Leverreiniging vertaling

Pinklady,

Houd lekker je eigen tempo en eigen-wijsheid aan! Ik neem aan dat je ook de discussie op het GAPS-forum volgt, dat gaat ook over ontgifting en de mate waarin je dat wel of niet zou moeten doen. Doe dus vooral wat je vindt dat je moet doen. Zoals je zelf ook schrijft: ontgiften is prima, maar alles op z'n tijd.

Mike

 
Alles op z'n tijd, zo blijkt maar weer. Na opnieuw 2 dagen bruine ontlasting ben ik kennelijk opnieuw toe aan een reinigingsgolf van de lever. Vanochtend weer de bekende geelwitte ontlasting gehad. Is het een vertraagd effect van de leverreiniging van vorige week? Of komt het omdat ik om de dag deze week een fruitsmoothie heb gedronken? Of ligt het aan het feit dat ik nu in mijn 2e week zit waarin ik overdag uitsluitend vloeibare voeding tot me neem, waarbij rauwe melk ook een rol kan spelen? Werkt de vitamine C douche ook mee?

Het bevalt me ook in week 2 goed om alleen 's avonds een vaste, warme hap te eten en voor de rest mijn voedsel rauw te drinken. Waasrchijnlijk is het antwoord op mijn vragen dat het allemaal een rol speelt, het is een groot reinigingsgebeuren. De verkoudheidsverschijnselen die in de eerste week uitbleven zijn sinds maandag alsnog gekomen en zijn in de loop van de week gaan toenemen, dus ook dat klopt. Bij mij betekent dit veel histaminereacties in de vorm van jeuk achter de ogen, traanvocht en heftig niezen. Het rommelt aanzienlijk in mijn buik en de histaminereacties nemen dramatisch af zodra ik die geelwitte ontlasting kwijt ben. Dat is dus toxische rommel die mijn hele systeem ontregelt en die gelukkig in de toiletpot verdwijnt.

Wat ook verdwijnt zijn de kilootjes! Ik ben de twee extra kilo's van Schotland allang kwijt, maar inmiddels zijn er opnieuw 2 kilo af, dus 4 kilo in 2 weken tijd, 2 per week! Ik vind het niet erg. Na iets minder dan 2 jaar in een heropbouwfase te hebben gezeten door mijn consumptie van dierlijke voeding aanzienlijk op te voeren, waarbij ik licht overgewicht heb opgebouwd, is het nu dus kennelijk tijd voor mijn lichaam om de balans te herstellen en op mijn natuurlijke gewicht uit te komen. Ik help de boel natuurlijk ook een handje door het accent heel erg te gooien op lichte, plantaardige voeding. Het enige dierlijke wat ik de afgelopen 2 weken op heb is elke dag rauwe melk en deze week 2 keer wilde zalm. Nog geen vlees, geen behoefte aan (te zwaar).

Zoals het er nu naar uitziet ga ik dit nog wel een tijdje volhouden, want het bevalt me prima zo. Ik zal geleidelijk aan wel meer vlees gaan toevoegen, maar ik was al bezig om mijn vleesconsumptie terug te brengen. Niet omdat ik van plan ben weer vegetarier te worden, want 19 jaar vegetarisme heeft me niet gebracht wat ik ervan verwacht had. Het voelt gewoon goed zo, een mens heeft niet elke dag vlees nodig. Ik merk dat ik baat heb bij opbouwende vleesconusmptie en afbrekende groenteconsumptie in de juiste balans. Een beetje van mijn nieuwe eetpatroon dus en een beetje van mijn oude eetpatroon. Mijn lever is er blij mee, ook al levert dit tijdelijk ongemak op!

Mike

 
Goed om te horen mike,

Ik ben sinds een paar dagen ook weer aan een variatie van je smoothie (met minder fruit erin, halve appel en hooguit 1 citroen) en merk dat mijn lichaam dit erg prettig vind! Vanmorgen weer een hele lading geloosd, zonder klysma, zonder hulp! Heerlijk gevoel.

Ik ga dus ook even door met een aantal van deze smoothies..

 
Ikke,

Gezien jouw ondergewicht wel vette en eiwitrijke, vaste, dierlijke voeding blijven eten, hoor! We willen niet dat je, nu je lichaam rommel aan het afvoeren is, er meer uitspoelt dan er aan bouwstoffen weer inkomt! Bouwen en afbreken tegelijk, dat is de truc! Ik heb op een grotendeels rauw, plantaardig voedingspatroon vrijwel uitsluitend gereinigd/gezuiverd (afgebroken) en op een grotendeels dierlijk voedingspatroon vrijwel uitsluitend bijgebouwd. Prima voor de 'wederopbouw', maar ik ben van ondergewicht naar overgewicht geschoten en het wordt nu tijd om opbouw en afbraak met elkaar in balans te brengen. Leer van mijn ervaringen!

Mike

 
Ik heb gisterenavond voor de tweede keer het leverreinigingssapje gedronken. Dit keer geen vervelende ms symptomen vannacht. Via klysma wel ontlasting, maar niet meer dan normaal.

Geen idee of dit dus iets voor mij doet. Wel vandaag de smoothie van Mike gemaakt, ik vind dit erg lekker. Vanavond nog een keer citroen/eierdooier/olijfolie. En kijken wat dit morgen doet.

 
Jij gaat ook voor de dubbele aanpak, smoothie EN leverdrank! Er staat jou volgens mij nog wel wat te wachten, Dirtsa! Mijn smoothie vandaag was alles in 1, dus appelsmoothie (van wilde appels!) maar dan met toevoeging van 2 eieren, 1 citroen en natuurlijk olijfolie. Nu zit alles in 1 kan van 1,5 liter! verder nog toegevoegd: levertraan, Blue Ice Royal (botervet/levertraanmengsel), Lugol's jodium, geozoneerde olijfolie, enkele druppeltjes H2O2, roomboter, rode palmolie en rauwe melk als extra ingredienten. Echt een powerdrank, vult ook enorm!

Mike

 
Dit ga ik zeker nog proberen, klinkt goed. Maar ik wil wel eens een echte reiniging meemaken.

Toen ik 2 dagen terug 's nachts zo'n last had van de MS zat ik toch wel te denken of de lever niet direkt te maken heeft met veel van mijn klachten?

Want: ik drink het reinigingsdrankje en diezelfde nacht enorme klachten die ik zo herken, maar dan allemaal tegelijkertijd.

Of komt dit ergens anders door? En waarom doet dit drankje nu helemaal niets.

Ondanks de smoothie.

 
Mike,

Klinkt goed dat drankje van je!

en ja.. ik kijk uit en ga niet teveel in de afbraak voeding zitten. Ik probeer de weegschaal wat meer naar opbouw te balanceren.

Ik heb de goudrenetten alweer ontdekt! heerlijk die zure appels,..

Waar haal je de wilde appels vandaan?

Vanmiddag en deze avond weer heel wat geloosd.. zo vreemd, doe je er niet je best voor komt het er allemaal ineens uit! Nog steeds heel donker, zeer vloeibaar en net zand. Mijn buik rommelt nog steeds..dus misschien komt er nog meer..

2 dagen al geen klysma hoeven doen.. heerlijk gevoel zo!

 
Vervolg van mijn ontl;ading ;)

Nog steeds komt er 2 a 3 keer per dag ontlasting, de kleur was vanmiddag groen (tegenover de afgelopen dagen dat het bijna zwart was), de geur is veranderd (niet meer zo zuur)

Gister had ik een dag wat minder ontlasting (slechts 1 keer), vandaag al 3 keer flink!

en het rommelt nog, dus mogelijk nog een vervolh!

 
Rapunzel,

Het gekke is dat ik niet precies weet wat nu echt de oorzaak is van het 'eindelijk goed kunnen'. Eerder was ik er erg mee bezig, deed er veel voor om de stoelgang op gang te brengen of te houden en nu komt het vanzelf...

Misschien dat de smoothies me helpen, echter heb ik deze eerder ook aleens geprobeerd. Misschien is het nu de combi citroen met olijf (eerder deed ik geen citroen in de smoothie of maar een beetje)

Ik heb de afgelopen dagen ook een eigenbedachte pesto gemaakt: bloemkool flink gaar koken ,in de blender doen met: flink wat palmolie, zout, peper, curcuma en wat chlorella of spirulina. Heerlijk!

Hoe dan ook, ik hoop dat het even doorzet zo!

Vandaag ben ik begonnen met wat geitenjoghurt, enkele theelepels. Ik zou het liefste rauwe geitenmelk nemen, maar kan deze hier niet vinden (wel rauwe melk van de koe)

Ik ben zo blij dat mijn darmen de laatste week rustig zijn, voel me meteen een ander mens!

 
Ook van mijn kant even een update.

De appelsmoothie werkt kennelijk nog steeds. Standaard na een uur of twee krijg ik buikkrampen. Kennelijk doet het dus iets met mijn darmen. Verder merk ik vooral dat ik heel weinig trek heb. Ik heb vooral geen trek in warmeten of iets, dus ik leef op appelsmoothie, frambozenshake (met melk; helaas geen rauwe; frambozen uit eigen tuin) en verder een paar sneetjes biologisch zuurdesembrood met roomboter en kaas of gebakken ei. Misschien is het niet het meest uitgebalanceerde eetpatroon, maar meer trek heb ik niet. Toevallig had ik vandaag een biscuitje en dat vond ik vies zoet. Nog nooit heb ik dat gehad, ook niet met eiwitdiëten e.d. Dan trok ik het niet zonder koolhydraten, maar vond ik deze ook niet vies zoet. Nu wel.

Het enige dat me opvalt, is dat ik op sommige dagen wel heel erg veel dorst heb. Meestal drink ik ongeveer 600-800 ml, maar soms drink ik ineens 2,5 of 3L. Geen idee waar het vandaan komt, maar mijn lijf geeft het niet voor niets aan.

In ieder geval bevalt het me nog steeds heel goed zo. Ben benieuwd wat mijn lijf allemaal aan het doen is en wat het me verder nog zal opleveren, maar ik ben al erg blij met de gezondheidswinst van de afgelopen weken. Ik had er nooit van durven dromen dat ik zo veel energie zou hebben. Het kan meer, en meer is voor mijn leeftijd ook normaal, maar het is echt al zo'n sprong vooruit op deze manier!

 
pinklady,

Goed om te horen! Jeetje,dat je er buikkramp van krijgt dat heb ik niet.. maak je de smoothie zoals het recept van Mike is?

Gebruik je de zapper nog>? Ik heb hem ondertussen ook en zap elke avond. Ook leg ik hem op mijn buik bij het slapen.

Ik kan zachtjes aan zeggen dat ik steeds meer energie krijg, normaal lag ik rond deze tijd al op bed :(

Mijn avonden worden langer en ik voel me energieker overdag,.. waardoor dit precies komt..geen idee?.. Misschien een combi van een aantal dingen: de smoothies, toevoeging van algen, de zapper...

 
Ik zal mijn evaring met de leverreiniging ook posten:

Ik probeer 2 keer per jaar een zuiveringskuur te doen icm met de lever en gal blaasreiniging van Andreas Moritz. September is hier een mooie maand voor vind ik en 3 weken vakantie in Frankrijk (lees vlees, worst, kaas, wijn, croissants en regelmatig wit stokbrood ontkom je ook niet aan... enz enz) was voor mij ook een reden om er weer eens aan te beginnen.

Ik heb vorige week maandag tm vrijdag, dus 5 dagen achter elkaar in de ochtend op een nuchtere maag het eidooier,limoen, olijfolie mengsel genomen. Daarbij heb ik verder alleen in de avond een lichte veganistische maaltijd gegeten, verder verse groentesappen met appel gedronken en voor het slapen gaan 6 oxy powder. Mijn ervaring is dat ik het gevoel had dat het wel wat deed, maar ik zag dit nou niet direct terug in het toilet. De ontlasting was wel waterig dun en meestal gelig en tegen de avond vaak zwart achtig water, dit kan ook door de oxy powder komen.

Zaterdag op zondag nog even de Moritz flush er achteraan gedaan en deze is toch echt wel heftiger. Ik doe dit in het voorjaar en in het najaar en er komen telkens weer tientallen kleine groenige wasachtige bolletjes naar buiten, geen grote stenen.

Zondag en vandaag nog geleefd op groentesap en morgen ga ik weer rustig beginnen iets te eten, om zondag weer mijn eerste grass fed beef te nuttigen.

Ik kan Mike zijn woorden wel beamen, na 8 dagen veganisme, wordt ik aardig prikkelbaar, maar dat kan ook komen door een lage bloedsuikerspiegel op voornamelijk groentesappen.

 
Ikke,

Mijn smoothie is bijna hetzelfde als het recept van Mike: de kokosolie laat ik eruit en dat geldt ook voor het wit van de sinaasappel en de citroen. Overigens had ik van de week een keer veel te veel kruidnagel erin gedaan (iets te wilde beweging met schudden) en toen pruttelde het allemaal nog veel meer van binnen. Dat was qua smaak niet echt voor herhaling vatbaar, dus dat zal ik zeker niet nog een keer doen :wink: Voortaan pak ik het met een spateltje.

Verder zap ik 24/7. De batterijen gaan daardoor wel heel hard, dus ik ben van plan om binnenkort eens een oplaadbare batterij + lader op de kop te tikken.

Ik neem dagelijks ook nog 9 druppels H2O2 (35%).

Zelf heb ik ook vele malen meer energie. Momenteel zit ik midden in een verhuizing en nu, na 8 dagen werken en daaropvolgend 7 dagen verhuizen, klussen en andere, voor mij zware, klussen, begin ik voor het eerst moe te worden. Dat had ik nooit kunnen dromen, want een paar maanden geleden redde ik het nog niet eens een middag zonder doodmoe te zijn.

Kennelijk doen we allebei iets goed :D Misschien is het ook wel de combinatie van de zapper en de smoothie.

 
Ik heb een paar dagen de kuur gedaan zoals in dit topic beschreven, en de appelsmoothies van Mike. Maar ik merk, behalve de eerste nacht dan, niet erg veel. Ik heb nog steeds gewoon klysma's nodig, en ik zie niet veel verschil in kleur ontlasting. Maar ik ga dit zeker binnenkort weer een paar dagen proberen.

Kijken wat het dan doet.

 
Bij mij was het vanochtend weer lichtbruine ontlasting, tegen het gele aan, die er weer wat moeilijker uitkwam. De lever wordt echt uitgeknepen als een citroen! Goed om te lezen trouwens dat jullie de appelsmoothie lekker vinden en dat deze resultaat oplevert!

Mike

 
@pinklady

Gebruik je per smoothie meerder stukken fruit? ik gebruik zelf niet teveel fruit ivm de suikers (al worden die opgevangen door de vetten).. soms maak ik er een groene smoothie van met bladsla/ andijvie etc...

Ik gebruik ook wat h202, maar moet zeggen dt ik er niet nauwkeurig mee omga, neem elke dag wel een aantal druppels, maar niet volgens een vast patroon..

 
Ikke,

Zo nauwkeurig als ik met H2O2 ben, ben jij kennelijk met je fruit en omgekeerd :wink: Ik doe er gewoon een sinaasappel, appel en citroen in. Ik heb zelf ook geen probleem met fruit, dus ik eet het gewoon. En ik eet er ook zoveel van als ik lekker vind. Nu blijft dat meestal hangen op iets tussen 1 appel en de hoeveelheid van de smoothie + wat frambozen in. Fruitsuikers, tja, ik weet het niet goed. Het zal ongetwijfeld niet goed zijn om er heel erg veel van binnen te krijgen, maar ik kijk altijd naar wat er groeit in het land van mijn afkomst: vooral zoet fruit.

Misschien klinkt het eigenwijs, maar ik geloof niet dat moeder natuur voor al dat fruit zou hebben gezorgd als het allemaal zo slecht zou zijn. Er wordt afentoe geschermd met "fruit is alleen in het najaar beschikbaar", terwijl dat natuurlijk voor Nederland geldt, maar niet voor elk land. Zulk soort argumenten zijn voor mij dan ook flauwekul. Ik geloof niet in fruit als belangrijkste onderdeel van de voeding, maar ik geloof ook niet dat ik het moet mijden.

Groene smoothies eet ik niet, aangezien ik rauwkost niet verteer. Ik heb het een tijdje geprobeerd, maar ik ging me er echt niet beter van voelen. Dat was dus vrij snel over.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.935
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan