zeezout

Annika, kun je niet gewoon een weekje stoppen met het Keltisch zeezout? Dan kun je kijken of je je dan weer beter voelt en óf het wel aan het Keltisch zeezout ligt dat je je niet goed voelt.

Koffie zou ik inderdaad ook niet meer nemen, koffie is een pepmiddel met vervelende bijwerkingen en een slechte invloed op je bloedsuikerspiegel. Als je van groene thee hoofdpijn krijgt of denkt te krijgen neem dan kruidenthee.

Het valt me trouwens op dat je nogal veel koolhydraten bij het ontbijt gebruikt (rijst, honing).

Als je wat meer vetten als ontbijt zou nemen blijft je bloedsuikergehalte stabieler en voel je je misschien wel een stuk beter.

 
Quote:
Hallo iedereen,

Sedert ik Keltisch zeezout gebruik voel ik mij daar niet zo goed bij.


Hoi Anika, je hebt groene thee in veel kwaliteiten, gebruik je een goede bio thee? En met welke temp water zet je de thee? Hoort 60-65 graden C te zijn, kokend water erop en je sloopt de thee met averrechtse werking.

 
Rijstwafels zijn geen voedsel. Het is een zwaar bewerkt product waarbij rijst met veel geweld door kleine openingetjes wordt gedrukt en de moleculaire structuur van rijst dus wordt beschadigd. Er zijn proeven gedaan met ratten die alleen maar rijstwafels te eten kregen. De ratten overleden, er zit geen voedingswaarde van betekenis in rijstwafels. Niet een goede manier dus om de dag mee te beginnen. En honing erop? Suiker op suiker dus. En daarbij ook een kop koffie die je bloedsuiker doet stijgen. Hiermee zet je de toon voor de komende 10 uur en dat is niet best! Er is dus veel meer aan de hand dan een reactie op zout alleen. Je moet voeding hebben, geen vulling!

Mike

 
@LID.

Gewoon keukenzout gebruik ik niet in mijn eten. Ongeraffineerd zout van de sole nam ik 12 theelepel op 25cl water. Ik zal er een tijdje niet meer nemen en afwachten. Veel koolhydraten ? In alles zitten er koolhydraten, wat moet je dan nog eten als ontbijt ? Vetten eten van s'morgens vroeg ? Ja, het is bio groene thee, ik doe het in een Senseo Machine, kokend water gebruik ik niet.

@Mike.

Honing van een Imker is toch een gezonde suiker ? Beter dan confituur en choco. Het zijn Bio rijstkoeken dat ik eet en met de honing van een Imker erop is mijn bloedsuiker stabieler dan met brood, ik heb geen honger tussenin en pieken en dalen heb ik zelden tot niet. Van brood verdik ik, opgezwollen buik en na 2 uur heb ik weer honger, ook met zuurdesembrood. Wat is er dan aan te raden als een goed gezond (soorten) ontbijt ?

Grtjs Anika.

 
Nou Anika... je zou eens kunnen denken aan gebakken eieren met spek, gekookte eieren met roomboter, geroerbakte groente, een worstje met vet, een vette smoothie, volle yoghurt of kwark, rauwe melk (als je het verdraagt), een dikke en vette soep....

 
Lid, Ik gebruik geen boter om te smeren. En al dat vet om te eten is wel goed een keer op een weg maar toch niet elke dag, s'Morgens krijg ik dat niet binnen. Groenten en fruit vind ik toch gezonder. Als avondmaal krijg ik vet binnen door me vlees dat ik eet. Volle yoghurt en volle melk kan ik niet tegen, als van kinds af aan niet. Gebruik magere melk. Rauwe melk heeft ook nadelen...

 
@ Anika, voor ontbijt kan je ook pap maken. Ik maak regelmatig pap van glutenvrije granen zoals quinoa en amaranth. Daarin doe ik geraspte kokos, boter en veel kaneel. Zuurdesem speltbrood valt niet echt lekker bij mij en ik wil de dag toch beginnen met wat koolhydraten. Vanochtend boekweit pannenkoeken gebakken voor ontbijt, vult goed en heb ik geen last van. Van die pannenkoeken kan je er veel maken voor een aantal ochtenden. Op de pannenkoeken is kaneel en boter heerlijk. Ook groene appel is er lekker op.

 
Anika, over de sole, ik begrijp niet helemaal hoe je het bedoeld. Normaal gesproken maak je een sole en daarvan neem je 2 x per dag 1 theelepel in een glas water. 's morgens en 's avonds.

Ik zou eerst eens gaan lezen in de : alleen lezen topics. Daar staat erg veel nuttige informatie. Je maakt nl een opmerking over vet en boter die niet klopt. Vet, dierlijk vet van grasgevoerde beesten (roomboter/ghee en andere verzadigde vetten als kokosvet/olijfolie) moet je zoveel mogelijk binnen zien te krijgen en niet af en toe een keertje.

Wat denk je dat de nadelen zijn van rauwe melk?

 
Anika,

Er begint zich een patroon af te tekenen. Ik wil je niet weg hebben hier hoor, begrijp me niet verkeerd, maar zit je wel op het juiste forum? Dit is allesbehalve vetarm.nl, of zoiets. Wij geloven hier in een hoge inname van dierlijke vetten en eiwitten. Wij streven een vetverbranding na en daarvoor moet je inderdaad wel elke dag al dat vet eten. Lees de intro eens van dit forum, dan word je misschien duidelijk waar we voor staan. Jij zit volop in de suikerverbranding en ik vermoed dat je lage vettolerantie te wijten is aan de schade die je hoge inname van suikers en koolhydraten heeft veroorzaakt, niet in de laatste plaats aan je lever, je primaire vetverbandingsorgaan.

Mike

 
@Lid.

Nadelen van rauwe melk

ook de nadelige stoffen blijven behouden

grotere kans op zikteverwekkende bacteriën zoals Salmonella en vooral Listeria

slechts 4 à 5 dagen houdbaar in de koelkast

Voordelen van rauwe melk:

de gunstige stoffen worden behouden

goede invloed op de gezondheid

vollere smaak en rijk aroma

rauwe melk = verse melk

 
@Lid.

Het is dan beter gezonde vetten te eten dan (gezonde) suikers ?

Roomboter/ghee ken ik niet, gewone roomboter wel, maar is gewone roomboter dan ook gezond ? Bakken in olijfolie doe ik veel en kokosvet ook, maar gebruik ook soms alpro soja bakboter. In beste boter bakken is toch ook goed ? Vroeger bestond er alleen mar beste boter. Doe je in het papje (warme) melk erbij, want anders smelt de boter er niet in ?

Graag je raad :)

 
Anika, ga eerst eens de tijd nemen om heel veel te lezen, op de site/hier bij :alleen lezen en over 2 weken is er de vertaling van het boek van weston price.

Suikers moet je vooral vermijden, net als de koolhydraten drastisch verminderen, neem hiervoor wel de tijd en verhoog je inname van veteen, verzadigde.

neem anders honing, rauwe of billington's suiker. Maar alleen af en toe.

grasroomboter/ghee/kokosolie(aman prana), olijfolie.

vlees van grasgevoerde beesten, uiteraard biologisch.

Kijk eens bij topic roomboter en vet van vandaag, prachtig filmpje van Remeker.

 
@ Anika,

De goede bacterien en waterstofperoxide in rauwe melk rekenen zonder problemen af met eventuele salmonella. Ik drink het nu al een aantal jaren en ik leef nog steeds :wink: Sterker nog, ik voel me beter dan al die jaren voordat ik mezelf ging voeden met rauwe melk en andere vette(!) dingen.

De melk wordt na een week een beetje zuurder, maar zelfs dan is de melk nog prima te drinken.

Quote:
Het is dan beter gezonde vetten te eten dan (gezonde) suikers ?


Juist! Je begint het al te snappen!

Quote:
Roomboter/ghee ken ik niet, gewone roomboter wel, maar is gewone roomboter dan ook gezond ?


Ja, gewone roomboter is ook perfect. Het merk proef! heeft een van de betere boters.

Evan

 
@Lid.

Het is dan beter gezonde vetten te eten dan (gezonde) suikers ?

Juist! Je begint het al te snappen!

Jammer om fruit dan ook te vermijden, want ik eet heel graag fruit.

 
Anika,

Boven het woord 'Lid' staat de forumnaam van iedereen vermeld. Is het je niet opgevallen dat je met verschillende mensen praat die je allemaal 'Lid' noemt? Dit is geen Korea waar iedereen Kim heet! Iedereen is 'Lid' maar heeft een naam.

Mike

 
Je hoeft niet al het fruit te mijden hoor, maat kies voor zuur fruit, ik eet iedere dag citroenen, gebruik goudreigneteen/grapefruit voor de appelsmoothie.

in de zomer: blauwe bessen/frambozen etc.

Dus er valt echt genoeg te genieten, je moet alleen even omschakelen.

Door meer vetten te nemen zul je merken dat je steeds beter zonder suiker kunt. Tot je er totaal geen behoefte meer aan hebt. Zeker als je ook nog de koolhydraten uit brood/granen gaat minderen .

 
Hey Dirtsa,

Heb eens 2 dagen na elkaar een halve citroen in 25cl water gedronken en had barstende hoofdpijn ervan, blijkbaar door de ontgifting of teveel citroen. Pompelmoes eet ik graag en elke dag eet ik 2 kiwi's. Ga heel moeilijk naar groot toilet. Probleem is bij mij, ben gewoon van brood te eten s'morgens en om de omschakeling te eten van vet en geen brood zal ik niet kunnen, ben een full-time werkende vrouw met een gezin en heb niet veel tijd om heel mijn voedingswijze aan te passen. Op mijn werk heb ik geen tijd om iets warms vet te eten. Kan wel bepaalde dingen aanpassen, zoals gezonde vetten gebruiken om te koken. En brood te eten met roomboter, maar das waarschijnlijk dan niet goed. Aardappelen en pasta ook niet want dat zijn koolhydraten. Moet toch veel laten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.472
Berichten
501.613
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan