Sinds ik mijn voeding aan het aanpassen ben naar wapf inzichten herinner ik me steeds dingen die ik als kind at en lekker vond. Ik heb nog een heel oud cassettebandje waarop een gesprekje staat tussen mij (4jr) en mijn vader. Mijn vader vroeg daar o.a. wat ik het liefste at, mijn antwoord was aardappeltjes (tsja, daar liet mijn instinct het even afweten...maar nu komt ie) "en verder?" vroeg hij, waarop ik zei, met jus, verder niks. Ook pikte ik de vetrandjes van de karbonade als de rest van het gezin even niet oplette (dit was een soort sport bij ons aan tafel...), viste de vetste stukjes hachee uit de pan, vind ik nog het lekkerste en als niemand keek smeerde ik dik boter op een plakje kaas, rolde dit op en smulde hiervan. Als we bij de bakker een gebakje mochten uitkiezen koos ik boterkoek. En wat ik me nog herinner is dat ik gek was op het plakje leverworst dat je bij de slager kreeg of op verjaardagen op tafel stond.
Natuurlijk vond ik snoep ook lekker en at ik als ik de kans kreeg witte boterhammen ipv het zeer stevige zuurdesembrood dat m'n moeder uit de natuurwinkel haalde. Maar toch onmiskenbaar een natuurlijke neiging naar vet. Ik was benieuwd of anderen dit ook hadden.
Natuurlijk vond ik snoep ook lekker en at ik als ik de kans kreeg witte boterhammen ipv het zeer stevige zuurdesembrood dat m'n moeder uit de natuurwinkel haalde. Maar toch onmiskenbaar een natuurlijke neiging naar vet. Ik was benieuwd of anderen dit ook hadden.