Mijn ervaring met de hoge darmspoeling

@Sylvia:

Quote:
Ook ik kwam destijds aan van het koolhydraatarme dieet. Achteraf denk ik dat het eerder van de eiwitten was en niet het vet.


Denk je dat je dikker werd van de eiwitten omdat je voor zuiveleiwitten allergisch bent en omdat je het niet kan verteren?

 
Als je te weinig koolhydraten eet gaat het lichaam eiwitten omzetten in glucose, waarbij overtollige suikers worden opgeslagen als vetten.

Mike

 
wat is het lichaam toch slim :)

Maar ik vind het wel vreemd.. als je laag in KH gaat, zou je lichaam toch overgaan op vetverbranding... Of moet je dan ook laag in eiwitten, zodat je lichaam gedwongen word om over te gaan in vetverbranding?

Of.. doet je lichaam na een tijdje hetzelfde met vetten? (omzetten in glucose)of zeg ik nu iets heel doms :(

 
Als het zo simpel was, zou het probleem snel opgelost zijn voor iedereen: gewoon lekker veel vetten eten en zo weinig mogelijk koolhydraten en klaar. Je kunt echter niet een lichaam dat zijn hele leven al op suikerverbranding draait (waardoor we vroegtijdig verouderen en overlijden) dwingen zomaar ineens over te schakelen op ververbranding. Je lichaam kan inderdaad zijn eigen glucose aanmaken, er bestaan geen essentiele koolhydraten of suikers, maar zolang de lever nog te zwak is om vetten goed te kunnen verbranden zal het lichaam blijven kiezen voor suikerverbranding. De lever moet dus topprioriteit krijgen als je naar een vetverbranding toe wilt werken. In de tussentijd moet je je lichaam niet belasten door te weinig kh te eten.

Mike

 
Mike, dank je wel voor je zoveelste keer dezelfde boodschap net weer ff iets anders brengen.

Voor mij erg belangrijk.

De topprioriteit bij de leverreiniging voor broodnodige vetvertering: dat kan ik inmiddels uit eigen ervaring onderschrijven.

Nog 1 ding: glyconutrienten (zijn toch koolhydraten?) zijn die volgens jou ook niet essentieel?

 
Ligt eraan hoe je 'essentieel' definieert. Wetenschappelijk gezien wordt met 'essentieel' bedoeld dat het lichaam bepaalde voedingsstoffen niet zelf kan aanmaken en dus uit voeding moet verkrijgen. In dat opzichten zijn glyconutrienten dus niet essentieel. Daarmee is dus niet gezegd dat suikers niet bijzonder heilzaam zouden kunnen zijn voor je lichaam. Met name de polysacchariden (daar gaan we weer!) zijn uitermate heilzaam voor het menselijk lichaam en het is ook een goed idee om geconcentreerde bronnen hiervan als medicinale paddestoelen, aloe vera en zeewier wel degelijk te eten (of drinken als thee).

Mike

 
Ik lees op de website van een detox bedrijfje in Groningen het volgende:
Quote:
door ons eetpatroon, vaak te grote porties en teveel vlees en vetrijk voedsel er wel tussen de 3 en 17 kilogram aan aangekoekt restmateriaal aan de darmwand vast kan zitten?!


men komt hoogstwaarschijnlijk niet zomaar aan deze uitspraak welke nogal lijnrecht ingaat tegen WAPF. kan iemand dit toelichten? Welke denkfout maakt men?

 
Als je op internet zoekt vind je veel van deze informatie waar niks van klopt. Denk je dat ze in een detox-kliniek onderzocht hebben wat er precies aankoekt aan de darmwand? Ik denk het niet! Ik denk wel dat het klopt dat mensen te grote porties eten: als ik om me heen kijk eet bijna iedereen alsof zijn/haar bord elk moment gekaapt kan worden. Je lichaam krijgt dan geen seintje dat je vol zit, en zo schuif je met gemak 2 borden weg. Dat zal inderdaad belastend zijn voor de darmen. Verder eet men vast ook wel teveel vet, maar het verkeerde vet! Dus een deel van de info klopt. Maar vlees koekt niet aan in de darmen, dat is een fabeltje van de vegetarische club. Zij zeggen dat vlees gaat rotten in de darmen. Niks van waar! Vroeger hadden de mensen echt geen darmproblemen, of noodzaak tot spoelingen! Maar als je bewijzen zoekt tegen WAPF kun je ze legio vinden, geen probleem.

 
Volg je gevoel en laat je niet in de war brengen, bij twijfel gewoon nog meer topics lezen, alle ervaringen van mensen hier en links op deze site hebben mij overtuigd. Slechte spijsvertering zorgt voor rotting, daar hebben we helaas maar al te vaak last van. Volgens mij schreef je zelf dat die van jou erg opgekapt was toch? Waarom laat je je niet door je eigen ervaring overtuigen?

 
Ik was zelf ook overtuigd vegetariër, dus snap je gevoel. Maar inderdaad, wat Tanja zegt: ervaar het zelf, lijkt me de beste raadgever :-D

 
Ik ben nog niet dusdanig opgeknapt dat ik dat aan WAPF kan toedichten. Alleen mijn ontlasting is erg verbeterd. Maar mijn galblaas is sinds WAPF zeer aan het opspelen. Ik maak me daar wel een beetje zorgen over. Geen pijn, maar ik voel de druk heel duidelijk, alsof deze is opgezet.

Weet je, ik vind het niet zo heel erg om af en toe gegrepen/verleid te worden door 'het oude'. Het leven is geen rechte maar zeer grillige lijn. Vertrouwen moet altijd groeien. En als het even lastig is, voelt terugvallen op het oude verleidelijk. Maar ik weet ook dat dat niets oplost. Het is net als die financiële crisis. Zodra de angst erin schiet wil iedereen terug naar het oude. Maar er is geen weg meer terug, alleen de massa heeft het nog niet door.

 
Dat kan kloppen. Gezond vet drukt de galblaas aan, waardoor deze geleegd wordt. Dat is tenminste wat ik van Mike heb gelezen. Ik zie het aan mijn moeder: die eet weinig vet, en als ze dan eens zalm eet heeft ze ontzettend last. Dat is juist goed, alleen ziet zij het als negatief... Als je je sterk genoeg voelt kun je uiteindelijk de lever en galblaasreiniging doen. Als je voorlopig dat hele "circus" nog niet ziet zitten, kun je kiezen voor de milde lever en galblaasreiniging om te starten, die is echt gemakkelijk in voorbereiding. Ik had met dit voedingspatroon eigenlijk direct vertrouwen, maar dat is per persoon verschillend :)

 
Over aankoeken in de darmen: het enige positieve aan de hoge darmspoeling was dat mijn buik tijdelijk geslonken was overigens. Geen idee waarom het dan eerder vastzat, maar ik was toen trouwens nog vegetarier: dus het kan niet aan het vlees gelegen hebben dat er obstructie in mijn darmen was.

 
Quote:
Weet je, ik vind het niet zo heel erg om af en toe gegrepen/verleid te worden door 'het oude'. Het leven is geen rechte maar zeer grillige lijn. Vertrouwen moet altijd groeien. En als het even lastig is, voelt terugvallen op het oude verleidelijk. Maar ik weet ook dat dat niets oplost. Het is net als die financiële crisis. Zodra de angst erin schiet wil iedereen terug naar het oude.


Jij hebt de hemel in zicht en neigt desondanks nog naar de hel? Mij niet gezien, ik doe niet mee! Om de angst er pas echt goed in te jagen, zodat je gillend naar de hemel holt dit filmpje:



:mrgreen:

Mike

 
Ik heb plaatjes en filmpjes gezien van darmen waar je echt eng van wordt zo slecht als die eruit zien. Helemaal bruin/zwart aangekoekt. Zeer ongezonde aanblik, zeker als je het vergelijkt met gezonde darmen.

Maar goed, om de stand van zaken van je darmen te achterhalen is denk ik zo'n darmfilmpje nodig. het zou wel een eye opener zijn. Een hoge darmespoeling is leuk en ongetwijfeld verlichtend, maar je kan nooit zien wat gewonen ontlasting is en wat rommel is toch?

@Henk

Jij zegt dat bij jouw darmspoelingen het afgevoerde water telkens lichter werd. Hoe werkt dat precies? Hoe kan je ontlqasting onderscheiden van aangekoekte rommel?

 
@Mike

Ik kan niet zo ergens blindelings achteraanlopen en wil in toenemende mate voelen dat iets ook daadwerkelijk klopt voor mij. Lijkt me gezond. ;-)

 
Angst is niet gezond en je schrijft letterlijk:

Quote:
Zodra de angst erin schiet wil iedereen terug naar het oude.


Nog een mooie uitspraak:

Het geheim van verandering is om al je energie te richten niet op het bestrijden van het oude, maar op het verwelkomen van het nieuwe. (Socrates)

Mike

 
Ik ontken niet dat angst niet gezond is, maar als angst er is dan is angst er. Met je vingers knippen en de angst is weg werkt niet. Dit is geen pleidooi voor de angst, maar echt een keuze hebben we niet. Angst mindert wel naarmate het bewustzijn groter wordt is mijn ervaring, maar wegbannen is toch iets van de lange adem door het opbouwen van vertrouwen, althans bij mij.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.687
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan