Natuurlijke lichamelijke verzorging

Quote:
dat is interessant. Ik heb wel dik haar maar het hangt na een dag al als een vaatdoek:>)

Hoeveel zuiveringszout met water meng je, is een volle theelepel op een scheutje water voldoende voor haren wassen?


Het is verschillend voor iedereen omdat echt elk haar anders reageert maar ik doe het als volgt: vul een (glazen) fles een kwart met zuiveringszout en vul het dan met water. Die leg ik in de badkamer op de grond omdat ik telkens als ik in de badkamer kom, de fles dan even omrol met m'n voeten zodat het niet helemaal als een plak in de fles gaat zitten. Je kunt dit natuurlijk ook anders invullen ;)

Dan heb ik een plastic knijpflesje die ik tot ca. de helft vul met de oplossing uit de grote fles en verder aanvul met water en dat gebruik ik om mijn haren te wassen.

Als conditioner gebruik ik eko, troebele appelazijn - ivm de goede enzymen die daar inzitten - vul een fles voor een kwart met azijn, dan aanvullen met gewoon water en klaar.

Succes ermee :)

 
Hoi Annemieke,

Ik vroeg me af met die conditioner, giet je het over je haar heen .

Spoel het nog uit daarna?

gr sheila

 
Hier nog een link naar een site om zelf wasmiddel te maken:

http://ecowijs.nl/933/zelf-wasmiddel-maken/

 
Ik heb nu een paar weken geprobeerd om H2O2 als deodorant te gebruiken en tot mijn verbazing werkt het goed. Ik heb 3% H2O2 in een sprayflesje gedaan zodat het net werkt als een 'echte' deodorant. Nu is het winter dus de grote test komt later dit jaar als het warmer wordt, maar alleen het gebruiker van H2O2 werkt al goed om zweetluchtjes tegen te gaan. Het helpt dus niet tegen het zweten zelf, maar wel tegen de geur ervan. Gelukkig gutst het zweet niet uit mijn oksels dus voor mij is het zorgen dat er geen zweetgeur is voldoende werking 8) :lol:

 
Heeft iemand weleens een melkkefir-masker gedaan? Of in bad?

Een melkkefir masker

Laat Kefir 48 uur rijpen. Als de Kefir niet dik genoeg is laat hem dan wat uitlekken.

Smeer de dikke Kefir op je gezicht en hals. Laat 15 tot 30 minuten zitten en was dan af met lauw water.

Elke week zo'n masker zorgt voor een schone en frisse huid en puistjes en andere onzuiverheden verdwijnen.

Ook voor de huid

Voeg 2 tot 3 liter melkKefir toe aan (niet teveel) badwater. Neem een bad van ± 15 minuten en je huid wordt zacht en soepel.

Voor mensen met een erg droge huid of een huid die gevoelig is voor uitslag of eczeem werkt dit heel goed. Neem 1 tot 2 keer per week zo'n bad. Ook het toevoegen van hymalaya of Keltisch zout werkt erg goed tegen huiduitslag.

Ik heb geen bad, maar zal t masker eens uitproberen.

 
Vandaag kefirmasker gedaan. Verschillende plekken op mijn gezicht zuigen de kefir op. Als eerste mijn voorhoofden daarna wangen en kin. Na een paar minuten zit er al geen zichtbare kefir meer op mijn voorhoofd. Het prikt en jeukt.

Bij gebrek aan een bad de kefir op de rest van mijn lichaam gesmeerd. Ook daar zijn verschillende plekken waar de kefir naar binnen wordt gezogen. Nu eerst maar eens douchen, ik ruik een beetje zurig :wink:

 
Ik gebruik sinds 2 maanden deo van SPEICK, is een Duits merk:

http://www.speick.de/produkte/natural/deo-pflege/deo-stick/

Is als 'sehr gut' getest in Duitsland. Hij ruikt echt heerlijk, naar dennen.

Wel blijk ik last houden van gele vlekken onder de oksels, in witte t-shirts. Schijnbaar komt dat veel voor, en ik weet nog steeds niet waar dat aan ligt. Zeer moeilijk eruit te krijgen.

Om me te wassen gebruik ik een blok Aleppo Olijfoliezeep. Kost rond de 5 a 6 euro en doe ik bijna 2 maanden mee.

 
Hahahaha, inderdaad Mike! Vermenigvuldigd zich net zo snel als Kefir, wie wil er een stukje? Gratis af te halen :wink:

 
Er is wel iets gebeurd door mijn kefirmasker. Mijn gezicht gloeit nu lekker na, net als in t begin van de vitamine c douche.

 
Tip voor Tuna: Als je gele vlekken in witte kleding door transpiratie hebt kun je er antikal op doen, minuutje laten weken en het is weer spierwit.

Jacky

 
Jacky, bedankt voor tip, ik ga het proberen.

Mooiste zou zijn om de oorzak te achterhalen. Ligt het aan voeding, of deo, of de kleding...ik ben er helaas nog niet achter.

 
Hi Tuna,

Zelf heb ik hier geen last van maar een kennis. Zij moest voor haar werk altijd (dure) witte overhemdblouses dragen en gooide ze steeds weg vanwege de gele vlekken onder de oksels en heel toevallig ontdekte ik dat antikal helpt toen we samen poetsten. Als ik logisch nadenk: ze heeft een perfect gebit maar wel heel veel last van tandsteen. Misschien zit er dan veel kalk in de transpiratie.....of zeg ik nu iets geks?

Ik probeer er logica in te zien.

 
Ik ben nu een klein maandje bezig om mijn voeding te veranderen.

Waar ik voorheen kunstboters gebruikte maak ik nu gebruik van biologische roomboter, ik drink voor mijn doen nu veel rauwe melk van grasgevoerde koeien, voorheen dronk ik hooguit 3 cm melk per dag en nu drink ik 3 grote mokken.

Ik eet bijna alles biologisch en ga 1 dezer dagen de sole en appelazijn gebruiken.

Tot zover de binnenkant.

Nu wil ik voor de buitenkant ook de spullen zo langzamerhand gaan vervangen voor natuurlijke producten, maar weet niet goed welk merk en wat goed is voor mijn huid.

Ik wil als eerste de douchegel gaan vervangen en de bodylotion.

Ik heb een nogal droge huid.

Heeft een van jullie tips wat ik het best kan gaan gebruiken?

 
hey Gaia,

sinds 3x was ik nu mijn haar met Aleppo zeep en wrijf na met appelazijn en spoel het ook weer uit. Het wordt lekker zacht erna.

Gisteren heb ik voor het eerst (om te proberen) een beetje reuzel op mijn gezicht gesmeerd. Het trekt snel in en mijn gezicht is heel de dag heel zacht geweest.

Dit naar aanleiding van een Engels artikel hier op het forum over Tallow.

De bedoeling is dus dat ik het met rundvet(niervet)ga doen, gemengd met olijfolie 9 op 1 meng met evt. lavendel of zo en dan op mijn gezicht smeer.

 
Hey Marijan, ben benieuwd hoe het bevalt.

De shampoo en cremespoeling moeten ook vervangen worden.

Ik heb ook gelezen op het forum dat kokosolie ook goed is voor de huid?

Ik heb me nu een aantal keren ingesmeerd met olijfolie, maar dat is niet zo'n succes.

Hoe zit het met de merken Weleda en van Traay en wat is dan goed voor een droge huid?

Of heeft iemand andere tips, alle info is welkom bij deze leek.

 
Ik smeer gewoon kokosolie gemengd met een paar druppeltjes etherische olie op mijn lichaam en dat bevalt goed.

 
Thnx voor de tip Wommes, ik ga morgen even voor kokosolie halen in de natuurwinkel.

Zoals ik begrepen heb op het forum, is dat ik de niet ontgeurde moet hebben, dus ongeraffineerde kokosolie.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.335
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan