Ontgiften

Quote:
ik ben ook al een tijd bezig met het ontgiften van mijn lever. Hiervoor heb ik 2x 30 dagen een now foods lever detox en regenerator gebruikt. Werkte aardig goed, me lever voel ik nu werken en me ontlasting is enorm verbeterd. Nu heb maak ik ook nog altijd smoothies en gooi ik er ook curcuma + citroensap + cayennepeper + kaneel en volgende week neemt het kruidenvrouwtje bij ons op de markt voor mij paardenbloem en mariadistel mee. Ik ben ook erg benieuwd naar de effecten dan. Ik neem ook trouwens al meer dan een jaar chlorella. Zit tegenwoordig ook weer op 10 gram


Wat voel je dan precies mbt je lever? Heb je vaker ontlasting of anders?

Ik gebruik ook nog regelmatig een smoothie, gek genoeg..als ik er chlorella of spirulina indoe, lijkt het me te verstoppen... teveel afvalstoffen tegelijk?

Mariadistel thee heb ik ook weleens gehad, vond dat lekker alleen is moeilijk te verkrijgen hier.. Via i-net kun je dit wel bestelllen.

Neem je chlorella poeder of pillen?

 
Burt Berkson heeft spectaculaire resultaten behaald met alfaliponzuur bij zeer ernstige leverkwalen, google op "Burt Berkson alpha lipoic acid" of zie bv hier.

 
Goed dat je Burt Berkson noemt! In dit artikel van mijn hand noem ik hem ook specifiek m.b.t. de lever. Zijn leverprotocol bestond uit alfa liponzuur-mariadistel-selenium.

Mike

 
@ikke

Wat ik precies 'voel' is lastig te omschrijven.... ik denk een soort druk en dat kan je ook beschrijven misschien als een soort 'steek' of het voelt alsof je op die plek jeuk hebt. Soms hoor ik letterlijk een soort vloeistof leeglopen. Ik voel het dan duidelijk aan de kant waar de lever zit. Verder is mijn ontlasting ook beter, goede kleur en samenstelling en minstens 2x per dag.

Mijn uitslag is ook bijna weg, hier en daar wat uitslag... nog steeds wel last van droge plekken op mijn gezicht en dan vooral rond de mond. Ik smeer me ook elke ochtend na het douchen in met kokosolie, dat houdt mijn huid wel de hele dag goed gehydrateerd.

Verder neem ik chlorella pillen (Pyrenoidosa), maar ik heb inmiddels besloten om dit te verminderen weer naar 4-5 gram per dag want ik merkte die ontgifting wel weer. Vooral in mijn hoofd en daar heb ik nu even geen behoefte aan.

Mijn vader zijn aften zijn nog erger geworden dan een paar dagen terug en hij ging al naar de huisarts vandaag dus ook maar even navragen voor de aften. Het huis is hier half verbouwd de laatste tijd en dus erg druk en chaotisch met weinig slaap en dus stress... wat je weerstand vermindert en dus aften kan opleveren. Nu komt het wel weer gelijk samen met die leverpillen maargoed.

Verder slik ik ook nog Super EPA van Now Foods maar ik ga toch maar binnenkort over, als de Super EPA op is, op andere visolie iemand ervaring met Natures Answer Deep Sea Fish Oil?! Aangezien ik geen vis eet, hoop ik dat deze wel goed is... moeilijk om goede te vinden.

 
Je vader moet goed kijken naar zijn voeding en kan gaan sprayen met 3% H202. Mijn man heeft niet vaak meer last van aften, maar dit is wel een zwakke plek, en als hij ze voelt opomen gebruikt hij de H202.

En Mike, dat artikel waar je Burt berkson noemt heb ik eerder gelezen , maar het is echt goed om dit vaker door te lezen, Bedankt voor de herinnering.

 
Quote:
als ik er chlorella of spirulina indoe, lijkt het me te verstoppen... teveel afvalstoffen tegelijk?


Nee Ikke, chlorella en spirulina zijn 'zware' eiwitten die moeilijk te verteren zijn.

 
Middel tegen aften: blauwe bessensap of vlierbessensap.

Werkt prima.

 
Ik gebruik kokosolie ipv kunstboter. Ik vind biologische roomboter een rare geur hebben. Is Ghee ook goed? Heb ik zelf nog nooit geprobeerd.

Wat het eten van vlees betreft: ik had ook last van aften toen ik vlees at. Er zijn zoveel redenen waarom ik geen vlees eet, ik zal er enkele opsommen:

- ons spijsverteringsstelsel is niet gemaakt om vlees te verteren, blijft veel te lang in onze darmen zitten met alle gevolgen vandien.

- Omwille van het dierenleed, het milieu, ...

Een vraagje: H202 kan ik niet bestellen in de natuurwinkel. Waar dan wel?

Momenteel heb ik het erg druk, vandaar dat ik nog niet echt de tijd heb gehad om alles goed door te nemen.

 
Hallo Mike, ik heb jouw tekst doorgenomen. Heel wat info ... moet het eerst nog eens enkele keren doornemen voordat ik op jouw tekst reageer :) Op dit moment ben ik er nog steeds van overtuigd dat ik geen vlees nodig heb.

Eet je uitsluitend biologisch vlees?

 
Uiteraard alleen vlees van grasgevoerde beesten, biologisch. Mike zei het gisterenavond nog: als je lijden eet, krijg je lijden.

Ik ben nog stteds erg benieuwd wat jou heeft doen besluiten vegetarisch te gaan eten.

 
Dirtsa, dieren moeten niet sterven voor mij. Ik vind het een enge gedachte. Mijn man eet wel vlees en als ik hem vraag of hij nog vlees zou eten indien hij het zelf zou moeten slachten, dan antwoordt hij neen. Als kind heb ik duiven zien slachten (mijn pa is een duivenmelker). Mijn grootvader slachtte konijnen. Dat is mij zo bijgebleven.

 
Isabella, David Wolfe heeft de volgende remedie tegen aften: maak een pasta van een eetlepel honing en een kwart eetlepel kurkumapoeder. Dit moet je rechtstreeks op de aft aanbrengen. De honing werkt afdichtend zodat de antiseptische stoffen van de kurkuma op hun plaats worden gehouden. Succes!

 
Neem je wel melk/roomboter/kaas?

realiseer je dan dat de helft van de koeienbevolking, wat jou betreft, zinloos moet sterven. Want stiertjes hebben dan geen nut, en vlees wil je niet.

Onderschat ook niet het belang van mest.

Als het aan de veganisten/vegetariers zou liggen dan hebben beesten dus helemaal geen bestaansrecht, hooguit op een kinderboerderij.

Ik denk zelf dat wij op de aarde zijn voor elkaar, wij hebben de plicht heel goed te zorgen voor de beesten, met respect, en ja, dan komt er een dag dat ze geslacht moeten worden. Dat kan veel humaner dan nu vaak gebeurd.

Maar je bent van elkaar afhankelijk, de beesten van onze goede zorgen en wij van het prachtige produkt dat zij kunnen leveren.

 
@Dirtsa,

Meisje, dat heb je mooi gezegd: op z'n Westfries: moidje, dat hè je mooi soît.

En dan het dier bedanken hè, als je het aan het eten bent.

 
Dirtsa, ik drink geen koemelk (in mijn ogen is dat bestemd voor een kalf: zit vol hormonen, geen goede bron van calcium, ...).

Ik lust geen kaas.

Ik heb er niets op tegen dat anderen vlees eten, dat moet ieder voor zich uitmaken. Maar zelf voel ik me er niet goed bij als ik vlees zou eten.

Kan jij me laten weten met welke dosering ik best start voor wat betreft H202? Is H202 een natuurlijk product?

Alvast bedankt.

 
@ Isabella

Quote:
Er zijn zoveel redenen waarom ik geen vlees eet, ik zal er enkele opsommen:

- ons spijsverteringsstelsel is niet gemaakt om vlees te verteren, blijft veel te lang in onze darmen zitten met alle gevolgen vandien.

- Omwille van het dierenleed, het milieu, ...


Isabella, ik vind het ergens wel dapper dat je als vegetariër in kring bent gestapt van vleeseters. Ik ben een grote liefhebber van dierlijke voeding, maar toch ben ik een enorme dierenvriend en heb ik een groot hart voor de natuur. Mensen kennen mij als idealistisch, sociaal en spiritueel mens, hoe tegenstrijdig dit misschien ook mag klinken. Ik ben ook veel met vegetarisme bezig geweest. Ik vind vegetarisme/veganisme zeker een mooi ideaal, maar het is een eenzijdige benadering waarin een 'dader-slachtoffer projectie' verwerkt zit. Ik heb veel vega-vrienden om me heen en voer zo nu en dan ook discussies met ze. Ik wil je een stuk tekst laten lezen over dieren eten, om het eens vanaf een andere kant te bekijken. Je hoeft het niet met me eens te zijn, het is gewoon mijn visie.




Wat zijn dan de dingen die je uit humane redenen niet eet, vraag ik me dan af?

En wat is belangrijker, je gezondheid en vanuit een gezonde basis iets goeds in de wereld brengen of principes die je gezondheid ondermijnen? Naar mijn idee is het ons geboorterecht om gezond op aarde te mogen leven. Hier op aarde hebben we een voedselketen en eten planten en dieren elkaar op. Dat is gewoon hoe het hier gaat. Ik zou ook liever zien dat ik niks of niemand hoeft te doden en puur van het zonlicht zou kunnen leven. Ik vind gelijkwaardige co-creatie ook een veel mooier ideaal dan stelen, roven en doden. Maar als ik in de spiegel kijk, dan zie ik een mensenlichaam en als ik onder mijn voeten kijk, dan zie ik de aarde. Hier leef ik nu met het lichaam dat ik heb. Ik geef dus mijn lichaam wat die nodig heeft en probeer dit met zo veel mogelijk respect en dankbaarheid te doen, zowel voor mezelf als voor de wereld om me heen. En als ik tijdens mijn leven hout nodig heb om een huis te bouwen, dan kap ik gewoon wat bomen om. Als ik eten nodig heb om me in leven te houden, dan pak en pluk ik wat ik nodig heb. En als dit het leven van dieren, planten of potentieel leven (eieren, zaden, pitten, noten) kost, dan is dat maar zo. Dieren en planten staan onder ons in de voedselketen, dus eet ik ze op. Daar voel ik me niet schuldig over, dat is natuurlijk. Voor alle duidelijkheid: ik praat niet over voedselverspilling, ik praat niet over de bio-industrie, ik praat niet over de giflandbouw, ik praat niet over pelsjagers en stropers, ik praat niet over de walvisvangst, ik praat niet over het leegkappen regenwouden en ook niet over de onderdrukking van arme landen. Ik praat puur over de benodigde voeding gebruiken voor mijn leven en mijn gezondheid. Er is op de plaats waar ik woon voldoende voeding die ik acceptabel genoeg vind om op te eten. Hoewel ik het liever nog beter zou zien, vind ik biologische voeding nog wel aanvaardbaar. Naar mijn idee mag ieder mens op aarde gebruiken wat die voor zichzelf en zijn kinderen nodig heeft.




Helaas werkt deze link (https://www.fatsforum.nl/wp-content/uploads/Informatie-over-voeding-17-mei-2011.pdf) niet meer sinds de WAPF-site laatst is verandert, maar ik wil een stukje tekst uit dit document citeren.

Quote:
Het spirituele aspect

Het is belangrijk om je te realiseren dat leven op deze aarde niet mogelijk is zonder dood. Dit geldt ook voor de mens. Veel mensen hebben er tegenwoordig moeite mee om dieren te moeten doden. Ik heb dit zelf ook een tijd lang moeilijk gevonden. Tegenwoordig staan wij echter erg ver van de productie van ons voedsel af. Hierdoor missen wij denk ik ook een aantal belangrijke inzichten.

Duurzame landbouw kan absoluut niet zonder veeteelt. Planten hebben nl. ook voeding nodig, waaronder dierlijke producten. Bovendien kun je i.p.v. bestrijdingsmiddelen ook heel goed dieren inzetten, bijv. eenden die slakken en insecten eten. Alles werkt samen en is afhankelijk van elkaar.

Ook produceert een koe alleen melk als ze zwanger is. Dit houdt in dat voor de productie van melkproducten steeds meer runderen worden geboren, waarvan de helft mannelijk is en dus geen melk kan geven. Hetzelfde geldt voor de productie van eieren. Kippen kun je bij elkaar zetten met 1 haan, maar hanen kun je niet bij elkaar zetten want dan gaan ze vechten tot de dood erop volgt. Voor de productie van eieren en melk zullen dus ook dieren gedood moeten worden.

Voor de hele dieren- en plantenwereld geldt dat leven en dood hand in hand gaan. De dood van de één zorgt ervoor dat een ander kan leven, en dat het Leven wordt doorgegeven en in stand gehouden.


Het lijkt erop dat er tussen de regels van je post te lezen is: wie ben ik om, om een dier te laten sterven om mij gezond te laten leven... Ieder levend wezen op aarde is het waard om gezond te leven en levenskwaliteit te ervaren, dieren én mensen. Ik vind dat je dieren zo veel mogelijk naar hun eigen natuur zou moeten laten leven, maar een dier doden vind ik geen gruwelijke moordpartij. Je kunt ook met liefde en dankbaarheid voor dieren zorgen, ze met liefde en dankbaarheid doden en slachten om ze vervolgens met liefde en dankbaarheid op te eten. Een dier doden is zijn geestelijke vorm terug naar zijn groepsziel brengen en zijn fysieke vorm transformeren naar levensenergie en menselijke scheppingskracht. Het is allemaal een cirkel van verbondenheid. Respect is naar mijn idee 100% belangrijker dan of je het dier wel of niet doodt. Dit geldt overigens ook voor de teelt planten.

Indianen behoren tot de meeste spirituele mensen die op aarde leven of leefden. Toch aten zij volop vlees en Eskimo's leefden op bijna niks anders dan vet en vlees. Toch waren Indianen en Eskimo's kerngezond en hadden zij een een hoge staat van morele ontwikkeling. Ik heb wel eens een vrouw gesproken die een tijd bij Indianen had geleefd. De sjamaan van de stam legde haar uit dat het voor dieren ook iets oplevert om via het energetische systeem van de mens verteert te worden. Het wezen van het dier maakt daar een spirituele groei mee door! Daar heb ik in de vegetarische new age beweging nog nooit iemand over gehoord. De new age beweging is ook zo zuiver niet. Er zijn nogal wat donkere groeperingen die zich hier mee bezig houden en bezig zijn om een depopulatieprogramma uit te voeren. Vegetarisme leidt op de langere baan tot onvruchtbaarheid! Er bestaan voor zover ik weet geen volkeren die meer dan 5 opeenvolgende generaties een vegetarisch dieet vol hebben kunnen houden. Het is een actuele trend. Maar ik sluit niet uit dat er in deze tijd meer mogelijk is dan in andere tijden. Toch zou dit voor mij geen reden zijn om Russisch roulette te gaan spelen met mijn eigen gezondheid. (met dank aan Mike voor deze mooie metafoor :) )




In bovengenoemd PDF-bestand wordt ook uitgelegd waarom vlees eten niet slecht voor het milieu hoeft te zijn. Misschien kan Mike je deze tekst eens toemailen of plaatsen bij het alleen-lezen topic. Essentieel van belang is onderscheid maken tussen biologische of bio-dyn teelt en de bio-industrie. Ik eet enkel bij hoge uitzondering dierlijke producten uit de bio-industrie. Ook plantaardige producten eet ik zo veel mogelijk biologisch, maar buitenshuis doe ik er niet altijd zo moeilijk over. Hoeveel geld biologische voeding me kost kan me niks schelen.

 
@ Isabella

Over het spijsverteringssysteem. Ons wordt ons door pro-vega mensen verteld dat het vlees in je buik gaat rotten omdat de darmen te lang zijn. Als dat het geval zou zijn, dan zou mijn ontlasting behoorlijk moeten stinken en zou ik er ziek van worden ook. Maar dit is helemaal niet het geval. Waar ik juist last van heb zijn suikers. Daar wordt ik winderig van en krijg ik stink-ontlasting door.

In vergelijking met een carnivoor-dier is onze spijsvertering inderdaad korter, maar heb je ooit een roofdier 100x op zijn eten zien kauwen? Geef een hond maar een een brok vlees en zie hoe snel die het naar binnen slokt. Die hou ik niet bij. Daarbij eten roofdieren rauw vlees en wij in de regel verwarmd (voor-verteerd) vlees. Eerlijk gezegd weet ik niet zeker of dit werkelijk argumenten zijn, maar het duidt in ieder geval wel op een verschil tussen carnivoren en omnivoor-mensen.

Isabella, je hebt helemaal gelijk dat je de dierenmishandeling afwijst. Als er enkel bio-industrie zou zijn, was ik ook vegetariër! Maar nogmaals het allerbelangrijkst: maak een scherp onderscheid tussen de bio-industrie en biologisch teelt. Ik schrijf net zoals Mike ook teksten en heb een tekst geschreven over waarom je beter biologisch kunt eten. Ik denk die jou erg zal aanspreken. Zie deze link.

Er zijn in februari en maart ook een paar WAPF-dagen georganiseerd. Een van de sprekers was een biologisch boer die prachtig met bezieling kon vertellen hoe zeer hij zijn best doet om zijn dieren te leren begrijpen en te leren geven wat ze nodig hebben.

De laatste spreker Jan-Dirk van der Voort sprak over zijn Remeker kaas. zie ook, http://www.remeker.nl/ Een man met een passie voor een goed product, kaas van de Yersey koe. Kaas met een hoog vetgehalte. Eerst was er een filmpje over zijn bedrijf: http://www.foodtube.nl/video/1524/Ghee-van-Remeker-boter. Daarna sprak Jan-Dirk over hoe hij tot zo'n goed, smakelijk product is gekomen.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-KJIIGEOHPDD7.mp3

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.747
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan