Leverreiniging vertaling

"Ik geef toe aan waar ik altijd al van heb gehouden"

Voel ik helemaal in mee Mike!

Dáár gaat het ook om: kijk en ervaar wat bij ons past, wat ons goed doet, waar we van houden, wat onze meest positieve overtuiging is. Dát zal het concept zijn wat op dit moment werkt voor ons.

En dat principe kunnen we natuurlijk op veel meer facetten in ons leven toepassen dan alleen op voeding.

Heb net m'n 6e xuccesvolle Moritz leverreining achter de rug. Deze periode heb ik ondersteuning gezocht in:

- Chanca Piedra thee

- Beta TCP (Biotics)

- Hepanorm (AOV)

Ik merk dat door deze spoelingen letterlijk en figuurlijk de boel bij mij meer gaat stromen. Lastig soms voor mensen in mijn omgeving, want ik wordt nu wel eens boos en gedraag me dan dus ook zo..... :D

Heerlijk gevoel voor mij om weer eens boosheid te kunnen ervaren en te kunnen uitten i.p.v. het vast te houden in het lichaam als stijfheid en pijn in spieren en gewrichten.

 
Ik heb een vraagje over mariadistel. Ik heb deze gisteren gehaald bij de natuurwinkel. maar heb geen idee hoe ik deze het beste in kan namen. Ik las dat thee iets minder werkzaam zou zijn. maar hoe dan wel? ( ik heb gedroogde mariadistel/kruid)

 
Hoi Dirtsa, van de mariadistel zijn de zaden het meest werkzaam: daar zit de silymarine in. Op de zaden kun je zo op kauwen of je kunt ze in tinctuurvorm gebruiken. Vroeger had dr. Vogel mariadisteltinctuur, maar die doet er niet meer aan. Ik heb er nu eentje van het merk cruydthof (ik weet niet of die t erbij hoort) en ik zag ergens dat de santishop ook mariadisteltinctuur verkoopt. Als je mariadistelthee van de bladeren hebt, dan heb je daar niet zoveel aan. Ik heb hier ook capsules, maar daar zit weer zoveel vulstof bij. Daarom heb ik de tinctuur gekocht.

 
:( gisteren de mariadistel gedroogd gekregen, het zal toch wel iets doen?

Ik gebruik het maar gewoon als thee, zoals onze voorouders deden...denk ik.

En ik zal eens gaan zoeken naar de tinctuur.

 
Hoi Dirtsa, is het dan thee van de bladeren die je kreeg?

Mogelijk heb je theezakjes met zaadjes?

 
Het is een grote zak vol mariadistelkruid, volgens mij de hele plant en dan gedroogd. Hier maak ik thee van, dus gewoon kokend water, eetlepel gedroogde mariadistel erin, 10 minuten laten trekken. Opschenken door een theezeef, erg lekker trouwens. Ik maak de thee samen met de lever/galthee. Dus van elk 1 eetlepel. Overigens zit in de lever/galthee ook mariadistel.

 
Quote:
Ik merk dat door deze spoelingen letterlijk en figuurlijk de boel bij mij meer gaat stromen. Lastig soms voor mensen in mijn omgeving, want ik wordt nu wel eens boos en gedraag me dan dus ook zo..


Je hebt me weer de motivatie gegeven om vandaag weer te beginnen met appelazijn en dus volgende week een flush. Zit nog veel oude boosheid vast in mijn lichaam. Dit is waar ik me nu al een tijdje op aan het concentreren ben; het loslaten van oude emoties,angsten, negatieve gedachten enz. Ga vanaf morgen ook weer bezig met EFT. Mijn zus doet nu een opleiding tot EFT therapeut, dus kan ze lekker op mij uitproberen.

 
Ik weet niet meer onder welk onderwerp dit bericht stond:

http://www.healsa.co.za/PDF Files/BasicWellness.pdf.

Het hele citroen uit de blender+olijfolie verhaal maar ik vind dat het onder leverreiniging hoort, dus ga ik hier maar verder. :)

Vorige week wou ik ermee beginnen. Een citroen in stukjes in de blender gedaan met een eetlepel olijfolie en water, op de knop gedrukt en..... niets! Blender kapot. Afijn, een nieuwe blender gekocht en die gisteravond even uitgeprobeerd. Weer zo'n citroenmengsel gemaakt en in de koelkast bewaard voor vandaag (dat mag van Tina). Ik haalde het bakje straks uit de koelkast en het was citroenpudding geworden! Dus heb ik het verdund met water en ik zit het nu met een rietje op te drinken. Het is best veel en lekker is anders, maar het is voor het goede doel! Zo... ik heb het op en voel mezelf best dapper.

 
@Dirtsa: klinkt goed, als het ook nog lekker is!

@ Rapunzel: wat een deceptie: die blender kapot!!!

Hoeveel vermogen had je vorige blender als ik vragen mag? En je nieuwe?

Als je nieuwe kapot gaat door die citroenen, dan is het binnen de garantietijd gelukkig nog.

Mijn vriend is verkouden en door dit spul komt nu veel slijm bij hem los.

Bij mij verandert mijn ontlasting van vast naar veel zachtere substantie.

Bij mijn vriend inmiddels ook trouwens.

Ik overweeg nu mijn schoonvader ook aan dit protocol te krijgen, die flink ziek is en meer en meer opgezette lymfeklieren krijgt met de dag.

Jouw verhaal van die blender geeft me te denken dat hij het misschien niet afkan met die van met die van de gespaarde ottopunten die bij hem nu ergens stoffig staat te worden (het gebruik van de blender moet dus nog ook inburgeren).

 
Maar mijn blender is niet kapot gegaan van de citroenen! Hij was al kapot voordat ik hem weer in gebruik dacht te nemen! Geen idee hoeveel vermogen mijn nieuwe heeft. Ik heb een Philips HR2094. Fijn om te lezen dat de ontlasting er zachter van wordt. Ik dacht te voelen dat mijn citroenmengsel nogal heftig is op de dunne darm. Het kwam wat branderig binnen. Morgen nog eens proberen maar dan met veel meer water erbij. Ik ben benieuwd of je schoonvader wat voor dit protocol voelt. Ik hoop van wel in elk geval!

 
Rapunzel, oh! Haha sorry dat ik het verkeerd had gelezen van die blender! Gelukkig dat het niet door de citroenen kwam! Mijn ontlasting heeft er lang over gedaan voor die zachter werd trouwens. Ik denk anderhalve week. Dus kwestie van doorstoten:)

Ik weet het niet zeker maar ik denk dat ik iets minder ontstekingsklachten in mijn kieswortels voel nu dan anderhalve week geleden, maar dat kan ook te maken hebben met het feit dat ik mijn oren ben gaan druppelen met h202 (dat knappert enorm!). Ik heb ook standaard altijd een beetje oorpijn. En ik zag op youtube een filmpje van een tandarts die zei dat die verbinding er was van oorpijn met bovenachterkiezen.

Dat maakte me attent.

Vaak is het moeilijk terugredeneren wat nou waarvan kan gekomen zijn.

Ik hoop zo dat zich dit doorzet.

Ik ga gewoon door met dit.

Soms voel ik ook wel zoiets van: jezus als die mensen in afrika ermee van hun aids en andere dingen afkomen, dan moet ik er toch ook vanaf kunnen komen met dit protocol?

Soms denk ik dan: bij hen is het misschien meer ondervoeding dan bij mij.

Bij mij lijkt het meer een ontgiftigingsprobleem misschien (voor zover dat dat twee verschillende dingen zijn).

Het is denk ik een kwestie van lange adem.

Slecht doet het me niet.

Ik heb mijn therapeute het laten testen en die vond het in eerste aanleg wat heftig overkomen allemaal, maar toen ze testte zei ze toch dat het goed voor me was.

Daar was ze zelf ook verbaasd over.

Schoonvader en schoonmoeder hebben inmiddels al zelfs GEVRAAGD om abrikozenpitjes.

Dus we hebben gelijk een heel pakket naar ze op laten sturen.

Mogelijk zit er nog meer rek in!

Het aloude respect voor de witte jassen zal nog verder in de schoenen zakken nu ze lont ruiken met die lyme en op dat gebied worden afgescheept door de artsen.

Tijd voor deze mensen, hoezeer ze nog van de oudere generatie zijn ook, om voor hun eigen bestwil op tijd nog het licht te zien wat dit aangaat.

Ik heb al een ozonator besteld.

Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen om het allemaal over te brengen en ik spreek hun dialect ook niet.

De citroen en je dunne darm: maar die citroen moet ook eerst langs de maag toch en die is ook zo zuur.

Ik denk dat het wel zal meevallen.

Ook een kwestie van wennen misschien.

 
Ja misschien wel. Ik weet het ook niet helemaal zeker of het de dunne darm is. Het kan ook nog de maag zijn maar omdat mijn slijmvlieslaag van de dunne darm dun is, gok ik daar op. Het spreekt mij ook wel aan, dat Tina Maas protocol. Vraag me niet waarom... Ik zal er wel rijp voor zijn. Heeft je schoonvader toch lyme in plaats van kanker dan? Of is het nog steeds niet duidelijk? Ik zou ook niet weten waar ik beginnen moest als ik mijn familie mijn manier van eten/supplementeren en denken uit moest leggen. Het is zo'n wereld van verschil! De kloof is in al die jaren gewoon steeds groter geworden!

 
Quote:
De kloof is in al die jaren gewoon steeds groter geworden!


Hier had ik het gistermiddag ook met HeleenQ over. Ik ben blij dat we hier een clubje hebben die 'op niveau' over voeding en gezondheid met elkaar van gedachten kunnen wisselen. Hoe licht je de doorsnee 'supermarktlemming'(een term van Ron Fonteine) in? Als zo'n lemming toevallig op dit forum terechtkomt lijkt het wel of hier een totaal andere taal gesproken wordt!

Mike

 
Ik zat laatst op een terrasje in Heusden toen ik een man en een vrouw aan het tafeltje achter me hoorde praten. De vrouw zei: 'dan ga je toch op het Sonja Bakker dieet...' Voor ik het wist had ik mezelf omgedraaid en riep ik 'niet doen hoor! Dat is helemaal niet goed!' naar het verbijsterde stel.'Al die peperkoek en die eierkoeken, al die suiker.... Dat is hartstikke slecht'. 'Maar in peperkoek zit toch helemaal niet zoveel suiker?' zei de vrouw 'en het is ook niet zo vet.' 'Maar vet is goed! Vet heb je nodig!'brulde ik. 'Vet maakt niet vet! Het zijn de koolhydraten die het hem doen.' Ze keken me echt aan alsof ze met een of ander zonderling figuur te maken hadden. 'En ik bedoel roomboter!'voegde ik er nog aan toe. Later was de vrouw naar de wc en wij gingen weer verder. Ik liep langs de man en zei nog een keer: 'Niet doen hoor!' De man schoot in de lach. Ik voelde wel dat het aan hem niet zou liggen. Hij moest het gewoon van háár.

 
De vrouwen zijn ook absoluut het moeilijkst om te veranderen. Die zijn zo gehersenspoeld over verzadigd vet en cholesterol, dat is niet leuk meer! Een geindoctrineerde geest is een gesloten geest. Hoe open je een gesloten geest?

Mike

 
Dan kunnen ze volgens mij DrFrank beter proberen dan sonja bakker.

Het valt niet mee om dat wat er tientallen jaren in gestampt is er weer uit te halen. Het feit alleen al dat er miljoenen uit is gegeven aan reclame/spotjes om ons aan de onverzadigde vetten en de koolhydraten en suikers te krijgen zegt eigenlijk al genoeg. Deze "kennis" moest er blijkbaar echt ingestampt worden.

En reken er maar op, als er zovel geld is voor reclame dan wordt er nog veel meer aan verdiend.

 
Ja, het grote probleem is deze onzin er (bewust) keihard is ingestampt door de media. Probeer dan maar eens iemand wijs te maken dat jij het beter weet, terwijl je geen witte jas aan hebt en geen jarenlange studie ziekteleer hebt gedaan.

Hebben jullie het ook vaak dat je je gaat irriteren aan de onwetendheid van andere mensen?

Als je bijv op een verjaardag mensen hoort praten hoe ongeloofelijk knap het toch is dat we tegenwoordig overal wel een medicijn voor hebben? Iemand is 5kg afgevallen door het speciale Sonja Bakker dieet? En weer iemand anders is genezen van kanker door chemo? Of iemand heeft eindelijk zijn cholesterol onder controle door magische pilletjes? We worden ouder dan ooit! Hoorde pas nog op de radio dat we binnenkort allemaal weer met gemak de 100 gaan halen. En zo kan ik nog wel even doorgaan

Natuurlijk was er ook een tijd dat wij zelf zo onwetend waren, maar dan alsnog zou je weleens mensen letterlijk willen vastpakken en wakker schudden!

 
@Rapunzel:

Quote:
Het spreekt mij ook wel aan, dat Tina Maas protocol. Vraag me niet waarom... Ik zal er wel rijp voor zijn.


Als het je aanspreekt moet je er zeker iets mee doen in jouw tempo en op jouw voorwaarden.

Citroen gaat mij op zich makkelijk af.

Ik had vroeger al een hang naar de zuurste appels en napoleonsnoepjes.

De mandarijntjes moeten voor mij ook zuur zijn anders vind ik ze veel te soft.

Mogelijk altijd al een lever vol toxinen gehad en een drang naar de boel daar eens ff lekker uitpoetsen.

Mijn vriend die heeft veel nareacties als hij die citroen gegeten heeft, ik heb dat veel minder.

Ik denk dan dat ik misschien veel te veel als een militair mijn eten eet of zo, dat ik er daarom niet op reageer zoals hij, want het is wel heftig spul, maar mogelijk is het gewoon meer op mijn lijf geschreven dan het zijne, omdat er bij mij met die lever veel moet gebeuren.

Quote:
Heeft je schoonvader toch lyme in plaats van kanker dan? Of is het nog steeds niet duidelijk?


Dat is allemaal nog onduidelijk.

Wat mij betreft heeft hij minimaal lyme, maar ik heb al gelezen dat hij het ook allebei zou kunnen hebben, al willen de artsen het liever over de kanker hebben en lyme daarmee ZONDER GEDEGEN ONDERZOEK wegdrukken, wat absoluut voorbarig is.

Quote:
Ik zou ook niet weten waar ik beginnen moest als ik mijn familie mijn manier van eten/supplementeren en denken uit moest leggen. Het is zo'n wereld van verschil! De kloof is in al die jaren gewoon steeds groter geworden!


Nou ja, dit is nog schoonfamilie, dat is helemaal op eieren lopen.

Mijn moeder (van 81 jaar waar meer leven in zit dan in mij) die is geinteresseerd in dit soort dingen.

Zij wilde ook de citroenkuur gaan doen!

Ze zit ook al aan de levertraan/boterolie en aan de sole en eet dagelijks veel moermanachtige rauwe dingen.

Sinds kort zit ik pas aan het vlees en het vet weer, dus daar moet ze ook nog aan wennen haha.

@ Mike: geweldig woord: supermarktlemming! oh haha:)

@ Janse:

Quote:
alsnog zou je weleens mensen letterlijk willen vastpakken en wakker schudden!


ja dat heb ik dus ook.

soms maakt het me niets meer uit, dan ga ik in een tandje hoger en dan zeg ik tegen mijn vriend dat als de ziekte van zijn vader hem aangaat, dat hij zich dan het best verdiept ipv het alleen maar erg zitten vinden.

wie schiet daar iets mee op dan?

de tijd is te kort.

en dan nu krijgen we berichten van zijn ouders dat ze het allemaal wel veel info vinden, waar ze mee te dealen hebben.

en dan moet ik weer afremmen en me aan hun slakkentempo aanpassen.

kijk, als ze niet zo dicht bij me stonden zou ik me niet zo uitsloven!

van de zomer was het al zo: die vader was gebeten door een besmette teek.

dan kan je nog veel doen om de boel de kop in te drukken zelfs met antibiotica, al is het een paardenmiddel.

maar nee hoor, gewoon een flutkuurtje gehad van de huisarts

en ik zei nog (gepokt en gemazeld door de bittere ervaring van deze klote infectie dag in dag uit): dat is te kort

ja, nee nu moest de natuur het maar zelf oppakken zei schoonvader.

nou dat heeft de natuur nu dus gedaan, maar ik ga hem daar nu wel mee confronteren (wel een beetje met als inzet dat hij beter opnieuw acht slaat op wat ik hem vertel haha, niet om hem de les te lezen overigens, maar ik wil graag dat de vader van mijn vriend in leven blijft!).

 
"Hoe open je een gesloten geest?"

Niet......

Is net zoiets als ongevraagde adviezen geven of een drugsverslaafde onder dwang laten afkicken. Werkt niet of kost bakken energie om de ander te overtuigen. Je moet er maar zin aan hebben.... De ander vindt jou wel als zij of hij er aan toe is om te willen veranderen en de oogkleppen af te doen.

Gewoon zelf het levende voorbeeld zijn en jezelf laten zien door bijvoorbeeld een boek te schrijven waardoor mensen je makkelijker kunnen vinden ;)

Levende voorbeeld vind ik Yvonne Lemmers die vanuit haar visie ook vetten promoot en inmiddels een forum met 4815 gebruikers heeft:

Forum Yvonne Lemmers

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.332
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan