Mijn ervaring met de hoge darmspoeling

Dag Poekie,

Producten die ik eet zijn o.a. : extra vierge kokosolie, extra vierge palmolie, olijfolie, lijnzaadolie,(zilvervlies) rijst, quinoa, boekweit, vlees, kip, af en toe vis (staat me momenteel op de één of andere manier tegen) flinke porties verse groenten (op dit moment licht geblancheerd vanwege mijn darmklachten bij teveel rauw), met mate sojaproducten, noten, zaden en pitten, rijstemelk, aardappelen (met mate, omdat ik er niet zo gek op ben. Wel frietjes soms), appels, soms een kiwi en regelmatig een citroen voor de vitamine C. Ligt er een beetje aan hoe mijn maag er voor staat.

De producten waarop ik als zijnde intolerant ben getest via de bloedtest bij Medixynx (dr. Vink Westervoort), elimineer ik uit mijn voeding ( zo wie zo alle zuivel, eieren, alle kaassoorten, granen, maïs,sommige groenten en kruiden)

 
Oja, kokosvezels eet ik ook dagelijks in mijn shake, waarin ik onder meer ook rauwe cacao doe. En sunwarrior eiwit poeder. Ik neem dagelijks extra vitamine C. Nu in de winter 1 tabletje vitamine D3 per dag en regelmatig wat spirulina. Vroeger nam ik chlorella, hiervoor ben ik echter als zijnde intolerant op getest.

 
Sylvia,

Je moet niets natuurlijk, maar m.i. is het verstandig de volgende producten te schrappen:

Ongefermenteerde sojaproducten. Denk hierbij aan tofu, sojamelk en sojalecithine. Wel goed (met mate) zijn gefermenteerde sojaproducten als miso, tempeh, shoyu en tamari.

Rijstemelk. Dit is een bewerkte, chemisch geproduceerde 'melk' die d.m.v. extreme verhittingsprocessen en toxische oplosmiddelen tot stand is gekomen. Hetzelfde geldt voor amandelmelk, sojamelk of willekeurig welke andere 'melk' die niet van een zzogider afkomstig is. Zelf rijst- of amandelmelk maken kan natuurlijk wel.

Aardappelen. Dit zijn nachtschades die neurologische schade veroorzaken. Andere nachtschades zijn: tomaten, paprika's, aubergines, hete pepers, Gojibessen, tabak. 1 van de vele neurologisch schadelijke stoffen in ALLE nachtschades is...nicotone. Dit zit dus niet alleen in tabak! Friet wordt bovendien gebakken in toxische, kankerverwekkende, zwaar bewerkte plantaardige olie.

Eiwitpoeder. Van welke bron dan ook. Geisoleerde eiwitten innemen als poeder is een regelrechte RAMP voor de spijsvertering! Er is heel veel schildklierhormoon nodig om al dat eiwit te verteren, waardoor je deze uitput, en het belast de complete spijsvertering. Eet meer vetten dan eiwitten en eet uitsluitend eiwitten uit natuurlijke bron, geen isolaten in poedervorm. Rauwe dierlijke eiwitten zijn het beste.

Vit. D3. Neem NOOIT D3 in geisoleerde vorm in, dit gaat ten koste van je vit. A-voorraad die je hierdoor uitput. Voor 1 deel D3 zijn er 10 delen vit. A nodig. Vit. A en D zijn synergetisch en moeten samen uit natuurlijke bron (geen isolaten!) worden ingenomen in een verhouding van 10:1 in het voordeel van vit. A. Levertraan biedt deze verhouding van nature. Zie de lijst met adressen op het Alleen Lezen-forum voor gefermenteerde levertraan van Vitavie.

Je houdt je huidige gezondheidsklachten in stand door consumptie van bovengenoemde producten, onthoud dat goed!

Mike

 
Sylvia,

Zie je, net als wij denk je dat je bewust en gezond eet.

Maar ondertussen gaat er best wel veel ongezonde vulling naar binnen.

Wij zijn nu twee jaar bezig en met vallen en opstaan zijn we nu wel op het punt dat we kunnen zeggen: nu zijn we goed bezig.

En toch blijven we reinigen en ontgiften.

Vanaf vorige week zaterdag t/m woensdag hebben we het lever drankje 2citroenen/2eidooiers/1el olijfolie gedronken.

Ik kan je melden dat ik behoorlijk onrustige nachten heb gehad waarin ik het erg warm had.

Ook overdag was mijn thermostaat behoorlijk van slag. En dan niet zo warm/heet dat ik er van moet zweten maar een gloeiende warmte net of het van binnen zit. Ook een warme huid maar niet klam.

En vandaag heb ik zomaar af en toe een lichte druk in mijn hoofd, tegen hoofdpijn aan.

De ontlasting was gelukkig wel goed. Dus dat ben ik in ieder geval maar weer kwijt.

En zo blijf je bezig.

Over 3 weken is het weer nieuwe maan dan gaan we weer een Moritz lever/gal reiniging doen.

 
Trouwens, wij hebben nu 2x een lever/gal reiniging gedaan.

Met aansluitend een hoge darmspoeling.

We hebben zowel van de lever/gal reiniging als van de darmspoeling niet veel gemerkt.

Geen klachten maar ook geen spectaculaire verbetering.

Ik moet wel zeggen dat wij ons al geruime tijd best wel goed voelen.

We worden altijd fit wakker en als het een keertje erg laat word dan zijn we de volgende gewoon fit en energiek.

Ik denk ook, dat als je darmen aardig op regel zijn dat je dan zo'n darmspoeling ook beter aan kunt.

 
Hallo fatsnotbad, voor een gedeelte kan ik het met je eens zijn (soja) De sunwarrior is een hoogwaardig eiwit, zonder verhitting verkregen. (zie uitleg bij www.mastercare.nl) Ik eet overigens veel vet , vooral in de vorm van kokosolie. Een grote pot van amanprana gaat er bij mij binnen een maand doorheen.

Jee, ik wist het niet van de rijstemelk. Hoe maak ik mijn eigen rijst melk? Amandelen mag ik helaas op dit moment niet vanwege (wel eens waar lage) intolerantie score. Ik mag geen rauwe melk van zoogdieren. Ik ben intolerant voor alle melkeiwitten. Ik mag overigens ook geen eieren.

Dank voor het vitamine D verhaal. Dit zet me inderdaad aan het denken. Dat wist ik niet. Alhoewel ik veel vitamine A binnenkrijg omdat ik iedere dag minstens een eetlepel extra vierge rode palmolie neem.

Als ik al eens frietjes eet, zijn ze doorgaans gebakken in extra vierge kokos olie. Een hele enkele maal eet ik wel eens een portie frites van de fritesboer en dan weet ik dat dit eigenlijk heel erg slecht is, komt niet vaak voor overigens.

Tja en een rood pepertje eet ik wel eens, om wat smaak te krijgen..

Best moeilijk hoor. Soms zakt de moed me behoorlijk in de schoenen.

 
Hoi Poekie, ja zo stilletjes aan komt er meer bewustwording.

Ik voel me steeds alsof ik aan het ontgiften ben. Misselijk vaak hoofdpijn etc. Ik heb ook metalen in mijn lichaam, schijnt ook niet goed te zijn. Heb eens een stuk uit het boek van Hulda Clark gelezen, daar word ik niet vrolijk van!

Klinkt heftig dat drankje met die eieren. (zelf ben ik intolerant voor alle soorten eieren)

knap van je dat je over 3 weken weer de lever/gal reiniging doet. Ik kan het momenteel echt niet opbrengen..

 
Ik schreef in een ander topic aan jou:

Je wordt gemeten op voedsel intolerantie.

Daar komt dan uit dat je intolerant bent voor bijvoorbeeld eieren, rauwe melk etc.

Maar als je het eet merk je daar dan ook wat van?

Zo'n test zegt ook niet alles.

Want waar testen ze op: testen ze op rauwe melk of gepasteuriseerde melk.

Op biologische eieren of eieren van kippen uit een legbatterij.

Ik bedoel maar, je lichaam geeft toch aan wat je wel of niet kunt hebben.

Besef me wel dat als je lichaam/spijsvertering al aardig in de war is dat je dan zelf ook niet meer weet wat wel en niet kan.

Dat je gevoel in deze dan even zoek is.

Maar ik kan me niet voorstellen dat werkelijk gezonde voeding zo slecht voor je is.

Ik zou het beetje bij beetje gaan her-introduceren. En dan kijken wat het met me doet.

Je reageert op een reactie van Mike over eiwitpoeder. Het kan dan wel een hoogwaardig product zijn volgens Mastercare, daar twijfel ik niet aan. Maar daarom kan het nog wel slecht voor je zijn. Ik denk maar zo, als we i.p.v. een ei eiwitpoeder zouden moeten eten dan gaf de kip wel eiwitpoeder en geen ei, toch?

Ben het helemaal met Mike eens dat je gewoon moet eten wat de natuur je te bieden heeft en dat is een ei en geen poeder.

Ben trouwens niet zo van de supplementen. Denk dat als je hoogwaardige biologische voeding tot je neemt dat je dan alles binnen krijgt wat je lichaam nodig heeft.

Wij hebben ook een tijdje gedacht, in onze rawfoodperiode, dat bepaalde voedingsmiddelen niet samen konden.

Maar letten we daar niet meer op, en dat bevalt ons prima en we voelen ons er ook prima bij.

Wat betreft de soja: Rechtsboven in de pagina zit een zoekfunctie. Tik daar eens soja in dan kun je alle posts over soja op dit forum lezen.

Hier ook een link over soja die eerder door Mike is geplaatst:

http://www.jankraak-taichitao.nl/content/website.php?hoofdpagina_id=1066

 
Hallo Poekie, dank je wel voor je advies. Gezonde, hoogwaardige voeding zal zeker niet slecht zijn. Integendeel.

Ik ben getest op kippe ei en of dat een biologisch ei was, dat weet ik niet.

Ik denk vooral ook dat het essentieel is, om te genieten van hetgeen dat we aan voeding tot ons nemen.

Iets kan nog zo gezond zijn, als het met tegenzin gegeten wordt, lijkt me dat weer niet gezond.

Overigens eet ik zowel groente, vlees als rijst en dergelijke zoveel mogelijk biologisch.

 
Hoi Boschje, fijn dat je hier ook je ervaring schrijft.

Samen staan we sterk.

Ervaringen zijn goud waard.

De hoge darmspoelers zelf zijn niet zo scheutig met negatieve getuigenissen vertellen over hoge darmspoelingen.

Toen ik hoge darmgespoeld had en daarna kampte met verergerde problematiek was de hoge darmspoelster er snel bij om alle blaam bij mij te leggen; dat ik een slechte darmflora had.

Zal best, maar is dat niet een contraindicatie voor een hoge darmspoeling?!

Had ze niet beter eerst een darmfloraonderzoek kunnen doen voor de hoge darmspoeling?

Ging ze er eentje gelasten na de hoge darmspoeling!

Tis net als met de vaccinatie voor de mexicaanse griep: deze was er (zogenaamd vooral) voor de zwakkere doelgroepen.

Echter als deze groepen last kregen van de vaccinatie, dan zei men: ja maar die zijn al zwakker van zichzelf, dus niet de schuld van de vaccinatie!

Jammer dat je ervaring net zo weinig positief is als die van mij wat de hoge darmspoeling aangaat.

Ik had er net als jij ook hoge verwachtingen van in mijn geval en wat ik zo jammer vind is dat ik zelfs artsen moet vertellen dat die hoge darmspoeling bij zwakke mensen als ik te hoog gegrepen is terwijl er toch meer mensen moeten zijn die deze ervaringen van de ontploffende lekkende darm en allergieen erdoor hebben.

Wij zijn toch niet de enigen?

Gebruik je ook probiotica?

Dat zou je in elk geval het nodige kunnen brengen nog bij het dichtplamuren van je gatenkaasdarmwand.

 
Hallo liever gezond. Gatenkaas is een goede metafoor! Ik herken mezelf in jouw verhaal. Ik had al een vermoeden, dat er een soort van ontploffing in mijn darmen zou zijn. Jouw verhaal is een bevestiging dat het zo is.

Ja ik neem al sinds een paar jaren een probioticum.

Hoe voel jij je nu? Wat eet jij zoal?

 
Hoi Silvia (ik zag dat je zo heette:) )

Hoe ik mij voel is wisselend.

Mijn gezondheid is een groot zorgenkind.

Ik merk vaak dat ik te veel eet of op een verkeerde manier.

Kennelijk kan ik maar moeilijk afstemmen op wat ik per keer echt nodig heb of zo.

Ik zit ook met hypoglycemie, vooral als ik in tijden van stress verkeer dan voel ik het acuut.

Mijn uitgeputte bijnier beinvloedt dan kennelijk extra mijn pancreas die vervolgens nog gevoeliger wordt.

Het is allemaal zo ingewikkeld.

Of mijn lichaam kan zowiezo niet aan wat ik het aanbied.

Ik denk dat ik nu een soort doorbraak te pakken heb.

Ik doe nu 3x per dag de Tine van der Maaskuur (als ik niet misselijk word ervan wat regelmatig gebeurt, maar vanaf dat moment dan wacht ik per dag met die andere kuren erbij nog, want dan wordt het te veel).

http://www.healsa.co.za/PDF Files/BasicWellness.pdf



Ik doe soms/vaker de uitgebreidere versie: bijv 1x per dag een handvol pompoenpitten erbij, standaard 3x per dag ook 3 teentjes knoflook erbij.

1x per dag ook wortel bietensap erbij (haal ik zelf eerst door de sapcentrifuge).

bieten en wortel kunnen de lever ook verder aanzetten.

ook telkens eetlepel slagroom ipv olijfolie met curcuma etherisch olie

http://www.aroma-zone.com/aroma/he_fra_bio.asp#curcuma_bio

https://www.fatsforum.nl/bbpress/topic.php?id=85#post-1000 er eerst in opgelost: 2 drupjes ervan per keer

en 1x per dag levertraan van de rog (skate) en gefermenteerde boterolie erbij (green pastures, te bestellen bij vitavie).

En 2x per dag een koffieklysma

https://www.fatsforum.nl/bbpress/topic.php?id=20

die de lever aanzet en de glutathion voorraad spectaculair opkrikt:

http://www.dailystrength.org/groups/alternative-treatments-for-hep-c/discussions/messages/12468098 : en chronisch zieken hebben daar ook een chronisch tekort aan

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14740001

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11271724 .

Sinds kort zit ik ook weer full blown aan de enzymen: pancreasenzymen en systemische enzymen (boluoke en serrapeptase: beide opruimers en herstellers ).

Oja en ik reinig mijn nieren nu met stenenbrekerthee (chanca piedra ook wel quebra piedra).

Ik vermoed dat ik weer een steen(tje) heb in mijn rechternier (te veel chocola misschien: oxalaatsteenbevorderend).

Ik mag nu ineens geen chocola meer van mijn energetisch therapeut.

Drink ik die thee, dan daarna voel ik mijn rechternier extra!

Ook mariadistelzaad (leverstimulerend en ook al weer 35% glutathionbevorderend http://www.dailystrength.org/groups/alternative-treatments-for-hep-c/discussions/messages/12468098 ) http://www.lasantedelfzijl.nl/products/display/mariadistelzaad

en minimaal 4 paranoten per dag voor de selenium zit in mijn dieet

chronisch zieken hebben vaak een chronisch tekort aan oa selenium

http://www.ajcn.org/content/87/2/379.abstract .

Mijn buik is nu niet zo opgezet meer gelukkig, maar dat voel ik pas sinds een dag zo - ben nog in de experimenteerfase van hoeveel koffieklysma´s per dag o.a. en hoeveel koffie per klysma is goed.

Het lijkt ook alsof ik nu vet makkelijker aankan, wat ook een triomf genoemd kan worden: ik was in korte tijd 10 kilo aangekomen door mijn vetavontuur (ik wilde ook in de ketose -vetverbranding komen!- dat voor mij -bijnierpatientje met forse lever/pancreasproblematiek- te hoog gegrepen was / is zonder voldoende koolhydraten erbij ook !

Maar dus: hoemeer leverdetox hoe makkelijker vet zich verteert.

Niet alleen door de tijd heen op langere termijn, maar ook per dag al.

Sorry voor dit technische verhaal, maar mijn spijsvertering lag/ligt zo op apegapen.

Jij wil weten hoe het met me gaat en ik kom gelijk met wat ik ertegen doe dat ik me zo shit voel (controledwang!).

En je moet wat met al die klachten voor ze nog verder de pan uitrijzen!

Tja je kent het misschien wel Silvia!

De arts bij wie ik nu in behandeling ben die wilde weten of ik nog hobby´s heb.

Ik heb natuurgeneeskunde gezegd.

Bovenstaande is mijn dagtaak!

 
Hoi lievergezond, ik kan me voorstellen dat het je dagtaak is! Zo heftig hoor. Ik heb ook over de detox kuur gelezen waarover je het hebt. Ik denk dat het zwaar is. En dan al die klysma's. Hoe lang wil je deze kuur doen? Dagen, weken?

Brrr al die knoflook zou ik echt niet aan kunnen.

Is volgens mij hard werken voor je die kuur zo vol te houden.

Dat de spijsvertering op apegapen ligt, ken ik wel ja.. Niet fijn.

Geeft niet hoor je technische verhaal, ik heb het met interesse gelezen. Daarnaast voel ik er ook wel van alles bij. Ik bewonder je moed, daarnaast dacht ik ook och arm lichaam van d'r met al dat reinigen. Het kan ook teveel worden voor je lijf. Maar dat is enkel mijn gedachten hoor, niet oordelend bedoelt.

Ik ga zo voor het eerst weer eens sporten :)

Groetjes, Sylvia

 
Wat Lievergezond doet vind ik ook heel zwaar! Je hebt er dan letterlijk een dagtaak aan.

Ik vind dat ook heel erg knap van je dat je dat volhoudt! Als ik jullie verhalen zo lees dan ben ik blij dat ik nooit voor die hoge darmspoeling ben gegaan!

 
Ik ook! Toen ik een via de ortho begon met herstel van de darmen en weer alle voeding toe tevoegen, was het eerste wat hij zei: laat je niet verleiden tot een hoge darmspoeling, wat je er ook van leest. Doe dit niet.

Geen idee meer wat de reden was,ik had al wel mijn bedenkingen ( gevoelsmatig) maar ik had hierdoor genoeg twijfels om dit maar niet te gaan doen.

 
Ja achteraf denk ik dat die hoge darmspoelingen de boel behoorlijk overhoop heeft gehaald. Die 'oude troep' die aan de darmwand zit heeft bij mij waarschijnlijk achteraf als een beschermlaag gewerkt. Troep weg, bescherming weg.

Maar ja.. dat is misschien wel heel kort door de bocht gezegd hoor.

Goed Dirtsa dat je naar je gevoel hebt geluisterd. Je intuïtie bedriegt je nooit.

 
Het lijkt ook alsof ik nu vet makkelijker aankan, wat ook een triomf genoemd kan worden: ik was in korte tijd 10 kilo aangekomen door mijn vetavontuur (ik wilde ook in de ketose -vetverbranding komen!- dat voor mij -bijnierpatientje met forse lever/pancreasproblematiek- te hoog gegrepen was / is zonder voldoende koolhydraten erbij ook !

Wat heb je dan gedaan lievergezond? Ging je als een gek vetten toevoegen en de KH minderen? of deed je beide tegelijk? Voor mij zouden die kilo's wel mogen :)

 
Ook ik kwam destijds aan van het koolhydraatarme dieet. Achteraf denk ik dat het eerder van de eiwitten was en niet het vet.

 
je zou juist moeten afvallen van het KH arme dieet, als ik moet geloven wat ze hierover zeggen..

Eet je nu ook KHarm boschje?

 
@Ikke

Quote:
Wat heb je dan gedaan lievergezond? Ging je als een gek vetten toevoegen en de KH minderen? of deed je beide tegelijk? Voor mij zouden die kilo's wel mogen


Ja heel simpel: gewoon lekker veel slagroom in de koffie (ik gebruik cichorei) of zo eten:)

Geen probleem, ik eet het allemaal zo achter elkaar op.

Niets mis mee natuurlijk voor een gezond mens, maar nog niet voor mij!!!

Ik at niet of niet zoveel koolhydraten.

Maar daar ben ik maar weer mee begonnen, met die koolhydraten.

Beetje rijst bij het eten bijv.

Niet veel is nodig, maar wel telkens toch een beetje voor mij.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.423
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan