zeezout

Quote:
misschien lees ik ergens over heen maar ik snap niet precies wat het verschil is tussen sole en zeezout... kan iemand me dat uitleggen?


http://www.keltischzeezout.com/toepassingen_van_keltisch_zeezout.aspx

Het badzout lijkt me niet echt super. Zitten maar 2 mineralen in, chloor en magnesium. Beter kun je gewoon keltisch zeezout in bad doen. Hier zit naast chloride en magnesium nog 82 andere mineralen en spoorelementen in. Als je graag magnesium wilt zoek dan naar "bitterzout" of "epsomzout", veel goedkoper!

Evan

 
Sole is gemaakt van zeezout. Het is een geconcentreerde zeemineralenoplossing die je verkrijgt door een glazen pot of fles met deksel voor 1/3e met Keltisch zeezout te vullen en voor 2/3e met water. Goed schudden en je zult zien dat er zoutkorrels overblijven die niet meer oplossen. Het water is nu verzadigd en bevat 26% zout. NIET rechtstreeks drinken! Van deze oplossing 1 theelepel oplossen in een glas water. Dit geeft een min of meer isotone oplossing (mineraalgehalte is hetzelfde als in je bloed, nl. 0,9%). Drink dit glas 's ochtends bij het wakker worden en nog een glas 's avonds voor het slapen gaan.

Mike

 
@Evan goede punten - ik ga zeker voor de goedkopere varianten ;)

@Mike bedankt voor de uitleg :) Is er iets speciaals dat gebeurt door de zout met water in een glazen pot te bewaren of gaat het om de verhouding (dus 0,9% zoutoplossing)? Dus zou ik net zo goed 1/3 theelepel zeezout kunnen roeren in een glas water?

 
Sole is erg gemakkeljk om mee te werken, is nl al opgelost, dus geen klontjes in je glas water. Als het bijna op is en er zit nog zout onderin de pot, gewoon weer aanvullen met wat water en even schudden.

 
Gewoon kraanwater is toch dood en ook filter je dat met een Britta filter haal je wel de metalen eruit maar dan mis je toch nog de mineralen en de rest en zo'n britta kan is toch van plastic gemaakt dus ook niet echt gezond neem ik aan. Kan je dan beter bronwater in flessen gebruiken of is dit ook niet betrouwbaar. Sole met bronwater mischien?

 
De biowinkel verkoopt ¨Oerzout¨, merk natufood.

Er staat op het pak dat er naast natriumchloride ook andere zouten inzitten, welke zouten dat zegt men echter niet!

Kennelijk is dat gewoon toegestaan...

Oh ik lees nu dat Mike het hier al over gehad heeft, en dat het ws wel geraffineerd zout is, dit keer uit Duitsland.

Volksverlakkerij!

 
Maar niet verkeerd om dit nog een keer onder de aandacht te brengen, vooral voor nieuwe lezers.

 
Sinds mijn moeder helemaal over is gegaan naar Keltisch zeezout en ze drinkt ongeveer 1,5 liter water (nog net te weinig) per dag, toch is haar bloeddruk omlaag gegaan. Al na een kleine week.

Kan dat omdat bij mij dat ook het geval is, niet dat mijn bloeddruk zo hoog was maar nu is ie best wel laag.

Medicines suck long live water en Keltisch zeezout.

 
Haluk,

Als jouw moeder ook veel (goede) vetten eet krijgt ze waterstof binnen wat omgezet wordt in zuurstof.

Eigenlijk is dat nog beter dan water drinken want het gaat direct de cellen in.

Als je veel vetten eet heb je ook minder behoefte om te drinken.

's ochtends drinken wij best wel veel groene thee gemixed met andere kruidenthee en verse kruiden uit de tuin.

onder de middag drinken we dan onze yoghurt/kruiden smoothie met heel veel vet.

's middags drinken we bijna niets. Als we al wat drinken dan drinken we kruidenthee.

Mike kan nog beter uitleggen hoe dat werkt met vocht uit vetten dan ik.

 
Klinkt heel interessant en zou daar best wel meer uitleg over willen hebben omdat zij maar wij ook uitsluitend biologisch eten en ook Keltisch zeezout gebruiken en ook heel veel dierijke vetten eten.

Ben namelijk het boek over water aan het lezen van de Iranese arts, zijn theorie lijkt mij wel te kloppen maar dan denk ik dat er niet overal ter wereld veel water is zoals in Afrika en die mensen heel veel volvette melk drinken en weer weinig water. Wat is de beste combinatie?

En wil tevens ook weten hoe je het beste je bloeddruk kunt verlagen, nu was ik net bij de arts geweest en mijn bloedwaarden waren perfect. Urinetest helemaal ok. Ben niet gezet, bmi is top. Wat vragen beantwoord en dat zag er ook allemaal goed uit.

Nu wou ze me nog een cholesterol test laten doen maar dat vind ik onzin, cholesterol is gezond.

Had laatst bij mijn moeder mijn bloeddruk gemeten en die leek laag maar nu bij de huisarts was ie 145 bij 95 wat niet alarmerend is maar net tikkeltje hoog.

Nu kan dat een moment opname zijn en niets zeggen maar ik heb in januari nog een afspraak om meerder bloeddruk testen te doen.

Kijken of ik deze kan verlagen, wat is de meest effectieve manier. Mischien doe ik het al goed en is er helemaal niets aan de hand hoor maar toch is het handig om te informeren.

 
Haluk,

Dat jouw bij de dokter gemeten bloeddruk een ander waarde geeft dan als je thuis je bloeddruk meet kan kloppen.

Dat komt vaak voor als mensen bij een dokter (witte jas) zijn. Men maakt zich wat drukker en dat heeft invloed.

Dus het is inderdaad een momentopname.

 
Poekie heeft gelijk. Er bestaat zoiets als 'witte-jassen-hoge-bloeddruk'. Stress verhoogt dus de bloeddruk. Het is handig om de volgende vuistregel te hanteren:

Lage bloeddruk is een indicatie van zwakke bijnieren.

Hoge bloeddruk is een indicatie van trage schildklierwerking.

Mike

 
Wat vinden jullie van de water theorie van de Iranese arts of kan het ook een mix zijn van vet eten en water drinken?

Quote:
Als jouw moeder ook veel (goede) vetten eet krijgt ze waterstof binnen wat omgezet wordt in zuurstof.

Eigenlijk is dat nog beter dan water drinken want het gaat direct de cellen in.


Mike kan nog beter uitleggen hoe dat werkt met vocht uit vetten dan ik.


Hoe precies???

 
De bouwsteen van water is waterstof. Om te kunnen hydrateren zit je lichaam eigenlijk te wachten op waterstof. Verzadigd vet is verzadigd omdat het heel veel waterstof bevat. Er is 0% verlies bij hydratatie op basis van waterstof, je hebt dus 100% rendement. Wie veel water drinkt holt constant naar de WC, dus veel water drinken geeft wel degelijk verlies en met het water gaan er ook mineralen en enzymen mee. Daarnaast verdunt het het maagzuur, omdat water meestal basisch is. Bij sommige mensen (ik ben er een van) zorgt het juist voor meer dorst.

Je schrijft dat 1,5 liter water drinken per dag te weinig is. Dit is gebaseerd op de (foutieve) aanname dat je 2-3 liter water per dag zou moeten drinken. Natuurvolkeren dronken niet de hele dag door water, maar dronken rauwe melk of bouillons gemaakt van beestenbotten. Beide dranken zijn rijk aan waterstof vanwege de verzadigde vetten. Je lichaam wil waterstof. Dit betekent dat natuurlijk water met een pH onder de 7 juist meer waterstof bevat, dus de theorie dat je veel water moet drinken en dat dit water basisch zou moeten zijn niet klopt.

Mike

 
Maar dan nog snap ik het niet helemaal. In verzadigd vet zit veel waterstof, goed voor hydratatie. Prima.

Maar in water zit waterstof EN zuurstof. Beter kan het niet, zou je denken. 2 stoffen die we allemaal erg tekort komen.

En toch besluit je lichaam om met die water maar weinig te doen en ren je weer snel naar de wc om er vanaf te komen.

 
Kraanwater bevat relatief weinig waterstof en zuurstof. Dat is het probleem juist, het wordt door licht- en luchtarme rechte pijpen geleid. Natuurlijk water hydrateert beter, het is letterlijk ook 'dikker' en 'romiger'.

Mike

 
Mike,

Nu was ik net vrienden tips aan het geven over water. Diabetici type 2, ms, onderrugpijn, hernia, migraine, obesitas, astma, epilepsie en nog veel meer wordt er in het waterboek genoemd maar tegelijkertijd vroeg ik me echt af hoe dat zou kunnen omdat er heel volkeren zijn die niet zoveel of helemaal geen water kunnen drinken omdat het er gewoonweg niet is. Hoe doen zij het dan?

Wat is jouw advies daarin dan, welk water moeten we drinken omdat er weinig zuurstof in kraanwater zit , filteren heeft dan weinig zin en hoeveel moet je dan drinken en/of hoeveel vet moet je consumeren?

Het was heel aantrekkelijk om door heel veel water aangevuld met zout veel aandoeningen te kunnen verhelpen.Kan het dan ook anders? Gewoon heel veel melk omdat deze arts zegt dat niets water kan vervangen.

Wat zijn de adviezen daarin?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.157
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan