader maar niet hebben :p

 
Hoewel ik me hier volledig in kan verplaatsen is het tegelijkertijd een triest teken van deze tijd dat we zo vervreemd zijn geraakt van de oudere generatie(s) dat er een 'generatiekloof' is ontstaan. We zien ook al veel te lang dat mensen trouwen en vervolgens niet voor hun huwelijk gaan, door dik en dun (terwijl ze wel die gelofte afleggen en deze met een ring symboliseren). Misschien, als we door de omstandigheden gedwongen worden, dat we meer uit moeten gaan van wat we met elkaar gemeen hebben i.p.v. onze verschillen en dat we er hoe dan ook samen iets van moeten maken!

Mike

 
Hihi, ik zou mijn ouders ook echt niet in huis kunnen hebben! Mijn moeder mag wel in de buurt wonen, dat zou prima gaan. Maar in huis, nee echt niet. Heb wel gezworen haar niet te laten wegstoppen in een tehuis. Dat begrijp ik niet hoor, mensen die hun ouders daar zo maar laten zitten (mits de familiebanden normaal/goed zijn natuurlijk, ik begrijp het wel als je geen goede band met je ouders hebt o.i.d).

 
Quote:
Artabana

de rechtbank Leeuwarden heeft inmiddels een uitspraak gedaan en het College van Zorgverzekeringen in het gelijk gesteld, waardoor de opgelegde boete wegens het onverzekerd zijn gehandhaafd blijft. Een uitgebreide analyse van het vonnis moet nog volgen, maar kort samengevat stelt de rechter dat de Universele Verklaring voor de Rechten van de Mens niet toegepast hoeft te worden (!) en het Internationaal Verdrag voor Burgerrechten en

Politieke Rechten ook niet!!! Je zou er om willen lachen, ware het niet dat het zo triest is. Het betekent dat er in hoger beroep gegaan zal worden. Tussentijds blijven we doorgaan met het uitbreiden van het aantal lokale groepen om een zo groot mogelijk pressiemiddel te vormen.

http://www.ikclaimmijnnaam.nl/pdf/vrijbrief-11.pdf

Quote:
Zondag 14 juli, Cremerstraat 247, Utrecht.

Gecombineerde brainstormdag Artabana en Hypotheekdrama: Bijeenbrengen en verbinden van mensen met twee ogenschijnlijk totaal verschillende thema’s. De nadruk in beide zaken ligt op strategie en actie. Als bijdrage in de zaalhuur zetten we een collectepot op het orgel. Aanmelden is handig en kan bij: info@hypotheekdrama.nl of info@artabana.nl


 
http://www.artsennet.nl/Nieuws/Nieu.../138078/Tandartsen-vullen-gat-in-de-markt.htm

21 oktober 2013
Quote:
Tandartsen vullen gat in de markt

Tandartsen richten een eigen tandartsverzekering op die meer kosten dekt dan bestaande verzekeringen. De Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde wil dat consumenten meer kunnen kiezen.

Dit bericht is van Zorgvisie.

ixzorg

De NMT richtte een nieuw bedrijf op dat onder de naam 'ixorg' de verzekering op de markt moet brengen. Toine Beljaars, directeur ixorg: 'Mensen kunnen bij ixorg een persoonlijk budget opbouwen voor de tandartskosten in combinatie met een goedkope calamiteitenverzekering. Zo betaal je alleen voor werkelijke tandartskosten en bij een calamiteit zijn de kosten honderd procent gedekt tot 10.000 euro. Je bepaalt zelf het budget dat je maandelijks op wilt bouwen en het geld blijft altijd van jezelf.'

ixorg heeft een vergunning van de Autoriteit Financiële Markten.

Bron: Zorgvisie


 
Zoals het er nu naar uit ziet gaan de Hema aan kop met de goedkoopste zorgverzekering het komende jaar.

€ 69,00 p.p. met het hoogste eigen risico van € 860,00.

Hier vind je de voorwaarden, die overigens in de basis voor elke zorgverzekeraar hetzelfde zijn, geregeld door de overheid: https://www.hemaverzekeringen.nl/downloads/voorwaarden HEMA Zorgverzekering 2014.pdf

En hier kun je je premie berekenen: https://www.hemaverzekeringen.nl/zorgverzekering

Maar dat is heel simpel, als je de basisverzekering kiest betaal je of € 89,00 (€360,00 verplicht eigen risico) of je betaalt € 69,00, dan heb je het verplichte eigen risico van € 360,00 + € 500,00 extra. Er zijn voor het eigen risico geen tussenstappen.

Lia

 
Ja het gaat hier (Hema) om Menzis.

Overigens zit www.anderzorg.nl op dit moment voor ons op € 70,08 per maand per persoon.

Alleen betalen we daar wel de premie in 1x in januari.

Bij de Hema kun je gewoon per maand betalen.

Lia

 
Dat kan bij Anderzorg ook Poekie.

Het is echter zo dat wanneer je per kwartaal betaalt het iets goedkoper wordt.

Betaal je jaarlijks wordt het nog iets goedkoper.

 
Dat weet ik hoor dat je bij Anderzorg ook per maand of kwartaal kunt betalen.

Alleen willen wij gewoon goedkoop verzekeren en dan is in 1x betalen het voordeligst.

Lia

 
Bij

De Friesland Zorgverzekeraar, met maximale eigen bijdrage: 65,61 euro

(Dit is wel op basis van online declareren en geen vrije zorgkeuze, maar alleen

bij hun aangesloten zorgaanbieder, behalve bij zeer dringende spoed)

Dit heeft overigens niets met dit topic te maken, maar ik wilde het toch even vertellen.

Ik heb een prijsvergelijking gedaan, met circa 8 energiemaatschappijen, 7 maanden geleden en vanavond weer. Hieruit blijkt dat energiedirect.nl het goedkoopste is.

Ik kies aankomend jaar voor variabel omdat zeer waarschijnlijk de tarieven omlaag gaan.

Reken het ook uit en doe je voordeel ermee! Ik koop liever een goed stuk vlees, dan dure stroom wat allemaal hetzelfde is...

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.205
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan