Ontgiften

Isabella,

Moedig van je dat je op dit forum zit als vegetariër.Begrijp me niet verkeerd, wij allen zijn hier niet om je af te kraken of wat dan ook. We hebben het allemaal goed met je en er zitten ook een paar ex veganisten op deze forum.Op een gegeven moment begin je echt tekorten in je lichaam op te bouwen.

Zoals Mike heel toepasselijk zegt zijn mensen nooit vegetarisch geweest.Op rots tekeningen zie je toch altijd mensen jagen of achter dieren aan rennen nooit groente kweken.Kijk naar de Indianen, Eskimo's, Afrikaanse stammen en nog veel meer.Geeneen van al die gezonde volkeren in de wereld is ooit 100 procent veganistisch geweest.

Dat blijkt ook nog eens uit opgravingen.

Bekijk het subjectief. Weston a. Price heeft veel verschillende gezonde volkeren wereldwijd bestudeerd en kwam tot de conclusie dat geeneen van hen 100 procent vegetarisch was integendeel voor het grotendeel dierlijke producten consumerend.

Je bent geen slecht mens als je vlees eet. Kan me niet voorstellen dat alle miljoenen Indianen slecht waren en de Eskimo's en nog vele andere volkeren.Het is de natuur en wij moeten samen één zijn met de natuur. Een gorilla eet planten maar krijgt ook de eiwitten binnen doordat er kleine beestjes op zitten dus in principe is niemand echt vegetarisch.

Een dier of mens dat doodgaat wordt ook weer voeding voor een boom en zo onstaat er weer nieuw leven. Het gaat om het geheel. Een samenwerking tussen mens en dier en tussen dieren, mensen en planten.Zelfs planten zijn niet altijd vegetarisch zoals de vleesetende plant. Je kunt het dus ook omdraaien.

Zie het als een syngergie waardoor alles in evenwicht blijft.

Probeer het ook eens een keer van de andere kant te bekijken.Het ga je goed en sucess met je zoektocht.

 
Haydarpasa, ik weet wel dat het goed bedoeld is. Ik wil alles stap voor stap bestuderen, maar op dit moment heb ik weinig tijd, omdat we binnenkort verhuizen.

Ben wel al gestart sinds gisteren met H202 3%. Wel heel voorzichtig: elke morgen 1 druppeltje opgelost in gefilterd water. Ben benieuwd. :)

Vorig jaar heb ik een burn out gehad, omdat ik meer dan 2 jaar niet kon doorslapen doordat mijn dochtertje al van haar geboorte heel vaak (bijna iedere nacht) wakker werd 's nachts. Ik heb meer dan 2 jaar borstvoeding gegeven. Toen ze bijna 9 maanden was, ging ik terug werken en bleef haar volledig voeden. Borstvoeding in combinatie met, zeer korte nachten en ook nog een superzware klas (ik sta in het onderwijs) en dat gedurende een lange tijd heeft ervoor gezorgd dat ik mentaal en lichamelijk uitgeput was.

Dat is de reden waarom ik nog steeds niet helemaal fit ben.

Ben bereid om mijn voeding aan te passen door bv. rauwe koemelk te gaan drinken. Moet eerst nog een bioboer vinden in de buurt. Ik woon namelijk in België.

 
Het zou wel eens kunnen dat er minder bioboeren zijn in mijn omgeving, want een biosupermarkt is er ook niet in de nabije omgeving. Wel enkele natuurwinkels.

Gisteren 5 druppels H202 3% genomen (enkel 's morgens. Begon heel misselijk te worden.

Ben van zondag beginnen ziek te worden. Was bijna genezen van een verkoudheid en sinds zondag zieker geworden. Geen stem, kriebelhoest, veel slijmen, snipverkouden, hoofd- en nekpijn. De hele nacht slecht geslapen door de bovenvernoemde klachten. Gisteren wat koorts bijgekregen.

Vandaag is de misselijkheid nog niet helemaal weg. Dus wil een dagje mijn maag tot rust laten komen en morgen terug proberen.

Is dit een goed idee? Met hoeveel druppels zou ik morgen proberen?

Ik heb een gevoelige maag, vandaar die snelle misselijkheid.

Mijn klachten hebben toch niets met ontgiften te maken hé of toch? Lijkt me wel erg vroeg.

Laatste tijd terug veel last van een hoge bloeddruk. Mijn tegendruk is meestal 10.

Is H202 ook goed voor de bloeddruk?

 
Isabella,

Jawel, dit is ontgifting. Uit je posts maak ik van het begin af aan op dat je jezelf geen dienst bewijst door vegetarier te zijn. Hierdoor verzwak je jezelf elke dag een beetje meer en dit is niet enkel op te lossen met H2O2-therapie. Het is EN-EN. EN je verhoogt de zuurstoftoevoer naar je cellen EN je verhoogt de overige voedingsstoffen naar je cellen, waaronder dierlijke vetten, eiwitten en cholesterol.

Mike

 
Volgens mij is H202 goed voor alle Ziekte in je lichaam, je reageerd wel erg heftig als je klachten te maen hebben met de H202. Aangezien de dosering minimaal is wat je gebruikt.

Je mag proberen wat je zelf aankan hoor, laat de dosering laag tot je je beter voelt, en verhoog dan per dag of per 3 dagen. Wel 1.5 uur voor/na het eten.

 
Mike, aangezien ik snel reageer wil dat dan zeggen dat ik niet zoveel afvalstoffen in mijn lichaam heb?

Ik heb alle respect voor jouw denkwijze, maar vlees en ik gaan niet samen ... ik voel me daar echt niet goed bij.

Ik wil wel mijn dierlijke vetten verhogen door rauwe melk te gaan drinken, ghee en eieren te eten. Eieren eet is sowieso heel graag. Is het eten van vis ook goed?

Ik gebruik veel kokosolie en drink 2 grote tassen groene thee per dag met verse citroensap.

Is een bloedonderzoek aangewezen om te zien of ik tekorten heb?

Dirtsa, ik ga mijn dosering laag houden, want ik moet ook nog kunnen functioneren op mijn werk. Wanneer ik vakantie heb, ga ik mijn dosering verhogen. Mijn ouders en man zijn er ook mee gestart. Ben blij dat ik hen heb kunnen overtuigen :)

 
Als vlees geen optie is, dan inderdaad je consumptie van zuivelproducten, eieren en wilde, vette vis (geen kweekvis) fors verhogen. Je bloed laten onderzoeken op tekorten heeft alleen maar zin als je een uitgebreid onderzoek laat doen via een natuurarts. Let op, dit kan erg kostbaar zijn!

Mike

 
Mike,

Ik kan eens informeren bij mijn homeopaat of een uitgebreid bloedonderzoek mogelijk is.

Waarom geen kweekvis? Is biologische kweekvis ook niet goed?

Bedankt voor jouw advies!!

 
Isabella,

Kweekvis: het woord zegt het al: het wordt gekweekt, dus is het niet natuurlijk.

Ze worden als het ware 'vet gemest', maar dan d.m.v. stoffen die jij niet tot je wilt nemen.

Ook biologische kweekvis is niet goed.

Ga maar eens googlen op pangasiusfilet en tilapia.

Wilde zalm met het msc keurmerk, dat is de juiste vis om te eten.

 
Ik heb zelfs mijn bedenkingen bij zalm eerlijk gezegd. Zalm wordt tegenwoordig gekweekt en daarna losgelaten. Als ze gevangen worden kun je op geen enkele manier meer zien of het een echte wilde of gekweekte zalm was. De gekweekte hebben ook geen natuurlijk gedrag meer en het is een groot probleem aan het worden. Ik zou eerder gaan voor vis die niet gekweekt wordt zoals tonijn of makreel.

 
Poekie, wat biologische vis betreft dacht ik dat de vissen gekweekt worden met biologische voeding.

Bedankt voor de info.

 
Ze worden gekweekt met biologische voeding, maar daarmee is nog niet gezegd dat de juiste keuzes worden gemaakt qua visvoer. Ooit een vis granen zien eten? Waarom dan voeren wij die dieren voer dat granen bevat?

Mike

 
Mike, zover had ik niet gedacht... Maar wat met (PCB 's), dioxine , pesticiden en zware metalen?

Wegen de positieve gezondheidseffecten op tegen de negatieve?

 
Als je wilde vis gevangen in koude wateren koopt, heb je de grootste kans op relatief schone vis. Hoe kleiner de vis, hoe minder de toxische belasting. sardientjes zijn dan bijv. een goede keus.

Mike

 
Quote:
Zalm wordt tegenwoordig gekweekt en daarna losgelaten.


Dat vind ik nou echt opmerkelijk, want daar verdiend toch niemand direct aan?

 
Uitgebreid proces van het ontgiften van de lever. Met diagrammen van de ontgifting stromen.

Dit filmpje legt het in het kort uit. Jammer van setting, de informatie is wel belangrijk.

PS: Er wordt melding gemaakt van 'calcium-d-glucarate' (calcium-d-glucaraat). Dat is een natuurlijke stof die je ook kunt suppleren.

Calcium-d-glucaraat helpt om een 'loop' te doorbreken waarbij een slechte bacterie het identificeren van een gifstof kan verstoren, waardoor het in je bloedbaan blijft terugkomen.

Calcium-d-glucaraat zorgt ervoor dat de gifstof alsnog opgemerkt kan worden, door de slechte bacterie te foppen en het werkzame enzym van de bacterie bezig te houden. Dit helpt in gevallen waar probiotica niet snel of voldoende genoeg helpen.

M.a.w. calcium-d-glucaraat kan enorm helpen bij gifstoffen die niet makkelijk de bloedbaan verlaten omdat de identificatie verstoord kan worden door je darmflora.

 
@Haydarpasa, daar heb ik geen kijk op. Dan moet ik eerst begrijpen wat Hepatitis B of C doet.

Voor mij is het namelijk ook nieuwe informatie, maar ik vond het wel met behoorlijk wat inzicht weergegeven.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.157
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan