Ontgiften

Isabella, ik vnd jou ook wel dapper hoor en misschien ben je wel hier beland omdat je, ergens in de kern, wel twijfelt.

Ik drink absoluut geen melk vol hormonen hoor, ik heb zelf bijna mijn hele leven geen melkprodukten genomen. Pas sinds vorig jaar, sinds ik las en hoorde over rauwe melk. Ik ben op een biologische boer afgestapt en die verteld zoveel over zijn gedachten en hoe hij met zijn koeien omgaat. De liefde spat er haast af.

En ik drink dus inmiddels deze rauwe melk die vol met liefde en aandacht zit, en het bevalt heel erg goed.

Wij zijn zeker geen planteneters, ik eet voornamelijk nog dierlijke produkten en sinds die tijd heb ik juist geen darmproblemen meer als stinkende winden ed.

Ik heb nog wel klysma's nodig, maar verder is alles sterk verbeterd. Geen pijn meer, vol en opgeblazen gevoel,winderigheid etc.

Ik denk dus dat het niet klopt wat jij denkt.

Grazers hebben een heel ander darmstelsel en vaak meerdere magen(koeien) om al dat groenvoer te kunnen verwerken en om kunnen zetten in belangrijke vitamines die wij weer binnen krijgen via de melk en het vlees.

Grazers eten ook de hele dag door, wij kunnen echt niet alle benodigde voedingsmiddelen binnen krijgen alleen uit groen.

 
Over ontgiften gesproken.... Ik heb vanmorgen voor het eerst in 1 1/2 jaar weer een tarwegrasshotje genomen (gemengd met groentesap) en ik vond het toch smerig! Geef mij dan maar pure levertraan. Ik moest nog net niet kotsen. Vroeger dronk ik het spul toch regelmatig en puur, zonder problemen, maar nu hoef ik voorlopig niet meer.

 
Bedankt allemaal voor jullie info.

Ik heb alle respect voor vleeseters, maar zelf wil ik geen vlees eten. Ik ben hier beland via google. Ik had toen een vraag over groene thee. Wist aanvankelijk niet dat jullie echte vleeseters :) waren, maar daar heb ik absoluut geen probleem mee. Want los daarvan vind ik dat jullie mij heel wat bijbrengen. Ik heb onlangs een nieuw middel gekregen van mijn homeopaat en nu zijn mijn aften weg. Hopelijk blijft het zo.

Hier is zoveel nuttige info op het forum dat ik het stapje voor stapje ga doornemen.

Ik sta ook volledig achter biologische voeding. Wij kopen ondertussen alles biologisch. Ik ga ervan uit dat toxische stoffen zich opstapelen in het lichaam en zich nestelen in plaatsen die zwakker zijn. Dan denk ik hoe minder toxische stoffen je binnenkrijgt hoe beter.

Heb er een probleem mee dat je niet zomaar naar een biorestaurant kan gaan en als je bent uitgenodigd op een feestje krijg je geen biologische voeding voorgeschoteld.

 
Oej, laat Mike het niet horen :wink:

Soja wordt absoluut afgeraden, veel bestrijdingsmiddelen, meestal genetisch gemanipuleerd, bewerkt, en veel oerbossen die gekapt worden voor het kweken van soja. Verder teveel oestrogenen (weet niet precies hoe dit te omschrijven) maar er staat veel meer over op dit forum.

Wat ik nog wel weet is dat als je dit aan kinderen geeft dit gelijk staat aan het geven van 5 anti-conceptiepillen per dag.

 
In Brazilie was er een meisje van, ik meen, 5 jaar die al schaamhaar had en borstengroei vanwege de vele soja inname via voeding.

En soja bevat inderdaad oestrogenen. Mike heeft eerder aangegeven dat oestrogenen borstkanker kunnen veroorzaken.

 
Isabella, de China Study is complete nep!!! Hier een link naar de blog van Denise Minger (super slimme studente) die gehakt heeft gemaakt van Campbell en zijn China Study:

http://rawfoodsos.com/2010/07/07/the-china-study-fact-or-fallac/

 
Wat betreft het melk-is-voor-kalfjes-argument verwijs ik naar deze gevleugelde woorden van William Campbell Douglas:

Quote:
De mens is een van de weinige zoogdieren die slakken, rauwe mosselen en rauwe oesters eet. Hij is het enige zoogdier dat kreeft eet. De meeste zoogdieren zijn beperkt in hun voedselkeuzes door hun ecologische omstandigheden. Ze kunnen alleen eten wat de natuur hen biedt. De mens, met zijn mobiliteit en intelligentie, heeft een breed scala aan voedsel waar hij uit kan kiezen. De meeste zoogdieren zullen verse melk, als het ze aangeboden wordt, ook drinken en lekker vinden. Probeer het maar eens bij je kat.


The China Study leek het definitieve wetenschappelijke 'antwoord' te zijn op de kwestie of de mensn van nature een planteneter is, maar is inderdaad genadeloos onderuit gehaald door Denise Minger, op basis van de ruwe data van Campbell zelf! In de meest recente editie van het kwartaalblad van de WAPF, Wise Traditions, heeft Minger hier een uitstekend artikel over geschreven, dat gelukkig al online verkrijgbaar is:

http://www.westonaprice.org/vegetarianism-and-plant-foods/the-china-study-myth

Ik merk dat je volop onderhevig bent aan vegetarische en veganistische mythes. Dit bewijst voor mij eens te meer dat vegetarisme/veganisme dogmatisch denken in de hand werkt, omdat de hersenen ondervoed raken door gebrek aan verzadigd vet, dierlijke eiwitten en cholesterol. Ook een absolute aanrader is de website beyondveg.com. Lees je in, kennis is macht!

Mike

 
Bij mijn weten zitten er in bio-sojamelk geen bestrijdingsmiddelen en de sojabonen zijn niet genetisch gemanipuleerd.

Eigenlijk weet ik het even niet meer ... tot nu toe haalde ik mijn info uit de volgende boeken: voeding tegen kanker en gezond van binnen, van buiten mooi. Ook haal ik soms info uit voedingstijdschriften en het internet. In de bovenvernoemde boeken wordt soja aangeraden. In het boek voeding tegen kanker zeggen ze wel dat sojavoedingssupplementen af te raden zijn. En vrouwen die borstkanker hebben gehad en vrouwen in de menopauze kunnen ook best soja mijden. Verder zeggen ze dat het juist goed is om sojamelk te drinken tegen kanker. Het is allemaal zo tegenstrijdig, moeilijk om mijn eigen weg te vinden ...

Als ik het goed begrepen heb, beweren jullie dat hormonen die in koemelk zitten zijn dan wel weer goed zijn.

Zou het niet kunnen dat we allemaal verschillend zijn en dat we niet allemaal dezelfde voeding nodig hebben? Ik kan natuurlijk mis zijn, maar dit is wat ik mij al langer afvraag.

Het is toch ook niet zo dat alle rokers longkanker krijgen. Er zijn heel wat rokers die ook op andere plaatsen kanker krijgen.

Volgens mij stapelen zich de toxische stoffen op een plaats waar je erg zwak bent en dat verschilt van mens tot mens.

Mike, ik weet dat kennis macht is. Het moeilijke is dat er zoveel (tegenstrijdige) info is en dat ik even door de bomen het bos niet meer zie.

Ik heb dat boek the China study zelf niet gelezen, vond de link op het internet.

Komend weekend ga ik starten met H202 ... ben benieuwd.

 
Melk van de koe komt gewoon uit die koe, natuur produkt. Dit is absoluut niet het geval met sojamelk, dit komt van bonen, en dan maakt de mens er door verschillende bewerkingen een produkt van wat lijkt op melk...misschien moet dit je aan het denken zetten.

 
Nee, koeien geven pas melk nadat het kalf is geboren, nooit tijdens de zwangerschap. Net als mensen! De koeien worden lacterend gehouden, alsof ze constant kalfjes hebben. Doordat ze gemolken worden wordt de melproductie dagelijks gestimuleerd.

Mike

 
Als een baby/peuter blijft drinken stopt de melkproduktie ook niet. Ik heb de jongsten ruim 4 jaar gevoed, maar ik ken verhalen van moeders die zelfs wel 8 jaar voeden.

De melk past zich aan aan de leeftijd van het kind, voor een pasgeboren baby is de melk anders van samenstelling dan bij een peuter.

 
Dus net als bij ons. Zelf heb ik meer dan 2 jaar borstvoeding gegeven aan mijn dochtertje.

Ik weet dat moedermelk afgestemd is op het kind, het is juist daarom dat ik mij afvraag waarom dan rauwe koemelk wel goed is voor ons. De melk is dan toch niet afgestemd op ons? Misschien ga ik het te ver zoeken...

En dan zitten er toch ook hormonen in van de koe. Zijn die dan niet schadelijk voor ons?

Jullie doen me nu twijfelen wat soja betreft. Ik had echt vertrouwen in dat boek voeding tegen kanker. Rauwe koemelk lust ik niet. Is amandelmelk of rijstmelk een goed alternatief?

Oei, een Engelstalig boek over soja. Ik lees liever Nederlandstalige boeken.

 
Isabella,

Uit je posts blijkt dat je enorm onwetend bent. Dit maakt je naief en vatbaar voor disinformatie, met name vanuit vegetarische/veganistische hoek. Dit artikel van Jan Kraak is in het Nederlands. Als dit je niet overtuigt...

Rijstmelk en amandelmelk zijn geen goede alternatieven, het is allemaal bewerkte rommel die niets te maken heeft met echte voeding.

Mike

 
Mocht je de rauwe melk nog niet goed kunnen verdragen, maak er dan yoghurt en kefir van.

Als je meer wilt weten over de koeien, en hun melk, hun voeding, maak dan eens een afspraak bij een biologisch dynamische zuivelboerderij (bijv. koskamp in halle of remeker) daar zijn ze echt bereid je rond te leiden en te vertellen over hun visie. Stel je vragen en kijk rond.

Ik heb bijna mijn hele leven, vanaf mijn tweede tot mijn 49 ste, geen melkprodukten willen aanraken. Ik kwam aan het kokhalzen van melk/boter/slagroom/kaas.

Ik kwam vorig jaar in aanraking met wp, heb erover gelezen en heb een afspraak gemaakt met een buurman, biol zuivelboer. Ik heb daar een enorm leuk gesprek gehad aan de keukentafel, wij halen daar de melk, en ik krijg heel veel informatie van hen.

Sta open voor andere ideeen, meningen en volg dan je gevoel.

Ik drink nu de melk, de yoghurt, de kefir, ik gebruik roomboter en maak er ghee van en vind slagroom op de smoothie heerlijk.

 
En mocht je je afvragen of de mens een planteneter is, dan zeg ik: vitamine B12.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.194
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan