Roomboter en vet

Okay bedankt

Heb voor jou nog een goeie vleesboer .

Van den Berg

Stadburen 19, 8488 BH Nijeholtwolde

Tel: 0561 613139

e.vande.berg1@kpnplanet.nl

toon op kaart

biologisch goed van eigen erf:

ja

biologische boer:

ja

boerderijwinkel:

ja

assortiment

rundvlees

openingstijden

Voor openingstijden neem contact met ons op: 0561 613139

Is voor jou ook heel goed te doen San .

 
Mooi mijnlijf, dan hebben we elkaar weer bruikbare tips gegeven, bedankt :) Ik ga binnenkort weer "de boer op", ben net terug van De Eerste.

 
Melk gaat inderdaad hard, hier ook. Ik dronk flink wat bekers per dag, maar ben daar mee gestopt want het begon aan te zetten ;-)

 
Lekker laten drinken dan door die strijkplanken :-D Ik dronk 5 a 6 flinke bekers per dag, toen begon ik het te merken. Had er al een paar kilo bovenop gekregen, niks mis mee, maar nu is het mooi.

 
San

Wij zijn gisteren naar de Deelen geweest en daar heb ik boter gekocht .

Maar dat is niet gemaakt op de Deelen maar op kaasboerderij de Gelder (ook in Tijnje).

De Gelder maakt kaas en roomboter van rauwe melk , de Deelen niet .

Helaas zijn ze geen van beide bio da`s nou wel weer jammer .

Pakje boter kost 1.80 .

 
Ja dat wist ik, dat ze die boter van de Gelder krijgen. Maar ik wil wel een xtje gaan kijken bij de Gelder, wie weet zijn ze wel goed bezig ondanks dat ze niet bio zijn. Ik wissel die boter maar af met bioboter, dan krijg je van alles wat binnen, tenminste, zo denk ik dan maar ;-) Het is zo'n zeldzaamheid, die rauwe boter.

 
ik had in de vakantie Kerrie Gold (Ierse boter) in Belgische supermarkt voor nog geen

€ 1,35. Lekkere boter.

Net over de grens bij een Colruyt.

Volgens mij had ik hier een keer gelezen dat dit goede boter is. Kan niet biologische keurmerk vinden. Maar ik dacht een echte grasboter.

 
Waar wat levert deze overwinning op?

What's next?

Wat zal de volgende zet zijn van globale heersers en multinationals om een initiatiefloze, lusteloze, steeds meer onvruchtbare en junkfood consumerende wereldbevolking te creëren?

Een vers voedselverbod afdwingen door militair ingrijpen?

WAPF's in concentratiekampen stoppen voor een grondige 'de-programmering' met behulp van veel computerspelletjes, chips en ander junkfood?

Horror!

 
Dat artikel van Time was al 2 keer eerder geplaatst op het forum (o.a. door mij ;) ), ik vind het heel positief, als meer mensen verzadigde vetten eten gaan die hersenen alvast beter functioneren. Misschien naïef, maar ik houd de moed er nog even in FrankM.

 
Quote:
Wat zal de volgende zet zijn van globale heersers en multinationals om een initiatiefloze, lusteloze, steeds meer onvruchtbare en junkfood consumerende wereldbevolking te creëren?


De betere vraag is:wat doen wij als burgers en/of ouders om de bestaande en aankomende generaties op te laten groeien tot individuen die voor zichzelf leren te denken ondanks weerstand van wie dan ook. Tot nu toe worden we opgevoed tot volgers(kom je niet in de problemen etc.).En schapen zijn grazers,dus die link lijkt ook al te kloppen. :wink:

Velen hebben welliswaar een grote bek wanneer ze niet krijgen wat ze willen maar dat is iets anders dan rationele keuzes maken en er ook achter staan in gedrag.

Dit probleem lijkt mij fundamenteler dan veel of weinig verzadigd vet eten.Ondanks dat het wel zeer zeker een rol speelt in een goed functioneren van het brein.

ad

 
Ja, Ad je lijkt volgens een bepaalde en algemeen geaccepteerde logica gelijk te hebben.

Maar waar heeft dat soort logica de mensheid tot nu toe gebracht?

Het is een soort logica die zich goed leent voor uitbuiting en onderdrukking, want als 'verstandig mens' zul je toch zeker het beste doen en willen?

Ondervoeding, een gebrek aan juiste voedingsstoffen - juiste vetten en mineralen - leidt tot een disfunctioneren van een organisme waardoor het zichzelf inderdaad weleens zou kunnen gaan identificeren met een beperkt en beperkend onderdeel - het brein - in plaats van zichzelf te ervaren als de holistisch voelende en ervarende wezens die wij in werkelijkheid zijn.

De logica van het brein is dodelijk als een als innig ervaren verbondenheidbeleving met alles om je heen ontbreekt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
502.166
Leden
8.634
Nieuwste lid
jiri
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan