Leverreiniging vertaling

Van de week heb ik mijn 9e lever/gal reiniging gedaan en anders dan anders was naast de steentjes, de grote hoeveelheid gruis en kleine witte langwerpige steentjes.

Ik las eerder in dit topic dat gruis wel eens net zo verstoppend kan zijn als stenen.
 
Lieve mensen, het is een tijdje geleden dat ik op het forum ben geweest en vooral dat ik een bericht heb achtergelaten. Ik ben enthousiast en dat wil ik delen. Net heb ik de tweede reiniging achter de rug (veel gruis trouwens). Ongeveer 1,5 jaar geleden ook drie reinigingen gedaan, alleen merkte ik toen dat mijn bijnieren het niet trokken. Rond die tijd besloot ik ook niet te veel meer advies van anderen/boeken/of internet op te nemen. Ik wilde meer mijn lichaam, mijn intuitie horen en het innerlijk aanvoelen/weten verder ontdekken. Het effect van de reiniging leert mij dat ik goed op weg ben. Ik voel de energie door mijn lichaam stromen, mijn handen 'stralen' nog sterker dan ze al deden. Als ik mijn handen naar elkaar richt of op mijn lichaam, dan voel ik mijn omhuld door helende energie. De Chinese geneeskunde zegt dat de lever zorgt voor de chi stroming door het lichaam. Het is echt waar! Ik voel het en ervaar het. Er is levenskracht (onderliggende energie) die alles tot leven wekt en werkzaam is in alle organismen. Noem het prana, ki, pneuma, chi. Hartelijk dank aan de kennis/ervaring uit oude culturen, onderzoekers zoals Weston Price, initiatiefnemers zoals Mike en jouw items, dat ik dit leer te ont-wikkelen.

 
Hoi allemaal! Ik heb het hier al eens gelezen, maar kan het antwoord (van Mike) niet meer vinden.

Sommige mensen beweren dat de leverreiniging enkel een kwestie is van verzeping van de producten die je tot je neemt en dat er geen sprake is dat het om galstenen gaat. Waarom is er juist geen sprake van verzeping en zijn het wel galstenen die eruit gaan?

 
Om eindelijk eens af te rekenen met mijn vermoeidheid eet ik sinds een aantal weken gluten- en lactosevrij. Ik merk een hele verbetering en ook eindelijk na jaren begin ik af te vallen. Ook heb ik geconstateerd dat regelmatig na een "vette" maaltijd de vermoeidheid weer ernstig toeslaat. Mijn buik voelt dan ook heel zwaar en opgezet aan.

Daarom afgelopen vrijdag toch maar weer eens een leverreiniging gedaan. Nummer 31 om precies te zijn, en nog steeds veel stenen. Deze keer een aantal flinke grote. Zaterdag voelde ik me redelijk opgelucht maar zondag kwam ik in een emotionele dip. Bijna de hele dag chagrijnig en veel huilen.
Dit ervaar ik ook als ik supplementen neem ter ondersteuning van de lever. Zodra ik weer stop met de supplementen gaat dat weer over.

Oftewel het lukt mij slecht om de afvalstoffen uit de lever te verwijderen. Iemand tips wat ik hieraan kan doen?
 
Blijkbaar zit er nog altijd veel emotie op de lever, die moeten er toch uit lijkt mij, misschien daarbij hulp inschakelen ?
Heb je ook castoroil pakkingen al geprobeerd?
 
@Tanja.
Ja de castoroil pakkingen heb ik ook al geprobeerd. Er zal idd ook wel emotie op de lever zitten maar ik bedoel eigenlijk het volgende: als ik de lever ga ontgiften met kruiden, supplementen of leverreiniging dan komen daar heel veel afvalstoffen uit vrij. Het lijkt mij dat die afvalstoffen niet snel genoeg mijn lichaam verlaten waardoor ze weer in mijn systeem komen en dus bijv ook mijn bloedbaan. Zo ben ik mezelf dus weer aan het vergiftigen. In ieder geval zo voelt het. Ik krijg dus de afvalstoffen wel uit mijn lever maar niet snel genoeg uit mijn lichaam en zoek dus nu iets wat daarbij kan helpen.
 
Vandaag reiniging 21 gedaan. De steentjes die eruit komen vind ik niet meer zo belangrijk, want die maak je hoogstwaarschijnlijk zelf aan door het innemen van olijfolie en grapefruitsap. Ik zie in sommige groene "stenen" het vruchtvlees van de grapefruit zitten. Zal best een keer stoppen als je het vaak genoeg doet omdat de stoffen die nodig zijn voor de stenen "op" raken. Kennelijk ontstaan ze niet alleen door olijfolie, grapefruitsap en gal e.d. Toch doet het wat voor me en voel ik het wanneer ik het weer een keer moet doen. Het is wel zo dat het bitterzout in combinatie met de olijfolie de lever en galblaas krachtig laten samentrekken. Misschien dat dat zorgt voor het opgeluchte gevoel na afloop? Ik blijf het zo af en toe herhalen. Verder veel gember en kurkuma eten. Dat reinigt de lever ook. Het belangrijkste: genoeg water drinken en genoeg nachtrust! Dat is pas echt een weldaad voor de lever.
 
Ik wil eigenlijk stoppen, maar er komen echt nog behoorlijk wat stenen. Er wordt ook duidelijk vermeld dat je het echt af moet maken.
 
Beste muis,
Doe je het echt 1 keer per 3 á 4 weken? Dan zou het op een gegeven moment klaar moeten zijn, maar ik lees wel eens dat mensen het al 30 keer gedaan hebben. Ik weet niet wat verstandig is. Ik lees ook dat er een kans bestaat dat je een echte galsteen verplaatst die vervolgens de galblaas verstopt. Maar goed luisteren naar je lichaam denk ik.
 
Ja inderdaad, ik doe hem nu iedere maand. 6x gedaan zo uit m'n hoofd. Ben er stiekem wel een beetje klaar mee. ga hem komende maand nog een keer doen en dan kijk ik wel wat ik verder ga doen inderdaad, desnoods pas na 3 maanden weer een keer ofzo.
 
Ik snap het helemaal! :) Bedenk in ieder geval dat er geen galstenen of leverstenen verwijderd worden. Maar het heeft wel een reinigend effect. Als je galstenen vermoedt kun je beter naar de dokter gaan. (Maar dat heb ik zelf ook niet gedaan hoor...)
 
@ Tanja,
Jaren geleden ben ik begonnen met chlorella. Na drie weken was ik niet meer te genieten. Na het stoppen met chlorella was ik binnen 2 dagen weer mezelf.

Later via natuurarts diverse supplementen geprobeerd, o.a.:

Silymax: ondersteunt leverfunctie en galproductie. Bestaat uit plantenextracten (o.a. Mariadistel) en choline.

Metaclear: idem maar dan met Silybum Marianum, Cyana Scolymus, en anti-oxidantenmengsel ter bescherming tegen vrije radicalen

Anti-toxinen complex van Cellcare met groene thee extract, curcuma en alfa-liponzuur.

Uiteraard niet alle drie tegelijk maar iedere keer een ander supplement geprobeerd. Alle drie heb ik nog in huis omdat ik de supplementen niet hebt opgemaakt vanwege de klachten.

Ik wil zo graag mijn lever verder ontgiften want ik merk dat mijn vermoeidheid ook mede daardoor komt.
Zou het zinvol zijn om naast 1 van deze supplementen extra dosis vitamine C te nemen? Of misschien een andere tip?
 
@muis
Je hoeft de leverreiniging niet iedere 3 - 4 weken te doen. Je kan er ook voor kiezen om dit bijv 1 x in de 2 maanden te doen. Behalve als je voelt dat het eerder nodig is. 6 x een leverreiniging is echt niet zoveel. Ik heb eerder gelezen van Morritz dat bij de meeste personen na 10 tot 12 reinigingen de lever wel redelijk schoon moet zijn.
En ja, ik heb er al 30 gedaan maar heb dan ook een ernstig vervuilde lever na het 10 jaar inademen van chemische dampen. Dus ik zal geen doorsnee "patient" zijn.
Succes.
 
@gif-vrij,

Ik denk maar even hardop: Misschien dat de supplementen niet goed gekozen zijn? Mariadistel is alleen goed om te gebruiken als fase 1 niet te traag verloopt (mariadistel, maar ook kurkuma remt fase 1). Fase 1 kan gestimuleerd worden met bètacaroteen, vitamine C, vitamine B2 en E, bioflavoïden, zink, koper, selenium, magnesium en molybdeen. Dan zou je zelf al goed zitten met de vit C



 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.798
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan