zeezout

Het valt me op dat smorgens de bloeddruk redelijk is en binnen een uur omhoogschiet na een glas sole en nog geen ontbijt, vooral de onderdruk blijft hoog terwijl de bovendruk rond de 137 zit.

Maar ik dacht dat zeezout juist de bloeddruk zou laten dalen maar dat klopt dus niet?

jammer dat niemand weet wat je aan een trage schildklier kunt doen, misschien toch maar eens langs de dokter gaan.

Ben me net toch rotgeschrokken, na een uurtje achter de pc gezeten dacht ik laat ik de bloeddruk nu eens opnemen na een ontspannen uurtje googlen. Blijkt nu dus 213/135 te zijn!!!!!!!! Zo hoog is mijn bloeddruk nog nooit geweest, snap er echt helemaal niks van, maar na even stil te zitten gaat de bloeddruk gigantisch omhoog....is dat normaal?

Nee, dat is niet normaal. Er is al veel gezegd en geschreven over de schildklier op dit forum. Als je de term 'schildklier' invoert in de zoekfunctie (rechts bovenin) kun je al e.e.a. te weten komen. Je kunt in Nederland uitsluitend via een natuurarts die kennis van zaken heeft aan natuurlijk, dierlijk schildklierextract komen. Er zijn echter Amerikaanse sites waar je het zonder doktersrecept kunt bestellen:

http://www.iherb.com/Natural-Sources-Raw-Thyroid-90-Capsules/6016?at=1

http://www.iherb.com/Progressive-Laboratories-Thyro-Complex-Glandular-Complex-90-Capsules/8538?at=0

En recentelijk is er een adres bijgekomen van ene Dr. Ron die zowaar op de hoogte is van het gedachtengoed van Weston Price:

http://www.drrons.com/thyroid-adrenal-liver-pancreas-glandulars.htm

Mike

@Mike

Thanks voor die iherb linkjes want hier is mijn moeder op zoek naar.... me moeder neemt nu al die thyroid energy van Now Foods maar ik denk dat ze deze wilt hebben. Kan ik haar zeker blij mee maken.

Ff on-topic, ik heb vandaag mijn 5 kg keltisch zee-zout binnen en ook de levertraan met boterolie :-)

YES!

Heel goed nieuws hier! Ik was weer toe aan nieuwe zeezout en had al bijna een bestelling geplaatst bij Pascal... zag dat er ook verkooppunten waren en dus even gekeken wat het dichste bij was. Helaas met de carnaval gesloten, dus even uitgesteld.

tot..

Ik vanmiddag hier in de natuurwinkel was en... Warempel, lag hier toch keltisch zeezout! prcies zoals die van pascal (jammer dat ik geen foto kan plaatsen) Helemaal Happy!!! ze verkopen deze dus hier ook nu!

dus Dennis en Remco.. Zeker de moeite waard om even op en neer te rijden (ipv bestellen via Pascal want dan betaal je 8,50 verzendkosten!)

Quote:
me moeder neemt nu al die thyroid energy van Now Foods maar ik denk dat ze deze wilt hebben. Kan ik haar zeker blij mee ma

@caveman, Merk je moeder hier iets van? van de inname van thyroid van Now?

Ben benieuwd..

@ikke

euhm ja dat is een beetje lastig. Mijn moeder slikt ook nog synthetische troep en omdat we de laatste tijd ook in onze voeding dingen aan het aanpassen zijn heeft dat ook effect op haar schildklier. Daarnaast probeert ook met hoeveelheden te schommelen tussen die van Now en het dokters recept. Soms heeft ze er veel baat bij en soms lijkt toch weer alsof dingen opspelen. Maar dit kan ook aan het weer liggen (winter) en aan andere supplementen of voeding. Het lijkt nu wel dat haar ochtend temperatuur wat meer omhoog gaat en niet meer zo schommelt maar nog steeds niet op de juiste temperatuur. Ze moet gewoon echt naar een goede natuurarts of orthomoleculair arts vinden die alles goed onderzoekt. Ze is al van de bloeddruk verlagers en nog iets... ff geen idee wat dat was. Kortom, het is echt heel lastig als je schildklier problemen hebt...

Oke, apart dat er dan niks over opbouwen en afbouwen bij staat. Kan me voorstellen dat sommige mensen het gaan proberen en van de ene op de andere dag ineens ermee stoppen. Terwijl je bij Thereoidum of armour heel voorzichtig moet gaan opbouwen of afbouwen.

Ineens beginnen met 1 grain zal voor veel mensen te heftig zijn lijkt me. En capsules kun je niet zo makkelijk doormidden breken ofzo.

Hebben jullie ook altijd zo'n enorme dorst als je een paar korreltjes Keltisch zeezout bij het eten doen?

het is gewoon niet normaal zoveel dorst ik dan heb en je mag toch niet bij en maaltijd drinken?

Hoe doen jullie dat?

Ik heb geen last van dorst tijdens de maaltijd. Of ik moet per ongeluk uitgeschoten zijn met het zout dan krijg ongeveer een half uur na de maaltijd dorst en dan drink ik wat meer dan anders.

Ik gooi een handvol korrels over mijn eten heerlijk lekker zout eindelijk, want dit is toch goed had ik begrepen. Ik probeer er zoveel mogelijk van te nemen 2x per dag sole en met alles wat ik eet hup de zoutkristallen eroverheen heerlijk maarja zoveel dorst dat ik blijf drinken en dan zit ik ineens vol en heb ik geen honger meer of zouden mijn bijnieren niet in orde zijn?

Ik denk eerder aan je nieren. Het klinkt alsof ze deze overdaad aan zout niet goed kunnen verwerken en dan het signaal afgeven: verdunnen! Ik denk dat je terug moet qua dosering, net zolang tot je deze dorstverschijnselen niet meer krijgt. Je kunt dan in een later stadium langzaam opbouwen.

Mike

Quote:
Ik zie dat bij een supplement 60mg schildklierhormoon in zit. Staat dit dan gelijk aan 1 grain thyreoidum??

Hier moet ik wel ff op reageren, al die vrij verkrigbare supplementen zijn NIET hetzelfde als Armour of Thyreoidum... De thyroxine is eruit gehaald... Je kunt dit dus niet vegrgelijken, zou wat moois zijn zeg... Ik zit hier met dure pillen en met elke keer recepten aanvragen en anderen zoude dit zo ff kopen.. Helaas... :D

Bedankt Gerrit,

Het klonk al bijna te mooi om waar te zijn. Als de t4 eruit is gehaald dan zit je dus nog steeds met een in elkaar geknutseld schildklierpilletje dat waarschijnlijk de boel alleen maar nog meer uit balans haalt.

Ik houd het dus ook gewoon bij de Thyreoidum :-)

Nu ben ik samen met mijn moeder bezig met een biologisch dynamisch moestuintje en hebben we biologisch groente zaden gekocht. We zijn bij de boer buffelmest gaan halen. Dat is op een oppervlak van ongeveer 15 tot 16 vierkante meter bemest. Samen is dat zo'n 30 tot 35 kilo mest.

Nu komt er op dit grond met zand: radijsjes, lenteui, spitskool, anijs, dille, boerenkool, Rode biet, rucola, kropsla, tuinkers, bonen, petereselie, tijm, lavendel, rozemarijn, peper, tomaten, komkommers, druiven, pruimen, kweepeer, kersen, zuuring wat ik me zo uit het blote hoofd weet te noemen te groeien. Natuurlijk niet allemaal tegelijk.

Nu is mijn vraag als ik ook nog met sole bemest wordt dit dan niet te krachtig icm mest?

Ik heb ook verschillende stukken gelezen over de verhoudingen waaronder ook die van Mike en er staat ook nog bij hoe vaak je het per jaar moet geven en hoe je dat moet doen maar ik kan nergens terugvinden hoeveel sole je per keer moet geven qua volume.

Graag hulp van jullie zijde.

Alvast bedankt voor de vruchtbare tips zodat moeder aarde ons met zijn liefdevolle geschenken tegemoet kan komen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.594
Leden
8.684
Nieuwste lid
Shahin
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan