Natuurlijke lichamelijke verzorging

Deo: baking soda, kokosolie en maizena 1 :1: 1
En een paar druppels lavendelolie.

Vaatwasmiddel: maak ik niet meer zelf vond dat zoveel gedoe. Hier staat een goed recept;
https://www.google.com/amp/s/aromalifestyle.nl/diy-vaatwaspoeder/amp/

Wasmiddel maakte ik zo (maar kreeg klachten dat de was niet lekker rook het werd wel schoon) :
Rasp 15 gram marseilleaeep op een liter water Verwarmen zodat de zeep oplost. Goed doorvoeren, nacht laten staan nog een keer goed doorvoeren.
Voor witte was evt soda toevoegen dat bleekt iets. En evt etherische olie toevoegen (daar ruik je helaas niets meer van in je was) je kunt gewoon in het bakje voor de wasverzachter doen dan ruik je het nog wel een beetje.
 
dan kan je een scheut azijn in je wasverzachterbakje doen met een aantal druppels etherische olie zoals ik vaak gebruik Purification (citronella, lemongrass, rosemary, tea tree,lavandin, myrtle)
en was in de droger (zoals handdoeken, sokken en ondergoed ) doe ik ook wat van die druppels.
 
Hoeveel druppels doe je in het wasverzacherbakje en ruikt je was dan echt lekker?

Ik heb het nog niet tegelijk.mwt azijn geprobeerd. Ik gebruik azijn soms als wasverzachter, als het droog is ruik je er niets meer van en het is goed voor de machine.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.770
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan