Wat kun je nog wel kopen bij de supermarkt?

Poeki en haar man zijn op reis met de camper. En op de terugreis doen ze Spanje weer aan. Ze zijn nu in Marokko.

 
Nog zo'n 2,5 week mogen we in dit mooie Marokko verblijven, dan zijn de 3 maanden om en varen we terug naar Spanje. Dan gaan we via Portugal terug naar huis. Maar dat kan dan wel een maandje duren hoor. 8)

Het is op dit moment toch niets aan in NL, qua weer dan he? Op dit moment hier ook niet hoor, het is 6 graden, guur, veel wind en regen. Maar dat is maandag weer over dan wordt het weer stralend mooi weer, hier wel.

Lia

 
Wel hier in Andalucia is het voor de moment ook aan het regenen. Verwachtigen zijn voor de gehele week slecht.

Dus die griekse yoghurt is zowat het enige hier in Lidl ?

 
Bedoel je aan wat lekkers en gezond is in de LIDL?

Ik koop daar ook biologische roomboter,biologische eieren,of vrije uitloop,lekkere kaasjes hebben ze er ook,biologisch gehakt,wilde zalm.

 
Volgende keer eens checken dat ze dat hier in de Lidl ook hebben. Een apart biologisch hoekje is er in ieder geval niet, en van het gehakt is er maar een soort dus ik vermoed niet dat dat biologisch is.

 
"Als ik die mensen magere of halfvolle melk of en becel zie kopen kan ik me haast niet inhouden.wil graag zeggen dat ze die troep niet moeten kopen.tegen bekenden in de supetmarkt heb ik het ook wel eens gezegd,sommige halen hun schouders op,maar sommige zijn erg geinteresseerd.gelukkig. "

Aan Daniellemv4: Ja, dat heb ik ook! Ik vind het zo sneu voor mensen dat ze denken af te vallen door mager te eten. Al die miljoenen mensen die proberen te lijnen, als ze eens wisten hoe snel hun gewicht zou stabiliseren door veel vol & vet te eten!

 
Vandaag weer eens een heerlijke maaltijd gemaakt met supermarkt ingredienten.

Champignons, veel knoflook, uien, zwarte peper, doosje roomkaas en een flinke biefstuk.

Als alle ingredienten klaar zijn doe ik de roomkaas zodat ik een heerlijke roomsaus krijg.

Meer heb ik echt niet nodig, sorry een glaasje rode merlot...

 
Ik heb ook varkensspek met kokosolie uitgebakken, kun je dat varkenspek eten/gebruiken?

 
Ja hoor, uitgebakken varkensspek heet reuzel. Kan je heel goed in bakken.

De reuzel is natuurlijk zo goed als de kwaliteit van de gebruikte spek

 
Snah,

Je kunt beter voor paddestoelen kiezen

Champignons hebben volgens wat ik gehoord heb,echt geen enkele voedingswaarde

 
Welke roomkaas gebruik je trouwens wat dat sausje klinkt erg lekker :wink:

 
@ Danielle, deze keer had ik Philadelphia gebruikt, smaak is gelijk goed.

 
hoe zit het eigenlijk met champignons (of andere eetbare paddestoelen uit de winkel) als deze niet-biologisch zijn?

 
Volgens de website weetwatjeeet.nl geen probleem:

http://www.weetwatjeeet.nl/gifmeter/?opt_select=1&method=results&sort_order=ASC&samples=1&vg=4&month=all&countries=all&order=score&sub_order=score&sub_sort_order=DESC&company_filter=both&products=all&limit=10&filter=none&filter_group=1&filter_sub_group=0&product=Champignon&sub_group=-&group=product&year=2009

Mike

 
Ipv philadelphia of andere roomkaas maak ik gewoon saus van slagroom. Wat look, of prei of ui aanstoven in boter of olijfolie of waar je zin in hebt, room er bij en wat in laten koken. Dat is de basis, je kan er knoflooksaus van maken of champignonsaus. Kaassaus met kaas en nootmuskaat (lekker over de bloemkool en dan nog even gratineren in de oven) vispannetje, alles maak ik zo. Vult ook goed dus je hebt geen honger meer :)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.157
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan