Mijn ervaring met de hoge darmspoeling

Quote:
We hebben dit altijd al geweten. We praten over Moeder Aarde of Moeder Natuur en het woord 'materie' komt van 'mater' (moeder). In de religie zien we dit terug als Maria, de oermoeder. Denk ook aan het Franse woord voor de zee, mer. We komen allemaal voort uit een moeder, zij is de gever van leven, de materialisering van de Bron.



Mooi gezegd Mike!

 
Quote:
geholpen door de afremmende materie


Wat is afremmende materie eigenlijk

 
Materie is een verlaagde trilling, dus het vertraagt automatisch, hier kun je wel iets wensen maar dan moet je het ook nog uitvoeren en doen en toelaten, dus ook met tijd.

Door de afremmende materie leer je karakter leer je jezelf kennen, die bij geen afremmende materie alle kanten opgesmeten kan worden.

Zo leer je wel karakter te ontwikkelen, leer je jezelf kennen, een leer je nederigheid.

Hoe grotere krachten je gaat ontwikkelen hoe meer je dat moet beheersen, nederigheid.

Of pure liefde.

Weten dat alles er is en je alles kan, maar je toch in bedwang houdt voor het geheel, of uit pure liefde voor al wat er is het al volgt.

 
O ok, ik begrijp het nu wel, maar ik denk niet in zulke termen, dus vandaar ik even niet begreep wat je bedoelde

 
Even terug komen op de darmspoelingen...

@ Moondust
Quote:
Ik heb plaatjes en filmpjes gezien van darmen waar je echt eng van wordt zo slecht als die eruit zien. Helemaal bruin/zwart aangekoekt. Zeer ongezonde aanblik, zeker als je het vergelijkt met gezonde darmen.

Maar goed, om de stand van zaken van je darmen te achterhalen is denk ik zo'n darmfilmpje nodig. het zou wel een eye opener zijn. Een hoge darmspoeling is leuk en ongetwijfeld verlichtend, maar je kan nooit zien wat gewonen ontlasting is en wat rommel is toch?

Quote:
Mijn moeder heeft heel wat darmonderzoeken gehad, met cameraatjes naar binnen. Zij heeft nooit aan een darmspoeling gedaan. Ze kreeg wel van te voren klean-prep. Volgens haar en de arts zagen haar darmen er schoon uit. (en ze eet alles wat los en vast zit). Op de divertikels en ontstekingen etc na dan :D

Ik heb drie keer een hoge darmspoeling gedaan, maar geen effect gehad. De dagen dat ik van te voren aan het bitterzout zat, liep ik de hele dag (groen) leeg. Nog een week aan de colonclean gezeten, wat een ramp, het leek of ik van mijn keel tot beneden aan toe dicht gekleid zat. Die spoeling ging ook heel moeizaam alsof alles dicht zat geplakt. Dat gebruik ik nooit meer. (heb je wel eens een lepel gezet in een glas met colonclean??? Zo komt het er van onder ook uit).

Na de spoeling opgebouwd met L glutamine en Hylac (probiotica). Ik ben dat nu aan het afbouwen en jawel ik wordt alweer "keutelig". Gelukkig ga ik nog wel elke dag, maar toch. Ik heb niet het idee dat die darmspoeling iets veranderd heeft. Ik voel me ook niet schoner, helderder, mijn huid is niet anders. Zelfs die opgezette dikke buik zit er nog. Best jammer.



 
Wow, dat zijn pas reacties! Helaas gaat iedereen volledig voorbij aan het punt dat ik wilde maken, namelijk absolute zekerheid over onze eigen identiteit. Ja, ik heb zekerheid over mijn eigen identiteit. Ik ben bewustzijn. Er is geen andere mogelijkheid. Gedachten, emoties, mensen, auto's, geuren, computers.......de eigen persoon(lijkheid) dioe wordt ervaren.......het zijn allemaal objecten. Wie claimt een van de waargenomen objecten te zijn houdt zichzelf voor de gek. Je kan geen van die objecten zijn. Ze verschijnen en verdwijnen in het bewustzijn dat je bent. En bewustzijn kan onmogelijk iets doen, bewustzijn kan maar één ding: zich bewust zijn. Zo klaar als een klontje. Ondanks die zekerheid over de eigen identiteit is er nog steeds lijden in mijn leven en blijf ik geloven in het zijn van de persoon. Overtuigingen gaan blijkbaar diep. Ik lig daar minder wakker van dan velen hier, die mij doen geloven dat ik volledig ontspoord ben. Well, I've got news for you. Ik ben net zo ontpsoord als eenieder van jullie. Ontsporing bestaat alleen tussen de oren, net als goed en kwaad.

Tot zover de onweerlegbare theorie.

Echter, zolang die onweerlegbare theorie niet volledig gevoeld en geleefd kan worden, is DOEN wel de weg. Ik herken in mezelf de neiging om het bovenstaande als excuus te gebruiken. En dan hoe je jezelf dubbel voor de gek. Wat niet gevoeld wordt, kan ook niet geleefd worden. En ook al kan ik (als bewustzijn) feitelijk niks DOEN, toch is DOEN de weg zolang ik meen een persoon te zijn. Het doet echter niets af aan het bovenstaande, want dat is onweerlegbaar.

Alhoewel ik alle reacties waardeer voel ik me niet geroepen om alles te beantwoorden. De persoon is geraakt, het punt is gemaakt. Ik ben weer een stukje wijzer en hopelijk jullie ook.

 
Moondust je bent mechanisch bezig, besef je bent geen robot!

Een mens die met een eigen levens bewustzijn is begiftigd, houdt meestal de eindeloze scheppingsruimte en het ongekend vele dat zich daarin bevindt voor stom, dood en zonder intelligentie. Dat dat voor de meeste mensen zo lijkt te zijn, kan een wijze reden hebben die Ligt in het feit dat zijn levens bewustzijn de volle Godgelijke levens zelfstandigheid moet kunnen verwerven. Daartoe kan de mens, of is de mens, volledig afgezonderd van het algemene levens bewustzijn met zijn eindeloze en hoogste intelligentie, opdat het levens bewustzijn van de mens zich in zichzelf zal vinden en zich daardoor langs als het ware van buitenaf geopenbaarde weg ook zelf zal ontwikkelen en bevestigen voor het eeuwige.

Zolang een mens echter met zichzelf bezig is om zijn levens zelfstandigheid te verwerven, heeft hij er nauwelijks een vermoeden van dat hij door louter leven en de hoogste levens intelligentie omgeven is, en ook wat zijn lichaam betreft daarmee doordrongen is, anders zou hij in feite helemaal niet bestaan. Wanneer de mens echter klaar is met zichzelf, en zijn meeste diepe zelf of innerlijk geest hem helemaal doordrongen heeft, dan treedt de hele mens ook in een vrije verbinding met het hoogste leven en de lichtende intelligentie daarvan in de algemene oneindigheid van het Al of God, zonder daarbij zijn individualiteit en persoonlijkheid te verliezen. Dan ontwaart hij om zich heen ook geen dode en stomme ruimte meer en geen dode stenen, maar wordt alles voor hem leven en licht, van zichzelf bewuste intelligentie.

Dat dit zo is, wordt ook bewezen door de alwetendheid. Hoe zou het Al eindeloos veel en alles weten en regelen, wanneer de ruimte tussen het Al, en bijvoorbeeld de zon of een nog ander nog veel verder verwijderd object zonder leven en intelligentie zou zijn, het Al doordringt alles.

Dus Moondust, je gebruikt je bewustzijn verkeerd, je ziet het bewustzijn als doel op zich, terwijl het bewustzijn je wakker moet maken.

Heb je nooit liefde gevoeld of ingevingen gekregen?

In het hoofd zit het koud berekenend verstand, maar in het hart rust de liefde, liefde die alles levend maakt, liefde die met de liefde van het Al kan samensmelten.

Analyseren kan je helpen om dingen te herinneren en te vergelijken maar: Intuïtie en innerlijke wijsheid & liefde staan op een hoger plan dan het rationele denken.

We staan op de drempel van een nieuw tijdperk, waarin het (louter) materialistische en rationeel denken plaats maakt voor een leven vanuit het innerlijke. Dit “denken vanuit het hart” is gebaseerd op hogere, spirituele principes, waarvan de liefde de allerbelangrijkste is. Intuïtie en innerlijke wijsheid & liefde staan op een hoger plan dan het rationele denken.

Zoals de innerlijke hoedanigheid van de mens is, wanneer hij deze wereld verlaat, zo ook zal aan gene zijde de hoedanigheid der wereld zijn, die hij uit zichzelf zal vormen en waarin hij dan goed of slecht zal leven.

Daarin bestaat de hoogste wijsheid, dat u wijs wordt door de levende liefde. Alle weten is zonder de liefde niets waard. Daarom: bekommert u niet zozeer om het vele weten, maar wel dat u veel liefhebt, dan zal de liefde u geven, wat geen weten u ooit kan geven.

Het zielenleven van de mens na het afleggen van het lichaam is een trapsgewijze voortgang, daar de voleinding der ziel onmogelijk het werk van één ogenblik kan zijn, en wel om die reden, dat de ziel als nog een begrensd wezen het oneindige en eeuwige van de geest van het Al of Gods en diens werken slechts langzamerhand in zich kan opnemen en begrijpen.

De mens hoeft in zijn tijdelijke leven niet in alle diepten van Mijn wijsheid door te dringen; Ik heb hem daartoe immers een eeuwig leven in het vooruitzicht gesteld. Heb vertrouwen.

Men wordt niet alleen wijs door wat men hoort en dadelijk begrijpt, maar het meest door wat men wel hoort, maar niet begrijpt. Het onsteekt het vuur.

 
Moondust,

Bedankt voor je openhartigheid als je schrijft:

Quote:
Ik herken in mezelf de neiging om het bovenstaande als excuus te gebruiken. En dan hoe je jezelf dubbel voor de gek. Wat niet gevoeld wordt, kan ook niet geleefd worden.


Mike

 
Grappig om te zien dat zon "shitty" onderwerp (toch het meest aardse van het aards) aanleiding geeft tot zon discussie :)
Hilarisch eigenlijk
Herr Sens
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.078
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan