magnesium-olie

Vanwege dat prikkende gevoel ben ik de magnesiumolie op mijn billen gaan smeren! Verder totaal geen last. Niet misselijk, geen droge huid. Maar daarvoor is het wellicht ook te weinig wat ik smeer. Ik vind het vooral een goed slaapmiddel en ik ga ervan uit dat het spieren ontspant. Laatst had ik wat last van mijn knieën en toen heb ik daar magnesiumolie op gesmeerd. Ik vond dat het hielp maar het plakt wel ontzettend.

 
Ik smeer het enkel op mijn huid een tijdje voor ik in de douche ga. Ik moet het altijd afspoelen, want ik kan ook niet tegen het plakkerig en op sommige plaatsen prikgevoel.

 
Inderdaad. Ik kan ook niet tegen dat plakkerige! Bij mij moet het er ook af. Ik zag die MarK Sircus in een filmpje ook olie sprayen op zijn tandvlees en in zijn glas met water. Toen dacht ik bij mezelf: 'kun je dat ook innemen?' Maar tja.... zou toch moeten kunnen als het enkel magnesium+water is!

 
Ik ga proberen wat lekkerromig doet, gewoon voor het douchen insmeren. Sowieso duurt het opnemen als ik het me goed herinner ongeveer 20 minuten, dus kan het geen kwaad daarna te douchen.

Verder blijf ik bij de tabletten. Ik merk heel duidelijk de positieve resultaten van magnesium inname.

 
@ Rapunzel, ja je kunt het ook innemen, maar het smaakt wel heel bitter. Ik doe meestal wel een paar vlokken magnesiumchloride van Zechsal in mijn smoothie voor een betere stoelgang.

 
Ja Debsy, is bekend! Zelf heb ik Zechsal nog gemaild om te vragen of je hun magnesiumolie ook in kunt nemen. Dit was het antwoord:

Dank je voor je vraag. Er zijn inderdaad klanten die de olie innemen, vaak verdund met water of vruchtensap. Er zijn ook mensen die hun tandvlees ermee masseren, of rijst of aardappels koken met de zoutkristallen of deze verdund met water gorgelen of verneveld inademen voor de longblaasjes. Zechsal bestaat uit puur (lichaamseigen) magnesiumchloride dus het kan geen kwaad. Wel zijn wij er van overtuigt dat de transdemale opname, zeker bij krampen of spierproblemen, het beste is.



 
Goede informatie Rapunzel! Mijn zoektocht blijft naar de meest effectieve en goedkope manier om magnesium binnen te krijgen. Voetenbaden leken mij nogal duur, maar zal vast heel goed helpen. De olie innemen is inderdaad een idee. Wel erg vies trouwens...

 
Hoezo is een voetenbad duur?

Ik weet niet wat zo`n zak kost dus daar ligt het een beetje aan. Maar voor een voetenbad gebruik je gewoon een teil met heet water.

 
Huidklachten komen voort uit een tekort aan zuurstof en waterstof van de huidcellen. De reden waarom komkommer zo goed werkt tegen wallen is omdat komkommer veel water bevat. De reden waarom een lap vlees of yoghurt goed helpt tegen een blauw oog is omdat verzadigd vet rijk is aan waterstof en de zuurstoftoevoer naar de cellen verhoogt. Het is zaak om de huid te hydrateren, niet verder uit te laten drogen! Kokosolie is oneindig effectiever voor de huid dan uitdrogend magnesiumzout.

Mike

 
Ik kan het andere topic waar ik in geschreven heb niet terugvinden, maar het gaat over magnesiumolie.

Gisterochtend, nek ingesmeerd en mijn buik en borsten. De avond ervoor, voeten ook voor het slapen gaan. Smeer eigenlijk iedere avond de buik, armen, voeten en waar ik denk dat nodig is.

Gisteren voor het slapen gaan mijn nek, binnenkant armen, buik en borsten ingesmeerd. Mijn nek leek weg te branden, en de rest prikte ontzettend! Na een paar minuten onder de douche gegaan... Kon het niet uithouden. Hoe kan het dat ik eerst geen last heb (behalve toen op mijn hoofd, maar dat was een experiment) en vervolgens fikt t weg en kan ik het niet verdragen

Vandaag nog niet gebruikt...

 
Ik dacht dat het prikken een teken was van tekorten, maar hoe kan je 's morgens pijnloos smeren en voor t slapen gaan dan zoveel tekorten opbouwen dat je de magnesiumolie niet meer kan verdragen?

 
Ik heb inderdaad ook gemerkt dat het in de nek het ergst prikt.

Nu doe ik vaak alleen de buik, oksels, binnenkant onderarmen en soms de benen.

Ik laat dat zo'n 30 min zitten en spring dan onder de douche. Dan is de magnesium ingetrokken dus langer laten zitten heeft geen beter effect.

Ik ga echt nooit slapen met dat spul op, zou het niet eens kunnen waarschijnlijk.

Je kan ook een beetje meer water erbij doen als het echt ondraaglijk blijft.

Dan heb je een minder sterke oplossing maar dat maakt niet zo heel erg uit.

Ik geloof trouwens niet dat het zo is dat het prikken een teken van tekort is hoor.

Ik denk eerder dat je huid na verloop van tijd een soort tolerantie opbouwt tegen het zout zodat je het minder voelt.

 
Maar dat vindt ik dus raar. Eerst kon ik het goed hebben en er ook mee gaan slapen en gisteravond brandde ik mijn bed uit! Hield het maar een paar minuten vol. Oke, mijn nek was het ergste (doe ik dus echt niet meer!) maar de rest prikte ook erg terwijl dat voorheen dus niet was. Dus eerst was ik tolerant en opeens niet meer?

 
Tja, ik kan ook echt niets bedenken waar dat door zou kunnen zijn gekomen behalve dan dat je er veel meer op hebt gedaan maar dat zal wel niet.

 
Hahahahahaha, nee dat klopt Pike. Eerder minder, want ik had mijn voeten niet gedaan. Van t weekend ben ik vrij, zal ik weer eens uit gaan proberen.

 
http://thecoconutmama.com/2013/05/magnesium-why-you-need-it-and-5-ways-to-get-more-of-it/

 
Ik heb een zak van 3.5 kilo van biovion hier thuis en neem 1x per week een voetbadje hiermee.

Ik had hier ergens gelezen dat je met die vlokken ook een olie kan maken, maar hoe doe je dat, wat heb ik er voor nodig en wat zijn de verhoudingen en heb ik uberhaupt wel de goed magnesiumvlokken?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.765
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan