Leverreiniging vertaling

Mijn ritme is al tijdenlang dat ik ochtendvast. Niet omdat ik per se niet wil eten 's ochtends, maar omdat ik dan overduidelijk in de reiniging zit. Ook zonder leverdrankje beleef ik 's ochtend vaak wel 3-4 rondes naar het toilet!Ik zit dan overduidelijk in de 'eruit'-fase en heb ook geen honger. Na verloop van tijd (begint meestal pas op z'n vroegst 11.30 u) ben ik 'leeg' en krijg ik een hongergevoel. Dan begint de 'erin'-fase. Momenteel is wat erin gaat inderdaad hoofdzakelijk vloeibaar. Mijn eerste 'maaltijd' van de dag, na het levermengsel, was een liter rauwe melk. Straks maak ik mijn appelsmoothie. Momenteel bevalt het me zo wel.

Ik ben in Schotland tegen mijn eigen ritme in gegaan door me 's ochtends vol te laaien met eieren, bacon, worstjes en witte bonen (zonder geroosterd brood, dat wel!), waardoor ik een onverteerbare baksteen in mijn maag had tot zeker 15.00 u. Praktisch gezien was het handig vanwege de lange ritten die we met de auto maakten van plaats naar plaats, maar ik vind het inderdaad wel fijn om als tegenwicht even grotendeels rauw en plantaardig te leven, ja. Mijn enige dierlijke product is rauwe melk en ook dat is een rauw, vloeibaar product.

Ik neem het drankje als 'ontbijt', meestal tond 11.00 u of 11.30 u, nadat ik 2 potten groene thee heb gedronken. Ik begin de dag al jaren met een halve liter water met Sole en, sinds ik de H2O2 heb ontdekt, ook 2-3 druppels H2O2. Zoals je wel merkt ben ik sowieso heel erg van het vloeibare. De basiselementen van het leven zijn waterstof, zuurstof en mineralen. Die krijg ik 's ochtends alle drie in een halve liter binnen!

Mike

 
Ik krijg helaas 's ochtends geen halve liter water weg, wordt dan misselijk.. s'nachts daarentegen heb ik altijd behoefte aan iets te drinken, word standaard 2 keer wakker voor het toilet en heb hier een glas water met sole en appelazijn staan,.. deze is meestal op als ik opsta.

Ik begin de dag tegenwoordig met een smoothieachtig iets, groentesap/ boullion/ sole en kruiden maar heb hiernaast ook behoefte aan iets hartigs en vast: dat is dan gesmoorde groenten met flink wat vet (ghee en kokos) Kan hier wel even op teren,

De laatste twee dagen echter ben ik ontzettend misselijk steeds, zou dit ontgifting zijn? het voelt niet fijn, want krijg zo niet veel weg (en kan niet nog een paar kilo missen)

Voel ook de klieren in mijn hals en beetje opgejaagd gevoel..

Vind het fijn om te lezen hoe het je vergaat Mike, je bent toch een groot voorbeeld en je visie en kijk op dingen vind ik ontzettend interessant!

 
Ik heb inmiddels ook de appelsmoothie een keer uitgeprobeerd.

Wat mis ik als ik het wit van de sinaasappel en citroen weglaat? Mijn blender krijgt het niet helemaal klein. Dat wit (het zijn ook gewoon stukjes) proef ik overal doorheen en daar krijg ik echt de rillingen van.

Verder is het best lekker spul, ook al krijg ik echt niet meer op dan een half glas, omdat het gewoon zo vult. De rest staat dus, inmiddels nog een keer geblend in de hoop die witte stukken een beetje klein te krijgen, in de koelkast.

Ben benieuwd of ik er iets van ga merken. In het andere geval is het in ieder geval niet vervelend...

 
Als je het wit weglaat zal de smmothie nog steeds effectief zijn. Je moet hier gewoon praktisch inzien en niet obsessief per se dat wit erin willen hebben. Het gaat erom dat het een feestje is om te maken en om te drinken!

Ik heb een half uur geleden mijn leverdrankje weer genomen en heb heftig geborrel en beweging in mijn maag gevoeld en gehood. Vanochtend was de ontlasting bruin, dus de ergste reiniging lijkt voorbij. Ik heb 2 keer geniest en voel nu bepaslde spieren rondom mijn hart. Herken ik van vroeger, had ik als kind ook al, maar was het vergeten.

Mike

 
over dit onderwerp het volgende:

ik heb iets van 3 a 4 keer de zogeheten 2-daagse leverkuur gedaan van hulda clark (dus de variant met bitterzout).

geen steen mogen ontdekken:-(

inmiddels heb ik wel van die rubberen handschoenen gekocht waarmee je de wc-pot beter kan onderzoeken op de stenen (niet echt mijn hobby maar ja).

overigens zonder klisma´s.

in elk geval voelde ik me ook niet echt opgelucht na zo´n kuur: dat is wat mensen vaak beschrijven.

ik heb deze gedaan: https://www.heelnatuurlijk.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=91&Itemid=30

ik heb gesproken met ervaren leverkuurmensen en die vertelden me dat ik eigenlijk een week ervoor met appelsap moet beginnen drinken omdat anders de stenen juist alleen maar verder vast komen te zitten.

over de appelsap: dat wil ik niet zoveel suiker in mijn lijf, maar er is een vervanger voor: malonzuur heet het.

ik heb het bij de drogist weten te bemachtigen een jaar geleden of zo, maar nog steeds de moed niet gevonden om het te doen.

dat wil ik wel proberen nog een keer.

maar ik moet wat meer rust hebbben daarvoor.

verder: hoge darmspoelingen

ik heb het een aantal keer achter elkaar gedaan op een moment dat ik erg ziek was en toen zijn daarna bij mij de problemen zelfs verder uit de hand gelopen (ik kreeg last van reflux gedurende twee maanden: kon niet meer horizontaal slapen), mijn allergieen werden ineens dusdanig manifest dat mijn voeding bleef hangen bij mijn middenrif en ik had continue buikpijn en werd bedlegerig.

ik maak mezelf niet wijs dat ik niet al flink ziek was tegen de tijd van de hoge darmspoelingen, maar ontgiften is ook een kunst: niet iets wat je zomaar altijd kan doen, dat is zoals ik er nu tegenaan kijk.

mijn darmflora ging destijds compleet onderuit: het was al niet veel en daarna helemaal niet meer

mijn idee is nu in elk geval voor een hoge darmspoeling dat ik daar al een zekere mate van gezondheid nodig heb wil ik er baat bij kunnen hebben.

 
Quote:
ik maak mezelf niet wijs dat ik niet al flink ziek was tegen de tijd van de hoge darmspoelingen, maar ontgiften is ook een kunst: niet iets wat je zomaar altijd kan doen, dat is zoals ik er nu tegenaan kijk.


Moeilijke ontgifters, zoals jij, hebben een probleem met loslaten. Dit gaat veel verder dan voeding alleen, gaat terug naar de kindertijd, naar ervaringen waardoor je in jezelf gekeerd bent geraakt en een 'binnenvetter' bent geworden. Energetisch komt het erop neer dat je met je mannelijke bewustijn (ego) je vrouwelijke onderbewustzijn onderdrukt. Dit laatste is verantwoordelijk voor je automatische functies waaronder de darmfunctie en die van de ontgiftingsorganen (lever en nieren).

Het heeft veel te maken met ver-geven, weggeven, de negatieve energie retour afzender sturen, omdat je deze niet langer meer 'eigen maakt'. Die vergeving begint bij jezelf en richt je daarna naar anderen. Je leert beseffen dat jij en anderen handelen vanuit onwetendheid, letterlijk niet beter weten. Je bevrijdt jezelf van schuldgevoelens, want jij en anderen kunnen niet schuldig zijn aan wat ze niet weten.

Dat is de kunst van vergeving, de kunst van ontgifting volgt hier automatisch uit. Een hoger bewustzijn is niet altijd een pre, omdat je uitsluitend je mannelijke energie aan het ontwikkelen bent. Vandaar dat yogi's in India ook kanker kunnen krijgen: ze zitten alleen nog maar in een niet-aardse, hogere realiteit en zijn het contact met de aarde, het vrouwelijke onderbewustzijn, helemaal kwijtgeraakt.

Mike

 
Mijn ontlasting was mooi bruin vanochtend. Ik stop dus met het leverdrankje en ga voorlopig verder mijn m'n eigen fruitsmmothies, die zijn ook een mini-lever/gal-reiniging. De rommel uit Schotland wordt goed opgeruimd!

Mike

 
hoi Mike, ik ben zeker een moeilijke loslater ook in psychologisch opzicht.

de man in mij zit bovenop de vrouw in mij.

ik heb het zelfs gekleid al.

en wat je zegt dat hoger bewustzijn ook niet alles is: onderschrijf ik.

de zoektocht naar de sleutel voor een doorbraak, is naar mijn idee toch altijd individueel en makkelijke oplossingen zijn niet altijd voor handen.

ondertussen heb ik naast een geest ook een lichaam met de nodige problemen en hoogstwaarschijnlijk met galstenen en ik ga het nog eens proberen met malonzuur.

maar dan over een tijd.

 
Het is trouwens malinezuur. Er is een veel makkelijkere, natuurlijke manier om jezelf voor te bereiden met appelzuur en dat is mijn appelsmoothies drinken:

http://www.fonteine.com/lever_gal_flush.html

http://www.fonteine.com/fruit_smoothie.html

Deze bevat voldoende remmende vetten om de bloedsuikerspiegel stabiel te houden, zodat je wel de voordelen hebt van de appels maar niet de nadelen. Diabeten hebben hun bloedsuiker gemeten na het consumeren van deze smoothie en zien niet of nauwelijks een verhoging!

Mike

 
Gister en vandaag pikzwarte/ donker bruine ontlasting,erg vloeibaar en toch lijkt het er niet gemakkelijk uit te komen (wel met een klysma).. ben ik aan het opruimen of is dit toeval?

 
Ik ga straks voor t eerst de leverreiniging doen...en vind dit echt eng. Ik ben vooral bang dat ik niet op tijd naar de wc kan komen. Maar zal het toch een keer moeten ervaren of dit werkelijk een probleem zal zijn of juist helemaal niet.

Ik moet ook bekennen dat ik er vanaf dat ik hier voor het eerst over las dacht: dit moet ik gewoon een keer doen.

 
Inmiddels heb ik voor de tweede dag appelsmoothie gemaakt, deze keer zonder wit van sinaasappel en citroen en zonder kokosolie met smaak. Het bevalt een stuk beter zo.

In ieder geval lijk ik er wel een beetje van te ontgiften. Naast hitteaanvallen, wazig zien en hoofdpijn, heb ik afentoe ook echt het idee zuurstof nodig had.

Daar tegenover staat wel een enorme hoeveelheid energie, in vergelijking tot wat ik gewend ben dan. Hoewel ik nog constant bang ben dat het ieder moment als een kaartenhuis in elkaar zal storten, blaak ik al anderhalve week van de energie. Ik begrijp er helemaal niets van (zeker omdat ik geen hc meer slik). Vandaag lag mijn energielevel dus nog een stukje hoger dan anders. Nogmaals, ik wacht op het moment dat ik weer als een dood vogeltje op bed beland.

In ieder geval ben ik wel heel benieuwd wat een echte leverreiniging (à la Moritz) en misschien een vitamine C-douche voor me zullen gaan doen.

 
Pinklady,

Goed bezig! Ben ik blij dat je je meer open hebt gesteld voor mijn benadering, op basis van VOEDING! Supplementen zijn prima om een 'noodverband' te leggen, maar uiteindelijk kunnen ze niet tippen aan echte voeding!

Ondertussen constateer ik dat mijn leverreiniging nog niet voorbij is! Ik ben weliswaar gestopt met het leverdrankje op basis van eierdooiers, olijfolie en citroensap, maar na 2 dagen van normale, bruine ontlasting is de geelwitte ontlasting de afgelopen 2 dagen weer terug. Zojuist al 3 (!) keer geweest en geen kinderachtige hoeveelheden geloosd! Het levert me pijn onder de navel voor, tijdens en na de ontlasting op, maar dat trekt wel weer weg. Ik heb in de loop der jaren meerdere van deze episodes gehad en verkies dit 'any day' boven een galkoliek (die ik in 2007 en 2008 maar liefst 3 keer in totaal heb gehad)! Beter met moeite eruit dan dat het erin blijft hangen! En zelfs toen wist mijn lichaam de rommel er, met geweld, uit te krijgen. Gelukkig maar!

Ook ik heb besloten om nog een tijdje door te gaan met de fruitsmoothie. Ook in week 2 na Schotland bevalt deze lichte, luchtige, vloeibare voeding me nog uitstekend! Ik heb ook even geen trek in zware dierlijke eiwitten, hoewel ik wel rauwe melk drink en yogurt eet. Ik beschouw zuivel echter als 'licht'. Blijf ons op de hoogte houden, Pinklady. Van mijn verschijnselen kun je leren dat je dergelijke dingen te wachten kan staan. Schrik niet, het hoort er allemaal bij!

Mike

 
Mijn ervaring: ik ben dus gisteranavond begonnen, ik zag er tegenop, zeker toen ik het drankje aan het maken was. maar de smaak viel mij eigenlijk wel mee. Ik kon dit gemakkelijk opdrinken, licht zurig.

Ik ben vrij gemakkelijk in slaap gevallen maar werd om 2.00 uur wakker.

MS is voor mij niet alleen uitval van verschillende spieren, maar ook zware benen/tintelingen overal/erg onrustig gevoel rond de enkel/koude band rond knieen en scheenbeen(alsof er airco opstaat), hartkloppingen.

Vannacht werd ik dus wakker met al deze gevoelens minstens 3 keer zo erg als normaal. Ik wist niet hoe ik moest liggen, mijn hart ging enorm te keer, en de onrust in mijn benen was enorm. Dit duurde bijna 2 uur lang en toen werd het wat rustiger en heb ik wel weer kunnen slapen.

Ik ben vanmorgen begonnen met glas water(sole/H202/appelazijn/honing) en daarna met klysma op naar de wc.

In het begin kwam de ontlasting, ondanks de klysma, er maar niet uit. En er zat genoeg hoor, dat kon ik voelen. Dik en vast.

Toen dit er eindelijk uit was alleen nog maar water. Ik ben nog kwartiertje blijven zitten, weer water en als "toetje" nog meer ontlasting, maar meer plop plop plop plop.

Kleur is gewoon nog bruin.

Nu voel ik mij wel behoorlijk leeg, met lichte benen.

En ik ga dit de komende dagen zeker nog vaker doen.

 
Dirtsa,

Kijk dit nog een tijdje aan, maar als de ontgifting echt te heftig wordt kun je beter stoppen. Ontgifting kan een enorme schok teweegbrengen waarbij inderdaad oude symptomen in volle hevigheid terug kunnen komen, maar het moet wel te doen zijn, anders kan het zelfs gevaarlijk zijn. Misschien moet je eens kijken wat mijn fruitsmoothies voor je gaan doen, net als Pinklady.

Mike

 
Dat ga ik zeker doen, maar heb nog de biol.appels/sinaasappels nodig. Helaas ben ik niet mobiel, en hier zitten geen winkels. Dus ik moet nog even geduld hebben.

Maar ik heb het recept al klaar liggen op het aanrecht.

Ik ben vooral benieuwd of de klachten terug komen als ik dit nog een keer probeer, gelukkig trokken de symptomen wel weer weg na enkele uren.

 
Mike, zal ik je eens iets vertellen? Ik dacht dat ik het al ergens hier op het forum had geschreven, maar ik slik, sinds ik met HC ben gestopt helemaal geen supplementen meer. Helemaal niets. Zelfs levertraan niet, omdat ik nog niet echt heb geëxperimenteerd met het hoe van het binnenhouden.

Ik gebruik Sole, ik gebruik H2O2 en soms neem ik nog wat vitamine C. Ook probiotica doe ik eventjes niet. Misschien komt dat weer, maar eerst wil ik wat reinigen voor ik er vanalles inprop. Verder overweeg ik nog levertraancapsules, maar het heeft geen haast.

Overigens krijg ik nog wel vitamine-injecties, maar daar houdt het ook echt op. Mijn lijf doet het nu allemaal uit zichzelf en dan zal ik het zeker geen extra ballast in de vorm van supplementen voeren.

Volgende week moet ik naar mijn arts, maar ik weet echt totaal niet wat ik daar ga doen: heel zijn protocol heb ik afgebouwd en ik sta op dit moment ook niet meer open voor supplementen. Bijnierschorshormoon is in mijn geval wel handig om reserve te hebben, maar de overige hormonen slik ik niet. Het enige hormoon dat ik eventueel nog wel zou willen gebruiken, is schildklierhormoon, maar dat accepteert mijn lijf niet. Daar zal een reden voor zijn en waarschijnlijk had het het zelf ook wel voldoende aangemaakt als het daarvoor gezond genoeg zou zijn.

Ik zal zeker niet zeggen dat ik gezond ben, maar een beetje energie is waar ik het allemaal voor deed. Die energie heb ik op z'n minst tijdelijk, maar ik hoop langer dan tijdelijk. In ieder geval geniet ik maar van elk moment dat ik iets kan, want ik weet nooit wanneer het voorbij is met de energie.

Zo ver als jij nu gaat, wil ik overigens niet gelijk gaan. Ik doe het wat rustiger aan, aangezien ik mijn energielevel echt niet om zeep wil helpen. Dus, ontgiften is prima, maar alles op z'n tijd. Op dit moment is het de appelsmoothie die al voldoende doet. Als ik daarvan niets meer merk, is het tijd voor een stapje erbij.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.922
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan