Wat kun je nog wel kopen bij de supermarkt?

Had jij niet elders al eens toegegeven dat je een 'pleaser' bent? Dat is een streven naar harmonie. Dat zou dus wel eens de reden kunnen zijn waarom je moeite hebt met discussies op dit forum. Bovendien worstel je nu zelf met allerlei zaken die met woede te maken hebben en je hebt het voortdurend over de lever. Misschien houd je je veel te veel in, war wederom een vrouwelijke eigenschap is. Wat heb je op je lever? Spuw je gal!

Mike
 
Met discussies heb ik geen moeite, maar wel met onnodig onderuit halen van mensen. Zoals gezegd viel ik over het citaat want in mijn optiek was deze in dit draadje onterecht en meer op zijn plaats op andere plekken.

Prima Mike, wellicht ben ik nu te woedend en komt het uit de lever maar vergis je niet in mijn vrouwelijk dan wel mannelijke kant! Mijn gal spuwen doe ik niet op een forum, maar ik laat me ook niet het kaas van de brood af eten zoals in het draadje 'oedeem' want mijn ervaringen en mijn kennis laat ik niet zomaar van tafel afvegen om welke reden dan ook. Je weet zelf dat ik open sta voor andere visies maar wel pas als er een redelijk argument tegenover staat. Mijn visie is daar nog niet op zinnige wijze weersproken en de discussie lijkt te verzanden in seksestrijd.

Niemand is daar bij gebaat. Het uitleggen en benadrukken van het verschil in seksen, de last van feminisme en dergelijke is al vaak aan bod gekomen. Je denkt dat je iemand kan duiden op basis van het geschrevene alhier maar ik verzeker je dat je dit niet tot in het optimale kan want dan had je wel geweten hoe ik hierover denk en dat het totaal nutteloos is mij hierop te wijzen.

Overigens heb ik nergens geschreven dat ik een 'pleaser' ben, want dat ben ik niet. Ik ben wel een gever, maar niet om iemand te pleasen. Dat is een groot verschil!
 
Met je vrouwelijk kracht in contact staan is niets anders dan vanuit je hart alles voelen en doen in het leven, echt en niet gemaakt. Als je als vrouw vanuit je vrouwelijke energie je leven leidt, dan krijg je juist de kracht om jezelf neer te zetten in alles wat je doet.
 
Het hart is neutraal. Het is de plek waar de mannelijke en vrouwelijke energie, de lagere en de hogere chakra's samenkomen. Je tekst is mooi en waar, cham, maar deze geldt evengoed voor mannelijke energie.

Mike
 
Het hart houdt verband met onvoorwaardelijke liefde. Het 'hartchackra' voor alle eigenschappen die we associëren met het hart: genegenheid, warmte, vertrouwen, openheid, inlevingsvermogen, hulpvaardigheid en begrip.



maar deze geldt evengoed voor mannelijke energie.

Als de man(nelijke cultuur) zou transformeren naar meer overleg, meer delen, meer op gevoel afgaan, dan zouden mannen ook meer in balans met zichzelf komen. Pas dan kunnen mannen en vrouwen, gezamenlijk en in respect voor elkaar het leven tegemoet gaan.
 
Het hart houdt verband met onvoorwaardelijke liefde. Het ‘hartchackra’ voor alle eigenschappen die we associëren met het hart: genegenheid, warmte, vertrouwen, openheid, inlevingsvermogen, hulpvaardigheid en begrip.

Klopt, En dat is een yin-kwaliteit. Het hart staat echter ook voor waarheid en licht en dat is yang. Het vrouwelijke principe is een potentieel, daarom is het ook onvoorwaardelijk en objectief. Het mannelijke principe is subjectief. Hoe kun je de valse profeten herkennen als je alleen maar liefde, genegenheid, vertrouwen en begrip hebt? Om tot licht en waarheid te komen zul je toch echt het mannelijke principe moeten hanteren en dit betekent keuzes maken en ook dingen verwerpen/afwijzen om het kaf van het koren te leren scheiden. Die je dit niet, dan zul je vanzelf merken dat er enorm op je hart getrapt kan worden!



Als de man(nelijke cultuur) zou transformeren naar meer overleg, meer delen, meer op gevoel afgaan, dan zouden mannen ook meer in balans met zichzelf komen. Pas dan kunnen mannen en vrouwen, gezamenlijk en in respect voor elkaar het leven tegemoet gaan.

En we leefden allemaal in liefde en harmonie samen. Een recent citaat van mij in een andere topic:



Tegen de tijd dat de stormtroopers je deur intrappen zien ze niets anders dan weekdieren die bezig zijn in het ‘nu’ te blijven en ‘kwetsbaar’ durven zijn!

Dat krijg je nou van al die feminisering van mannen. Mannen zijn strijders en verdedigers/beschermers. Als jij van jouw man een weekdier maakt, kan hij je nooit behoeden voor gevaar van buitenaf en kan hij ook geen goede kostwinner voor je zijn.

Ik kan het trouwens ook omdraaien:

Als vrouwen zouden transformeren naar minder hun gevoel met hen op de loop laten gaan, als ze eerder leerden knopen door te hakken, zouden ze meer in balans met zichzelf komen. Waarom zijn het altijd de mannen die moeten 'transformeren'? Zijn jullie hogere wezens of zo omdat jullie 'gevoelig' zijn? Of zijn mannen gewoon mannen en vrouwen gewoon vrouwen en hoeven we helemaal niet te veranderen, alleen maar onszelf zijn en elkaar aanvullen.

Ik ben trouwens veel meer voor het onderbuikgevoel dan voor het hart. Het onderbuikgevoel (gut feeling) laat je nooit in de steek. Het hart kan met je op de loop gaan, waardoor je misschien wel openstaat voor de verkeerde mensen of ideeen.

Mike
 
wat is een forum?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Forum

groep deskundigen die met het publiek discussiëren over een bepaalde kwestie.

zo ben ook ik hier terecht gekomen met vele vragen in de wetenschap dat je dit op een forum kan en mag doen.
gaande weg ga je de materie beter begrijpen en ga je vanzelf op onderzoek uit en zullen de vragen minder worden.
leren kun je van iemand die de materie al bezit en daar zijn er vele van op dit forum.
dat het energie en tijd kost ben ik me van bewust,maar ook het feit dat het vrijwillig is en mensen dus zelf kunnen bepalen of ze ergens tijd en energie in willen steken waarvoor vele onder andere ik dankbaar zullen zijn.

het opstarten of veranderen van iets kan een moeilijk proces zijn wat voor de een snel valt en voor de ander een langere weg nodig heeft.

deze weg moet iedereen wel kunnen/willen bewandelen met alle hindernissen die daarin zijn te begaan.

silvia

 
Dat krijg je nou van al die feminisering van mannen.

Sinds wanneer heeft in overleg gaan, meer je intuitie gebruiken, meer afgaan op je gevoel met feminisering te maken?
 
Dat kunnen mannen allemaal prima, hoor, maak je maar geen zorgen. Ik word een beetje moe van die constante boodschap dat het de mannen zijn die moeten veranderen om 'meer in balans te komen'. Dat heeft te maken met druk vanuit de feminiene hoek. Waar denk jij dat dit anders vandaan komt?! Jij schrijft: als mannen maar meer worden zoals wij vrouwen komt het goed. Mag ik effe een teiltje?

Mike
 
Dat heeft te maken met druk vanuit de feminiene hoek

Feminisme is ook verkeerd begrepen vrouwelijke energie!! Dat heb je mij niet horen zeggen. Een Nellie Kroes daar is niets echt aan met andere woorden zij doet niets iets vanuit haar vrouwelijke kracht. Dat geldt eveneens voor heel de regering, de bankwereld of welke topfunctie dan ook. Hierin zie je zowel mannen als vrouwen handelen zonder echte intuitie, overleg of gevoel!



Jij schrijft: als mannen maar meer worden zoals wij vrouwen komt het goed.

Nee, ik stelde dat beide uit balans zijn! zowel de mannelijk als de vrouwelijk kracht:

Als de man(nelijke cultuur) zou transformeren naar meer overleg, meer delen, meer op gevoel afgaan, dan zouden mannen ook meer in balans met zichzelf komen. Pas dan kunnen mannen en vrouwen, gezamenlijk en in respect voor elkaar het leven tegemoet gaan.













 
Dan zouden mannen OOK meer in balans komen. M.a.w.: vrouwen zijn dat al.

Nee dat bedoel ik niet. De meeste vrouwen zijn juist OOK niet in balans.
 
Veel moderne mensen, inderdaad man en vrouw, zijn flink van het padje af, niet in de laatste plaats omdat de elite metafysica begrijpt en weet dat de creatie polarisatie is. De agenda is om de polen elkaar niet te laten vinden, maar tegen elkaar op te zetten om ze uiteindelijk op te heffen tot een nietszeggend geheel. De Luciferiaanse Theosofie van Blavatsky is de basis voor New Age geworden en de hele alternatieve wereld staat bol van de bullshit over het opheffen van het ego en het vinden van het innerlijke kind en kwetsbaar en vergevingsgezind durven zijn. Bla-die-bla-die-bla. Don't believe the hype!

Mike
 
Zo, nu kom ik er nog eens bij. Ik vind dat het er hier soms een beetje onverdraagzaam aan toe gaat. JS is te snel de mond gesnoerd, zo is mijn mening. En JS is daar te snel boos om geworden. Dat hoeft toch allemaal niet. Laten we het een forum houden waar mensen verder mee komen en hun gezondheid ten goede kunnen doen. Ook al is het soms niet WAPF wat iemand vraagt. Wat willen we hier eigenlijk: Ik voel het als informatie krijgen zodat ik aan mijn eigen spiritualiteit en gezondheid kan werken en voorbereid ben op Agenda 21.
Laat iedereen die welwillend is, hier in mee kunnen gaan.
Nou doe ik ook iets wat ik bij anderen niet leuk vind, namelijk een oordeel uitspreken. Ja, ik ben helaas een echte pleaser, een groot probleem van mij, ik wil harmonie. Maar....als iemand echt serieus informatie wil hebben, waarom dan niet. Ik heb het niet over trollen.
Ach...het is gewoon jammer.
 
Toch nog even een vraag:
de raw liver actie opgestart door Pike: Ik kan daar niets over vinden. Waar gaat dat over? Over rauwe lever natuurlijk, maar waarom een actie en waarom neemt Ad geen levertraan?
 
weet je waarom ik JS het antwoord niet wou geven? Omdat ik dan mijn energie verdoe en als ik zie hoe snel JS afgehaakt is, heb ik voor mijzelf de juiste keus gemaakt. Er wordt hier over veebedrijven soms zulke grootte onzin gezegd! Soms doe ik mijn oren dicht, soms corrigeer ik het en het bericht van JS was het zoveelste onzinbericht in een paar dagen. De lulkoek was zo groot dat ik dacht, denk zelf ff na. Als je dan op je tenen getrapt bent en zo door draaft, dan is er waarschijnlijk een onbalans in de leverenergie en kans op bijnieruitputting. Dan kun je thuis lekker gelijk lopen hebben of eroverheen stappen en hier blijven.
Ik heb trouwens ook wel eens een minder plezierige discussie gehad met Mike, maar het laatste leek mij constructiever dan het eerste. Misschien heeft dit ook wel met de mate van bewustwording te maken. Dat je je beter kan focussen op wat belangrijk is. Dus of JS is de wonden aan het likken of ze is nog niet bewust genoeg.
Oh en ik heb helemaal niet de mond gesnoerd, dat zijn jouw woorden dore.... alleen ik ben geen pleaser, maar zo'n idee had je vast al wel
 
Hoi Naief,
Nee, niet de mond gesnoerd, sorry, te sterk uitgedrukt. Ik bedoelde alleen dat JS duidelijk gemaakt werd dat verder vragen niet zo gewenst was. Sorry, maar het was niet tegen jou hoor. Alleen is de laatste tijd hier veel onrust gaande en dat vind ik jammer omdat het dan niet meer om het thema gaat. Maar goed, iedereen mag reageren hoe hij wilt.

Laten we nou gewoon verder gaan met de interessante dingen....
 
Dorothe,

Niets nieuws onder de zon. Google pikt langzaam maar zeker dit forum weer op en dus weten steeds meer mensen deze plek te vinden. Wat je ziet is een dwarsdoorsnee van de Nederlandse samenleving. Zeer leerzaam om te zien hoe negatief we zijn in dit land, vind je niet?

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.471
Berichten
501.435
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan