Leverreiniging vertaling

Ik ben terug!

Gerrit, zeer veel dank voor je invalwerk als moderator.

Ik denk dat ik na mijn weekje Schotland wel een leverreiniging kan gebruiken. Ik ben met mijn vader geweest en dat is een 'normale' eter, dus ik had vrij weinig controle over de ochtend- en avondmaaltijden. We verbleven in hotels en het ontbijt was steevast gebakken eieren met bacon, witte bonen en worstjes. Ik kan eerlijk gezegd geen ei, spek of witte boon meer zien! Ik heb er echter wel voor gekozen omdat we lange autoritten maakten en dus een stevige bodem moesten hebben. Op zo'n ontbijt deed ik het vaak met gemak tot 15.00 u! Het enige biologische wat ik die week op had was Black Isle bier:

http://www.blackislebrewery.com/

En Yeo Valley yogurt:

http://www.yeovalleyorganic.co.uk/

Voor evt. Engeland-, Ierland- of Schotlandgangers, deze geweldige yogurt is te koop in Tesco- en Sainsbury-supermarkten. Laat uiteraard de fruit- en lowfat-varianten liggen en ga uitsluitend voor de Natural en de Greek Style:

http://www.yeovalleyorganic.co.uk/#/products/yogurt/categories/whole-milk-natural-yogurt

http://www.yeovalleyorganic.co.uk/#/products/yogurt/greek-yogurt/greek-style-natural-yogurt

Deze supermarkten zijn echt overal te vinden, met name de Tesco's, dus je kunt zo vrij makkelijk aan kwaliteitsyogurt komen. De yogurt zag er witgelig uit, een teken dat de dieren gras eten! Hiermee heb ik hopelijk mijn darmflora enigszins weten te balanceren, want mijn spijsvertering is deze week wel op de proef gesteld!

Het was voornamelijk het ontbijt, de avondmaaltijden in restaurants waren stuk voor stuk fantastisch! Ik heb lokale eend, hert, lam, zalm en rund op. Officieel niet biologisch, maar nergens ervaarde ik dat samentrekkende gevoel op de tong dat je krijgt als je verkeerde vetten eet. Helaas bleek dit bij de best smakende maaltijd, een Thaise red curry, wel het geval te zijn. Ik proef het nooit op het moment zelf, maar altijd naderhand. Mijn lichaam moet naderhand ook zien te dealen met dergelijke plastic vetten. Daarom drink ik nu weer mijn traditionele groene thee die hier naast mijn toetsenbord staat, als vanouds.

Bij gebrek aan groene thee heb ik veel meer koffie gedronken dan ik normaal doe. Ik heb liever groene thee dan koffie en drink normaal niet of nauwelijks koffie. Ik heb normaal eigenlijk maar 2 redenen om koffie te drinken: als ik op visite ben en ik krijg het aangeboden (sociale redenen) of als oppepper als ik heel erg moe ben maar toch door moet (gebeurt dankzij de vetrijke WAPF-voeding eigenlijk bijna nooit meer!). De hoge koffieconsumptie gaf mij regelmatig indigestie, iets wat ik in geen jaren meer heb gehad. Ik weet nu weer wat het is om regelmatig 'het zuur' te hebben en dat is niet prettig. En ik had nog maar een milde vorm hiervan!

Ook heb ik nachtschades op in de vorm van hete pepers, paprika's en aardappels. Ik kan het merken want ik krijg ontstekingsachtige verschijnselen in beide bovenarmen. Dit gaat echter snel weg als ik vanaf nu geen nachtschades meer eet, dus dat is niet zo erg. Ik denk dat ik deze week maar eens vooral vloeibaar voedsel tot me ga nemen in de vorm van voornamelijk rauwe melk. Vandaag ga ik weer als vanouds naar de boer om de melk op te halen! Groene thee en rauwe melk zullen mijn vrienden zijn deze week. Mijn buik is opgezwollen en er is sinds mijn terugkomst gisteren al de nodige rommel in horten en stoten uit mij gekomen. Ik ga dit proces doorzetten en ga nadenken over deze leverreiniging. Jullie horen nog van me!

Mike

 
Ha Mike, welkom terug en meteen volop inpormatie, leuk.

ik hoop dat jullie een goeie vakantie hebben gehad.

Ik heb vaak wel de klok horen luiden, maar weet niet precies waar de klepel hangt, en daar hebben we jou echt voor nodig.

 
Mike,uit de reactie van Gerrit op te merken,heb jij dus ook nog nooit een klysma gedaan?

Hoe ga je de klysma doen?Heb je hier iets speciaals voor moeten aanschaffen? Ik heb nl totaal geen idee,hoe zoiets gedaan moet worden.

 
Ik heb twee of drie keer in mijn leven geprobeerd een klysma te doen en één keer een hogedarmspoeling gedaan. Ik ben er klaar mee, wil niet al die slangen en buizen in mij. Ik wil dat er dingen uitkomen en niet in gaan! Gelukkig ben ik gezegend met een heel goede 'afvoer' en loos ik allerlei ongewenste zaken via mijn ontlasting bijzonder gemakkelijk. Ik heb het advies om klysma's en/of hogedarmspoelingen bij de lever/gal-reiniging van Andreas Moritz/Hulda Clark ook herhaaldelijk in de wind geslagen en nooit nadelige gevolgen hiervan gehad. Ik heb maar weinig stimulatie nodig om 'leeg te lopen', dat is mijn mazzel! Overigens heeft het ook te maken met waar Hilda en ik het over hebben op het GAPS-forum, nl. jezelf toestemming geven om te ontgiften, daar letterlijk open in te staan. Ik WIL gewoon ontgiften en willen = kunnen!

Mike

 
Joey, www.klysma.info

Hier vind je veel informatie.

Klysmaset is niet duur, ik geloof iets van 16 euro.

 
Zojuist mijn eerste leverreinigingsdrankje gemaakt en gedronken. Ik heb er een eigen variant op gemaakt. Allereerst heb ik citroenen gebruikt i.p.v. limoenen. Ik had nog maar 2 citroenen in huis (ga vandaag nieuwe kopen) i.p.v. 3 en dus dit drankje met 2 citroenen gemaakt. Morgen met 3, zoals het hoort! Verder heb ik wel 2 eierdooiers gebruikt (wat een crime, dat scheiden van de dooier, heb ik nog nooit eerder gedaan!). Tenslotte heb ik een eetlepel geozoneerde olijfolie gebruikt, dat leek me wel een zinvolle toevoeging. Ik heb het letterlijk 1-2 minuten geleden gedronken. De smaak is zuur-bitter, maar ik krijg dit probleemloos weg. Wie daar meer moeite mee heeft, zou honing kunnen toevoegen, ook een prima aanvulling. Jullie horen van mij nog wel wat het resultaat is!

Mike

 
ben beniewd! En hoe ziet je voorbereiding eruit? heb je gister gevast? en wat neem je deze dag verder?

 
Ik heb gelukkig een eierdooierscheider, klein plastic gevalletje, kun je op een kopje leggen, ei er in, het eiwit zakt erdoor en eigeel blijft erin liggen.

Ik krijg vanavond de limoenen bezorgd, biologische, en ga dit toch maar eens proberen.

Wel spannend hoor. Ik ben er nog niet uit of ik dit voor t slapen gaan ga doen of toch 's ochtends.

Ala zij het met limoenen kan, dan moet ik dat toch ook kunnen?

 
@Dirtsa, dat 'klein plastic gevalletje' ken ik van een plaatje, maar waar heb je deze gekocht? Ik ben hiernaar al heel lang op zoek :)

 
Ik merk er nog niet veel van. Maar ik heb dan ook de nodige lever/gal-reinigingen gedaan en mijn voeding is (als ik niet naar Schotland ga met m'n pa) bijzonder levervriendelijk. Hierdoor merk ik dagelijks dat de lever zich aan het reinigen is. Toch ga ik hier nog een tijdje meer door, het is voor mij gewoon de zoveelste variant op een thema.

Mike

 
Eindelijk iets dat ik wel kan: eieren scheiden!

Zo moeilijk is het toch niet? Kan gewoon met twee schaalhelften. Dan heb je heel dat plastic gevalletje niet nodig.

Overigens moet je dat toch gewoon bij een Blokker of misschien zelfs wel Hema kunnen krijgen? Ik heb zo'n ding ooit in een plastic setje gekregen, maar ik gebruik 'm echt nooit.

 
Ik probeerde vandaag een ei te scheiden op de manier zoals ik dat bij Topchef en andere programma's op TV heb gezien. Nou, mooi niet, ik had gelijk een kapotte dooier omdat deze de rand van de eierschaal raakte! Gelukkig kon ik hem op mijn hand houden en het eiwit tussen mijn vingers laten lopen. Ik heb nog nooit het nut gezien van dooiers en eiwit scheiden en doe het puur omdat het onderdeel is van deze leverreiniging. Ik ben echter ongeduldig van aard en als het nog vaker fout gaat, doe ik de variant met een heel rauw ei. Die gooi ik tenslotte ook gewoon door mijn yogurtsmoothie. Overigens zit ik deze week wel even in de leverreiniging, want ik ga zo dadelijk mijn aloude fruitsmoothie maar weer eens maken, op basis van de aloude, beproefde combinatie van appel, kaneel en honing:

http://www.fonteine.com/fruit_smoothie.html

Ik ga er deze keer ongescheiden rauwe eieren, H2O2, geozoneerde olijfolie en levertraan doorheen gooien!

Mike

P.S.: Ik heb niks gemerkt van de leverreiniging met eierdooiers, olijfolie en citroensap, maar ik doe hem morgen weer. Of ik dan nog met alleen de dooiers werk... :wink:

 
Hoe ze het bij Topchef doen, weet ik niet. Geen tv hier ;)

Ik neem een bot mes en tik daarmee op het midden van de schaal. Niet er doorheen, maar zodanig dat je het kan breken. Als je rustig breekt, blijft de dooier in één schaal zitten en kun je het eiwit er vanaf laten lopen. Eventueel kun je de dooier overgieten in de andere schaal om nog meer eiwit weg te laten lopen. Hoewel het je vieze vingers scheelt, vraag ik me af of je het op die manier hebt gedaan. Een kapotte dooier kan, maar ik moet zeggen dat ik het nog niet vaak heb gehad. En in mijn leven heb ik heel wat eieren gescheiden ;)

Overigens wil ik deze reiniging ook wel eens proberen. Wanneer ik een keer tijd heb om uit te slapen (lees: niet om 04.00 uur eruit moet), doe ik 'm ook.

 
Ik heb het exact zo gedaan. Inderdaad bleef de dooier in een schaal liggen. Het ging fout toen ik hem overgoot naar de andere schaal, toen raakte die de rand. Nu moet je van mij weten dat ik niet 's werelds fijnste motoriek heb! Al van jongs af aan sta ik bekend als 'onhandig'. Ik kan nog geen fietsband plakken en zelfs een hamer houd ik verkeerd vast! Hoe vaak ik niet gehoord heb, "dat heb ik nou nog nooit gehad"! Nou, MIJ overkomen dat soort dingen dus wel!

Daarnaast geloof ik in de complexe gehelen van Moeder Natuur. Zij heeft ons eieren gegeven met dooier EN eiwit, dus waarom de boel gaan scheiden? Denk je dat de oermens eiwit en dooier scheidde als hij op een nest eieren stuitte? Als dat scheiden dus fout gaat heb ik meteen weer de bevestiging dat ik met iets onzinnigs bezig ben.

Ik ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat deze leverreiniging mild is vergeleken met de appelsmoothie die ik zojuist gemaakt heb! Zoals gezegd, hierin zitten twee rauwe, ongescheiden eieren, geozoneerde olijfolie, levertraan en H2O2. WOW, alsof je een klap voor je kop krijgt! Ik moest vrijwel meteen niezen, heb nu lichte koppijn en zit met een hete, zwetende kop voor het toetsenbord. Om maar niet te spreken over de lever/galreiniging met bitterzout van Moritz/Clark, die is helemaal heftig! Ga ik binnenkort ook maar weer eens doen!

Mike

 
Quote:
Hoe vaak ik niet gehoord heb, "dat heb ik nou nog nooit gehad"!


Dat dacht ik, maar wilde ik eigenlijk niet zeggen :lol: Ik heb het wel eens gehad, maar dan was het omdat ik met een mes te hard het ei doormidden sloeg. Dan was de dooier dan al kapot.

Met die gehelen heb je wel gelijk denk ik.

Die smoothies van je, wil ik nog altijd een keer uitproberen.

Ik ben toe aan iets nieuws. Gebakken eieren op brood krijg ik niet meer weg, dus ik moet eens iets nieuws voor mijn gezondheid gaan doen. Als alles volgens plan gaat, ga ik volgende week verhuizen en daarna ga ik volop nieuwe dingen proberen: leverreiniging van Moritz, appelsmoothie, yoghurtsmoothie.

 
WOW, ik weet dat het warm en plakkerig is, maar zo warm en plakkerig als ik me nou voel... Dat heeft echt niet zoveel met het weer te maken! Opnieuw twee keer heel heftig geniest (dat zijn die verkoudsheidsverschijnselen waar de auteur van de leverreiniging waar deze topic over gaat het over heeft, ken ik maar al te goed). De lichte hoofdpijn blijft aanhouden en mijn voorhoofd heeft klam, koud zweet. Now THAT'S what I call a cleansing! Ik kan het hebben, heb het al zo vaak gedaan. Beter eruit dan erin!

Mike

 
Ik kan ook eieren scheiden met alleen het ei hoor, toch gaat dit soms mis, erg lastig als je alleen eiwit nodig hebt voor geklopt eiwit, daar mag absoluut geen eigeel bijzitten, dan wordt het niet stijf.

Ik heb heel vaak taarten gebakken, vandaar dat dit handige dingetje, al zeker 30 jaar, in mijn bezit is.

Dus, Gerrit, ik weet echt niet meer waar ik dit gekocht heb. kans is groot dat dit in Duitsland was, daar is veel meer te koop op het gebied van taarten bakken thuis.

Ik heb de limoenen in huis, wacht nog even op een juiste gelegenheid, morgenvroeg krijg ik visite, zaterdagochtend wil ik voetbal kijken bij de jongste, dus misschien zaterdagavond en dan nachtje slapen?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.529
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan