Wat kun je nog wel kopen bij de supermarkt?

Mensen gaan lopen met vegetarische disinfo. De aarde warmt op door menselijk toedoen, vlees eten is slecht voor de planeet, we zijn overbevolkt, je moet regelmatig groente en fruit eten voor je gezondheid, van rood vlees krijg je kanker, etc. Vandaar dat we er zo fel op zijn.

Mike
 
Dat snap ik, maar als ik het niet vind en het ook niet mag vragen; dan kom ik dus nooit te weten wat voor jullie al allemaal gesneden koek is.
 
.....van rood vlees krijg je kanker

Mijn vader krijgt 1x per jaar een boekje met gezondheidsinfo omdat hij diabetes heeft (geen idee wat voor boekje dat is, kan zijn van zijn verzekering, kan zijn van degene die hem de spuiten voor de insuline leveren). In ieder geval was ik weer in gesprek met mijn moeder en ze vertelde dat ze die gezondheidsinfo hadden gekregen. Ze vertelde dat erin stond dat het eten van rundsvlees (rood vlees) slecht was. Het is inderdaad een hardnekkig fabeltje. Ikzelf kijk nog wel eens op de site: "wij worden wakker" en daar stond tussen allemaal zeer goede informatie dat het eten van rood vlees slecht is. Nou weet ik dat dat niet zo is, maar voor een onwetend persoon is het toch moeilijk om tussen al die info de juiste te vinden en te weten wat niet goed is.
 
Maar JS, je kan toch ook zelf googlen. Dit forum is niet bedoelt om alles wat er in je opkomt maar te vragen, maar om je zelfredzaamheid te stimuleren. Er zijn honderden boeren met filmpjes op YouTube of eigen websites waar van alles en nog wat op staat. Verder zijn er de afgelopen 2 maanden tig opendagen bij boerderijen geweest. Er zijn hier een heleboel topics met info over melk.
Prima als je vragen stelt, maar als er zat info is, informeer dan eerst jezelf.
 
Nou weet ik dat dat niet zo is, maar voor een onwetend persoon is het toch moeilijk om tussen al die info de juiste te vinden en te weten wat niet goed is.

Daar heb je gelijk in dorethebjs, dat is ook zo goed van die lui.
Maar toen ik wakker werd, hebt ik mijn bullshitradar aangezet en dan valt er toch wel veel door de mand! Je wilt besodemietert worden of niet denk ik dan wel eens. Jouw ouders willen dus besodemietert worden, die van mij ook (lekker aan de becel en de statines). Hun keus, hun consequenties
 
Ik moet nu een beetje lachen. Ik ben begonnen met anders denken door een patiënt van me, die me vroeg om voordat ik over hem zou oordelen, te kijken naar Zeitgeist.
Ik denk nog wel eens aan die jongen. Wat een intelligente gozer was dat en hij had helemaal geen psychologische hulp nodig. Maar onze psychiater dacht daar anders over...
 
Naief; Dat had ik dus al gedaan voor zover het in mijn mogelijkheden ligt en ik heb het niet gevonden. Bovendien wilde ik het antwoord graag hier vinden omdat ik elders maar moet afwachten of het antwoord dat ik krijg ook wel klopt. Maar als het zo moet, dan laat het maar verder. Pfff...
 
Als dit het verder was dan kan mijn account gedelete/geblokkeerd worden. Aangezien ik dat volgens mij niet zelf kan dan bij deze mijn verzoek. Als mensen zich hier met hun kennis al net zo verheven gaan zitten voelen als dat in de medische wereld etc. gebruikelijk is, dan heb ik daar helemaal niks verder nog aan bij te dragen. Ik sluit me dan wel aan in de lange rij van mensen die het hier ook maar een paar posts uithielden.
 
Mij goed, wat jij wil. Geen idee waarom je zo heetgebakerd bent, maar het is jouw feestje. Wil je geblokkeerd worden of moet ik je toeschouwer maken? Dan kun je in ieder geval nog meelezen.

Mike
 
Ah ja, nou ben ik heetgeblakerd. En het wegzetten op basis van verkeerde, snelle aannames heeft niemand het meer over. Ik pas. Graag de toeschouweroptie. Dank!
 
Prima als je vragen stelt, maar als er zat info is, informeer dan eerst jezelf.

Helemaal mee eens, alleen jammer dat dit ad random het antwoord is. Volgens mij was JS goed bezig zichzelf goed te informeren zonder al teveel poeha en onzin erom heen. Ik heb wel anders op dit forum gezien en daar werd pagina's lang energie in gestoken.

Ik vraag me af wie hier nou precies heetgebakerd waren/zijn. De temperatuur loopt in ieder geval aardig op de laatste tijd op het forum. Het lijkt me dat mensen hier vragen kunnen stellen en over gevonden informatie kunnen discussiëren. Als dit niet meer het geval is dan kunnen we het forum wel op "alleen lezen" zetten want zo goed als alle informatie staat er immers al.
 
De beslissing kwam van de persoon zelf, Heksje, daarom duurde het relatief kort. Je moet hier een beetje tegen een stootje kunnen, dit is nu eenmaal een plek waar we zeggen waar het op staat. Bovendien heb ik de reactie van naief toch verduidelijkt, of niet? JS had ook door kunnen gaan met zijn leven, maar hij raakte oververhit en vroeg om een blokkade. Ik heb hem nog de rol van toeschouwer aangeboden, zodat-ie op z'n minst nog kan meelezen. Ik maak hem zo weer actieve bijdrager als hij contact met me opneemt.

Mike
 
Inderdaad had jij het uitgelegd Mike, daar doel ik verder ook niet op. Ik doel op het citaat wat ik in mijn vorige bericht zette en de clash die daarna ontstaat.
Het citaat had ik liever bij andere berichten gezien, maar dat is verder niet aan mijn oordeel. Wel vind ik dat de berichten vaak al snel te persoonlijk worden zonder daarbij te wijzen naar iemand.

Ik zou graag in het algemeen zien dat het hele persoonlijke en vaak ook negatieve dan wel hatelijke wat meer vermeden zou worden en dat we gewoon informeren. We hoeven immers niet te reageren of te antwoorden. Loopt het aantal vragen c.q. non-informatie echt de spuigaten uit en is er erg sprake van eenrichtingsverkeer (zoals kort geleden mijn inziens in een ander draadje gebeurde) dan kan er wel eens een halt toegeroepen worden. Al blijft dit natuurlijk moeilijk en subjectief.
 
Heksje,

Daar komt het vrouwelijke in jou naar voren, dat altijd op zoek is naar harmonie. Onvoorwaardelijke liefde kan iets heel moois zijn, maar het kan ook verstikken. Als alles onder de mantel der liefde wordt bedekt, kun je ook taboes en censuur krijgen omdat bepaalde onderwerpen 'voor de lieve vrede' krampachtig worden gemeden.

Dit forum is een verlengstuk van mij en ik ben een man. Toen ik het op 11 juli 2011 (binnenkort 4 jaar, yaaayy!) startte was ik niet bezig met hoeveel bezoekers ik aan kon trekken, maar met het verstrekken van kennis en informatie om mensen verder te kunnen helpen. Ik deed dit aanvankelijk net zo fanatiek voor 70 mensen als voor de gemiddeld 7000 mensen die hier nu dagelijks komen snuffelen of actief meedoen.

Maar met al mijn goede bedoelingen heb ik door mijn directe manier van communiceren in de afgelopen 4 jaar ook vijanden gemaakt. So be it, je kunt niet iedereen te vriend houden. Dat is iets mannelijks, dat is de energie van voorwaardelijke liefde. Dit gaat taboes en censuur tegen en maakt dat alles bespreekbaar wordt, juist omdat er zo ver (soms te ver) kan worden gegaan. De kracht van dit forum is dat dingen nu eindelijk eens gewoon gezegd kunnen worden zonder die voortdurend verstikkende consensuscultuur waar we in Nederland zo verzot op zijn. Je had hier 2 jaar geleden moeten zijn, het is nu superrustig!

Mike
 
Nee hoor ik denk niet dat dit mijn vrouwelijke kant is, maar dat jij het zo leest. Rechtuit gezegd baal ik van de opmerking dat iemand iets eerst op moet zoeken en dan pas vragen stellen op het moment dat diegene serieus ergens mee bezig is, zich informeert en aan de hand daarvan vragen stelt.

Er zijn hier zat keren vragen gesteld die geheel totaal absoluut overbodig waren en toen stortten zich hele legio mensen op dit onderwerp om een helpende hand te bieden en de alsmaar zuigende persoon te voeden. Ja, mea culpa geldt hier ook.

Daarna loopt wederom de temperatuur op wat ik niet zo onterecht vond want soms zijn bepaalde opmerkingen net op dat moment niet op zijn plaats maar geeft dit meer aan over de boodschapper waarbij blijkbaar de maat dan even vol is.

Ik wil geen totale harmonie, ik wil duidelijkheid. Maar als we zeggen dat iemand dingen op moet zoeken, dan moeten we daar consequent in zijn en -zoals al gezegd- kunnen we nagenoeg wel stoppen met het forum omdat alle informatie al wel eens de revue is gepasseerd.

Zo zie je maar aan jouw berichten hierboven maar ook aan de andere berichten dat we erg langs elkaar heen kunnen spreken.

Nogmaals ik ben niet pro harmonie, wel pro constantheid en duidelijkheid.

Mike, je legt af en toe teveel de nadruk op het verschil tussen man en vrouw, zeker ook soms tegen de verkeerde personen zoals mijn persoon. Bedenk dat een bericht soms ook anders bedoeld kan zijn. Het blijven immers maar woorden en omdat je de andere zintuigen mist loop je het risico dat je een bericht te zeer vanuit jouw optiek leest.

 
ik denk niet dat dit mijn vrouwelijke kant is, maar dat jij het zo leest.

Ik niet dat ik het zo lees, maar dat het jouw vrouwelijke kant is.



Maar als we zeggen dat iemand dingen op moet zoeken, dan moeten we daar consequent in zijn en -zoals al gezegd- kunnen we nagenoeg wel stoppen met het forum omdat alle informatie al wel eens de revue is gepasseerd.

Niet waar. Mensen moeten echter niet te pas en te onpas onwaarheden op het forum deponeren, omdat ze dit ergens gehoord of gelezen hebben. Wie zich enigzins in de zienswijze van de WAPF verdiept, moet toch weten dat we bijzonder fel zijn op vegetarische praatjes die zich in het alternatieve bewustzijn hebben weten te nestelen. Het zou verstandig zijn om je eerst eens fatsoenlijk in te lezen, want dan hoeven we onze tijd en energie niet te verspillen aan het ontmantelen van mythes maar kunnen we des te gerichter ingaan op specifieke vragen.



je legt af en toe teveel de nadruk op het verschil tussen man en vrouw

Dat wordt te weinig benadrukt, want we zijn allemaal 'gelijk', nietwaar? De metafysica leert ons dat creatie/materie van nature gepolariseerd is. Daar staan we veel te weinig bij stil, het is juist belangrijk dat we meer te weten komen over de tegenovergestelde energieen van yin en yang. Waarom denk je dat ze hier duizenden jaren geleden wel volop mee bezig waren? Toen wisten ze op basis van deze basiskennis van het leven de dingen veel beter te doorgronden!

Mike
 
Dat wordt te weinig benadrukt, want we zijn allemaal ‘gelijk’, nietwaar?



Mike, je legt me nu steeds dingen voor die als je mij echt goed zou kennen, wat onmogelijk is via een forum, dan zou je dit niet eens bedenken om aan me te schrijven. Als je op hebt gelet bij andere berichten dan weet je hoe ik hierover denk.

Wat ik bedoel te zeggen is dat je veelal voorbij gaat aan de issue van een bericht en teveel ingaat op het sekseverschil op het moment dat jij meent dat een ander hier net even anders over zou denken of dat jij -vanuit jouw visie- dat zo proeft. Het is prima om te benoemen maar struikel niet over je eigen stokpaarden!



"ik denk niet dat dit mijn vrouwelijke kant is, maar dat jij het zo leest."
Ik niet dat ik het zo lees, maar dat het jouw vrouwelijke kant is.

Zo kunnen we lang bezig blijven en vallen we in herhalingen hetgeen onnodig is.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.472
Berichten
501.616
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan