Natuurlijke lichamelijke verzorging

Soms smeer ik een klein beetje kokosolie voor het slapen gaan op mijn oogkassen en leg mijn handpalmenen even op mijn ogen. Volgende morgen was ik mijn gezicht met koud water om me gezicht te koelen.

 
Och ja, ik ben er ook absoluut van terug gekomen meerdere lotions en crèmes te gebruiken als huidverzorging. De zoektocht naar de ideale huidverzorging begon door mijn acné en ik heb vele potjes crème geprobeerd in de hoop dat het iets zou oplossen. Maar nee, pas sinds ik mijn huid zelf laat werken en het alleen met water was, behoren huidproblemen tot de verleden tijd! Wat een enorme onzin (behalve voor de fabrikanten) om overal een crème voor aan te schaffen. Toen ik nog het 3-stappen plan van een bepaald merk gebruikte, werd ik vol ongeloof aangekeken door een verkoopster over het feit dat ik geen dagcrème gebruikte. "Je moet je huid ècht beschermen tegen invloeden van buitenaf!", sterker nog, mijn huid beschermt mij daar juist tegen!

 
Wat ik trouwens nog wel een aanrader vind als make up remover, maar ook voor een van nature vette huid, is jojoba olie (en dan niet die neppe variant van de Tuinen, maar de pure olie). Jojoba olie komt dicht in de buurt van de talg die onze huid aanmaakt en daardoor kan het helpen de huid in balans te brengen doordat bij het gebruik de talgproductie omlaag zal gaan. Het kan ook gebruikt worden voor droge handen of benen, maar daarvoor vind ik kokosolie net iets prettiger. Maar ook als je gezichtshuid niet droog of vettig is, is het fijn je huid in te smeren met een drupje jojoba olie. Je huid wordt er heerlijk zacht van, is mijn ervaring.

 
ik heb een tijdje geleden een tip gekregen over wratten.

Eroverheen plassen zou een optie zijn, maar dat zag ik een 3 jarige niet doen.

Ik heb een papje gemaakt van:

kokosolie, weegbree capsules (leeggehaald, honing en sole.

Dit om de dag aangebracht op de wrat en afgeplakt met een pleister.

Toen ik ziek werd is het dus niet gebeurd,

Vanmorgen zegt de kleine meid tegen mij, mijn wratje heeft ik er even afgepeuterd, ik kijken en idd hij is miniscuul klein, een puntje zeg maar.

Maak zo even een nieuw papje........

 
Wat een leuke link Debsy! Daar ga ik ook mee aan de slag.

Nog even een algemene update over het haren wassen met Aleppo-zeep: inmiddels ziet mijn haar er heel goed uit! Het heeft me wat weken met een vettig-pluiskapsel-in-staart rondlopen gekost ;-), maar het is enorm opgeknapt. Heb wel de dosering appelazijn verhoogd om te spoelen, en op het laatst gebruik in de conditioner van De Traay in de punten.

 
Anti-perspirant zoals aluinsteen of deozalven met aluminium erin die de porien dichtsmeren vergroten de kans op borstkanker:
Quote:
Some time ago, I went to a seminar on Breast Cancer, led by Terry Birk with support from Dan Sullivan.

During the discussion, asked why the most common reason for developing breast cancer tumors is near the armpit.

My question could not be answered at that time.

This information was sent to me recently, and I’m glad it has been answered.

I informed a friend who is undergoing chemotherapy and she said that I had this information, obtained in a support group that frequents …

Now I want to share information with you.!The main cause of Breast Cancer

is the use of anti-perspirant!

Most products on the market are a combination of anti-perspirant/deodorants.

Look at the labels!

Deodorant is fine,

ANTI-PERSPIRANT, NO
.

The concentration of toxins causes cell mutation: CANCER. Here’s why:

The human body is just a few areas where it can eliminate toxins: behind the knees, behind the ears, the English area and armpits.

Toxins are eliminated through perspiration.

The anti-perspirant, as the name says, prevents you from perspiring, thereby inhibiting the body to eliminate toxins through the armpits.

These toxins do not magically disappear.

As not come with sweat, the organism ta deposited in the lymph glands found under the arms.

Most breast cancers occur in the upper outside quadrant of the breast area.

Precisely where are the glands in men seems to occur to a lesser extent, but are not exempt from

Breast Cancer develop because of the anti-perspirant used instead of soap and water.

The difference lies in the fact that when men use anti-perspirant, not applied directly to the skin, they do so in large part on the hair of the armpits.

Women who apply antiperspirant or aftershave shaving the underarms, increase the risk due to tiny injuries and skin irritations which make harmful chemical components to penetrate more quickly into the body,

Please pass this infornación everyone …

Breast Cancer is becoming frighteningly common and this warning may save some lives.

http://drleonardcoldwell.com/2013/04/11/water-and-soap-in-armpit-before-bedtime/

 
Wat betreft shampoos en crèmes kan ik kort zijn. Mijn haar was ik nog wel met gewone shampoo (hoewel ik van het weekend eens zal kijken of het ook werkt met bakpoeder). Ik heb lang, redelijk dik en pluizig haar, dus het moet niet een enorme bos stro worden. Mijn tanden poets ik met H2O2 en verder gebruik ik helemaal niets. Als mijn huid vies voelt, dep ik hem met H2O2. Aan gezichtsmaskers e.d. doe ik niet. Wat dat betreft geloof ik dat schoonheid van binnenuit komt.

Overigens vind ik de meeste drogisterijproducten stinken. Die ruiken echt chemisch. Ik heb het nooit zo geroken, maar tegenwoordig wel. Bah. Geldt ook voor parfums e.d. Ik kan er echt niet tegen als mensen sterk naar een luchtje of een deo ruiken.

 
Ascorbinezuur werkt goed tegen ongewenste geuren. Strooi een beetje poeder in je schoenen en ze blijven lentefris ruiken. Onder de oksels nog niet geprobeerd, vind ik ook niet belangrijk, maar zal ook wel werken.

 
Ik was mijn gezicht al jaren alleen met water. Daarna pure jojoba olie erop. Een tijdje laten zitten en dan stevig afpoetsen met een wc papiertje. Trekt goed in, is niet overmatig vettig. Veel buiten op de fiets en wordt gewoon bruin zonder extra middelen. Ook andere olies zullen wel goed zijn, als ze maar puur zijn.

 
Voor een verfrissend gezichtje...

http://bodyunburdened.com/all-natural-diy-clarifying-face-exfoliant/

 
Ik wil voor mezelf een lekker blok zeep om mijn haar te wassen en binnenkort wil ik zelf wasmiddel maken.

Daarvoor zoek ik een lekker stuk zeep zonder rommel erin.

De olijfzeep van Aleppo bevalt me helaas niet, ik wilde Chagrin Valley blokken proberen, alleen hier zit ook nog suiker, maizena etc dus dat wordt hem voor mij ook niet.

Iemand suggesties?

 
Ik heb op internet ( www.besopure.nl ) gevonden

Zeep van het merk Trevarno, overal staat ook bij wat erin zit.

Hieronder de ingredienten:

Natrium olivate * (verzeepte olijfolie *), Natrium Cocoate * (verzeepte kokosolie *), Butyrospermum Parkii *(verzeepte Shea Butter *), Natrium Cocoa Butterate * (verzeepte Cocoa Butter *), Olea europaea Propolis Cera * (Propolis geïnfundeerd in Olijfolie *), Melaleauca Alternifolia essentiële olie * (Tea Tree essentiële olie *), Cymbopogon citratus essentiële olie * (Lemongrass etherische olie *), Lavendula Angustifolia essentiële olie * (essentiële olie van lavendel *), Thymus vulgaris * (Tijm poeder *), (bestanddelen van etherische olie: Citral, geraniol, Linalool.

Zal dit een geschikte zeep zijn? ( 75 gram voor 4,90 )

 
De Shampoo die ik inmiddels besteld heb:

Hairwonder Botanical Shampoo Every Day ✿ elke dag shampoo die je haar gezond maakt en haar doet glanzen. Hairwonder Botanical Shampoo Elke Dag is verrijkt met biologische rozemarijn en mint. Bevat in totaal 12 biologische ingrediënten.

INCI: Aqua (Water), Glycerin**, Cetearyl Alcohol, Butyrospermum Parkii*, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil*, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil*, Sodium Stearoyl Glutamate, Betaine, Hydrolyzed Wheat Protein, Sucrose Laurate, Sodium Benzoate, Lecithin, Xanthan Gum, Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Extract*, Alcohol, Potassium Sorbate, Mentha Piperita (Peppermint) Oil*, Limonene, Aspalathus Linearis (Rooibos) Leaf Extract*, Camellia Sinensis (Leaf) Extract*, Cassia Angustifolia (Leaf) Extract*, Chamomilla Recutita (Matricaria Flower) Extract*, Humulus Lupulus (Hops) Cone Extract*, Melissa Officinalis (Leaf) Extract*, Panax Ginseng (Root) Extract*.

 
Klinkt als een goede shampoo Maurik. Ik gebruik nu babyshampoo van De Traay, Babybee. Daar zitten ook alleen veilige ingredienten in, heb ze allemaal gecheckt. Aleppozeep vond ik ook een ramp voor mijn haar. Heb het 4 maanden geprobeerd, en op het laatst was mijn haar zo vet als spek en heel pluizig. Wat een ellende ;-)

 
Haren moet je ook niet te vaak willen wassen :wink:.

Als je een smerig beroep hebt dan ontkom je er niet aan en dan werkt vaak de aleppozeep ook niet eens .

 
De shampoo bevalt goed, als het een beetje droog aanvoelt of wat klitten inzitten spuit ik er water/appelazijn op.

Ik heb inmiddels mijn dagcreme ingeruild voor kokosolie, mijn huid reinig ik met h202 3%.

Ik was mezelf met een blok zeep van Jacob Hooy.

Ik wil ook langzamerhand mijn make up gaan veranderen, wat vinden jullie hiervan? (mascara & lippenstift)

http://www.heelnatuurlijk.nl/index.php/mascara.html

http://www.heelnatuurlijk.nl/shea-aloe-lipstick.html

Het zelfgemaakt wasmiddel van marseille zeep is super goedkoop en werkt tot op heden prima, dit ga ik nou ook gebruiken als allesreiniger.

Vaatwasser: wat gebruiken jullie daarvoor? Zonder blokje is geen optie voor mij!

 
Schoonmaken doe ik praktisch alleen met soda en azijn. Kleding wassen gedeeltelijk (eerst huidige wasmiddel opmaken, hoewel ik dat ba een allergische reactie ook maar gedeeltelijk weggooi. Gezicht schoonmaken doe ik met h2o2. Haar wassen met shampoo van chagrin valley. Mijn make-up is wel nog steeds gewoon van de drogist. Ik draag altijd mascara en eyeliner en die moeten beide wel echt waterproof zijn. Daar zal ik dus ook niet snel overschakelen op een natuurlijke variant.

Oja en voor droge lippen heb ik een cacaoboterstick. Tanden poets ik met h2o2. Volgens mij heb ik dan alles gehad.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.541
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan