Wat kun je nog wel kopen bij de supermarkt?

Hoi Lia,

Graag gedaan hoor!

Ik vermijd de supermarkten ook zoveel mogelijk, deze zijn belachelijk duur! soms zijn de producten nog duurder dan hier in Nederland.

Ik ben geboren en getogen in de provincie Gelderland, een Nederlandse dus. Mijn ouders zijn wel beide in Marokko geboren en om economische redenen naar Nederland vertrokken.

Voor mij is Marokko al sinds mijn jeugd de vakantiebestemming, waar wij met het hele gezin naartoe gingen/ gaan. Mijn vader komt uit Asilah en moeder komt uit Larache. Dit zijn twee steden naast Tanger (bekende stad in Marokko).

Als ik in Marokko ben, ben ik vrijwel altijd te vinden in Tanger, Larache en heel soms Asilah (te rustig/ saai).

Waar bent u zoal geweest??

Mocht u Tanger of Tetouan bezoeken, dan kunt u de rauwe producten het beste uit de bergen van deze steden halen. De mensen die daar wonen noemen ze "Jbela", wat letterlijk de mensen van de bergen betekent. Deze mensen leven voornamelijk van hun eigen vee, hebben vaak hun eigen honingbijen en olijfbomen.

De honing in Marokko is de laatste jaren explosief duurder geworden, doordat de honingbijen in populatie zijn afgenomen, door onder andere het toenemende gebruik van pesticiden. In mijn jongere jaren woonden en leefden de mensen daar nog heel primitief en werd honing voor een spotprijs op elke hoek van de straat verkocht.

Gr,

Rachida.

 
Ben de laatste tijd fan van schelvislever. Wat is dat vet!

Doe er citroensap en veel zout bij en eet het met een kamutcracker.

Lees er niet zo veel over op het forum maar een goede leveraanvulling toch?

 
Bij de jumbo verkopen ze kokoscreme en kokosrasp van 'toko lien'. Deze worden gemaakt van niets anders dan kokos, zonder toevoegingen. Volgens mij verkopen ze dit merk bij de AH ook. Een aanrader als je in de supermarkt bent.

 
Hi cowgirl,

Ja ,ik lust die schelvislever ook. Eet het 2x per week naast kippenlevertjes die ik bijna iedere dag eet.

ad

 
Halen jullie die schelvislever bij de viskraam?

Wat vinden jullie van de biologische groenten van de lidl?

Hoorde van mijn eigen groenteboer dat Nederlandse groente sowiezo

Al zeer schoon zijn ivm strenge (nageleefde) regelgeving.

Wat denken jullie?

Ik heb nu al een tijd een abonnement op de vitatas holland, maar deze is

Niet altijd toereikend met bijv. Soep maken.

 
Ik koop de schelvis bij de AH. zal morgen eens op de markt ernaar vragen.

Ik koop groente voornamelijk op de markt ,ik eet echter relatief weinig groente.Zie het meer als aanvulling....qua volume en voedingswaarde(op z'n best).

ad

 
Rachida,

Door Tanger zijn we alleen heen gereden (voor de boot) maar Tetouan hebben we bezocht, een hele leuke stad om te verblijven.

Ook in Asilah zijn we geweest, ene pittoresk plaatsje, wij vonden het er wel leuk.

Maar ik denk dat jij een stukje jonger bent dan wij en dan kijk je nu eenmaal anders tegen plaatsen aan.

Je hoeft trouwens geen u te zeggen hoor, tegen niemand op het forum hier, we zijn gewoon 1 grote familie.

Dank voor je adviezen voor wat betreft de melk en ander producten. We gaan gewoon beter op zoek dan de vorige keer.

We waren trouwens begin dit jaar 3 maanden in Marokko met onze camper en hebben door het hele land gereisd, van noord naar zuid en oost naar west.

Eind van deze maand gaan we weer die kant op, eerst naar Spanje en dan gaan we (afhankelijk van hoe het weer in Spanje is) net voor de kerst met de boot over naar marokko.

Lia

 
Hoi Lia,

Graag gedaan!

Jullie klinken als echte avonturiers, 'heerlijk zeg'!!. Jullie hebben zo te lezen meer van Marokko gezien, dan de gemiddelde Marokkaan. De meeste, waaronder andere ik, gaan voor "lang leve de lol". :D Dit heeft inderdaad ook met de leeftijd te maken.

Ik wens jullie nogmaals een hele veilige en goede reis/ vakantie toe, enjoy it!

Gr,

Rachida.

 
Hoi Maurik

Ik koop de schelvislever ook in de supermarkt (blik). Inderdaad Ah of Jumbo.

Hoi Ad

Neem jij daarnaast ook nog levertraan?

Als ik het zo lees kan ik m'n vitamine A inname wel wat verhogen met voeding. Eet hooguit 2 keer per week lever, schelvis of kippenlever. Wel dagelijks levertraan. Misschien toch wat minimaal...

 
En weer kan iets van mijn "supermarkt-lijstje" af worden gestreept...

Voor de geïnteresseerde onder ons..

De biologische yoghurt van BIO+ word helaas gehomogeniseerd... :-(

Toch maar even een stuk verder rijden voor de demeter-yoghurt bij de natuurwinkel dus ;)

 
Quote:
Hoi Ad

Neem jij daarnaast ook nog levertraan?

Als ik het zo lees kan ik m'n vitamine A inname wel wat verhogen met voeding. Eet hooguit 2 keer per week lever, schelvis of kippenlever. Wel dagelijks levertraan. Misschien toch wat minimaal...


hoi Cowgirl,

Nee geen levertraan voor mij. Wellicht ben je op de hoogt van de raw liver actie opgestart door pike. Een goed moment om de lever inname te verhogen.

ad

 
Ik heb de MSC-gekeurde Wilde Zalm bij AH gekocht, maar deze is gevangen in de Stille Oceaan.

Herkomst: China.

Is dit niet risicovol? Vanwege en China, en naast Japan?

 
Of is er iemand met een goede Geigerteller in Amsterdam die ik misschien kan lenen? :roll:

 
@ ad Ligtvoet
Wellicht ben je op de hoogt van de raw liver actie opgestart door pike.heb je de link
Nee, heb je de link van dit topic?

En sorry, maar is schelvislever hetzelfde als kabeljauwlever? Op het plaatje niet, maar als je erop klikt geeft hij bij schelvislever de kabeljauw.
 
Op de verpakking staat een code die je op kunt zoeken op de MSC-website. Daar zie je het vangstgebied. Als er Pacific staat, niet doen (vanwege Fukushima)! Bedenk ook dat kabeljauw gigantisch overbevist wordt, dus liever een duurzamere vis.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.471
Berichten
501.249
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan