Wat kun je nog wel kopen bij de supermarkt?

Vraag jezelf af waarom Nederland altijd 'het braafste jongetje in de klas' is.

Vraag jezelf af waarom we uitdrukkingen hebben als ' wie voor een dubbeltje geboren is...' en 'wie boven het korenveld uitkomt...'.

Vraag jezelf waarom Nederland het grootste aantal collaborateurs had tijdens WO2.

Mike
 
Ja, diep triest.

Het ligt ook aan de opvoeding. Ik ben trouwens ook opgevoed om beleefd en onderdanig te zijn (mijn vader was ook leraar en nog van de oude slag).

Ik laat me helaas wel de kaas van het brood eten, niets op trots op te zijn. Mijn ouders zouden er alles voor over hebben als ik meer van me af zou praten, maar het zit er ingebakken.
Ik krijg het niet veranderd....
 
Ik laat me helaas wel de kaas van het brood eten, niets op trots op te zijn.

Valt wel mee want je komt hierboven toch maar even duidelijk maken hoe jij erover denkt :)

Trots zijn op jezelf hoor, want elk vogeltje zingt zoals hij gebekt is. Er zijn geen regels waar iemand aan moet voldoen. Wees jezelf, voed jezelf goed, ga lekker op zoek naar informatie en ineens kom je ook je ware ik tegen. Dat kan de ik zijn die je nu bent, maar het kan ook een draai krijgen. Je bent wie je bent en je bent goed zoals je bent behalve als je jezelf in de weg loopt. Bij het laatste is er werk aan de winkel, maar dan nog steeds zijn er geen regels waaraan je moet voldoen.
 
de raw liver actie opgestart door Pike: Ik kan daar niets over vinden. Waar gaat dat over?

Was dit niet de uitdaging om rauwe lever te eten dmv een stukje rauwe lever zo in te slikken? Ik heb dit eerder inderdaad op het forum gelezen, maar kan het nu niet terug vinden. Iemand?
 
Die topic heette volgens mij Raw liver challenge en is nu inderdaad verdwenen. Wim, kan jij hem opsporen en terugzetten?

Mike
 
Vraag jezelf af waarom Nederland altijd ‘het braafste jongetje in de klas’ is.


Ja, waarom Mike?
Ik heb laatst via een link hier gezien hoe de Pruisen het onderwijs gebruikte om volgzame burgers te krijgen.
Dus ik krijg wel eens allergische neigingen als ik zie hoe belangrijk Nederlanders school vinden. Maar als ik dit vergelijk met kennissen van mij in Frankrijk ... Daar ga je al vanaf je 3e naar school en als je op een strenge school zit, dan wordt je behoorlijk gedrild. Nu zijn er ook veel softe scholen, maar dan nog maken de kinderen daar veel uren. De oude generatie in de plattelandsdorpen (in elk geval in 1 hoek) die zijn heel volgzaam aan de gemeentelijke beslissingen.
 
Dat topic heb ik nooit gezien. Ik heb wel zelf als ik lever bakte, het heel weinig laten bakken, zodat hij binnenin nog rauw was. Maar toen stond het me ook opeens tegen en heb ik de rest van de lever aan de kater gegeven. Die vond het heerlijk.

Maar die kabeljauwlever vind ik een delicatesse. Ik hoop dat dat net zo goed is als de lever van de Galloway.
 
Is kabeljauwlever net zo gezond als lever van de Galloway?
Je kunt wel zeggen, lever is lever, maar het ene is vis en het andere vlees. Ik weet het antwoord helaas niet, wie weet er meer van?
 
Dank je Cham.

Ik ben aan het rekenen geslagen, maar niet alle waarden worden genoemd.
Ik denk wel dat beef het gezondste is, maar het is moeilijk te vergelijken.
 
Ik heb nog nagevraagd bij de firma Princes waar de kabeljauwlever vandaan komt.
Antwoord was:
We kunnen u informeren dat deze vis gevangen wordt in FAO 27.

Dus dat is in orde.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.195
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan