Leverreiniging vertaling

@Tanja.
Interessant wat je daar schrijft over fase 1 en 2. Het zou idd goed kunnen dat fase 1 langzaam verloopt bij mij. Ik ga me er nog verder in verdiepen.
In gebruik regelmatig kurkuma en dan krijg ik dezelfde klachten. Het valt op zijn plek. Dank voor je reactie.
 
@gif-vrij,
Misschien heb ik het al eens geschreven, maar je reactie op chlorella en kurkuma kan ook duiden op kwikvergiftiging. Beide zijn zwavel(thiol)houdend wat zorgt voor herdistributie van kwik wat klachten geeft als hoofdpijn, vermoeidheid, brainfog en andere mentale klachten. Krijg je die klachten als je dat eet?

Mark
 
@100%leven
Ik heb mijn kwikbelasting wel eens laten testen d.m.v. een haartest maar dat kwam er niet uit.
Kwik kwam op 0.3 (0.0 - 20.0 ref.waarden)
Wel een tekort aan Mangaan, chroom, vanadium, molybdenium en lithum. Een teveel aan silicium, platinum en zink/koper.

Hoofdpijn heb ik bijna nooit. Brainfog is aanzienlijk verminderd sinds ik gluten- en lactosevrij eet.
Vermoeidheid is nog steeds een groot issue. Ik dacht in eerste instantie dat het kwam door de gluten en lactose. Het is zeker verbeterd maar ervaar nu nog regelmatig na een maaltijd een flinke vermoeidheidsdip (en ik eet ook geen suiker en weinig koolhydraten). Een "vette" maaltijd geeft zeker vermoeidheidsklachten, dus wijt ik aan de lever. Maar of ik het bij het rechte eind heb weet ik niet. Mijn bovenbuik voelt dan ook altijd zwaar aan.
 
@gif-vrij
Niet dat ik je een kwikvergiftiging wil aanpraten (kan ook helemaal niet), maar de directe kwikwaarde zegt alleen iets over of je een acute kwikvergiftiging hebt. Die kwikwaarde geeft aan hoeveel kwik er in je bloed zit, maar dat zegt niets over hoeveel kwik er zich in je organen bevinden.

Kwik zorgt voor een verstoord mineralentransport, oftewel veel mineralen komen niet aan op plekken in je lichaam waar ze nodig zijn. Cutler heeft een methode ontwikkeld waarbij je met grote zekerheid kunt vaststellen via een haartest of je een verstoord mineralentransport oftewel kwikvergiftiging hebt. Mijn directe kwikwaarde was ook laag, maar m'n mineraalwaardes schoten alle kanten op (vooral te laag bij mij).

Omdat jij zelf al aangeeft dat er bij jou 10 mineraalwaardes te hoog of te laag zijn, zou het een indicatie kunnen zijn. Extreem lage lithiumwaardes zie je bijv. ook vaak bij mensen met een kwikbelasting.

Deze haartest in combinatie met Cutler's counting rules kunnen je (veel) meer zekerheid geven op dit gebied.

Mark

 
@100% leven
Ik heb zelf de haartest bij ELN laten doen. Er is getest op vrijwel dezelfde elementen als de test die jij aan beveelt. Alleen uiteraard zonder Cutler's counting rules. Maar stel dat er sprake is van een kwikbelasting. Dan is het ontdoen van kwik toch ook weer een zware belasting voor je lever?
 
@Gif-vrij
Meestal wordt er wel getest op min of meer dezelfde elementen bij een haartest, maar het gaat om de referentiewaarden die gebruikt worden als je het wilt kunnen toetsen met de counting rules. Deze counting rules staan in m'n kwiktopic beschreven overigens.

Maar je kan uit jouw haartest al wel wat opmaken zoals ik schreef.

Als ik even voor mezelf spreek: mijn lever zit verstopt juist door de kwik. De kwik vormt dus de zware belasting voor m'n lever. Dus als ik niet de kwik uit m'n lever en rest van m'n lichaam cheleer, dan blijft die lever verstopt zitten. Het is uitzoeken hoe snel je lichaam/lever het ontgiften via chelatie aankan en daarnaast hoe je je lever kunt ondersteunen met voeding en supplementen die je lever nog kan verwerken en juist niet verder belasten. Mariadistel, artisjok en kurkuma zijn bijvoorbeeld voor mij een no-go, terwijl het voor een gezonde(re) lever juist versterkend kan werken.

Ik weet niet of er uit een bloedtest bij jou is vastgesteld dat je verhoogde leverwaardes hebt?

Mark
 
@100leven
Er is bij mij uit bloedtesten nooit verhoogde leverwaardes gemeten. Altijd alles goed.

@Tanja
Op de website van De Poort.be staat veel beschreven over de fase 1 en 2 van de lever. Ik heb inmiddels veel items vermeden die staan beschreven die de fasen kunnen beinvloeden. En ik moet zeggen ik voel me al een stuk beter wat betreft de emoties. Minder geirriteerd, boos, huilbuien etc. Maar er is nog een hoop te doen en ik vind het wel een ingewikkeld verhaal.
 
@gif-vrij, ik heb daar ook al vaak gesnuffeld inderdaad. Wel goed dat je al verbetering merkt. Heb je weleens een ontlastingsonderzoek laten doen?
 
zoeken op ontlastingonderzoek.com. Hier vind je veel info.
Waarschijnlijk als je het wilt doen het beste via een alternatieve arts.
Ik zelf heb het meerdeere keren laten doen, maar ik had de eerste keer dus al - slechte vertering en candida -.
Dit jaar wil ik het nogmaals laten controleren.
 
Omdat een slechte leverwerking parasieten en schimmels kan bevorderen en parasieten/schimmels weer de lever kunnen overbelasten. Daarom vroeg ik mij dat af. Soms kan zo'n onderzoek daar helderheid in scheppen.
 
Geef dan nu uw mening over de services die ziekenhuizen bieden!

Bent u tussen de 40 en 60 jaar? Geef dan nu uw mening over de services die ziekenhuizen bieden! Deze enquête is gericht op het verbeteren van deze services. Uw medewerking wordt erg gewaardeerd en uw mening is van belang!

De enquête is bereikbar via de volgende link:

https://qtrial2016q4az1.az1.qualtrics.com/jfe/form/SV_7OPsNPWfjJ37vTf

Hartelijk dank!
 
Afgelopen vrijdag heb ik een echo van de bovenbuik gehad ivm klachten. De vetvertering verloopt niet goed, daardoor ook de ontlasting. Regelmatig een vol gevoel wat niet verdwijnt, geen honger etc. Geen pijnklachten. De huisarts stuurde me gelijk door voor een echo omdat ik ook flink ben afgevallen. Alles was in orde er zit alleen een galsteen van 3,5 cm.
Morgen terug naar de huisarts voor uitslag ben benieuwd wat ze gaat adviseren.

In de afgelopen 5 jaren heb ik al ruim 30 leverreinigingen gedaan, altijd resultaat, soms ook met grote stenen. Alleen 3,5 cm heb ik nog nooit gezien.
Ben momenteel de chandra piedra thee (stenenbreker) aan het drinken en wil dan binnenkort weer een reiniging doen. Toch hoop ik niet dat zo'n grote steen vast komt te zitten in een galkanaal.

Iemand nog tips of adviezen wat ik nog verder kan doen om dit "probleem" te verhelpen.
 
Mijn vetvertering is ook niet goed. Als ik zoek op internet kom ik zowel de lever als de gal als de alvleesklier tegen als mogelijke oorzaak.
De klachten van een alvleeskier herken ik me niet in. Afvallen doe ik niet, terwijl ik niet zo veel eet. Gewicht is steeds hetzelfde.
Ik vraag me wel eens af of het IN DIT GEVAL zinvol is om de vet-inname te verlagen? Dus echt tijdelijk.
Moeilijk te vinden op internet, omdat ik in principe wel voor vet-inname ben.

 
Liesje, ik heb inmiddels ervaren dat zodra ik iets teveel vet eet, ik een vol gevoel blijf houden, vermoeid wordt en een breierige ontlasting krijg.
Als ik bijna vetvrij eet heb ik al deze klachten niet. Maar tijdelijk vetvrij eten is volgens mij een tijdelijke symptoom bestrijding.
In mijn geval moet ik dus echt van die grote galsteen af. Hopelijk is daarmee het probleem opgelost maar zeker is dat ook niet.
 
Jeetje gif-vrij, dat is toch niet eerlijk na zoveel reiniging? Resium zou wellicht ook helpen. Heb je castor oil pakkingen gedaan?
 
Ik heb al sinds 2008 een slechte vertering (en candida). Gisteren las ik bij "Heel natuurlijk" een heel verhaal over de impact die het heeft op het lichaam als de vertering niet goed is. Dat heb ik al vaker gelezen, maar hoe krijg ik het goed?
Voor zover ik weet heb ik geen galstenen, dan zou ik misschien aan de rechter kant pijn moeten hebben toch?
Echter Links op mijn heup heb ik steeds veel pijn en dat zou volgens de acupunctuur-arts de galmeridiaan zijn.
Die Resium-tinctuur staat me wel aan. Had ik nog nooit over gehoord.
In mijn geval heeft een slechte vertering absoluut iets te maken met het feit dat ik niet vanzelf naar de WC ga, maar niettemin wil ik de vertering goed hebben/krijgen.
Ik denk erover om nog eens een vasten-reinigingskuur te doen, zou dat een slechte vertering "op de rit" kunnen krijgen?

 
@tanja.
Ik drink nu ruim een week de "stenenbrekers" thee. Sinds twee dagen voel ik me ook grieperig, buikpijn in het midden van de buik na het eten. Castor oil pakkingen heb ik eerder wel gedaan maar had niet zoveel effect.
Die thee kan een grote schoonmaak houden heb ik gelezen. In ieder geval voel ik me totaal niet happy nu.
Ik was eigenlijk van plan om eind deze week een leverreiniging te doen om zo te proberen die galsteen weg te werken, hopende dat de thee al wat voorwerk heeft gedaan, maar ik vraag me af of dat wel verstandig is nu.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.861
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan