magnesium-olie

Een paar dagen geleden las ik hier ergens iets over magnesium-olie. Volgens mij was het Rapunzel die het gebruikte. Kan iemand me nog vertellen om welke olie het precies gaat en waar je deze kan kopen?

 
Ja, die bedoelde ik!

Mijn vriendin heeft vaak last van haar nek, dus dit kan wel van pas komen. Heel erg bedankt! :wink:

 
Ik ben in de war over magnesium olie, misschien weet iemand anders hier meer vanaf.

Afgelopen week Zechstein magnesium olie besteld( in een spray flesje), nadat ik had gelezen dat magnesium beter via de huid wordt opgenomen dan oraal. De magnesium olie voelt olie-achtig aan, maar zoals Rapuzel zei is het enkel water en magnesium chloride. Tot vorige week slikte ik magnesium citraat pillen, met goede resultaten.

In de topic over bitterzout zei Gerrit onlangs nog om voorzichtig te zijn met magnesium, vanwege de magnesium-calcium balans. Er zijn ook wat sites op internet die waarschuwen voor de bijwerkingen van magnesium. Mijn eerdere ervaring tijdens het innemen van magnesium citraat pillen is dat het gigantisch heeft geholpen tegen spierpijn, rusteloze benen en stress over het algemeen. Ik begrijp wel dat je door het oraal innemen van magnesium een overdosis kan nemen, maar ik heb nooit klachten gehad.

Maar is het niet een ander verhaal met magnesium olie? Heb je niet veel minder kans op een overdosis door de inname via de huid? Ik heb op verschillende sites gelezen dat je zelfs geen overdosis kan nemen via opname via de huid. Op zich klinkt dit logisch: als je gaat zwemmen in de Dode Zee kan je toch ook geen magnesium overdosis krijgen? Door veel zonnen krijg je toch ook geen vitamine D overdosis?

De aanbevolen dosis varieert per website van 6 spray spuitjes tot 40 (afhankelijk van het lichaamsgewicht) spray spuitjes. Heel verwarrend.

Ben ook een hele lijst aan enthousiaste ervaringsverhalen tegen gekomen op internet. Het smeren van magnesium olie kan oa. helpen bij:

- Migraine (tijdens aanval op slapen smeren)

- Acne / rimpels (op de gezichtshuid smeren)

- Psoriases / eczeem / schimmelinfecties (plaatselijk behandelen)

- Steviger tandvlees en re-mineralisering tanden (poetsen)

- Slaapproblemen

- Haar versteviger (tijdens of na wassen gebruiken)

- Spierpijnen / restless leggs

Deze week kamp ik weer met zeer pijnlijke nek en schouders vanwege stress. Ik heb 2 dagen heel verschillende hoeveelheden gebruikt om te kijken wat het effect is op spierpijn.

Dag 1: 6 spuitjes, resultaat: spierpijn even erg.

Dag 2: 20 a 25 spuitjes, resultaat: spierpijn erg verminderd. :)

Ik heb het gedeeltelijk op mijn gezicht gesmeerd. Het resultaat is een heerlijk zacht aanvoelende huid de volgende ochtend.

De volgende dingen blijven onduidelijk over deze wonderolie:

1. Hoeveel magnesium olie spray is de aanbevolen hoeveelheid?

2. Kan je wel/niet een overdosis via huidopname krijgen?

3. En hoe zit het dan met de calcium-magnesium balans als je de olie op de huid smeert?

Er zijn een aantal goede boeken verschenen over magnesium, dus die staan op mijn lees-lijst.

 
Ik heb onlangs een grote zak van zechzal gehaald(zelf de "olie" maken is stukken goedkoper). Heb een keer gekeken of ik het oraal beter absorbeerbaar zou kunnen maken door het met azijn in te nemen. Ik dacht als citroenzuur magcitraat kan maken(of hoe het ook wordt gedaan) zal ACazijn ook vast wel werken. Naar mijn gevoel werkte het wel een beetje, had ook nog magolie ingesmeerd en sliep die nacht erg goed.

Voor zover ik weet is de mag-calcium balans in bijvoorbeeld zuivel niet optimaal waar ik veel van consumeer dus ik maak mij geen zorgen. Verder is calcium vaak iets waar de meeste mensenmeer dan genoeg(vaak teveel) van binnen krijgen.

En nou vraag ik me af of het niet juist calcium die enkel slecht wordt geabsorbeerd bij te weinig magnesium en niet andersom. Weet iemand of magnesium in de chloride vorm niet heel anders werkt in het lichaam?

Ik zal vanavond weer gaan experimenteren met insmeren en mag-azijn olie drinken(echt zo bitter ahah, mischen maar in capsules gaan doen).

Op de website van zechsal staat trouwens best wat boeiende informatie (ook over dosering met de spray).

Peace

 
Bedankt M.G.K. Heb de website van Zechsal bekeken, maar zelfs daar staat niet een heel duidelijke richtlijn over de hoeveelheid per dag. Er staat wel dat je geen overdosis kan krijgen. Wat interessant die experimenten van je!

Ook al gebruik ik de olie nog maar een paar dagen, ik merk een grote vooruitgang op mijn gezicht. Twee keer per dag wat olie op mijn gezicht gesmeerd en het voelt zacht aan. Geen nieuwe puistjes. De laatste tijd wat meer last van acne gekregen. Ik denk dat het te maken moet hebben met de gluten die ik sinds kort weer regelmatig heb gegeten. Het wordt dus definitief gluten-vrij voor mij.

 
Quote:
Ik zal vanavond weer gaan experimenteren met insmeren en mag-azijn olie drinken(echt zo bitter ahah, mischien maar in capsules gaan doen).



Fantastisch geslapen al waren het maar 6,5 uurtjes (tegenwoordig een vrij ongeblanceerd slaapritme). Ik moet echter wel deels lof geven aand de 3+ liter gedestileerd water die ik die dag nog had gedronken. Fantastische detox :O.

Mooi om te horen van je resultaten! Zal vanavond na het dansen(Drum and Bass xD) ook lekker mn benen gaan insmeren, ben benieuwd!

Peace

 
Ben ik de enige die een hekel heeft aan het prikgevoel van magnesiumolie? grrr..

En ik moet het nadien ook afspoelen, want het droogt nooit helemaal op.

 
Ha, ik vind dat prikkende gevoel ook irritant. Als ik het in mijn nek smeer blijf ik krabben. Ik smeer het nu maar op mijn buik, dat helpt wel.

 
Magnesium olie prikt inderdaad, maar ik merk na 6 dagen gebruik dat het prikken veel minder is geworden. Zelfs op de meest gevoelige huid op mijn gezicht, prikt het nu bijna niet meer. Ik heb gelezen dat hoe groter je magnesium tekort is, des te meer het prikt. Of dit echt klopt, geen idee. Maar de huid went er echt aan. Het komt soms voor dat mensen een allergische reactie vertonen op het spul, dus ik zou eerst een klein stukje huid testen. Mijn vriend heeft gevoelige huid, maar magnesium olie verdraagt hij prima.

Ik gebruik de olie nu als een soort body-lotion op mijn hele lichaam. Het droogt mooi op, het voedt mijn huid en ik spoel het nooit af.

Netals M.G.K. merk ook ik dat ik er beter door slaap. Ik gebruik het nog te kort om het met zekerheid te zeggen, maar ik heb de indruk dat ik dieper slaap. Wanneer ik wakker word, voel ik me meer uitgerust. Ik werd altijd moe wakker, alsof ik zwaar gedronken had de vorige avond. De laatste dagen word ik frisser wakker.

Mijn favoriete supplementen waar ik aantoonbaar beter door functioneer zijn:

1. Probiotica

2. Levertraan (Green pastures, Blue Ice)

3. Magnesium olie

 
Ik had een poos geleden iemand van Zechsal aan de telefoon.

Ze vertelde me dat magnesiumolie het beste werd opgenomen onder je voetzolen, onder de

oksels en op je buik.

In den Bosch zit trouwens een magnesium centrum...waar ze op de juiste manier meten

of je tekort hebt. http://www.magnesiumcentrum.nl/meten.html

Dia.

 
@ Louise,

het prikt idd ook meer in mijn gezicht. Ik zal eens zien of het prikkend gevoel zal minderen met de tijd.

Wel vreemd dat het goed opdroogt op jouw huid, bij mij dus niet. Ik maak de magnesiumolie ook zelf, misschien doe ik er wel teveel water bij..

@Dia

idd goeie tip, ik zal het ook eens op voetzolen en oksels proberen.

 
@ Lekkerromig, inderdaad vreemd dat het bij jou niet goed opdroogt en bij mij wel. Ik heb een kant en klare spray gekocht. Waarschijnlijk heb je gelijk over teveel water.

Nog even over de huid op mijn gezicht. Het is alsof de puistjes die er al zaten de laatste dagen eruit komen. Ik heb nu juist meer last van puistjes. Maar ik blijf smeren. Het zal vanzelf stoppen.

 
Een te sterke mangesiumolie oplossing wil wel eens prikken heb ik zelf gemerkt. Verdunnen of dunner aanbrengen werkt goed merk ik. Goed om te horen van de oksels en voetzolen en dat centrum!

Wat voor probiotica Liouse? Merk je wel eensverschil met rauwe melk en kefir of adnere gefermenteerde voeding?

Peace

 
@ M.G.K. Ik slik probiotica van het merk Natural Factors, Ultimate Probiotic. Ik neem 1 tablet per dag en vul het aan met 1/2 liter melkkefir per dag. Nog geen rauwe melk voor mij, want ik moet nog beter zoeken in de buurt. Ik eet regelmatig zelfgemaakte gefermenteerde producten: mayonaise, abrikozenboter, wortel/gember en zuurkool. Allemaal recepten uit Nourishing Traditions, Sally Fallon.

Probiotica is voor mij super belangrijk. Zolang ik verder goed eet heb ik geen last van mijn buik door deze goede bacteriën.

Toch denk ik dat de probiotica pillen het grootste verschil maken.

 
Ah goed om te weten, ik zal eens kijken naar die recepten, had onlangs het pdf al gedled.

Peace

 
Om nog even terug te komen op de magnesium olie, ik kan er niet goed meer tegen. Na een tijd van veel smeren was mijn huid op veel plekken totaal uitgedroogd..... Tja, het blijft zout. Nu slik ik weer de magnesiumcitraat pillen en vul het 's avonds aan met een klein beetje olie onder mijn oksels en onder mijn voetzolen. Helaas helaas, magnesiumolie is niet het wondermiddel.

 
Het blijft een zoektocht hoor, soms werkt iets ook alleen maar tijdelijk, je hebt er in ieder geval wel weer van geleerd.

 
Ikzef heb ook de piste van magnesiumolie geprobeerd vorig jaar... had eerst "the magnesium miracle" gelezen en vervolgens het boek gekocht over transdermal magnesium therapy... (beide boeken bied ik trouwens te koop aan mocht iemand interesse hebben...)

Ik heb toen ook magnesium-olie gesmeerd... prikt inderdaad... wat me ook opviel is dat ik me helemaal niet goed voelde als ik te veel smeerde... de man die het boek over transdermaal magnesium therapie publiceerde zweert er bij dat je hele huid bijna constant zou moeten baden in de magnesiumolie... ik denk dat hij soms zelfs 250ml van die olie per dag smeerde... Ik kan jullie vertellen dat ik heel snel merkte dat ik al veel eerder tegen een grens aan zat waar ik me helemaal misselijk begon te voelen...

Wat mij ook is opgevallen is dat de olie de huid enorm heeft uitgedroogd... sinds oktober heb ik munteczeem... ervoor nooit ! De dermatoloog zei meteen dat dat meestal wordt getriggerd door een droge huid.. en ja, ik had net enkele maanden regelmatig magnesiumolie gesmeerd dus huid was heel droog geworden...

Ik heb er dus alleen maar eczeem aan over gehouden en hou het verder op oraal magnesium.

Groetjes, P

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan