Leverreiniging vertaling

Zit weer in een 4 daags milde lever reiniging en neem dan des morgens 6.00 uur als ik uit mijn nachtdienst kom het eigeel/citroen/olijfolie drankje. Dan na de eerste twee dagen een koffieklysma. Opnieuw zie ik een aantal galsteentjes meest witte. Relatief makkelijke manier van lozen zo . Over een paar weken ga ik de grote zuivering weer doen.
 
Ik bedoel een leverreiniging icm tandbederf. Het protocol is volgens mij behoorlijk bloedsuiker verhogend (en zuur).
 
Ik heb veel last van "floaters" van die fludderige donkere vlekjes in mijn gezichtsveld.

Is daar iets aan te doen? Het schijnt met eiwitten te maken te hebben.

Ik hoop dat de leverreiniging hier bij helpen.
 
Had ik als vegetarier vroeger ook! Nu helemaal niet meer, bedenk ik me ineens. Moraal van het verhaal: genezen door WAPF-voeding!

Mike
 
Is heeeeeel irritant. Ik heb het best wel erg.

Maar wet dus al een tijd WAPF. M'n gevoel neigt naar slechte eiwitvertering.
 
Hi muis, vreemd zeg ik heb dat ook heel erg! Ik slik betaine hcl en dat helpt toch ook mee met het verteren van eiwitten? Dan zou het bij mij toch minder moeten zijn, daarbij slik ik ook nog andere enzymen. Ik betwijfel of het aan een gebrekkige eiwitvertering ligt.
 
Ja ik ging zelf ook maar even googlen had ik immers nog niet gedaan. Nu weet ik dat het om glasvocht gaat. Wel raar want ben nog vrij jong en meestal ontstaat dit bij ouderen en alleen bij jongere mensen als zij bijziend zijn. Geen van beiden van toepassing.
 
Hij heeft het er over dat alcohol niet goe dis (en dat lijkt mij ook niet), maar zweedse en chinese kruidenbitters en chanca pierde bijvoorbeeld, dat bevat wel allemaal alcohol. Hoe zit dat dan?
 
Muis, een theelepeltje ervan bevat niet veel alcohol, maar je hebt ook alcohol-vrije Zweedse kruidenbitters:

http://eu.iherb.com/Flora-Swedish-Bitters-8-5-fl-oz-250-ml/3063

Mark
 
Citaat van mijzelf op 29 november 2012:



Waarom alcohol? Omdat alcohol de werking van de ingredienten versterkt. Rode wijn, mits met mate genuttigd, is wel degelijk goed voor hart en bloedvaten. Nu weten we dat het o.a. de stof resveratrol is in de schil van blauwe druiven die deze beschermende werking verleent. Waarom dan niet gewoon druivensap drinken? Omdat het niet half zo effectief is als rode wijn! Het is de bloedvaatverwijdende en bloedverdunnende werking van alcohol die het transportsysteem vormt voor de gezonde stoffen in rode wijn.

Om diezelfde reden zijn kruidenbitters ook altijd helend geweest. Denk ook aan Pleegzuster Bloedwijn. Mede (honingwijn) is misschien wel de oudste alcoholische drank ter wereld. Deze komt in alle culturen voor en is bijzonder helend, helender dan honing zelf, opnieuw vanwege de alcohol. En kruidentincturen worden doorgaans ook op basis van alcohol gemaakt, natuurlijk omdat alcohol een conserverende werking heeft, maar ook omdat alcohol van oudsher een zeer effectief transportsysteem vormt voor helende kruiden. Helaas is het ook een transportsysteem voor schadelijke stoffen, het is dus maar net waar je de alcohol mee combineert, zoals de kerk destijds al doorhad, getuige de aan de bevolking opgelegde hopwetten.

Mike
 
Is het zo dat als je wapf blijft eten tijdens voorbereidingsdagen de uitstoot tijdens de reiniging zelf minder is omdat je steeds vetten genuttigd heb?
 
@muis
Ik zelf heb die ervaring niet dat de uitstoot minder is. Ik bleef gewoon WAPF eten tijdens de voorbereidingsdagen alleen op de dag zelf at ik weinig vet.
De reinigingen verliepen altijd prima met voldoende uitstoot.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.798
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan