Leverreiniging vertaling

Net bij mijn acupuncturist geweest, had voor de 7e x een reiniging gedaan en er komen nog steeds stenen. Nu merkt zij o.a. aan mijn polsslag maar ook aan mijn huid en ontstekingen aan mijn ogen dat de reinigingen echt te heftig voor mij zijn. Ze raadt het mij ook echt af en zegt dat ik er anders echt veel schade van kan oplopen. Ik ben blijkbaar een gevoelig type. Nu blijft er in mijn hoofd rondspoken dat je de reinigingen moet volhouden tot je geen stenen meer hebt, maar dit kan nog wel 10 reinigingen duren. Zelf wil ik er ook mee stoppen, maar welke risico's loop ik dan. Aan de andere kant geeft de acupuncturist aan; welke risico's ga jij nemen als je hiermee door gaat?

Ze geeft aan dat ik nu moet gaan opbouwen ipv een focus leggen op 'detoxen'.
 
Muis, heb je wel eens castor oil packs toegepast voor je lever/galblaas?
Dat kun je zo kort of lang doen als je lichaam aan kan.

Mark
 
Is inderdaad een keer proberen waard, maar waar ik mee zit is het afbreken van de reinigingen wat zo wordt afgeraden.
 
Hmm had ik ook al opgemerkt toch? Beter even niet. Wat zou er gebeuren als je stopt? Angst is een slechte raadgever.
 
Muis wat erg vervelend is voor jou (en mij) is dat we bij verschillende artsen toch verschillende adviezen krijgen.
Ik doe nu ook acupunctuur en hij denkt dat hij mij kan helpen voor wat betreft het op gang helpen van de ontlasting, maar dat denk ik dus zelf niet (maar dat zeg ik dan maar niet)
Behalve a.p. geeft hij ook geen enkel advies over voeding enz.
Ik ga naar hem toe omdat ik pijn in mijn heup heb (=galmeridiaan) en ik denk dat de a.p. helpt. Ik vertrouw wat dat betreft ook wel op zijn kunde.
Mijn ervaring tot nu toe is dat ik toch vaak zelf op mijn intiutie moet afgaan.
In jouw geval zou ik overwegen om het advies ter harte te nemen (maar dan tijdelijk) en kijken hoe je je daarbij voelt.
Bovendien is het erg persoonlijk denk ik.
 
Ik kap er mee inderdaad. Deze laatste keer was in overleg met de acupuncturist, ook om te kijken wat het deed. Nou meer kwaad dan goed bleek. Mee eens Tanja :)
 
hij denkt dat hij mij kan helpen voor wat betreft het op gang helpen van de ontlasting, maar dat denk ik dus zelf niet (maar dat zeg ik dan maar niet)

Liesje, waarom betwijfel je of de acupuncturist je kan helpen met de darmwerking?
Verder lijkt het me juist wel zeer zinvol om zulke gedachten dan wel het gebrek aan geloof bij je in de behandeling te bespreken. Met twijfel en ongeloof saboteer je de behandeling.
 
Kan je het magnesium sulfaat weglaten en in plaats daarvan Himalaya zout nemen bij de grote leverreiniging?

Ik heb dat nergens kunnen terug vinden en heb hier alleen al 60 paginas gelezen.

Mvg

Peter
 
Nee dat heeft niet dezelfde werking. Magnesium Sulfaat ontspant namelijk de galkanaaltjes in de lever.

Je kunt wel Magnesium Citraat nemen, deze werkt wel, maar minder dan Sulfaat.
 
DETOXEN
Wat ik hier wil plaatsen past misschien beter onder kopje Detox, maar kon niets vinden met zoekfunctie.
Ik ontvang de nieuwsbrief van Sarah, the healthy home economist en zij had het over superfijne detox met speciale sauna
https://saunaspace.com/# en
https://saunaspace.com/shop/

zouden dat nu dezelfde lampen zijn als die voor de kippen worden gebruikt, heeft iemand enig idee?
De sauna kost 3000 dollar en 4 lampen ongeveer 30 euro hier, dat zou makkelijk zelf te maken hier of is het niet zo simpel?
 
dit schrijft Sarah erover in haar nieuwsbrief:

Hey There!

I hope your 2017 is off to a healthy and happy start!

I would like to kick off this first newsletter of the New Year by sharing a quick health testimonial.

Last month, my husband and I decided to gift the family something we have been eyeing for a very long time - an in-home, near infrared sauna.

After more than a month of use, all we can say is W-O-W (kids included)!

The most immediate health improvement I've observed is a complete resolution of my eye floaters - something I've had as far back as I can remember. Even in grade school I had these things that are now completely GONE. It just goes to show that when you detoxify gently and regularly, all manner of wonderful things - expected and completely unexpected - can happen!

This cute little unit that can literally fit anywhere is built with 100% nontoxic materials and is by far the gentlest and most enjoyable detoxification experience I've ever tried. I've never been one to enjoy saunas much as they get far too hot for my comfort level. The model we settled on after a lot of research that avoids this issue is the Saunaspace. It is built according to the specifications of detoxification expert, Dr. Lawrence Wilson MD, someone I highly respect and write about often on the blog. The SaunaSpace eliminates the problem of excessive heat with much safer technology. The temperature stays in the cozy yet comfy 100 F range with no loss of detoxification effectiveness. The near infrared technology also avoids the EMF dangers Dr. Wilson warns about that the popular and competing technology (far infrared saunas) poses for those who unwittingly use it.

If you've ever considered sauna therapy for wellness maintenance or to recover from an injury or even serious illnesses like cancer, I would suggest checking out the highly affordable and compact Saunaspace. We are thrilled and glad to be able to pass long the thumbs up for those of you in the market this year.

Back to the content :)

Below you will find the most popular articles for the past few weeks. Please keep those email ideas coming! Some of the most popular posts I cover are ideas from YOU dear readers!

Best Wishes and Be Well!






 
Om 22.00 uur `s avonds neem ik het olijfolie/grapefruitsap drankje en rond diezelfde tijd heb ik al steentjes die door de bitterzoutoplossing naar buiten komen. Zitten deze steentjes dan in de galblaas want ze kunnen nog niet door het drankje uit de lever naar buiten gewerkt zijn.
 
In eerdere berichten heb ik geschreven: als ik de lever ga ontgiften met kruiden, supplementen of leverreiniging dan komen daar heel veel afvalstoffen uit vrij. Het lijkt mij dat die afvalstoffen niet snel genoeg mijn lichaam verlaten waardoor ze weer in mijn systeem komen en dus bijv ook mijn bloedbaan. Zo ben ik mezelf dus weer aan het vergiftigen. In ieder geval zo voelt het. Ik krijg dus de afvalstoffen wel uit mijn lever maar niet snel genoeg uit mijn lichaam. Ik krijg met name hele erge huilbuien, heftige emoties en flinke irritaties.

@ Tanja, jij attendeerde me op de site de Poort. Hierin wordt veel geschreven over de ontgiftiging van de lever in fase 1 en 2.
Jij schreef:
Ik denk maar even hardop: Misschien dat de supplementen niet goed gekozen zijn? Mariadistel is alleen goed om te gebruiken als fase 1 niet te traag verloopt (mariadistel, maar ook kurkuma remt fase 1). Fase 1 kan gestimuleerd worden met bètacaroteen, vitamine C, vitamine B2 en E, bioflavoïden, zink, koper, selenium, magnesium en molybdeen. Dan zou je zelf al goed zitten met de vit C.

Inmiddels ben ik nog steeds flink aan het tobben. Met name de heftige emoties en huilbuien zijn met de regelmaat aanwezig en lijken niet te onderdrukken. Dan ineens is het weer over. Ook slaap ik regelmatig niet goed en en dan 's nachts tot zeker 3 uur wakker terwijl ik wel moe ben. Ik heb gemerkt dat als ik 's avonds bijvoorbeeld nog wat eet zoals een handje noten dit ook averechts werkt. Het voelt veel te zwaar boven in mijn buik waardoor ik ook weer wakker lig. Het beste is als ik s avonds na zessen niets meer neem.

Ik slik veel vitamine C maar dat blijkt niet voldoende. . De regelmatige glazen water met citroen in de ochtend blijken ook een grote trigger voor huilbuien. Dus ook hier mee gestopt. Net zoals de curcuma, grapefruit en eigenlijk alles wat ontgift.
Ik zou hier graag begeleiding in willen hebben of iemand die met me mee kan denken hierover. Het is toch ingewikkelde materie en kom er zelf niet goed uit. Dus wat wel/niet eten, welke supplementen zijn nodig etc. Ik wil graag weer controle over mezelf en natuurlijk wil ik ook van die vervuilde lever af.
Wie heeft er tips of suggesties. Ben echt een beetje radeloos momenteel.
 
@Mike. Bedankt voor je reactie.
2 jaar geleden ben ik al bij Nini Kalisvaart geweest. Toen omdat ik mijn amalgaan vullingen bij Peter Dros liet verwijderen. Zij heeft mij toen geadviseerd om 300 mcg selenium per dag te slikken. Ik heb dit geprobeerd met 200 mcg en kreeg daar al heftige ontgiftigingsreacties van. Ook hetzelfde als nu. Dit heb ik terug kunnen lezen uit emailverkeer met haar. Zij adviseerde toen ook om dit even te staken en eerst met phylak (via Peter Dros) te ontgiften. Dit heb ik gedaan maar uiteindelijk kreeg ik daarna dezelfde reactie met selenium.
Eerlijk gezegd weet ik verder niet meer zo goed meer wat er verder is uitgekomen bij Nini. Het staat namelijk ook niet op papier.

 
Gif-vrij, ik heb ook een overbelaste lever met als zeer waarschijnlijke oorzaak een kwikbelasting, wat bij jou ook niet zo onwaarschijnlijk is vanwege de amalgaamvullingen die je had (hoeveel had je er?).

Ook bij Peter Dros m'n vullingen laten verwijderen en ook bij Nini diverse sessies gehad. Ik kreeg als advies om dagelijks 400 mcg selenium te nemen en kreeg ook spagyriek (waar Mike het over had) mee voor m'n lever onder andere. Bij mij heeft het niets gedaan, maar dat betekent niet dat het voor jou niet kan werken.

Is er bij jou niet een kwikbelasting geconstateerd bij Nini? En zo ja, wat heb je gedaan om van het kwik af te komen?

Bij mij is chelatie de enige constante wat betreft kwikdetox. Castor oil packs en koffieklysma's erbij geprobeerd puur voor m'n lever, maar daar reageerde ik te heftig op. Ga ik in de toekomst misschien nog eens proberen.

Dus als kwik je parten speelt (je kan ook een haartest doen om hier uitsluitsel over te krijgen), dan zou je ook chelatie kunnen proberen. Ik zal je ongetwijfeld hier al een keer over verteld hebben ;-)

Mark
 
@100%leven. Dank voor je reactie.
Ik heb bij Peter 1 amalgaan vulling laten verwijderen. Daarvoor 2 bij een andere tandarts. Bij Nina heb ik ook phylak gekregen. Echte amalgaan overbelasting kwam er niet uit. Ik heb ook een haartest gedaan, daar kwam alleen uit dat ik een overbelasting heb aan Pentaan, Hexaan en PCB's (dit door mijn jarenlang werk in chemische dampen).

Eerlijk gezegd ben ik een beetje moedeloos van al dat proberen. Ik weet dat het de enige mogelijkheid is,maar ik kom steeds van een koude kermis thuis. Het heeft me ook al zoveel geld en tijd gekost. Ik ben bij Ron Velthuis in Zuthphen geweest, bij Peter en Nini, heb bio-resonantie gedaan, accupunctuur, chinese kruiden, al meer dan 30 leverreinigingen, koffie klysmals, castoi oil packs, eet zoveel mogelijk WAPF, gestopt met gluten, lactose, suiker en noem maar op. Mijn voeding is erg beperkt nu.
Wat wel meespeelt is dat ik aan het afbouwen ben van jarenlange paroxetine gebruik. Dit heb ik geslikt ivm met een angststoornis. Door mijn voeding om te gooien en de juiste supplementen kan ik nu zonder. Ben al 5 jaar aan het afbouwen en zit nu nog op een 0,5 mg. Ook bij het afbouwen horen ontwenningsverschijnselen, wat een rotzooi is het toch. Maar dat zijn weer andere verschijnselen. Dacht ook eerst dat het daar door kwam, maar na bijv citroen of curcuma kun je mij opvegen. Het is wel zo dat na een flinke huilbui het weer even beter gaat.

Bijna alles is gericht op ontgiften en daar gaat het dus fout. Mijn lijf en lever kunnen dat niet aan. Zoals Tanja eerder schreef gaat het niet goed bij Fase 1 of 2 van de leverwerking. Ik denk zelf dat ik het meest gebaat ben bij iemand die bij mijn kan constateren waar het fout gaat, wat ik wel of niet kan eten en hoe ik de fase werking van mijn lever weer kan verbeteren. Chelatie zou ik op dit moment echt niet aandurven en anders alleen onder echt goede begeleiding.

De reden dat ik het nu weer aankaart op dit forum is dat de klachten erger lijken te worden en dit baart me zorgen. Wil het zo graag oplossen.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
 
Chelatie van kwik is bij jou dan ook niet nodig als dat niet uit de kinesiologische test kwam van Nini. Jij hebt last van andere gifstoffen.

Je kan deels zelf uitzoeken welke leverfase bij jou te snel of te traag gaat. Misschien heb je dat al gedaan, maar voor de zekerheid dit document:
http://balancedconcepts.net/liver_phases_detox_paths.pdf

En dan doorscrollen naar pagina 7 waar de leverfases worden behandeld met daarbij wat aanwijzingen die kunnen helpen bij het bepalen waar het fout gaat en met welke leverfase.

Ik heb een te snelle fase 1 waardoor ik MCS verschijnselen heb waarbij ik slecht tegen parfum- of andere sterke luchten kan. Ook heb ik een zeer beperkt dieet omdat thiols en salicylaten maar langzaam door m'n lever kunnen worden afgebroken, waardoor ik ook lang niet alle voeding die aangeraden wordt in bovenstaand document kan handelen.

Maar bij mij is het dus zeer waarschijnlijk de kwik die dit veroorzaakt, dus ik ga door met de chelatie daarvan en probeer soms weer eens wat extra's te doen voor m'n lever, maar dat pakt tot nu toe, net als bij jou, vaak niet goed uit.

Als je weet welke fase bij jou versneld of vertraagd is, kun je wat gerichter daar aan werken.

Mark
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.989
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan