magnesium-olie

Seborroïsch eczeem wordt veroorzaakt door een schimmel.

Natuurlijk helpt magnesium je te ontspannen waardoor je immuunsysteem beter kan functioneren. Vanuit holistisch oogpunt gezien is dit op zichzelf heel nuttig en altijd aanbevelenswaardig. Maar om ook direct de schimmel aan te pakken zou je bijvoorbeeld kunnen denken aan het innemen van lugol's jodium (samen met selenium, omega 3, vitamine C en zink). Dan bestrijdt je de schimmel van binnenuit. Gebruik van jodium moet je wel opbouwen.

Waarschijnlijk zal het je daarnaast ook helpen om ketogeen (koolhydraatarm) te gaan eten. Dan ben je vaak ook zo van je schimmels af.

 
Alles gelezen over jullie magnesium ervaringen. Ik gebruik al vrij lang elementair magnesium van Vitals, vloeibaar en ionisch, een zeewater concentraat.Bevalt mij goed. Ben er van uitgegaan dat ik genoeg calcium binnen krijg. Graag jullie mening.

 
Quote:
Graag jullie mening.



Waarover precies?

Magnesium van Vitals bedoel je? Hoeveel elementair magnesium zit daar in per dosering?

 
Per 2 ml

Magnesium 200 mg (uit CMD),

Chloride 560 mg. Idem

sulfaat 40 mg. Idem

Borium. 0,8 mg. Idem

Aanbevolen wordt 2 ml.

Het is een zeewaterconcentraat

(geconcentreerd en gedehydrateerd extract met het volledige spectrum mineralen en sporenelementen uit het Great Salt Lake, Utah, ontdaan van meer dan 99% van het natrium

 
Nemen de slijmvliezen in je mond ook goed magnesium op?

Ik spoel mijn mond de laatste tijd regelmatig met magnesiumolie (ongeveer 20 minuten), op mijn huid gaat het nogal plakken en alles komt onder te zitten wat ik niet zo prettig vind.

 
Sprout, ik spoel mijn mond ook al geruime tijd met de magnesium-olie en ik merk een verbetering van mijn tandvlees.

 
Heksje: als ik de tekst in je link goed lees staat er dat de magnesiumvlokken uit de Zechstein-mijn (Groningen) door Zechszal zo gemaakt zijn? Dus de bron is vloeibaar in plaats van gedroogd? En dat al vele duizenden jaren? Is de bron dan warm?

Dat is nieuw voor mij. Klopt deze info? Iemand wel eens een rondleiding gehad bij Zechszal?

De zelfgemaakte mag-olie werkt hier thuis wel prima, als ik mijn wekelijkse voetenbad vergeet en ik last heb van RLS nachts dan ff smeren en het is weer over.
 
als ik de tekst in je link goed lees staat er dat de magnesiumvlokken uit de Zechstein-mijn (Groningen) door Zechszal zo gemaakt zijn? Dus de bron is vloeibaar in plaats van gedroogd? En dat al vele duizenden jaren? Is de bron dan warm?

Ze lossen het zout ondergronds op in water en pompen dat dan weer omhoog.
 
Ze lossen het zout ondergronds op in water en pompen dat dan weer omhoog

Precies, ze spuiten loeiheet waterde grond in en dan lost het op. Dat is dan de magnesium olie die verkocht wordt voor 60 euro per liter.
Dan drogen ze ook nog een gedeelte van deze 'brine' bij 160 graden waardoor de vlokken ontstaan.



Door het verwarmingsproces zal een kleine hoeveelheid MgCl2 (magnesium) ontleden tot MgOHCl (magnesiumhydroxide chloride), MgCO3 (magnesiumcarbonaat) en HCl (zoutzuur). De verkregen verbindingen zijn verantwoordelijk voor de troebelheid die kan optreden na het oplossen van de vlokken in water

De verkregen verbindingen zijn verantwoordelijk voor de troebelheid? Mooi, die slaat na verloop van tijd neer dus daar heb je geen last meer van.



Ze zijn niet gevaarlijk, maar het zijn bijproducten van de nodige stappen om de magnesiumchloride vlokken te maken.
Gelukkig niet gevaarlijk. ;)



Door de hoge concentratie en onzuiverheden zijn magnesiumvlokken mits zeer sterk verdunt (maar dan heeft het niet het effect van magnesiumolie) niet aan te raden
Dus voetbaden en gewone baden met vlokken zou dus geen enkele zin hebben want dat heeft niet het effect van magnesiumolie.



Door het verwarmingsproces zal een kleine hoeveelheid MgCl2 (magnesium) ontleden tot MgOHCl (magnesiumhydroxide chloride), MgCO3 (magnesiumcarbonaat) en HCl (zoutzuur

Een ZEER kleine hoeveelheid:
MgC03, kalk dus. Lijkt mij zeker in die zeer kleine hoeveelheden en dan opgelost in water echt ongelooflijk onwaarschijnlijk dat dat enig negatief effect zou kunnen hebben.
Als je daar bang voor bent moet je denk ik niet eens meer naar naar buiten gaan vanwege de chemtrails, Fukushima en de zure regen. (hoor je niks meer van sinds begin jaren 90 trouwens ;) )

Zoutzuur? Nou dat merk je wel hoor.

MgOhcl, Niet veel van kunnen vinden. Zal wel een afgeleide zijn van zoutzuur of zo. Maak ik mij echt niet druk om.

Mar goed, het is dus volgens de magnesiumchloride boeren een zeer klein gedeelte dat omgezet wordt in deze op het oog ongevaarlijke stoffen die dan ook nog eens een keer neerslaan zodat je daar weer 90 % van zou kunnen weghalen en vreemd genoeg zijn die vlokken dan wel uitstekend om voetenbaden en gewone baden van te nemen. Maar dat heeft dan niet dezelfde werking ( welke werking dan wel? ) van de magnesium olie want dan zou de concentratie van die zeer kleine hoeveelheid ongevaarlijk stoffen toch echt te hoog worden.


Ze moeten bij mij echt wel met een overtuigender verhaal komen voordat ik die olie van hun koop voor 50 euro per liter die ze zelf inkopen voor 1 euro per liter.



 
Haha mooi zo! Maar als er veel mensen zijn die er anders over denken ga ik het zelf maar verkopen denk ik. Goudmijntje..
 
Pike,het is inderdaad geldverspilling als je magnesiumolie koopt,door wat water bij de vlokken te doen heb je magnesiumolie ,ik heb zelf een paar kg vlokken in een voetbad gedaan en paar liter water erbij en je hebt pure olie ,die je vaker kunt gebruiken ,
De vlokken zijn ook bij ons www.ecoboerderij-dehaan.nl te koop voor 5 euro/kg
Hieronder nog een interessante link over MgCl
http://www.voedingisgezondheid.nl/magnesium_chloride.html
 
Zo zie je maar dat achter alle bangmakerij op het internet altijd wel weer een belang zit; veelal een commercieel belang.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
499.057
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan