Nu ben ik samen met mijn moeder bezig met een biologisch dynamisch moestuintje en hebben we biologisch groente zaden gekocht. We zijn bij de boer buffelmest gaan halen. Dat is op een oppervlak van ongeveer 15 tot 16 vierkante meter bemest. Samen is dat zo'n 30 tot 35 kilo mest.
Nu komt er op dit grond met zand: radijsjes, lenteui, spitskool, anijs, dille, boerenkool, Rode biet, rucola, kropsla, tuinkers, bonen, petereselie, tijm, lavendel, rozemarijn, peper, tomaten, komkommers, druiven, pruimen, kweepeer, kersen, zuuring wat ik me zo uit het blote hoofd weet te noemen te groeien. Natuurlijk niet allemaal tegelijk.
Nu is mijn vraag als ik ook nog met sole bemest wordt dit dan niet te krachtig icm mest?
Ik heb ook verschillende stukken gelezen over de verhoudingen waaronder ook die van Mike en er staat ook nog bij hoe vaak je het per jaar moet geven en hoe je dat moet doen maar ik kan nergens terugvinden hoeveel sole je per keer moet geven qua volume.
Graag hulp van jullie zijde.
Alvast bedankt voor de vruchtbare tips zodat moeder aarde ons met zijn liefdevolle geschenken tegemoet kan komen.