magnesium-olie

Nee, je kunt gewoon kraanwater gebruiken. Ik gebruik er gefilterd (brita) kraanwater voor. Ik bewaar het in een glazen liter fles in het donker, want ik ben bang dat er anders algvorming in komt, net als bij de sole.

 
Door het prikkende fiasco stond de magnesium even in de "koelkast". Maar zit nu weer met mijn voeten in een badje! Prikte een heel klein beetje, maar het is voornamelijk erg prettig.

 
Kan je algvorming krijgen als je sole lang laat staan ? wist ik helemaal niet..... En dat voorkom je dus door de sole in het donker te bewaren ?

Ik vind de magnesium olie erg fijn helpen tegen spierspanningen. ik gebruik het inmiddels al ruim een jaar. Maar ik krijg wel erg droge handen van het smeren van de olie .

 
Ik heb nu al zo veel gelezen over magnesium maar ik snap er nog altijd niks van. Wat moet je nu nemen als je magnesium aan wilt vullen ivm stress? Ik wil niet ontgiften want geef nog borstvoeding, kan ik dan beter nog geen magnesium nemen? Ik heb bitterzout liggen en in de winkel zie ik dat alle magnesium suplementen samen zijn met calcium? Heb ik hier een belangrijk topic over magnesium overgeslagen dat ik het niet snap?

 
@Iklustvet

Stress verbruikt veel magnesium en via alleen voeding aanvullen is bijna onmogelijk.

Er zijn veel magnesiumsoorten en ik ben er ook mee bezig helder te krijgen welke magnesiumsoort het beste opgenomen wordt. Het nadeel van magnesium innemen is dat mensen er vaak snel een dunne ontlasting van krijgen en daarom weer niet genoeg innemen.

Magnesium innemen zonder de nadelen van dunne ontlasting:

  • Magnesiumolie smeren op de huid, met name op de dunne delen van je huid. Een halfuurtje laten zitten en, als je wilt, dan afspoelen. Kan wel erg prikken en als het opdroogt krijg je een wittige zoutwaas over je huid. (Magnesium olie kun je kant en klaar kopen of zelf maken van magnesiumvlokken (www.ancientmagnesium.nl). Dit kun je zo vaak doen als je wilt om je tekorten aan te vullen en daarna 1 tot 2 x per week voor onderhoud. Magnesiumolie is magnesiumchloride en je kunt het ook innemen. De opname is minder effectief maar het positieve effect ervan is dat het je maagzuur versterkt.


  • Dr. Schüssler celzout nr. 7, ook een relatief goedkope vorm van inname. De celzouttabletjes laat je smelten onder je tong en de magnesium komt rechtstreeks in de bloedbaan. Heel effectieve methode. Op het potje staat een aanwijzing van ca. 6 tabletjes per dag (D6 verdunning), maar m.i. is dat veel te weinig. Ik zou wel naar minimaal 3 x 10 per dag gaan. Zeker als je er net mee begint.

Dan heb je nog tal van andere magnesiumvormen, tik maar eens "vormen van magnesium" in op google en je ziet een waslijst aan magnesiumverbindingen.

Mijn persoonlijke ervaring is dat Magnesiumbisglycanaat, magnesium gebonden aan taurine, bij mij verreweg het beste werkt. De celzouten werken ook heel goed, maar er zitten wat meer koolhydraten in en daarom neem ik ze niet.

Magnesiumoxide moet je in ieder geval niet hebben. Deze vorm bindt het maagzuur en schijnt zeer slecht opneembaar te zijn.

Magnesiumsulfaat (bitterzout) lijkt me al helemaal geen optie. Dan heb je zonder meer steeds een spetterende stoelgang en lijkt me de spijsvertering nogal verstoren = stress!.

 
Quote:
Ik wil niet ontgiften want geef nog borstvoeding, kan ik dan beter nog geen magnesium nemen? Ik heb bitterzout liggen en in de winkel zie ik dat alle magnesium suplementen samen zijn met calcium?


Magnesium heeft op zich niet een ontgiftende werking. Het is gewoon een mineraal dat je aanvult. De opname van Magnesium wordt trouwens ook nog ondersteund als je dit samen met sole van KZZ inneemt.

Een supplement van magnesium samen met calcium zou ik nooit gebruiken. Als je WAPF eet krijg je waarschijnlijk al genoeg calcium binnen. Als je een magnesiumtekort hebt heeft calcium ook nog als gevolg dat het je cellen gaat verkalken. Alleen bij voldoende magnesium kan calcium goed door je lichaam opgenomen worden. Dus in een verbinding met calcium wordt een deel van de magnesium die je inneemt alweer gebruikt om de calcium die je daarbij ook inneemt op te nemen.

 
Indigo, heel erg bedankt voor je duidelijke uitleg over magnesium!

Magnesiumolie heb ik inderdaad veel baat bij als ik het gebruik bij krampen, hoofdpijn en spierpijn.

Hoe denk je over magnesiumcitraatpoeder om in te nemen? Ik gebruik dit nu al een paar maanden maar ik heb niet het gevoel dat ik er iets van merk.

 
Ik heb zelf geen ervaring met magnesiumcitraat. Ik heb op dit forum wel gelezen dat mensen het voornamelijk als een zacht werkend laxeermiddel gebruiken. Je eigen ervaring ljjkt me veelzeggend.

 
Oh ja, kokosvet draagt ook in belangrijke mate bij aan de opname van magnesium, alsmede ook aan de opname van de mineralen uit het KZZ. Dus KKZ, kokosvet en magnesium vormen samen een ontspannend en helend trio.

 
En nog een keer oh ja, als je magnesium samen met appelzuur inneemt komt dit je energiehuishouding ook nog flink ten goede.

 
@Louise Welk product gebruik je voor oraal magnesium?

@Indigo Ik woon in België, waar kan ik die Dr. Schüssler celzout nr. 7 kopen? Via het internet?

Kan je die magnesiumolie van zechsal mengen met kokosolie zodat het niet uitdroogt of zal dit de opname via de huid verhinderen???

Ik heb volgens mij een mega tekort aan magnesium en ijzer :(

 
Ik gebruik magnesium vlokken en magnesium olie van Zechstein Ancient magnesium. Dit is een website van therapeuten die al jarenlang met magnesium werken en heel veel ervaring hebben. Ze hebben een nieuwe website die vandaag 29 oktober nog niet klaar is maar ik heb gebeld en 1 januari 2014 is ie online.

Je kunt wel bestellen via zechsteinancientmagnesium@gmail.com Ze leveren snel en zijn iets goedkoper dan de rest en...geven veel info die heel relevant is.

Tim

 
TimvdW,

Wat betaal jij daar voor een kilo magnesium vlokken dan?

 
Recept om magnesiumcreme te maken.

Fijn in het gebruik (voor kinderen) omdat het minder prikt op de huid

http://wellnessmama.com/8586/magnesium-body-butter/

 
Ik smeer nu drie avonden op rij voor het slapen gaan met magnesiumolie. Buik, borst, armen en benen. Nu heb ik allemaal kleine pukkeltjes/puistjes op mijn borst. En dat heb ik echt nooit. Jeukt ook lichtelijk. Iemand enig idee waarom de magnesium deze reactie geeft?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.400
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan