Leverreiniging vertaling

Ik heb vannacht mijn 12e leverreiniging gedaan. De vorige was zo’n anderhalf jaar geleden.

Ik merk dat ik er weinig ongemak nog aan ervaar. In de ochtend wat magere kwark met fruit gegeten. In de middag een stuk gekookte bataat, gekookte courgette, een eiwit en witte bonen in tomatensaus.

De bitterzoutoplossing slurp ik met een rietje zo naar binnen en hetzelfde geldt voor de grapefruit-olijfolie-mix. Ik heb niet echt misselijkheid gevoeld en zelfs ook niet eens een slap gevoel in de ochtend.

Er zijn voornamelijk groene steentjes en stenen uit gekomen: een stuk of 5 grote, een stuk of 10 middelgrote, een stuk of 10 kleine en nog wat hele kleine kruimeltjes.
 
Vannacht de 19e leverreiniging gedaan. De oogst deze keer: :+/- 5 kleine donkergroene stenen en wat groen gruis. Veel minder dan de voorgaande keren dus. Verschil is wel dat ik nu geen appelsap heb gedronken vanwege maagzuurklachten. In plaats daarvan heb ik 6 dagen 4 glazen water met 1 eetlepel appelciderazijn gedronken. Dat irriteert ook nog wel een beetje vanwege het zuur, maar is wel beter te verdragen. Appelciderazijn schijnt ook heel gezond te zijn, dus ik dronk de afgelopen weken al regelmatig een glas water met appelciderazijn. Na elke reiniging heb ik altijd een soort van opgelucht gevoel in mijn buik, dus ik heb er nog steeds baat bij. Wat het nou precies doet weet ik ook niet, maar frappant is wel dat de hoeveelheid stenen heel verschillend is, terwijl het mengsel van olijfolie en grapefruitsap altijd hetzelfde is. Nou, op naar de 20e reiniging en hopelijk ben ik er nu bijna van af!
 
Vannacht de 6e reiniging,
Net als vorige keer 's nachts best misselijk en dit gaat beter als ik even een 15 minuutjes uit bed ga.
Kan dat komen dat ik toch meer vet eet dan de eerste keren ervoor , ik eet nu alleen op de dag voor de reiniging vetvrij en de dag ervoor wat minder vet.

Veel steentjes weer en er zitten ook wat grotere tussen. Foto betreft één v d lozingen

De eerste vier keer deed ik de fruitsmoothie zoals op voedingisgezondheid.nl staat en heb het idee dat ik daar wat heftiger op reageer. Nu ik alleen wat rijst eet gaat het allemaal wat rustiger en kan tussen de lozingen door even het huis uit.
 
Zojuist de 7e reiniging achter de rug en deze keer opnieuw een hoop steentjes. Om 18:00 en 20:00 uur het water/biterzout drankje genomen en wat ik apart vind is dat vanaf 22:15 uur al drie of vier keer moest lozen.

Wekelijks doe ik een koffieklysma en ook dan komen er steentjes mee, het ruimt dus lekker op.
 
Om de darmen te legen na de reiniging; oxy powder of colosan? Of is dat om het even.
 
Ik lees in het boek van Moritz dat het om het even is. Het zijn merknamen voor Magnesiumoxide.

Ik doe 2-3 dagen na de reiniging een koffie met daarna een water klysma. Dat was eerst wel even wennen maar nu wordt het al routine. Vanmorgen ook nog een koffie en water klysma gedaan en elke keer weer verbaasd te zien dat er bolletjes meekomen en ander onduidelijke stinkende rommel.
 
Wil na de bottenboullionkuur van 3 dagen, 2 dagen wachten en dan lever reinigingskuur voor het eerst doen.

Wel alleen op vet geleefd tijdens de boullionkuur.. Maar gevoelsmatig kan ik de lever reiniging aan.
Nam tussendoor die dagen ook appelazijn (2 eetlepels in glas water)
 
Iemand overigens ervaring met kleine reinigingen (eigeel, olijfolie citroensap) de dagen voorafgaand aan een grote reiniging?
 
Gelukkig, de beschrijving klinkt zo ernstig. Ik begon toch wel te twijfelen of ik dit goedje moest innemen.

Nou om 18.00 giet ik het maar naar binnen (bleh).

Bedankt Mike.
 
Moritz noemt dit als alternatief voor bitterzout, voor wie dit niet kan verdragen. Hij schrijft echter ook dat ieder alternatief voor bitterzout minder effectief is. Wat is precies jouw probleem met bitterzout?

Mike
 
Bitterzout goed oplossen in klein glaasje water. Dan ben je er snel doorheen en daarna gelijk helder water nemen.
Lijkt me beter dan die Colosan gebruiken met stearaat en andere stoffen erin ;)
 
Je glaasje water / bitterzout met een rietje opdrinken en daarna een slokje grapefruit sap voor als het echt niet wil.

Ben het met je eens , niet te pruimen die bitterzout oplossing.
 
niet te pruimen die bitterzout oplossing

Tja, het smaakt bitter ;)
Een smaak die we niet gewend zijn. Maar soms is het voor een goed doel, dus neus dicht en slikken maar :p
 
Btw het resultaat is een stuk of 10 mini steentjes. Of ik zit verstopt of er zat niet veel.

Andere vraag: de appelazijn is dit nu goed of slecht bij candida? Ik lees tegenstrijdige berichten. (Ik post dit hier ivm de levervoorbereiding met appelazijn)
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.688
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan