magnesium-olie

Quote:
Some people, especially children, might develop a rash from using the magnesium oil when applied directly to the skin. If the magnesium oil is used at full strength, many children will feel a burning or stinging and this can be painful; if this happens the oil should be washed off quickly. In such cases you need to dilute the magnesium oil 50/50 with distilled or mineral water; as the body acclimates to the magnesium, the full concentration can eventually be applied. A rule of thumb about dosage: It is always a good idea to start with low dose and work up gradually to higher doses. Whenever any kind of uncomfortable reaction occurs this is a sign to lower the dosage or concentration.

http://drsircus.com/medicine/magnesium/warnings-contraindications

 
Dank je lievergezond. Maar het prikte niet, deed geen zeer en ik kwam net achter de pukkeltjes omdat het nu jeukt. Vreemd dat ik alle andere keren dat ik smeerde nooit last heb gehad en nu opeens wel. Is niet de eerste keer dat ik met de olie aan de gang ga. En het is dezelfde samenstelling, want de liter die ik ooit heb gemaakt is nog nlang niet op.

Zal vanavond alleen op de buik en armen spuiten. Eens kijken of die dosis voldoende is om geen (extra) reactie te krijgen.

 
Spoel je het af na een half uurtje of zo? Dat doe ik wel namelijk, na 30 min is het wel ingetrokken dus dan douche ik het witte residu eraf.

Misschien dat dat helpt?

 
Nee, ik spoel t niet af. Nooit gedaan eerder, dus nu ook niet. Smeren en naar bed.

Ik dacht ook aan een soort van ontgiften, maar waarom reageer ik nu opeens en eerder nooit?

 
Alexandra, begrijp ik het goed dat je eerst altijd zelf gemaakte magn olie gebruikte en nu kant en klare ? Misschien zit daar het verschil ?

Of misschien de plek waarop je het smeert ? Ik krijg ook pukkels als ik het in mijn nek smeer, maar op mijn benen b.v. niet.

 
Nee, nee en nee ;)

Dezelfde olie als altijd, zelf gemaakt. Altijd al op mijn borst gesmeerd. Nooit eerder afgespoelt. Gisteren was weer dag drie en vandaag de pukkeltjes. Heb het ook al eerder en langer gebruikt.

 
Nou, eergisteren mezelf helemaal vol geklodderd met de olie en 20-30 minuten later alles afgespoeld. Niets aan de hand.

Daarnet me helemaal onder geklodderd en hier en daar wat prikken, maar dat heb ik altijd. Na 20 minuten zie ik dat ik toch wel veel rode plekken heb en na het douchen bleek dat ik in mijn elleboog (bovenkant arm) weer pukkeltjes kreeg en een flinke rode plek. Op mijn borst ook rode plekken.

Gebruik ik te veel? Ontgiften? Allergische reactie?

 
Ooit 1 keer gedaan (of 2), verder is het gebleven bij, dat moet ik toch echt doen hoor! Ik lees nu dat 10 eetlepels voldoende is voor een voetenbad. Ik had er toen wel heel veel meer in gedaan.

Quote:
c. voetenbad

Steeds meer mensen ontdekken de heerlijke verzorging van een Zechsal voetenbad. Op 4 liter water heeft u minimaal 125 gram kristallen nodig. Een regelmatig voetenbad is een effectieve manier om magnesium op te nemen in het lichaam. De stress van de dag glijdt van u af en u slaapt er heerlijk op.

De aan te bevelen badtemperatuur is in alle gevallen 37 °Celsius. De badtijd is minimaal 20 minuten. Na het bad zal uw huid aangenaam en soepel aanvoelen.


De rode bultjes en vlekken zijn weg. Dus toch net op tijd afgespoeld :)

http://www.zechsal.eu/media/manuals/Gebraanw_NL.pdf

 
Ik denk dat je huid een beetje geïrriteerd is geraakt door het zout in de mgcl.

Volgende keer iets minder of eventueel een voetenbadjes inderdaad.

 
Als ik begin met magnesiumglycinaat, hoeveel tabletten zou ik dan moeten nemen? Bijvoorbeeld deze (zonder gekke toevoegingen):

http://vitami.nl/merken-107/aov-142/natuurlijke-supplementen-472/500-serie-mineralen-477/510-magnesium-glycinaat-1954.html?gclid=CNLLi4_NkbwCFURc3godXz0A2A

Lijkt me een goede combi met sprayen. Onlangs las ik trouwens dat magnesiumcitraat een mineralenrover is, zou dat voor andere opneembare vormen ook gelden?

 
1 a 2 per dag. Ik zou 2 doen op dagen dat je geen mag olie neemt en 1 of niets op dagen dat je dat wel doet.

 
San, waar had je gelezen dat magnesiumcitraat een mineralenrover is?

 
Dat scheelt weer, vond het al zo vreemd.

Hier nog een klein stukje tekst over magnesiumtekort en een verstopte lever. Een tekort kan o.a stinkende oksels veroorzaken.

"Magnesium deficiency is rampant in our modern culture and contributes to many of our modern conditions and diseases. PMS, menstrual cramps, heart attacks caused by coronary spasms, high blood pressure, sleep disturbances, constipation, and many other symptoms and syndromes can stem from magnesium deficiency.

Guess what else it contributes to? Stinky pits. Magnesium deficiency and liver congestion are the two main causes of body odor".

(20somethingallergies.com)

 
Eindelijk de magnesiumvlokken besteld bij Ancient Minerals. Even slikken vanwege de verzendkosten, maar goed. Hopelijk doe ik er een flinke tijd mee. Het is ook handig om bij mijn dochter in het badwater te doen, aangezien ze niet tegen magnesiumolie kan. Ze gaat huilen als ik het onder haar voetjes spray.

Iemand enig idee hoeveel ik dan per keer in bad moet doen voor een kindje van 1,5 jaar?

 
Hoi allemaal,

Sinds een aantal jaren heb ik last van rode vlekken en een doge huid en hoofdhuid.

De dermatoloog heeft nu seborroïsch eczeem vastgesteld.

Heeft iemand ervaring met het slikken of smeren van magnesium wat hier tegen helpt?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.717
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan