zeezout

Het boek van Bathmanghelidj stelt het wel heel simplistisch: drink voldoende water met zout en alles komt goed. Het is een feit dat de meeste mensen vandaag de dag op celniveau uitgedroogd en verstikt zijn (gebrek aan waterstof en zuurstof). Dit is de reden waarom ik waterstof en zuurstof toevoeg aan de twee pijlers van Price, vetten en mineralen. De 4 essentiele bouwstenen die je lichaam nodig heeft om zichzelf te helen en onderhouden zijn dus, in geen specifieke volgorde: waterstof, zuurstof, vetten, mineralen.

Het mooie is, door vetten te consumeren krijg je automatisch waterstof binnen, mits we het over verzadigde vetten hebben natuurlijk. Het meest verzadigde vet op aarde is kokosolie, dus eet meer kokosolie! Bathmanghelidj zat goed met zijn zout, want dat is een uitstekende en complete bron van mineralen (Keltisch zeezout, welteverstaan). Vetten en zout gaan ook goed samen, lijken wel voor elkaar gemaakt te zijn.

Blijft alleen nog zuurstof over. Waterstofperoxide is H2O2, twee moleculen waterstof en 2 moleculen zuurstof. Op celniveau kan H2O2 dus zowel de uitdroging als de verstikking tegengaan! Door H2O2 toe te voegen aan kraanwater verander je drastisch de informatie die het water bevat. H2O2 zuivert het water van ongewenste positief geladen deeltjes en door vloeibare zuurstof te drinken komt het in je lichaam in een vorm die je bloed herkent en makkelijk op kan nemen, zonder het ingewikkelde spijsverteringsproces. Het bloed voedt de cellen weer.

Nu snap je misschien ook beter waarom ik hier zo vaak over begin. Eet dus zoveel mogelijk verzadigd vet en Keltisch zeezout en drink H2O2. Dan voldoe je in ieder geval aan de basisbehoeftes van je lichaam!

Mike

 
Haluk, ik ben ook eerst begonnen met het lezen van dat boek. En daardoor meer water te drinken, met zout. ( destijds nog het verkeerde zout/oerzout). Ik bleef dus ondanks het vele water altijd een droog gevoel houden in mijn mond, en altijd het gevoel van dorst hebben.

Ook nog steeds last van vocht in mijn rechtervoet, en veel onrust in mijn benen. Ik had overigens wel het gevoel op de goede weg te zitten, het boek vond ik zeker erg prettig om te lezen en ik heb er ook van geleerd.

Nadat ik Mike tegen ben gekomen ben ik allereerst begonnen met keltisch zeezout, sole in het water te doen. En doordat ik anders ben gaan eten, dus meer verzadigde vetten, hasd ik langzamerhand inderdaad minder water nodig en dat droge gevoel in min mond heb ik al maanden niet meer gehad. ook hoef ik nooit meer 's nachts naar de wc waardoor ik beter slaap.

Ik heb ook nauwelijks nog vocht in mijn voet en de paarse kleur is bijna helemaal weg.

Dit proces heeft overigens echt wel maanden geduurd.

Ik had ook veel vaker last van urine incontinentie, en nu soms nog wel eens, maar heel veel minder vaak dan voorheen.

 
Dirtsa, hoeveel water drink jij dan en wat voor een soort vetten eet jij en hoeveel eet je dan?

Nu ga ik waterstof peroxide halen en verdunnen maar hoeveel moet ik van dat verdunde in mijn drinkwater doen en omdat h202 het water zuivert heb ik dan geen filter meer nodig en kan je nooit teveel van dat water drinken en teveel vet en teveel Keltisch zout gebruiken?

Denk het niet maar toch.

Drink al heel veel ongepasteuriseerde buffelmelk, helaas net niet biologisch en Keltisch zeezout gebruik ik ook al en heel veel roomboter en andere dierlijke vetten. Kokosolie van Aman prana gebruiken we ook maar omdat het heel duur is nog niet zo veel, alleen maar bakken en frituren en soms op brood. Ik weet rauw is altijd het beste. Nu nog kraanwater met waterstof peroxide. Het liefst zou je een douchekop moeten hebben waaruit water met h202 komt, is zeker goed voor ons dus die stelling dat je heel veel aandoeningen kunt verhelpen van Bathmanghelidj is niet helemaal waar.

Mischien wel met de formule die jullie mij geven.

Natuurlijk water smaakt dikker en romig, deze stelling van Mike als ik denk dat ik bergwater altijd zo'n genot vind om te drinken en dan vinden anderen die nooit dat hebben mogen drinken dat ik overdrijf. Blijkt dus dat ik niet overdreef.

 
Mijn schema(1 glas is 300 ml): 's morgens glas water met 15 druppels H202(35%0, let wel, ik ben snds maart bezig hiermee en ben begonnen met 3 druppels 3%. En appelazijn/sole/honing.

Na uurtje doe ik een klysma water.

Dan zet ik theee: lever/galthee en verse gember en drink daar glas van op. ik neem de tijd.

Daarna doe ik een koffieklsma, dit gaat snel, maar blijft er meestal half uurtje in voor ik dit weer loos.

Daarna drink ik glas rauwe melk.

En ga meestal naar buiten half uurtje scooten met onze hond.

Na uurtje weer glas water met 15 druppels H202 en appelazijn en honing.

Na een uurtje neem ik afwisselend: yoghurt/beetje lijnzaadolie/kokosolie/boekweitvlokken/lijnzaad

of: kiembrood met paar gebakken eierdooiers of: appelsmoothie. Tegenwoordig nog met extra rauwe melk.

Rond 16.30 weer glas water met 15 druppels H202/appelazijn/honing

Warm eten: meestal vlees/groente/soms quinoa of rijst erbij.

Rond 20.00 uur: glas lever/galthee en voor t slapen nog glas water met sole en 5 druppels H202 35%.

Als vet: kokosvet/roomboter/ghee/olijfolie

Zoals je ziet drink ik 4 glazen water(gefilterd in brita kan) met H202 en daarnaast melk/thee

Oja, ik probeer iedere dag ook wat noten te eten, vooral paranoten.

Maar omdat ik las over het weken en verwijderen ben ik daar net vandaag mee begonnen.

Dat valt nog niet mee, ik heb ze een dag geweekt en probeer de velletjes te verwijderen...pfff, wat een klus. Ik geloof dat ik ze daarna nog moet drogen op lage temperatuur en daarna roosteren op hoge temperatuur...Poekie, hoe hebben jullie dit gedaan?

 
Dirtsa,

Ik zie dat jij voor het slapen gaan nog H2O2 neemt. Kun jij daar dan goed op slapen?

Heb dat ooit een keer gedaan en lag de halve nacht wakker.

Ik week elke avond 8 paranoten (voor ieder 4 noten) in een bekertje water met sole, soms een druppeltje 3% H2O2.

De volgende dag gaan ze in de smoothie.

Ik probeer er aan te denken dat ik ze nog even een tijdje uit het water te drogen leg.

Dan gaan ze kiemen, krijgen de noten meer levenskracht.

Ik droog ze niet op lage temperatuur en rooster ze ook niet.

Volgens mij is het weken en drogen/kiemen voldoende.

De (bruine) velletjes halen we er wel af. Heb ik zelf nog niet gedaan, doet mijn man toe nu toe.

Dus heb er eigenlijk geen idee van dat het lastig is, ik vraag het net aan mijn man en die beaamt het.

Tip, je kunt de paranoten ook even 30 seconden in gekookt water leggen, leeg gooien in een vergiet of zeef en afspoelen onder koud water. Dan kun je de velletjes waarschijnlijk wat gemakkelijker verwijderen.

Zo doen we in ieder geval wel de amandelen bevrijden van hun bruine schilletje.

 
Haluk,

Wij beginnen 's ochtends met een glas (250ml) sole en H2O2 35% met gewerveld water.

We gebruiken eigenlijk vast 3 druppels 35%, zeg maar een onderhoudsdosis.

Nu gaan we het net weer opbouwen. Vandaag had ik 6 druppels 35%, dat gebruiken we 3 dagen en dan komt er een druppel bij.

Het tweede glas bevat sole. Dus dan hebben we zo van bed af een 1/2 liter vocht op.

Dan drinken we ieder gedurende de ochtend ca. 1 liter groene thee.

Die groene thee meng ik dan met andere gedroogde kruiden en ik ga op mijn blote voetjes de tuin in om verse kruiden en bloemen te plukken. Denk hierbij aan goudsbloem, venkel, munt, salie, rozemarijn, tijm, marjolein, st. Janskruid, brandnetel, madeliefjes + plakjes verse gember en verse kurkuma en sole.

En lekker dat dat is. Maar de basisthee is biologische groene thee van Demeter.

Dan tussen 12.00-13.00uur nemen we ieder een 1/2 liter smoothie: yoghurt-kwark-creme fraiche-olijfolie-kokosolie-dikke plak boter-ieder een rauw ei - kruiden: maca-kokospoeder-spirulina of chlorella-bijenpollen-levertraan-(2x in de week lugol)-msm poeder-kaneel-dolomietpoeder-gemberpoeder of vers-kurkumapoeder of vers-komijn-kardamom-koriander-garam masala-kruidnagel-nootmuskaat-citroen en ik vergeet vast nog wel wat. Af en toe doen we er honing in. En laatst heb ik heerlijke zure appels meegenomen. En vorige week de laatste cranberry's.

's middags drinken we of thee of sole van gewerveld water.

's avonds eten we de ene keer wokgroente gebakken in roomboter.

En dat is dan vaak: komkommer-prei-uien-venkel-stuk wortel-knoflook-broccoli-witlof-bataat met een biologische-dynamische hamburger. Vaak doen we er dan ook nog biologische rauwmelkse kaas over en wat hennepzaad.

En de laatste tijd bakken we een heerlijke, luchtige omelet. Je zou er zowat trek in krijgen. In de omelet gaat dan wel eens een uitje en/of kaas. Als dressing over de wokgroente maak ik: olijfolie-groene gedroogde kruiden-zout-balsamico-beetje honing-kerriepoeder. Als alles op het bord ligt doen we nog keltisch zeezout erover. Soms eten we het met een lepel vanwege het vele vet dat op ons bord ligt.

Ook eten we wel: witlof uit de oven met kaas en roomboter erover. Uit de wokpan: bataat-uit-knoflook en een omelet en/of hamburger.

De andere dag eten we yoghurt-kwark-slagroom-(soms een rauw ei)-olijfolie + bijenpollen-heermoespoeder of brandnetelpoeder-kokospoeder-maca-kaneel-vanillepoeder-geweekte/gekiemde zonnebloempitten/pompoenpitten (of de geweekte paranoten)

Dus de ene dag eten we 's avonds warm en de andere dag is gevuld met zuivelproducten.

Nou dat is het dan wel zo'n beetje.

En doordat we zoveel vet eten hebben we nauwelijks behoefte aan water.

We proberen nu toch wel af en toe een glas sole te drinken i.v.m. zout inname in vloeibare vorm.

Overigens overdrijf je niet wat betreft het bergwater. Wij zijn er ook verzot op. Heerlijk, koel en heel licht om te drinken.

het maakt ook niet uit dat het koud is.

 
Overigens drinken we sinds kort bij elke warme maaltijd een beker melk.

Daar heb ik behoefte aan, ondanks het vet dat in de maaltijd aanwezig is.

Ook eten we bij de warme maaltijd een pluk rauwe zuurkool.

En dan te bedenken dat ik gekookte zuurkool voorheen helemaal niet lekker vond.

Dat spoelde ik zelfs af onder kraan voordat ik het kookte.

Over smaakverandering gesproken.

Kan nu steeds meer zure producten waarderen, yoghurt, kefir.

Ook bitter: groene thee. Voorheen haalden we uit de witlof de kern eruit.

Die is bitter. Nu laten we het erin en waarderen de smaak.

 
Poeki, eten jullie geen vlees?

Het klinkt overigens wel heel lekker allemaal :D

 
Wij eten ca. 1 a 2 keer per week vlees/vis.

Staat trouwens vermeldt in mijn post hierboven.

Het vlees is of een hamburger, of lams/rundergehakt van onze biologisch dynamische boerin.

De boerin is niet BD hoor (alhoewel) maar wel het bedrijf.

Zo eens in de twee maanden heeft ze vers vlees, is er net een lam of koe geslacht.

Voor de rest is het altijd ingevroren.

Vis is wilde zalm.

We eten trouwens wel altijd naar het seizoen, althans dat proberen we zoveel mogelijk.

Vandaar dat we nu fruit in onze smoothie hebben, zure appels, cranberry's.

En er zijn weer diverse koolsoorten.

Lekker zuurkool, boerenkool.

En chinese kool in de wokgroente.

 
Zuurkool vind ik gelukkig erg lekker, en bouillon maak ik ook vaak...heerlijk.

Poekie, ik lag 2 weken geleden een paar nachten wat wakker en ineens schoot mij inderdaad te binnen dat dit door de H202 kan komen. Ds ik heb in het laatse glas de dosering van 15 druppels 35% terug gebracht naar 5 druppels. En meteen sliep ik weer goed.

 
Heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat er zeezout in de omloop is waar kleurstof in zit zodat het een beetje grijzige kleur krijgt terwijl het gewoon geraffineerd zout is.Ja ja de wonderen zijn de wereld niet uit. Hoe kom je er dan achter wanneer zout puur is en niet met kleurstof. Je zou eigenlijk een test moeten kunnen doen.

Trouwens wij drinken tegenwoordig ook elke dag twee keer een glas sole, dagelijkse zout mineralen voorraad aanvullen.

Moet je elke keer voordat je de verdunning in een glas doet de fles schudden?

Trouwens ik geloof niet in alles afmeten zoals je in veel boeken leest bijv. ook in het water boek van de Iranese arts staat dat je zoveel zout moet nemen en zoveel van dit en dat en te veel schadelijk kan zijn.

Het kan toch niet zo zijn dat je alles moet afmeten en bijhouden, daar geloof ik niet persoonlijk in omdat het in de natuur bij al die volkeren ook vanzelf gaat en zo lang het volwaardige producten zijn, alles wat je te veel binnenkrijgt wordt vanzelf wel weer afgevoerd.

Zie de Indianen al alles bijhouden en afmeten, wat een lachertje.

 
Haydarpasa, ik vind afmeten met voedsel sowieso onzin qua precisie. Gewoon lekker los uit het handje.

Het is wel makkelijk voor de verhoudingen om het op te hogen of te verminderen. Maar verder is het een kwestie van heel veel liefde in het eten stoppen.

En met die sole maakt het me ook niet zo veel uit. Als je uberhaupt al je reserves moet ophogen, mag het af en toe best wat meer. Maar niet zodanig veel dat je je organen overbelast.

In sommige vruchten zit meer suiker dan in de andere. De ene vis/kip/biefstuk is kleiner of groter dan de andere. Het ene blaadje of korreltje/zaadje is groter/kleiner dan het andere.

De wetenschap wil ons doen geloven dat elk stuk voedsel precies evenveel bevat van de stoffen waarop ze controleren. 2 ons groenten, 2 stuks fruit. Maar welk fruit? Pompoenen of aalbessen?

Alleen de johannesbroodboom geeft peulen waarvan de zaadjes consistent even groot zijn. Hierdoor is de eenheid karaat ontstaan. Kreta is ook om diezelfde bomen zo genoemd. De handel met goud was prima te verifieren door deze zaadjes.

Ik roer mijn sole wel iedere keer flink om.

 
Haha, nee hoor, ik denk ook niet dat de in indianen met een maatbekertje rondliepen. Je hoeft het potje met sole niet meer iedere keer te schudden voor gebruik hoor, alleen als je dit maakt.

En het afmeten is volgens mij een beetje een richtlijn, maar ik ben het met je eens dat dit voor ieder persoon zal verschillen. Tenslotte, de een is lang, de ander korter, weer een ander breder. De een beweegt veel op een dag, de ander wat minder. Dus zal het ook voor een ieder verschillen. De kunst is om te leren luisteren naar je eigen lichaam.

 
Gelukkig hebben we Breitz import, weten we zeker dat we een goed product kopen.

Wij roeren de sole oplossing ook door voordat we een lepeltje in een glas water doen.

Ik drink been water meer zonder een lepeltje sole.

Maar we drinken wel minder water dan voorheen.

We eten meer vet en drinken rauwe melk dus dan is de behoefte aan water ook minder.

Ik doe nu wel 2 a 3 tl sole in de theepot. Krijgen we evengoed de mineralen binnen.

 
Grappig hoor Poekie, ik drink ook veel minder water dan voorheen, maar heb nooit meer dorst. Toen ik nog meer water dronk, had ik zeer regelmatig een droog gevoel in mijn mond. Alsof ik uitgedroogd was haast. Zeker na het drinken van iets warms.

Dat is helemaal verdwenen.

Ik roer nooit mijn sole om, zou dit echt nodig zijn? Opvallend dat jullie dat dus alletwee doen.

 
Ik zit er zelfs over te denken om die vortex water-wervelaar te gaan gebruiken. Misschien zelfs wel met de sole.

 
Wij wervelen al ons drinkwater. Maar ook het water dat we gebruiken om de noten/pitten te weken. Daar doe ik ook een beetje sole bij.

Het water is ook zachter na het wervelen.

Eerst hadden we violet kleurige flessen voor het wervelen.

Nu hebben we doorzichtige flessen en het is zo leuk om te zien.

 
Quote:
Alleen de johannesbroodboom geeft peulen waarvan de zaadjes consistent even groot zijn. Hierdoor is de eenheid karaat ontstaan. Kreta is ook om diezelfde bomen zo genoemd. De handel met goud was prima te verifieren door deze zaadjes.


Dat is een leuk weetje! Het staat inderdaad ook op Wikipedia.

 
Hallo iedereen,

Sedert ik Keltisch zeezout gebruik voel ik mij daar niet zo goed bij.

Ik ben draaierig wat ik voordien nooit had. En door me draaierig te voelen krijg ik angsten erbij.

Als ontbijt eet ik rijstkoeken met honing van een imker, want van brood is mijn buik opgezwollen ook zelfs van zuurdesembrood. Af en toe eet ik brood.

Keltisch zeezout is voor vele dingen goed, maar hoe komt het dat ik me onwel voel

erbij ?

Ik drink veel water maar wel in plastiek flessen.

Ik drink koffie met melk, want van groene thee krijg ik hoofdpijn.

Graag jullie raad.

Bedankt.

Grtjs Anika

 
Hoi Anika, je hebt meer vragen eigenlijk dan alleen over zeezout.

Aangaande zeezout heb ik zo geen directe reactie op je vraag.

In elk geval zou ik keukenzout niet meer aanraken als ik jou was.

Zie hieronder een filmpje van dr. Coldwell die over een dieet praat ivm kanker:

Na 4 min 17 min heeft hij het over ongeraffineerd zout:

geraffineerd zout bestaat vaak uit een derde deel zand, een derde deel glas en een derde deel natriumchloride.

En dat gaat de aderen ontsteken: doordat het glas en het zand ertegenaan schuurt gaan ze van binnen bloeden. En dan krijg je cholesterol die probeert de ontsteking weg te krijgen.

Hij zegt: per dag een halve theelepel ongeraffineerd zout in een gallon water drinken per dag om de electrische lading in de cellen te herstellen.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=4Ed7WmIEJYU

Over groene thee: daar zit ook cafeine in: ik kan ook niet goed tegen groene thee.

Koffie zou ik niet te veel drinken als ik jou was.

Duiziligheid kan komen van een b12 tekort o.a. en dat kan weer veel oorzaken hebben die in de spijsvertering liggen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.322
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan