Mijn ervaring met de hoge darmspoeling

Quote:
Dit is geen pleidooi voor de angst, maar echt een keuze hebben we niet.


En DAT is jouw denkfout! We hebben ALTIJD een keus. Ook door niet te kiezen, kies je! Jij KIEST er dus voor om je te laten verlammen door angst. Bedenk dat je ALTIJD verantwoordelijkheid draagt voor je keuzes en de gevolgen daarvan!

Quote:
Angst mindert wel naarmate het bewustzijn groter wordt is mijn ervaring


Juist ja, bewustzijn = vrijheid en vrijheid = keus.

Mike

 
Het is belangrijk om gevoelens van angst te (h)erkennen. Door ze bewust te ervaren kun je ze gebruiken als trigger voor nieuwe creaties. Kijk verder dan de angst en maak contact met het onderliggende verlangen. Leef zoveel mogelijk met dit verlangen in je bewustzijn en het zal zich manifesteren.

 
Mijn ervaring is dat ik feitelijk helemaal geen keuze heb, nergens in. Ik ben me bewust van gedachten, emoties, objecten, etc., maar ze zijn niet te sturen. Ze komen en ze gaan weer. Denken dat ik kan kiezen is een illusie. IK kies niet, het leven kiest voor mij. Ik bent er slechts getuige van dat er een keuze wordt gemaakt. Mischien geen perfect voorbeeld, maar als ik jou een geladen pistool geef en ik geef je de keuze mij neer te schieten of niet, heb je dan werkelijk een keuze?

Of iets anders, kan een kind dat fysiek gemolesteerd wordt door de vader de keuze maken zich niet angstig te voelen? Natuurlijk niet.

100% bewust zijn van het heilzame van WAPF is leuk voor degenen die zover zijn, maar als je (nog) niet zover bent, is er soms twijfel door angst. Door meer inzicht en vertrouwen kan de angst wegebben, maar het is echt bullshit dat je dat d.m.v. een keuze kan bewerkstelligen.

Ik weet dat 99% van de wereldbevoliking werkelijk gelooft dat ze elk moment keuzes kunnen maken, maar wie heeeeel nauwkeurig gaat kijken hoe die 'keuzes' tot stand komen, die zal ontdekken dat hij/zij enkel getuige is van een keuze. Waar het om gaat is de visie op de eigen identiteit. De meeste mensen denken dat ze hun lichaam zijn, maar de eerste die dat 100% waterdicht kan bewijzen krijgt van mij 1000 euro.

Anyway, dit heeft weinig meer te maken met darmspoelingen. ;-)

 
Quote:
Mijn ervaring is dat ik feitelijk helemaal geen keuze heb, nergens in



Meen je dat nu echt? Je hebt HELEMAAL NERGENS een keuze in?

Dat je zegt dat je je gevoelens zoals angst e.d. niet dooor een keuze wel of niet kan voelen oke, maar om nu te zeggen dat je een 100% keuzeloze robot bent vind ik wel weer het andere uiterste.

Quote:
Mischien geen perfect voorbeeld, maar als ik jou een geladen pistool geef en ik geef je de keuze mij neer te schieten of niet, heb je dan werkelijk een keuze?



Geen goed voorbeeld inderdaad want hier heb je heel duidelijk een keuze.

 
maar als je uit angst geen keuze kan maken, dan gebeurd er niks.

Ik denk dat je altijd kiest, als je niets kiest kies je voor angst.

Ook een kind kan een keuze maken, de vraag is alleen is het kind "sterk" genoeg om een keuze te maken, zegt nog niets over wat de gevolgen kunnen zijn.

als de angst het grootst is dan is de kans heel groot dat het kind niet kiest en daarmee kiest voor angst.

Ik denk ook dat gedachten te sturen zijn, ik geloof ook dat wanneer jij lang genoeg denkt dat je ziek gaat worden of iets niet lukt, dat dit daadwerkelijk zo gebeurd.

Vb. ik was zwanger en had zo'n angst voor de bevalling, dat ik erg graag wilde dat mijn baby in stuit ging liggen, dit heb ik elke dag gewenst.

Week 29 ging mijn dochter in stuit liggen.

Ik denk dat je altijd een keuze hebt.....

 
Wij creeren al onze ervaringen zelf. Echt elke ervaring! Het leven is en en al beweging en als alles hetzelfde blijft dan betekent dit alleen maar dat je steeds hetzelfde creeert. Als je het gevoel hebt geen keuze te hebben en je je hierbij niet prettig voelt, focus dan op je verlangen om wel keuze te ervaren.

Als je het echter wel gemakkelijk vind om geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen voor keuzes, dan blijf je lekker creeeren dat je geen keuze hebt. Wat je kiest maakt op zich niet uit, maar een ding is zeker. JIJ KIEST!

 
@Pike

De feiten zijn de feiten, hoe schokkend ook. Daar kan je je over verbazen/verwonderen, maar feiten blijven feiten. Ik bedenk het niet zelf. Als je je erin wil verdiepen, dan kan je eens zoeken op advaita vedanta. Mijn ogen gingen (deels) open toen ik in contact kwam met Jan Koehoorn. Op zijn site had hij voorheen altijd erg verhelderende teksten staan, maar zijn site is nu vernieuwd en ik zie ze nergens meer. Maar goed, er is genoeg te vinden over radicaal zelfonderzoek (je bezighouden met één vraag "Wie ben ik?"). Voor mij ging er een wereld open.

 
Ken je het onderzoek van Benjamin Libet?

https://en.wikipedia.org/wiki/Benjamin_Libet

Ik kan mij zo herinneren dat hij aan de hand van zijn onderzoek tot dezelfde conclusie kwam als jij

 
@Mike

De mededeling dat zelfbeschikking een illusie is maakt nogal wat los (en terecht!). Voel jij er iets voor de betreffende posts in een nieuw topic te zetten? Dan vervuilen we dit topic over darmspoelingen niet.

 
Hallo Moondust, het maakt niet altijd zoveel uit op deze site waar je welke discussie voert dacht ik. Je hebt een prikkelende tekst geschreven. Wat in mij opkomt als ik je tekst lees, is het verschil tussen onbewuste en bewuste keuzes: het belang dat we contact krijgen met en bewust worden van wie we voor onszelf echt zijn in ons on(der)bewuste. Ik ben het met je eens dat we niet ons lichaam zijn, maar tegelijk vertelt het ons heel veel en is het toch ook vaak een goede weerslag nog van ons on(der)bewuste. Een veel betere weerslag dan van ons bewuste deel.

 
Maar moondust, keuzes maak je toch dagelijks? Ik doel nu op de kleine keuzes van bijv keuze tussen melk en kaas. Ben je je bewust van het vermogen keuzes te maken, dan kun je die wellicht ook in een groter beeld zien, zoals de keuze iets anders te gaan doen in je leven. Daar is durf voor nodig en kracht, dat weet ik, maar ik denk altijd: waar een wil is is een weg.

 
@Pike

Dus als ik jou een geladen pistool geef, dan ervaar jij het als realistische mogelijkheid om mij neer te schieten? Of kan je eigenlijk maar één ding doen: mij niet neerschieten?

 
Dat ligt eraan in welke situatie wij ons dan bevinden. Als jij bv net een school met kinderen wil opblazen kan ik mij voorstellen dat ik de keuze maak om je wel neer te schieten.

Ik heb hier toch in ieder geval wel een keuze?

 
@Pike

Nee, ik blaas geen school met kinderen op en jij vindt mij harstikke sympathiek. Het lijkt me evident dat je feitelijk geen keuze hebt, omdat het niet in je zit mij neer te schieten (hoop ik). Maar je hebt gelijk dat het voorbeeld slecht is, omdat ik de keuze neerleg bij de persoon c.q. het ego, terwijl dat feitelijk niet zo is.

 
@moondust. Jij zit nog in het oude denken van het Vissentijdperk vast. Inmiddels kunnen diegenen, die daarvoor kiezen 8O, hun bewustzijn dusdanig ontwikkelen, dat zij zich kunnen afstemmen op de totale bevrijding van het Watermantijdperk.

Wij zijn nu in staat over onze volledige keuzevrijheid te beschikken in verbinding met en vanuit verantwoordelijkheid voor de aardse dimensie waarin wij leven.

Stap uit de spirituele, heilige versie van de dramadriehoek die zo typerend is voor de achter ons liggende periode van 26000 jaar en KIES ervoor te genieten van de aan ons nieuw geopenbaarde didmensie.

WAPF helpt je vast om de illusie te doorzien van geen keuze te hebben en je te beseffen dat we in een prachtige overgangstijd leven waarin we kunnen kiezen voor het nieuwe.

 
Lieve forumgenoten,

Jullie willen wel erg graag dat de vrije wil bestaat, maar hebben jullie ook weleens echt diepgaand onderzocht hoe het zit? Of papegaaien jullie gewoon wat jullie geleerd is? Om te zien hoe het werkelijk zit is radicaal zelfonderzoek nodig. En dat is geen kattepis. Het gaat niet om geloof, het gaat om 100% absolute zekerheid over je eigen identiteit. Als ik aan 100 mensen vraag wie of wat ze zijn, krijg ik 100 verschillende antwoorden. Bijna niemand heeft ooit stilgestaan bij de vraag wie hij/zij nu precies is.

Dus.....wie zonder zonden werpe de eerste steen!

 
Moondust,

Oke ik laat het hierbij wat betreft de discussie over wel of geen keuzes kunnen maken.

We vallen je niet aan hoor, ik iig niet.

Ik zal die site van Jan Koehoorn eens gaan bestuderen en edvaita vedanta.

 
Jazeker lieve Moondust. Jarenlange, nooit en nimmer aflatend onderzoek, dat alsmaar doorgaat, heeft er toe geleid dat ik mij terdege besef dat ik als mens, verbonden met deze aarde, in de bevoorrechte positie ben niet alleen te kunnen creeren waar ik naar verlang maar daar ook nog extra van kan genieten door de zuntuigelijke ervaringen van mijn lichaam.

Ook ik heb een tijd lang geleefd vanuit de ilusie dat vrije wil niet bestaat, ingegeven door oude heilige geschriften, maar ik weet en voel nu beter. Ik kan het in die zin met jou eens zijn dat wij allen onlosmakelijk verbonden zijn met het collectief en dat wij worden beinvloed vanuit de collectieve morfogene velden en dat veel van wat wij bewust menen te kiezen ingegeven is door het collectieve veld waarop wij resoneren. Toch weet en voel ik nu ook, dat ieder mens het vermogen heeft vanuit zijn eigen bewustzijn, spirituele verbinding met zijn eigen bron en innerlijke wijsheid invloed te hebben op het collectief en daarmee bewust de keuzes kunnen beinvloeden.

Het is een kwestie van oefenen in het maken van onderscheid op wat werkelijk van binnen vrij voelt. Als je daarvoor kiest, doe je dit nietaleen voor jezelf, maar ook voor het collectief. Dat is dan wel weer zo natuurlijk. Daarmee beinvloed ik de keuzes die mensen maken vanuit onbewustzijn, zonder dat ze zich bewust zijn van hun keuzes dus. Ik weet en voel dat ik, op die terreinen in mijn levev, waar ik met mijn bewuste aandacht leef, me heb onttrokken aan het "geen keus hebben".

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.471
Berichten
501.372
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan